ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/57
z dnia 14 stycznia 2022 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1379 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz rowerów wysyłanych z Indonezji, z Malezji, ze Sri Lanki, z Tunezji, z Kambodży, z Pakistanu i z Filipin, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw, w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/1036
KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 , w szczególności jego art. 14 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej podlega ostatecznym cłom antydumpingowym, nałożonym rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1379 2 .
(2) Oyama Bicycles (Taicang) Co.,Ltd ("Oyama"'), dodatkowy kod TARIC 3 B773, przedsiębiorstwo podlegające indywidualnej stawce cła antydumpingowego w wysokości 0 % poinformowało Komisję, że w związku z rozwojem jego działalności zmieniło nazwę na Oyama Technology (Jiangsu) Co.,Ltd i dodało dodatkowy zakres działalności w odniesieniu do "Badań i rozwoju silników i ich systemów kontroli". W następstwie zmiany swojej nazwy 4 przedsiębiorstwo zwróciło się w dniu 23 listopada 2020 r. do Komisji z prośbą o potwierdzenie, że zmiana nazwy nie wpływa na jego prawo do korzystania z indywidualnej stawki cła antydumpingowego stosowanej w odniesieniu do tego przedsiębiorstwa działającego pod swoją dawną nazwą.
(3) Komisja zbadała informacje dostępne w aktach sprawy i stwierdziła, że zmiana nazwy została prawidłowo zarejestrowana w dniu 3 listopada 2020 r. przez właściwe organy (Taicang City Market Supervision & Administration Bureau) oraz że nie doprowadziła do powstania żadnych nowych powiązań z innymi grupami przedsiębiorstw, które nie były objęte dochodzeniem Komisji. W związku z tym, zmiana nazwy nie ma wpływu na ustalenia zawarte w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/1379, a w szczególności na stawkę cła antydumpingowego mającą zastosowanie do przedsiębiorstwa.
(4) Biorąc pod uwagę ustalenia przedstawione w powyższym motywie, Komisja uznała za stosowne zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1379 w celu odzwierciedlenia zmienionej nazwy przedsiębiorstwa, któremu przypisano wcześniej dodatkowy kod TARIC B773, oraz wskazała, że zmiana nazwy powinna stać się skuteczna od dnia rejestracji, tj. 3 listopada 2020 r.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036.
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1379 z dnia 28 sierpnia 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozszerzone na przywóz rowerów wysyłanych z Indonezji, z Malezji, ze Sri Lanki, z Tunezji, z Kambodży, z Pakistanu i z Filipin, zgłoszonych lub niezgłoszonych jako pochodzące z tych państw, w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2016/1036, Dz.U. L 225 z 29.8.2019, s. 1.
3 Zintegrowana taryfa Unii Europejskiej.
4 Amendment Registration Approval Notice by the Taicang City Market Supervision & Administration Bureau, Foreign Investment Company Change Registration No 11030002 z dnia 3 listopada 2020 r.