KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyklingu statków oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 i dyrektywę 2009/16/WE 1 , w szczególności jego art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Art. 6 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 zobowiązuje właścicieli statków do zapewnienia, aby statki przeznaczone do recyklingu były poddawane recyklingowi wyłącznie w zakładach recyklingu statków wymienionych w europejskim wykazie zakładów recyklingu statków ("europejski wykaz") opublikowanym zgodnie z art. 16 tego rozporządzenia.
(2) Europejski wykaz jest ustanowiony w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/2323 2 .
(3) Niderlandy poinformowały Komisję, że DECOM Amsterdam B.V., zakład recyklingu statków znajdujący się na ich terytorium, uzyskał zezwolenie właściwego organu zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Niderlandy przedstawiły Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu uwzględnienia tego zakładu.
(4) Zezwolenie dla Navalria - Docas, Construções e Reparações Navais, zakładu recyklingu statków znajdującego się w Portugalii, wygasło w dniu 31 grudnia 2021 r., a Komisja otrzymała od Portugalii informację, że proces odnowienia zezwolenia jest nadal w toku. W związku z tym zakład ten obecnie nie spełnia wymogu określonego w art. 13 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu usunięcia tego zakładu.
(5) Zezwolenie dla Grand Port Maritime de Bordeaux i GARDET & DE BEZENAC Recycling, dwóch zakładów recyklingu statków znajdujących się we Francji, wygasło odpowiednio w dniach 21 października i 30 grudnia 2021 r. Komisja otrzymała od Francji informację, że zezwolenia przyznane tym zakładom na prowadzenie recyklingu statków zostały przedłużone przed ich wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę wygaśnięcia włączenia tych zakładów do europejskiego wykazu.
(6) Zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Komisja otrzymała dwa wnioski w sprawie włączenia do europejskiego wykazu Dales Marine Services Ltd i Kishorn Port Ltd - dwóch zakładów recyklingu statków znajdujących się w innych częściach Zjednoczonego Królestwa niż Irlandia Północna. Po dokonaniu oceny informacji i dowodów potwierdzających dostarczonych lub zebranych zgodnie z art. 15 tego rozporządzenia Komisja uznaje, że zakłady te spełniają wymogi określone w art. 13 tego rozporządzenia, dotyczące prowadzenia recyklingu statków i umieszczenia w europejskim wykazie. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu uwzględnienia tych zakładów.
(7) Hiszpania poinformowała Komisję o zmianach w odniesieniu do danych kontaktowych znajdującego się na jej terytorium zakładu DESGUACE INDUSTRIAL Y NAVAL, S.L.U. (DINA) oraz metody recyklingu stosowanej w tym zakładzie. Ponadto państwo to poinformowało Komisję o zmianach dotyczących procesu zatwierdzania planów recyklingu statków w Hiszpanii. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu odzwierciedlenia tych zmian.
(8) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2016/2323.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu utworzonego na podstawie art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: