Rozporządzenie wykonawcze 2020/2037 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/2037
z dnia 10 grudnia 2020 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/478 z dnia 11 marca 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu 1 , w szczególności jego art. 16 i 20,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/755 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wspólnych reguł przywozu z niektórych państw trzecich 2 , w szczególności jego art. 13 i 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PRZEBIEG PROCEDURY

(1) Dnia 31 stycznia 2019 r. Komisja nałożyła ostateczne środki ochronne na niektóre wyroby ze stali ("rozporządzenie w sprawie ostatecznych środków ochronnych") 3 .

(2) Komisja dwukrotnie zmieniła wprowadzone środki - na podstawie, odpowiednio, rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1590 4  i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/894 5 .

(3) Zgodnie z umową o wystąpieniu 6  między Unią a Zjednoczonym Królestwem od dnia 1 stycznia 2021 r. Zjednoczone Królestwo nie będzie już częścią obszaru celnego UE. W związku z tym od tego dnia zmieni się zakres terytorialny, w którym mają zastosowanie środki ochronne. Poziom środków ochronnych w odniesieniu do niektórych wyrobów ze stali ustalono na podstawie średniego przywozu do Unii złożonej z 28 państw członkowskich, tj. z uwzględnieniem przywozu do Zjednoczonego Królestwa, w okresie odniesienia 2015-2017, a zatem Komisja uznaje za stosowne odpowiednie dostosowanie wielkości kontyngentów taryfowych oraz wykazu krajów rozwijających się objętych obecnie obowiązującymi środkami ochronnymi.

(4) W dniu 30 października 2020 r. Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie 7 , w którym przedstawiła uzasadnienie wniosku i metodykę, którą zamierzała zastosować, oraz wezwała zainteresowane strony do zgłaszania uwag. Zawiadomienie zawierało również wielkość ponownie obliczonych kontyngentów taryfowych, które miałyby obowiązywać od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca 2021 r.

2. WŁAŚCIWY PRZEBIEG DOCHODZENIA

(5) W wyznaczonym terminie Komisja otrzymała dziewiętnaście oświadczeń od zainteresowanych stron. Komisja przeprowadziła również konsultacje z rządami dziewięciu państw trzecich.

3. OCENA OTRZYMANYCH UWAG

(6) Komisja odniosła się do otrzymanych uwag, które dotyczyły konkretnych kategorii produktów bądź ogólnych aspektów dostosowania, w następujący sposób:

3.1. Kategoria 4 - arkusze blachy z metaliczną powłoką

(7) Kilka zainteresowanych stron przedstawiło uwagi dotyczące wielkości obliczonych dla kategorii 4A i 4B (łącznie z gatunkami stali przeznaczonymi do wykorzystania przez przemysł motoryzacyjny) i zwróciło się do Komisji o dokonanie przeglądu obliczeń. Podczas konsultacji z organami państw trzecich jedna zainteresowana strona wskazała w szczególności na błąd pisarski w obliczeniach. Inna zainteresowana strona wskazała na konkretny problem dotyczący obliczeń, tj. zaproponowała nieco inny podział między obie kategorie produktów - lepiej odzwierciedlający jej sytuację pod względem wielkości w odniesieniu do jej krajowych kontyngentów taryfowych, biorąc pod uwagę sytuację alternatywną w tym przypadku, a mianowicie sposób, w jaki kontyngenty taryfowe zostałyby przydzielone, gdyby Zjednoczone Królestwo nie było częścią obszaru celnego w momencie przyjęcia pierwotnych środków ochronnych. Dokonawszy oceny tych uwag, Komisja stwierdziła, że były one uzasadnione, i skorygowała odpowiednio wielkości zawarte w zawiadomieniu z dnia 30 października.

(8) Należy podkreślić, że korekty te dotyczą jedynie podziału kontyngentów taryfowych między podkategorie produktów 4A i 4B, ale nie wpływają na poziom kontyngentów taryfowych dla całej kategorii produktu 4.

(9) Zaktualizowane wielkości znalazły odzwierciedlenie w wielkościach kontyngentów taryfowych przedstawionych w załączniku I.

3.2. Wpływ dostosowania na wielkości kontyngentów taryfowych

(10) Niektóre strony twierdziły, że Komisja powinna zachować istniejące wielkości kontyngentów taryfowych, a ponadto albo przyznać Zjednoczonemu Królestwu oddzielny krajowy kontyngent taryfowy albo - jeżeli przywóz ten byłby objęty kontyngentami rezydualnymi - zwiększyć wielkości tych kontyngentów w celu uwzględnienia tradycyjnych przepływów handlowych Zjednoczonego Królestwa.

(11) Niektóre strony twierdziły również, że włączenie Zjednoczonego Królestwa do zakresu rezydualnych kontyngentów taryfowych miałoby dla nich niekorzystne skutki, ponieważ zwiększyłoby konkurencję o mniejszą wielkość kontyngentu taryfowego.

(12) Inne strony zauważyły, że w przypadku niektórych krajów pochodzenia zmniejszyłaby się łączna wielkość obliczonych kontyngentów taryfowych, przez co środek ten stałby się bardziej restrykcyjny.

(13) Niektóre kraje wywozu skarżyły się ponadto, że w przypadku przyjęcia wniosku Komisji utraciłyby swój krajowy kontyngent taryfowy dla określonych kategorii produktów. Strony te twierdziły, że Komisja powinna zachować ich krajowy kontyngent taryfowy oraz że brak takiego kontyngentu skutkowałby bardziej restrykcyjnym charakterem środków, co naruszałoby zasady WTO.

(14) Komisja odrzuciła twierdzenie, że proponowana korekta spowoduje zaostrzenie środka ochronnego. Zgodnie z zawiadomieniem z dnia 30 października wynik dostosowania w bardzo nielicznych przypadkach doprowadziłby do utraty krajowych kontyngentów taryfowych przez niektóre państwa (lub do ich uzyskania przez inne) w niektórych kategoriach produktów. Komisja nie uważa jednak, aby przedmiotowe dostosowanie jako takie skutkowało większą restrykcyjnością środka. W zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja przedstawiła uzasadnienie dostosowania, mianowicie ustalenie wielkości kontyngentów taryfowych (zarówno w skali globalnej, jak i w podziale na kategorie produktów), która byłaby proporcjonalna do zmniejszonego zakresu geograficznego terytorium, na którym unijny środek ochronny ma zastosowanie od dnia 1 stycznia 2021 r. Komisja zauważa ponadto, że łączne wielkości kontyngentów taryfowych po dostosowaniu byłyby o 3 % wyższe niż te, które obowiązują obecnie, a zatem nie można tego środka uznać za bardziej restrykcyjny.

(15) Komisja pragnie również podkreślić, że gdyby przyjęła argumenty tych państw, które straciłyby krajowy kontyngent taryfowy, oznaczałoby to ich dyskryminowanie względem innych zainteresowanych stron, gdyż wymagałoby odstąpienia od podstawowej zasady polegającej na przyznawaniu krajowego kontyngentu taryfowego tylko w przypadku osiągnięcia określonego progu (5 % udziału przywozu) w danym okresie 8 . Z zastosowania scenariusza alternatywnego wynika tymczasem, że państwa, które posiadały swój kontyngent taryfowy, nie spełniają już obiektywnego kryterium; spełniają je natomiast inne państwa.

(16) Niewykorzystane wielkości kontyngentów określonych w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/894 dotyczące państw, które w wyniku przedmiotowego dostosowania straciłyby swoje krajowe kontyngenty w danej kategorii produktu, zostały przydzielone do kontyngentów rezydualnych w odpowiednich kategoriach produktów.

3.3. Wniosek o przeprowadzenie analizy na podstawie danych dla UE-27

(17) Niektóre zainteresowane strony twierdziły, że jeżeli Unia dostosowuje swoje środki, musi ponownie ocenić, czy w scenariuszu UE-27 nadal spełniane są wszystkie wymogi dotyczące wprowadzenia środków ochronnych. Jedna z zainteresowanych stron zauważyła w szczególności, że zastosowanie takiego podejścia przez Unię skutkowałoby stwierdzeniem, że w przypadku kilku kategorii produktów nie nastąpiłby wzrost przywozu, w związku z czym kategorie te powinny zostać wyłączone z zakresu obowiązywania środków.

(18) Odnosząc się do tej kwestii, Komisja zauważyła, że warunki wprowadzenia środka ochronnego muszą być spełnione w momencie jego wprowadzenia. W przypadku przedmiotowego środka warunki były spełnione, co wyjaśniono szczegółowo w rozporządzeniu w sprawie ostatecznych środków ochronnych.

(19) Komisja nie zgadza się ze stanowiskiem niektórych zainteresowanych stron, że w sytuacji takiej jak w niniejszej sprawie, konieczne jest przeprowadzenie pełnej ponownej oceny. Jak wyjaśniono w zawiadomieniu z dnia 30 października, celem obecnego postępowania jest bowiem wyłącznie dostosowanie wielkości kontyngentów taryfowych do zmiany zakresu terytorium, na którym ma zastosowanie unijny środek ochronny. W tym względzie Komisja podkreśla, że przedmiotowe postępowanie w żadnym wypadku nie stanowi pełnego przeglądu środków i w związku z tym nie jest prawnie zobowiązana do przeprowadzenia analizy, o którą zwróciły się niektóre zainteresowane strony.

3.4. Kategoria 18 - ścianka szczelna

(20) Niektóre zainteresowane strony zakwestionowały wniosek Komisji dotyczący przyznania Zjednoczonemu Królestwu krajowego kontyngentu taryfowego w tej kategorii produktu, twierdząc, że w Zjednoczonym Królestwie nie produkuje się tej kategorii produktu. W efekcie ilości przydzielone Zjednoczonemu Królestwu nie zostałyby wykorzystane. Przedsiębiorstwa te twierdziły również, że zmniejszenie wielkości kontyngentów taryfowych wynikające z dostosowania nie ma żadnego uzasadnienia i że Komisja powinna utrzymać taki sam poziom kontyngentów taryfowych, jaki przewidziano w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2020/894.

(21) Odnosząc się do tej kwestii, w swoim zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja wyjaśniła metodykę i uzasadnienie dostosowania, a także jego możliwe skutki. Ewentualne zmniejszenie łącznych wielkości kontyngentów taryfowych w tej kategorii wynika z faktu, że przywóz do Zjednoczonego Królestwa w okresie odniesienia został odjęty od wielkości kontyngentu taryfowego. W zawiadomieniu z dnia 30 października Komisja wyjaśniła ponadto, w jaki sposób ustaliła wielkość przywozu ze Zjednoczonego Królestwa do UE-27 w okresie odniesienia. Twierdzenie dotyczące braku produkcji w Zjednoczonym Królestwie nie zostało należycie udowodnione i nie odpowiada statystykom wykorzystywanym przez Komisję. Żadna z zainteresowanych stron nie przedstawiła danych co do tego, czy przywóz do Zjednoczonego Królestwa podlegał konsumpcji, dalszemu przetworzeniu czy też sprzedaży do Unii. W każdym przypadku ilość przyznana Zjednoczonemu Królestwu nie mogłaby zostać przeniesiona na inne kraje pochodzenia, ponieważ sztucznie zawyżyłoby to wielkość kontyngentu taryfowego. Analizowane twierdzenie pozostaje zatem bez znaczenia dla użytkowników. Komisja odrzuciła również wniosek o utrzymanie obecnych wielkości kontyngentów taryfowych, ponieważ nie uwzględniałoby ono zmniejszenia zakresu geograficznego terytorium objętego środkiem ochronnym, a także sztucznie zawyżałoby wielkość kontyngentu taryfowego. W związku z powyższym Komisja odrzuca wspomniane argumenty.

3.5. Kategoria produktu 9 - walcowane na zimno wyroby płaskie ze stali nierdzewnej

(22) Niektóre zainteresowane strony zauważyły, że wskutek wniosku Komisji Wietnam straci swój krajowy kontyngent taryfowy w przedmiotowej kategorii produktu. Strony te ostrzegły Komisję, że odnośne ilości, które zostaną w związku z tym objęte sekcją "pozostałe państwa" kontyngentu taryfowego, zostaną prawdopodobnie szybko wykorzystane, w szczególności przez jeden kraj pochodzenia. Strony te zwróciły się zatem do Komisji o zmniejszenie ilości, które dowolne państwo mogłoby wykorzystać w ramach rezydualnego kontyngentu taryfowego w przedmiotowej kategorii.

(23) Komisja zauważyła, że wniosek o ograniczenie dostępności rezydualnego kontyngentu taryfowego do dotychczasowych krajów wywozu 9  wykracza poza zakres bieżącej procedury dostosowania, ponieważ oznaczałoby to zmianę sposobu funkcjonowania środków. W każdym razie Komisja przypomniała, że ten sam postulat zgłoszono w trakcie poprzedniego postępowania i że został on wówczas odrzucony. W związku z tym Komisja nie zajmuje się dalej zasadnością tego argumentu.

3.6. Aktualizacja wykazu krajów rozwijających się objętych zakresem stosowania środków

(24) Należy zaktualizować wykaz kategorii produktów pochodzących z krajów rozwijających się, do których mają zastosowanie ostateczne środki antydumpingowe, aby odzwierciedlić dostosowanie terytorialne. Komisja oparła swoje obliczenia na zaktualizowanych danych dotyczących zbioru danych dotyczących przywozu za 2019 r. (tj. tego samego okresu, który uwzględniono w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2020/894, ale z wyłączeniem przywozu do Zjednoczonego Królestwa).

(25) W odniesieniu do kategorii 4A i 4B Komisja przedstawiła w sekcji 4 pkt 3 zawiadomienia z dnia 30 października swoje tymczasowe podejście w zakresie traktowania przywozu ze Zjednoczonego Królestwa do celów obliczenia odpowiednich kontyngentów taryfowych. Po dokonaniu oceny otrzymanych uwag i przeprowadzeniu konsultacji z państwami trzecimi w odniesieniu do przyjętego podejścia Komisja postanowiła zastosować tę samą metodykę przy aktualizacji wykazu krajów rozwijających się objętych środkami w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. Wobec braku innych wiarygodnych informacji i udokumentowanego alternatywnego rozwiązania ze strony zainteresowanych stron Komisja założyła, że przywóz do Zjednoczonego Królestwa w 2019 r. powinien być równo rozdzielony pomiędzy obie kategorie produktów.

(26) Wielkości krajowych kontyngentów taryfowych przyznanych krajom rozwijającym się, które z chwilą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostaną wyłączone z zakresu środka ochronnego ustanowionego w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/159, zostały przydzielone do rezydualnych kontyngentów taryfowych dla odpowiednich kategorii produktów.

(27) W wykazie krajów rozwijających się objętych środkami wprowadza się następujące zmiany:

- Chiny zostają objęte środkami w kategorii produktu 22,

- Turcja zostaje wyłączona ze środków w kategorii produktu 25 A,

- Zjednoczone Emiraty Arabskie zostają wyłączone ze środków w kategoriach produktów 21 i 26.

(28) Żadna z zainteresowanych stron nie zgłosiła uwag na temat powyższego dostosowania.

(29) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Środków Ochronnych ustanowionego na podstawie odpowiednio art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/478 i art. 22 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2015/755,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/159 wprowadza się następujące zmiany:

załącznik IV zastępuje się tekstem załącznika I do niniejszego rozporządzenia,
w załączniku III.2 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 grudnia 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"ZAŁĄCZNIK IV

IV.1 - Wielkość kontyngentów taryfowych
Numer produktu Kategoria produktu Kody CN Przydział według kraju (w stosownych przypadkach) Od 1.1.2021 r. do 31.3.2021 r. Od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r. Stawka cła dodatkowe- go Numery porządkowe
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)
1 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 52 99, 7208 53 90, 7208 54 00, 7211 14 00, 7211 19 00, 7212 60 00, 7225 19 10, 7225 30 10, 7225 30 30, 7225 30 90, 7225 40 15, 7225 40 90, 7226 19 10, 7226 91 20, 7226 91 91, 7226 91 99 Federacja Rosyjska 395 909,00 400 307,98 25 % 09.8966
Turcja 313 791,59 317 278,16 25 % 09.8967
Indie 161 191,83 162 982,85 25 % 09.8968
Republika Korei 129 042,60 130 476,40 25 % 09.8969
Zjednoczone Królestwo 114 460,48 115 732,26 25 % 09.8976
Serbia 113 624,87 114 887,37 25 % 09.8970
Pozostałe państwa 969 690,07 980 464,41 25 % 1
2 Walcowane na zimno arkusze ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7209 15 00, 7209 16 90, 7209 17 90, 7209 18 91, 7209 25 00, 7209 26 90, 7209 27 90, 7209 28 90, 7209 90 20, 7209 90 80, 7211 23 20, 7211 23 30, 7211 23 80, 7211 29 00, 7211 90 20, 7211 90 80, 7225 50 20, 7225 50 80, 7226 20 00, 7226 92 00 Indie 143 355,40 144 948,24 25 % 09.8801
Republika Korei 83 143,26 84 067,08 25 % 09.8802
Zjednoczone Królestwo 76 842,60 77 696,41 25 % 09.8977
Ukraina 63 833,81 64 543,07 25 % 09.8803
Brazylia 40 842,75 41 296,56 25 % 09.8804
Serbia 36 193,20 36 595,35 25 % 09.8805
Pozostałe państwa 252 391,11 255 195,45 25 % 2
3.A Blachy elektrotechniczne (inne niż blachy elektrotechniczne teksturowane) 7209 16 10, 7209 17 10, 7209 18 10,

7209 26 10, 7209 27 10, 7209 28 10

Federacja Rosyjska 333,03 336,73 25 % 09.8808
Zjednoczone Królestwo 285,37 288,54 25 % 09.8978
Islamska Republika Iranu 145,80 147,42 25 % 09.8809
Republika Korei 118,68 119,99 25 % 09.8806
Pozostałe państwa 719,47 727,46 25 % 3
3.B 7225 19 90, 7226

19 80

Federacja Rosyjska 33 685,76 34 060,05 25 % 09.8811
Republika Korei 20 132,89 20 356,59 25 % 09.8812
Chiny 15 498,07 15 670,27 25 % 09.8813
Tajwan 11 627,43 11 756,62 25 % 09.8814
Pozostałe państwa 6 024,76 6 091,70 25 % 4
4.A Arkusze blachy z metaliczną powłoką Kody TARIC: 7210 41 00 20, 7210 49 00 20, 7210 61 00 20, 7210 69 00 20, 7212 30 00 20, 7212 50 61 20, 7212 50 69 20, 7225 92 00 20, 7225 99 00 11, 7225 99 00 22, 7225 99 00 45, 7225 99 00 91, 7225 99 00 92, 7226 99 30 10, 7226 99 70 11, 7226 99 70 91, 7226 99 70 94 Republika Korei 32 981,94 33 348,41 25 % 09.8816
Indie 47 144,92 47 668,75 25 % 09.8817
Zjednoczone Królestwo 31 075,99 31 421,28 25 % 09.8979
Pozostałe państwa 417 545,50 422 184,90 25 % 5
4.B Kody CN:

7210 20 00, 7210

30 00,

7210 90 80, 7212

20 00,

7212 50 20, 7212

50 30,

7212 50 40, 7212

50 90,

7225 91 00, 7226

99 10

Kody TARIC:

7210 41 00 30,

7210 41 00 80, 7210 49 00 30, 7210

49 00 80, 7210 61

00 30, 7210 61 00

80, 7210 69 00 30,

7210 69 00 80, 7212

30 00 30, 7212 30

00 80, 7212 50 61

30, 7212 50 61 80,

7212 50 69 30, 7212

50 69 80, 7225 92

00 30, 7225 92 00

80, 7225 99 00 23,

7225 99 00 41, 7225

99 00 93, 7225 99

00 95, 7226 99 30

30, 7226 99 30 90,

7226 99 70 13, 7226

99 70 19, 7226 99

70 93, 7226 99 70 96

Chiny 112 702,10 113 954,34 25 % 09.8821
Republika Korei 146 267,74 147 892,93 25 % 09.8822
Indie 67 313,85 68 061,78 25 % 09.8823
Zjednoczone Królestwo 31 075,99 31 421,28 25 % 09.8980
Pozostałe państwa 94 312,94 95 360,86 25 % 6
5 Produkty walcowane płaskie z powłokami organicznymi 7210 70 80, 7212

40 80

Indie 69 079,96 69 847,51 25 % 09.8826
Republika Korei 62 432,08 63 125,77 25 % 09.8827
Zjednoczone Królestwo 30 651,88 30 992,45 25 % 09.8981
Tajwan 20 009,20 20 231,52 25 % 09.8828
Turcja 13 814,36 13 967,85 25 % 09.8829
Pozostałe państwa 37 843,96 38 264,44 25 % 7
6 Wyroby cynowane 7209 18 99, 7210 11 00, 7210 12 20, 7210 12 80, 7210 50 00, 7210 70 10, 7210 90 40, 7212 10 10, 7212 10 90, 7212 40 20 Chiny 97 495,49 98 578,77 25 % 09.8831
Zjednoczone Królestwo 35 561,84 35 956,97 25 % 09.8982
Serbia 19 570,13 19 787,58 25 % 09.8832
Republika Korei 14 156,15 14 313,44 25 % 09.8833
Tajwan 11 769,81 11 900,58 25 % 09.8834
Pozostałe państwa 32 623,10 32 985,58 25 % 8
7 Blachy quarto ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7208 51 20, 7208 51 91, 7208 51 98, 7208 52 91, 7208 90 20, 7208 90 80, 7210 90 30, 7225 40 12, 7225 40 40, 7225 40 60, 7225 99 00 Ukraina 209 860,26 212 192,04 25 % 09.8836
Republika Korei 85 938,89 86 893,77 25 % 09.8837
Federacja Rosyjska 72 574,83 73 381,22 25 % 09.8838
Indie 47 696,17 48 226,13 25 % 09.8839
Zjednoczone Królestwo 47 679,95 48 209,72 25 % 09.8983
Pozostałe państwa 289 237,24 292 450,99 25 % 9
8 Walcowane na gorąco arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej 7219 11 00, 7219 12 10, 7219 12 90, 7219 13 10, 7219 13 90, 7219 14 10, 7219 14 90, 7219 22 10, 7219 22 90, 7219 23 00, 7219 24 00, 7220 11 00, 7220 12 00 Pozostałe państwa 90 629,91 91 636,90 25 % 10
9 Walcowane na zimno arkusze i taśmy ze stali nierdzewnej 7219 31 00, 7219 32 10, 7219 32 90, 7219 33 10, 7219 33 90, 7219 34 10, 7219 34 90, 7219 35 10, 7219 35 90, 7219 90 20, 7219 90 80, 7220 20 21, 7220 20 29, 7220 20 41, 7220 20 49, 7220 20 81, 7220 20 89, 7220 90 20, 7220 90 80 Republika Korei 43 629,00 44 113,77 25 % 09.8846
Tajwan 40 458,63 40 908,18 25 % 09.8847
Indie 27 041,19 27 341,65 25 % 09.8848
Stany Zjednoczone 22 000,76 22 245,21 25 % 09.8849
Turcja 18 307,38 18 510,79 25 % 09.8850
Malezja 11 598,54 11 727,41 25 % 09.8851
Pozostałe państwa 46 526,20 47 043,16 25 % 11
10 Walcowana na gorąco blacha quarto ze stali nierdzewnej 7219 21 10, 7219

21 90

Chiny 4 320,80 4 368,81 25 % 09.8856
Indie 1 832,92 1 853,28 25 % 09.8857
Zjednoczone Królestwo 756,12 764,53 25 % 09.8984
Tajwan 698,09 705,84 25 % 09.8858
Pozostałe państwa 915,93 926,11 25 % 12
12 Pręty zwykłej jakości i kształtowniki lekkie ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7214 30 00, 7214

91 10,

7214 91 90, 7214

99 31,

7214 99 39, 7214

99 50,

7214 99 71, 7214

99 79,

7214 99 95, 7215

90 00,

7216 10 00, 7216

21 00,

7216 22 00, 7216

40 10,

7216 40 90, 7216

50 10,

7216 50 91, 7216

50 99,

7216 99 00, 7228

10 20,

7228 20 10, 7228

20 91,

7228 30 20, 7228

30 41,

7228 30 49, 7228

30 61,

7228 30 69, 7228

30 70,

7228 30 89, 7228

60 20,

7228 60 80, 7228

70 10,

7228 70 90, 7228

80 00

Chiny 103 601,87 104 753,01 25 % 09.8861
Zjednoczone Królestwo 86 672,43 87 635,46 25 % 09.8985
Turcja 62 288,24 62 980,33 25 % 09.8862
Federacja Rosyjska 57 825,56 58 468,06 25 % 09.8863
Szwajcaria 46 358,90 46 874,00 25 % 09.8864
Białoruś 37 104,08 37 516,35 25 % 09.8865
Pozostałe państwa 47 142,12 47 665,92 25 % 13
13 Pręty zbrojeniowe 7214 20 00, 7214

99 10

Turcja 58 826,75 59 480,38 25 % 09.8866
Federacja Rosyjska 56 951,11 57 583,90 25 % 09.8867
Ukraina 28 798,84 29 118,83 25 % 09.8868
Bośnia i Hercegowina 25 219,87 25 500,09 25 % 09.8869
Republika Mołdawii 18 125,11 18 326,50 25 % 09.8870
Pozostałe państwa 109 637,11 110 855,30 25 % 14
14 Pręty i kształtowniki lekkie ze stali nierdzewnej 7222 11 11, 7222

11 19,

7222 11 81, 7222

11 89,

7222 19 10, 7222

19 90,

7222 20 11, 7222

20 19,

7222 20 21, 7222

20 29,

7222 20 31, 7222

20 39,

7222 20 81, 7222

20 89,

7222 30 51, 7222

30 91,

7222 30 97, 7222

40 10,

7222 40 50, 7222

40 90

Indie 27 892,96 28 202,88 25 % 09.8871
Zjednoczone Królestwo 4 076,21 4 121,51 25 % 09.8986
Szwajcaria 4 012,28 4 056,86 25 % 09.8872
Ukraina 3 098,90 3 133,33 25 % 09.8873
Pozostałe państwa 4 521,80 4 572,05 25 % 15
15 Walcówka ze stali nierdzewnej 7221 00 10, 7221 00 90 Indie 6 487,41 6 559,49 25 % 09.8876
Tajwan 4 182,82 4 229,30 25 % 09.8877
Zjednoczone Królestwo 3 360,43 3 397,77 25 % 09.8987
Republika Korei 2 088,34 2 111,54 25 % 09.8878
Chiny 1 414,37 1 430,08 25 % 09.8879
Japonia 1 403,63 1 419,23 25 % 09.8880
Pozostałe państwa 698,10 705,85 25 % 16
16 Walcówka ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej 7213 10 00, 7213

20 00,

7213 91 10, 7213

91 20,

7213 91 41, 7213

91 49,

7213 91 70, 7213

91 90,

7213 99 10, 7213

99 90,

7227 10 00, 7227

20 00,

7227 90 10, 7227

90 50, 7227 90 95

Zjednoczone Królestwo 133 112,45 134 591,48 25 % 09.8988
Ukraina 93 132,26 94 167,07 25 % 09.8881
Szwajcaria 90 980,58 91 991,47 25 % 09.8882
Federacja Rosyjska 78 745,32 79 620,26 25 % 09.8883
Turcja 76 362,96 77 211,44 25 % 09.8884
Białoruś 62 438,46 63 132,22 25 % 09.8885
Republika Mołdawii 46 799,56 47 319,56 25 % 09.8886
Pozostałe państwa 77 881,71 78 747,06 25 % 17
17 Kątowniki, kształtowniki i profile, z żeliwa lub stali niestopowej 7216 31 10, 7216

31 90,

7216 32 11, 7216

32 19,

7216 32 91, 7216

32 99,

7216 33 10, 7216

33 90

Ukraina 27 500,57 27 806,14 25 % 09.8891
Zjednoczone Królestwo 23 890,85 24 156,31 25 % 09.8989
Turcja 19 883,09 20 104,02 25 % 09.8892
Republika Korei 4 633,85 4 685,34 25 % 09.8893
Pozostałe państwa 10 905,03 11 026,20 25 % 18
18 Ścianka szczelna 7301 10 00 Chiny 6 151,98 6 220,33 25 % 09.8901
Zjednoczone

Emiraty Arabskie

3 044,65 3 078,48 25 % 09.8902
Zjednoczone Królestwo 789,54 798,32 25 % 09.8990
Pozostałe państwa 224,06 226,55 25 % 19
19 Elementy konstrukcyjne torów kolejowych lub tramwajowych 7302 10 22, 7302

10 28,

7302 10 40, 7302

10 50,

7302 40 00

Zjednoczone Królestwo 3 788,71 3 830,80 25 % 09.8991
Federacja Rosyjska 1 375,95 1 391,24 25 % 09.8906
Turcja 1 117,60 1 130,02 25 % 09.8908
Chiny 989,92 1 000,92 25 % 09.8907
Pozostałe państwa 1 024,65 1 036,04 25 % 20
20 Rury gazowe 7306 30 41, 7306

30 49,

7306 30 72, 7306

30 77

Turcja 43 450,18 43 932,96 25 % 09.8911
Indie 16 721,00 16 906,78 25 % 09.8912
Macedonia Północna 6 175,81 6 244,43 25 % 09.8913
Zjednoczone Królestwo 5 874,82 5 940,09 25 % 09.8992
Pozostałe państwa 12 635,26 12 775,65 25 % 21
21 Profile zamknięte 7306 61 10, 7306

61 92, 7306 61 99

Turcja 66 577,91 67 317,67 25 % 09.8916
Zjednoczone Królestwo 40 001,61 40 446,07 25 % 09.8993
Federacja Rosyjska 22 664,34 22 916,17 25 % 09.8917
Macedonia Północna 21 621,70 21 861,94 25 % 09.8918
Ukraina 16 174,57 16 354,29 25 % 09.8919
Szwajcaria 13 600,58 13 751,70 25 % 09.8920
Białoruś 13 392,20 13 541,00 25 % 09.8921
Pozostałe państwa 15 230,42 15 399,64 25 % 22
22 Nierdzewne przewody rurowe i rury, bez szwu 7304 11 00, 7304

22 00,

7304 24 00, 7304

41 00,

7304 49 10, 7304

49 93, 7304 49 95, 7304

49 99

Indie 5 168,74 5 226,17 25 % 09.8926
Ukraina 3 236,47 3 272,43 25 % 09.8927
Zjednoczone Królestwo 1 642,83 1 661,08 25 % 09.8994
Republika Korei 1 017,41 1 028,71 25 % 09.8928
Japonia 946,14 956,65 25 % 09.8929
Chiny 811,77 820,79 25 % 09.8931
Pozostałe państwa 2 360,85 2 387,08 25 % 23
24 Inne przewody rurowe bez szwu 7304 19 10, 7304

19 30,

7304 19 90, 7304

23 00,

7304 29 10, 7304

29 30,

7304 29 90, 7304

31 20,

7304 31 80, 7304

39 10,

7304 39 52, 7304

39 58,

7304 39 92, 7304

39 93,

7304 39 98, 7304

51 81,

7304 51 89, 7304

59 10,

7304 59 92, 7304

59 93,

7304 59 99, 7304

90 00

Chiny 30 152,17 30 487,19 25 % 09.8936
Ukraina 23 541,21 23 802,78 25 % 09.8937
Białoruś 12 595,36 12 735,31 25 % 09.8938
Zjednoczone Królestwo 9 557,38 9 663,58 25 % 09.8995
Stany Zjednoczone 6 714,21 6 788,82 25 % 09.8940
Pozostałe państwa 35 461,44 35 855,45 25 % 24
25.A Duże rury spawane 7305 11 00, 7305

12 00

Pozostałe państwa 106 330,19 107 511,63 25 % 25
25.B Duże rury spawane 7305 19 00, 7305

20 00,

7305 31 00, 7305

39 00,

7305 90 00

Turcja 9 347,69 9 451,55 25 % 09.8971
Chiny 6 323,27 6 393,53 25 % 09.8972
Federacja Rosyjska 6 278,07 6 347,83 25 % 09.8973
Zjednoczone Królestwo 4 248,97 4 296,18 25 % 09.8996
Republika Korei 2 488,39 2 516,04 25 % 09.8974
Pozostałe państwa 5 771,54 5 835,67 25 % 26
26 Inne rury spawane 7306 11 10, 7306

11 90,

7306 19 10, 7306

19 90,

7306 21 00, 7306

29 00,

7306 30 11, 7306

30 19,

7306 30 80, 7306

40 20,

7306 40 80, 7306

50 20,

7306 50 80, 7306

69 10,

7306 69 90, 7306

90 00

Szwajcaria 40 668,04 41 119,90 25 % 09.8946
Turcja 31 126,18 31 472,03 25 % 09.8947
Zjednoczone Królestwo 9 655,60 9 762,88 25 % 09.8997
Tajwan 7 510,15 7 593,59 25 % 09.8950
Chiny 6 540,69 6 613,37 25 % 09.8949
Federacja Rosyjska 6 402,83 6 473,97 25 % 09.8952
Pozostałe państwa 20 849,11 21 080,77 25 % 27
27 Sztaby ze stali niestopowej i pozostałej stali stopowej wykończone na zimno 7215 10 00, 7215

50 11,

7215 50 19, 7215

50 80,

7228 10 90, 7228

20 99,

7228 50 20, 7228

50 40,

7228 50 61, 7228

50 69,

7228 50 80

Federacja Rosyjska 74 594,12 75 422,94 25 % 09.8956
Szwajcaria 17 399,98 17 593,32 25 % 09.8957
Zjednoczone Królestwo 13 012,46 13 157,05 25 % 09.8998
Chiny 12 561,01 12 700,58 25 % 09.8958
Ukraina 10 233,14 10 346,84 25 % 09.8959
Pozostałe państwa 9 702,37 9 810,18 25 % 28
28 Drut ze stali niestopowej 7217 10 10, 7217

10 31,

7217 10 39, 7217

10 50,

7217 10 90, 7217

20 10,

7217 20 30, 7217

20 50,

7217 20 90, 7217

30 41,

7217 30 49, 7217

30 50,

7217 30 90, 7217

90 20, 7217 90 50, 7217

90 90

Białoruś 56 580,19 57 208,86 25 % 09.8961
Chiny 39 836,99 40 279,62 25 % 09.8962
Federacja Rosyjska 26 657,35 26 953,54 25 % 09.8963
Turcja 21 490,10 21 728,87 25 % 09.8964
Ukraina 17 144,99 17 335,49 25 % 09.8965
Pozostałe państwa 29 751,08 30 081,65 25 % 29
1 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8601
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8602
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: Dla Rosji*: 09.8571, dla Turcji*: 09.8572, dla Indii*: 09.8573, dla Republiki Korei*: 09.8574, dla Serbii*:
09.8575, dla Zjednoczonego Królestwa*: 09.8599
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
2 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8603
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8604
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Republiki Korei*, Ukrainy*, Brazylii*, Serbii* i Zjednoczonego Królestwa* 09.8567
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
3 Od 1.1.2021 do 31.3.2021 09.8605
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8606
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Republiki Korei*, Rosji*, Islamskiej Republiki Iranu* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8568
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
4 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8607
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8608
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Rosji*, Republiki Korei*, Chin* i Tajwanu*: 09.8569
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
5 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8609
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8610
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8570
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
6 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8611
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8612
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*: 09.8581, dla Republiki Korei*: 09.8582, dla Indii*: 09.8583, dla Zjednoczonego Królestwa*: 09.8584
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
7 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8613
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8614
8 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8615
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8616
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Republiki Korei*, Tajwanu*, Serbii* i Zjednoczonego Królestwa* 09.8576
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
9 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8617
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8618
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Ukrainy*, Republiki Korei*, Rosji*, Indii* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8577
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
10 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8619
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8620
11 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8621
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8622
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Republiki Korei*, Tajwanu*, Indii*, Stanów Zjednoczonych Ameryki*, Turcji* i Malezji*: 09.8578
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
12 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8623
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8624
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Indii*, Tajwanu* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8591
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
13 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8625
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8626
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Turcji*, Rosji*, Szwajcarii*, Białorusi* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8592
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
14 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8627
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8628
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Bośni i Hercegowiny* oraz Mołdawii*: 09.8593
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
15 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8629
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8630
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Szwajcarii*, Ukrainy* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8594
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
16 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8631
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8632
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Tajwanu*, Republiki Korei*, Chin*, Japonii* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8595
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
17 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8633
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8634
18 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8635
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8636
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Ukrainy*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8579
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
19 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8637
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8638
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Zjednoczonych Emiratów Arabskich* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8580
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
20 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8639
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8640
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Rosji*, Chin*, Turcji* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8585
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
21 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8641
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8642
22 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8643
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8644
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Macedonii Północnej*, Szwajcarii*, Białorusi* i Zjednoczonego Królestwa 09.8596
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
23 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8645
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8646
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Indii*, Ukrainy*, Republiki Korei*, Japonii*, Chin* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8597
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
24 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8647
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8648
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Chin*, Ukrainy*, Białorusi*, Stanów Zjednoczonych Ameryki* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8586
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
25 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8657
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8658
26 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8659
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8660
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Chin*, Rosji*, Republiki Korei* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8587
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
27 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8651
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8652
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Szwajcarii*, Turcji*, Tajwanu*, Chin*, Rosji* i Zjednoczonego Królestwa*: 09.8588
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.
28 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8653
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8654
29 Od 1.1.2021 do 31.3.2021: 09.8655
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: 09.8656
Od 1.4.2021 do 30.6.2021: dla Turcji*, Rosji*, Ukrainy*, Chin* i Białorusi*: 09.8598
*W przypadku wyczerpania kontyngentu taryfowego dla danego państwa zgodnie z art. 1 ust. 5.

IV.2 - Wielkość globalnych kontyngentów taryfowych w podziale na kwartał

Numer produktu Od 1.1.2021 r. do 31.3.2021 r. Od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r.
Wielkość kontyngentu taryfowego (tony netto)
1 Pozostałe państwa 969 690,07 980 464,41
2 Pozostałe państwa 252 391,11 255 195,45
3 A Pozostałe państwa 719,47 727,46
3B Pozostałe państwa 6 024,76 6 091,70
4 A Pozostałe państwa 417 545,50 422 184,90
4B Pozostałe państwa 94 312,94 95 360,86
5 Pozostałe państwa 37 843,96 38 264,44
6 Pozostałe państwa 32 623,10 32 985,58
7 Pozostałe państwa 289 237,24 292 450,99
8 Pozostałe państwa 90 629,91 91 636,90
9 Pozostałe państwa 46 526,20 47 043,16
10 Pozostałe państwa 915,93 926,11
12 Pozostałe państwa 47 142,12 47 665,92
13 Pozostałe państwa 109 637,11 110 855,30
14 Pozostałe państwa 4 521,80 4 572,05
15 Pozostałe państwa 698,10 705,85
16 Pozostałe państwa 77 881,71 78 747,06
17 Pozostałe państwa 10 905,03 11 026,20
18 Pozostałe państwa 224,06 226,55
19 Pozostałe państwa 1 024,65 1 036,04
20 Pozostałe państwa 12 635,26 12 775,65
21 Pozostałe państwa 15 230,42 15 399,64
22 Pozostałe państwa 2 360,85 2 387,08
24 Pozostałe państwa 35 461,44 35 855,45
25 A Pozostałe państwa 106 330,19 107 511,63
25 B Pozostałe państwa 5 771,54 5 835,67
26 Pozostałe państwa 20 849,11 21 080,77
27 Pozostałe państwa 9 702,37 9 810,18
28 Pozostałe państwa 29 751,08 30 081,65

IV.3 - Maksymalna wielkość kontyngentu rezydualnego dostępnego od 1.4.2021 r. do 30.6.2021 r. dla państw, którym przysługują kontyngenty krajowe

Kategoria produktu Nowe kontyngenty przydzielone od 1.04.2021 r. do 30.06.2021 r. w tonach
1 System specjalny
2 255 195,45
3.A 727,46
3.B 6 091,70
4.A 422 184,90
4.B System specjalny
5 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
6 32 985,58
7 292 450,99
8 Nie dotyczy
9 47 043,16
10 277,83
12 28 599,55
13 28 822,38
14 2 514,63
15 522,33
16 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
17 11 026,20
18 226,55
19 1 036,04
20 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
21 3 233,93
22 1 933,53
24 35 855,45
25.A Nie dotyczy
25.B 5 835,67
26 21 080,77
27 Brak dostępu do kontyngentu rezydualnego w IV kw.
28 21 357,97

ZAŁĄCZNIK  II

Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne

W załączniku III.2 wprowadza się następujące zmiany:
"Wykaz kategorii produktu pochodzących z krajów rozwijających się, do których stosuje się środki ostateczne
Kraj/grupa produktu 1 2 3 A 3B 4 A 4B 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 24 25 A 25 B 26 27 28
Brazylia X X X
Chiny X X X X X X X X X X X X X X X X X
Indie X X X X X X X X X X X X X X X X
Indonezja X X X X
Malezja X X
Meksyk X
Mołdawia X X X
Macedonia Północna X X X X X X
Tajlandia X X
Tunezja X X
Turcja X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Ukraina X X X X X X X X X X X X
Zjednoczone Emiraty Arabskie X X X X
Wietnam X X X X
Wszystkie pozostałe kraje rozwijające się X"
1 Dz.U. L 83 z 27.3.2015, s. 16.
2 Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 33.
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1590 z dnia 26 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 248 z 27.9.2019, s. 28).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/894 z dnia 29 czerwca 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 206 z 30.6.2020, s. 27).
6 Decyzja Rady (UE) 2020/135 z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie zawarcia Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. L 29 z 31.1.2020, s. 1).
7 Zawiadomienie 2020/C 366/12 dotyczące dostosowania poziomu kontyngentów taryfowych w ramach środków ochronnych wprowadzonych wobec niektórych wyrobów ze stali w następstwie wystąpienia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej z dniem 1 sty cznia 2021 r. (Dz.U. C 366 z 30.10.2020, s. 36).
8 W tym konkretnym przypadku próg kwalifikujący do otrzymania krajowego kontyngentu taryfowego odnosi się do 5 % udziału przywozu w okresie odniesienia w danej kategorii produktu.
9 Dotychczasowe kraje wywozu w ramach rezydualnego kontyngentu taryfowego to te, które nie korzystają z krajowego kontyngentu taryfowego w ramach określonej kategorii produktu.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.416.32

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2020/2037 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/159 nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali
Data aktu: 10/12/2020
Data ogłoszenia: 11/12/2020
Data wejścia w życie: 01/01/2021