a także mając na uwadze, co następuje:(1) Wspólne Przedsięwzięcie BBI prowadzi swoją działalność zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 560/2014,
(2) Zgodnie z art. 25 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1725 ograniczenia w stosowaniu art. 14-22, 35 i 36, jak również art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli nie opierają się na aktach prawnych przyjętych na podstawie Traktatów, powinny być oparte na przepisach wewnętrznych przyjętych przez Wspólne Przedsięwzięcie BBI, o ile przepisy te odpowiadają prawom i obowiązkom przewidzianym w art. 14-22.
(3) Te przepisy wewnętrzne, w tym przepisy dotyczące oceny niezbędności i proporcjonalności ograniczenia, nie powinny mieć zastosowania w przypadku, gdy ograniczenie praw osób, których dane dotyczą, określa akt prawny przyjęty na podstawie Traktatów.
(4) Wspólne Przedsięwzięcie BBI, wykonując swoje obowiązki dotyczące ustanowionych w rozporządzeniu (UE) 2018/1725 praw osób, których dane dotyczą, rozważa, czy zastosowanie ma którekolwiek z odstępstw przewidzianych w tym rozporządzeniu.
(5) Wspólne Przedsięwzięcie BBI może, w ramach swojej działalności administracyjnej, prowadzić dochodzenia administracyjne, postępowania dyscyplinarne i czynności wstępne dotyczące potencjalnych nieprawidłowości zgłoszonych do Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF), rozpatrywać sprawy związane ze zgłoszeniami przypadków naruszeń przez sygnalistów, przeprowadzać (formalne i nieformalne) procedury dotyczące nękania, rozpatrywać wewnętrzne i zewnętrzne skargi, prowadzić audyty wewnętrzne, prowadzić postępowania wyjaśniające właściwe dla inspektora ochrony danych zgodnie z art. 45 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1725 oraz wewnętrzne postępowania wyjaśniające dotyczące bezpieczeństwa (informatycznego).
(6) Wspólne Przedsięwzięcie BBI przetwarza kilka kategorii danych osobowych, w tym "twarde dane" (dane "obiektywne", takie jak dane umożliwiające identyfikację, dane kontaktowe, dane zawodowe, dane administracyjne, dane pozyskane z określonych źródeł, dane pochodzące z łączności elektronicznej oraz dane dotyczące ruchu) i "miękkie dane" (dane "subiektywne" związane ze sprawą, takie jak tok rozumowania, dane behawioralne, oceny, dane o zachowaniu i postępowaniu, jak również dane związane z przedmiotem procedury lub czynności bądź przedstawione w związku z nimi) 3 .
(7) Wspólne Przedsięwzięcie BBI reprezentowane przez Dyrektora Wykonawczego działa w charakterze administratora danych niezależnie od dalszego delegowania roli administratora w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BBI, aby odzwierciedlić odpowiedzialność operacyjną za określone operacje przetwarzania danych osobowych.
(8) Dane osobowe są przechowywane w sposób bezpieczny w środowisku elektronicznym lub w formie papierowej, co zapobiega bezprawnemu dostępowi do tych danych lub przekazywaniu ich osobom, które nie są ich odbiorcami zgodnie z zasadą ograniczonego dostępu. Przetwarzane dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż to konieczne i właściwe dla celów, dla których są przetwarzane, wskazany w informacji o zasadach przetwarzania danych, oświadczeniach o ochronie prywatności lub rejestrach Wspólnego Przedsięwzięcia BBI.
(9) Przepisy wewnętrzne należy stosować w odniesieniu do wszystkich procesów przetwarzania prowadzonych przez Wspólne Przedsięwzięcie BBI w ramach prowadzenia dochodzeń administracyjnych, postępowań dyscyplinarnych, czynności wstępnych dotyczących potencjalnych nieprawidłowości zgłoszonych do OLAF, rozpatrywania spraw związanych ze zgłoszeniami przypadków naruszeń przez sygnalistów, przeprowadzania (formalnych i nieformalnych) procedur dotyczących przypadków nękania, rozpatrywania wewnętrznych i zewnętrznych skarg, prowadzenia audytów wewnętrznych, prowadzenia postępowań wyjaśniających przez inspektora ochrony danych zgodnie z art. 45 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1725 oraz postępowań wyjaśniających dotyczących bezpieczeństwa (informatycznego) prowadzonych wewnętrznie lub z udziałem podmiotów zewnętrznych (np. CERT-UE).
(10) Przepisy te powinny mieć zastosowanie do operacji przetwarzania danych prowadzonych przed uruchomieniem procedur, o których mowa powyżej, w trakcie tych procedur oraz podczas monitorowania działań następczych podejmowanych w rezultacie wspomnianych procedur. Powinny one również obejmować pomoc i współpracę ze strony Wspólnego Przedsięwzięcia BBI udzielaną organom krajowym i organizacjom międzynarodowym poza administracyjnymi postępowaniami wyjaśniającymi.
(11) W przypadkach, w których zastosowanie mają przepisy wewnętrzne, Wspólne Przedsięwzięcie BBI przedstawia uzasadnienie ścisłej niezbędności i proporcjonalności ograniczeń w społeczeństwie demokratycznym oraz postępuje z poszanowaniem istoty podstawowych praw i wolności.
(12) W tym kontekście Wspólne Przedsięwzięcie BBI podczas przeprowadzania wspomnianych procedur ma obowiązek przestrzegać w możliwie najszerszym zakresie praw podstawowych osób, których dane dotyczą, w szczególności związanych z prawem do uzyskania informacji, prawem dostępu, prawem do sprostowania, prawem do usunięcia danych, prawem do ograniczenia przetwarzania danych, prawem do zawiadomienia o naruszeniu ochrony danych osobowych przysługującym osobie, której dane dotyczą, lub prawem do poufności łączności, które to prawa przewidziano w rozporządzeniu (UE) 2018/1725.
(13) Wspólne Przedsięwzięcie BBI może być jednak zobowiązane do ograniczenia informacji udzielanych osobie, której dane dotyczą, i innych praw takiej osoby w celu zapewnienia ochrony - w szczególności - własnych postępowań wyjaśniających, postępowań wyjaśniających i postępowań innych organów publicznych, jak również praw innych osób w związku z postępowaniami wyjaśniającymi lub innymi procedurami.
(14) Wspólne Przedsięwzięcie BBI może zatem ograniczyć informacje dla celów ochrony postępowania wyjaśniającego oraz ochrony praw podstawowych i wolności innych osób, których dane dotyczą.
(15) Wspólne Przedsięwzięcie BBI powinno okresowo dokonywać przeglądu, czy warunki uzasadniające ograniczenie nadal występują, i znieść ograniczenie, gdy nie można stwierdzić ich występowania.
(16) Administrator danych informuje inspektora ochrony danych w chwili odroczenia i podczas przeglądu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: