Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 301 z dnia 27 listopada 2018 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 18 lutego 2020 r.)

1.
Strona 12, załącznik I pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I pkt 2.4.1 przypis 1 pod tabelą:

zamiast: "pojazdów typu flex-fuel napędzanych biodieslem",

powinno być: "pojazdów typu flex fuel na biodiesel".

2.
Strona 13, załącznik I pkt 8 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I pkt 3.2.1.3 zdanie drugie:

zamiast: "Serwis techniczny",

powinno być: "Służba techniczna".

3.
Strona 16, załącznik I pkt 24 lit. a) - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik I dodatek 3 pkt 0.2.2.1:

zamiast: "wieloetapowej procedury homologacji typu",

powinno być: "wielostopniowej homologacji typu".

4.
Strona 83, załącznik II pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik II część B pkt 5.7 akapit pierwszy zdanie trzecie:

zamiast: "układu sterowania emisją",

powinno być: "układu kontroli emisji zanieczyszczeń".

5.
Strona 104, załącznik II pkt 4 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik II dodatek 5 tabela 4 kolumna trzecia wiersz ostatni:

zamiast: "Kategoria pojazdu hybrydowego z napędem elektrycznym«",

powinno być: "Kategoria hybrydowego pojazdu elektrycznego«".

6.
Strona 120, załącznik III pkt 32 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik IIIA dodatek 7 pkt 1 zdanie pierwsze:

zamiast: "typu pojazdu w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów",

powinno być: "typu pojazdu w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń oraz informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów".

7.
Strona 143, załącznik III pkt 37 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik IIIA dodatek 9 podtytuł:

zamiast: "Świadectwo zgodności producenta z wymogami dotyczącymi rzeczywistych warunków jazdy",

powinno być: "Świadectwo zgodności producenta z wymogami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy".

8.
Strona 144, załącznik IV - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik VI pkt 3.2:

zamiast: "3.2. Pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym",

powinno być: "3.2. Hybrydowy pojazd elektryczny".

9.
Strona 167, załącznik VI - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XI dodatek 1 pkt 2.8 - pkt 6.5.3.7 dodatku 1 do załącznika 11 do regulaminu EKG ONZ nr 83 akapit pierwszy:

zamiast: "pojazdów mechanicznych",

powinno być: "pojazdów silnikowych".

10.
Strona 170, załącznik VII pkt 3 - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XII pkt 2.8 zdanie pierwsze:

zamiast: "pojazdem skompletowanym",

powinno być: "pojazdem kompletnym".

11.
Strona 173, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 8.1 zdanie pierwsze; strona 175, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 10 zdanie pierwsze:

zamiast: "układ kontroli emisji",

powinno być: "układ kontroli emisji zanieczyszczeń".

12.
Strona 173, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 8.2 lit. c):

zamiast: "zbiornika paliwa",

powinno być: "zbiornika odczynnika".

13.
Strona 174, załącznik VIII - rozporządzenie (UE) 2017/1151 załącznik XVI pkt 9.1 zdanie pierwsze i drugie:

zamiast: "układu kontroli emisji",

powinno być: "układu kontroli emisji zanieczyszczeń".

14.
Strona 300, załącznik XI pkt 1 lit. a) - dyrektywa 2007/46/WE załącznik I pkt 0.2.2.1 akapit pierwszy; strona 304, załącznik XI pkt 2 lit. a) - dyrektywa 2007/46/WE załącznik III pkt 0.2.2.1 akapit pierwszy:

zamiast: "wieloetapowej procedury homologacji typu",

powinno być: "homologacji wielostopniowej".

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.44.43

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2018/1832 z dnia 5 listopada 2018 r. zmieniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 w celu udoskonalenia badań i procedur homologacji typu w odniesieniu do lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych, w tym badań i procedur dotyczących zgodności eksploatacyjnej i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach jazdy, a także wprowadzenia urządzeń służących do monitorowania zużycia paliwa i energii elektrycznej
Data aktu: 18/02/2020
Data ogłoszenia: 18/02/2020
Data wejścia w życie: 17/12/2018