Rozporządzenie delegowane 2020/1432 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla roku odniesienia 2021

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2020/1432
z dnia 14 lipca 2020 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2021
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zaspokojenia potrzeb określonych w odpowiednich tematach szczegółowych wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/1700 Komisja powinna określić liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2021.

(2) Liczba zmiennych, które mają być zbierane na mocy niniejszego rozporządzenia, nie powinien przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Liczbę i nazwy zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2021 przedstawiono w załączniku.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 lipca 2020 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla dziedziny "korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych" dla roku odniesienia 2021

Temat Temat szczegółowy Identyfikator zmiennej Nazwa zmiennej/opis zmiennej
01. Informacje techniczne 15 obowiązkowych zmiennych technicznych,

- 2 opcjonalne zmienne techniczne

Informacje na temat zbierania danych REFYEAR Rok badania
Informacje na temat zbierania danych INTDATE Data odniesienia - data pierwszego wywiadu
Informacje na temat zbierania danych STRATUM_ID Warstwa
Informacje na temat zbierania danych PSU Jednostka losowania pierwszego stopnia
Identyfikacja HH_ID Identyfikator gospodarstwa domowego
Identyfikacja IND_ID Indywidualny identyfikator
Identyfikacja HH_REF_ID Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent
Wagi HH_WGHT Waga gospodarstwa domowego
Wagi IND_WGHT Waga danej osoby
Charakterystyka wywiadu TIME Czas trwania wywiadu
Charakterystyka wywiadu INT_TYPE Rodzaj wywiadu
Lokalizacja COUNTRY Państwo zamieszkania
Lokalizacja GEO_NUTS1 Region zamieszkania
Lokalizacja GEO_NUTS2 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie)
Lokalizacja GEO_NUTS3 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie)
Lokalizacja DEG_URBA Stopień urbanizacji
Lokalizacja GEO_DEV Położenie geograficzne
02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

- 7 zbieranych zmiennych

- 1 zmienna pochodna, - 7 zmiennych opcjonalnych

Demografia SEX Płeć
Demografia YEARBIR Rok urodzenia
Demografia PASSBIR Po ostatnim dniu urodzin
Demografia AGE Wiek w ukończonych latach
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CITIZENSHIP Kraj głównego obywatelstwa
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CNTRYB Kraj urodzenia
Skład gospodarstwa domowego HH_POP Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24S (opcjonalnie) Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_25_64 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_POP_65_MAX (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD Liczba dzieci poniżej 16 roku życia
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_14_15 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_5_13 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie)
Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_LE_4 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie)
03. Współczynnik aktywności zawodowej

- 5 zbieranych zmiennych

- 3 zmienne opcjonalne

Główny status na rynku pracy (samoocena) MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena)
Podstawowe cechy wykonywanej pracy STAPRO Status zatrudnienia w głównej pracy
Podstawowe cechy wykonywanej pracy NACE1D (opcjonalnie) Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy (opcjonalnie)
Podstawowe cechy wykonywanej pracy ISCO2D Zawód w głównej pracy
Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_ICT Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) czy nie
Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_MAN Pracownik fizyczny czy nie
Podstawowe cechy wykonywanej pracy EMPST_WKT

(opcjonalnie)

Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) (opcjonalnie)
Czas trwania umowy EMPST_CONTR (opcjonalnie) Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy (opcjonalnie)
04. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 1 zbierana zmienna - 1 zmienna pochodna Poziom wykształcenia ISCEDD Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)
Poziom wykształcenia ISCED Zagregowany poziom wykształcenia
05. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem HH_IQ5 Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto
06. Udział w społeczeństwie infor- maryjnym - 122 zbierane

zmienne,

- 5 zmienne opcjonalne

Dostęp do ICT IACC Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia)
Dostęp do ICT BBFIX Korzystanie ze stałych łączy szerokopasmowych w celu uzyskania dostępu do internetu w domu
Dostęp do ICT BBMOB Korzystanie z mobilnych usług szerokopasmowych w celu uzyskania dostępu do internetu w domu (poprzez sieć telefonii komórkowej, co najmniej 3G)
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IU Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IFU Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IFU_D Korzystanie z internetu kilka razy dziennie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_DKPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na komputerze stacjonarnym
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_LPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na laptopie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_TPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na tablecie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_MP Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na smartfonie
Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_OTH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na innych urządzeniach (takich jak telewizja hybrydowa, inteligentny głośnik, konsola do gier, czytnik ebooków, inteligentny zegarek)
Aktywność w internecie IUEM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej
Aktywność w internecie IUPH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo)
Aktywność w internecie IUSNET Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w serwisach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności)
Aktywność w internecie IUCHAT1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów)
Aktywność w internecie IUNW1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online
Aktywność w internecie IHIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia)
Aktywność w internecie IUIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach
Aktywność w internecie IUPOL2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych
Aktywność w internecie IUVOTE Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji)
Aktywność w internecie IUJOB Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy lub wysyłania podań o pracę
Aktywność w internecie IUSELL Korzystanie z internetu (w tym za pośrednictwem aplikacji) w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji
Aktywność w internecie IUBK Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej)
Aktywność w internecie IUOLC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym
Aktywność w internecie IUOLM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z dostępnych online materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, oprogramowania do uczenia się online, podręczników elektronicznych, aplikacji edukacyjnych)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12IF Kontakt online w ciągu ostatnich 12 miesięcy z organami lub służbami publicznymi w celach prywatnych do uzyskania informacji ze stron internetowych lub aplikacji
Kontakty z organami publicznymi IGOV12FM Kontakt online w ciągu ostatnich 12 miesięcy z organami lub służbami publicznymi w celach prywatnych do pobierania/drukowania urzędowych formularzy
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RT Kontakt online w ciągu ostatnich 12 miesięcy z organami lub służbami publicznymi w celach prywatnych do składania online wypełnionych formularzy
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_NAP Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, ponieważ nie było potrzeby składania urzędowych formularzy
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_SNA Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, ponieważ takie usługi internetowe nie były dostępne
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_SKL Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, z powodu braku umiejętności lub wiedzy (na przykład respondent nie wiedział, jak korzystać ze strony internetowej, lub korzystanie z niej było zbyt skomplikowane)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_SEC Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, z powodu obaw związanych z ochroną bezpieczeństwa lub danych osobowych
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_SIGN (opcjonalnie) Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, z powodu braku podpisu elektronicznego lub elektronicznego dowodu tożsamości/certyfikatu (wymaganego do korzystania z tych usług) lub z powodu problemów w korzystaniu z podpisu elektronicznego lub elektronicznego dowodu tożsamości/certyfikatu (opcjonalnie)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_PXOL (opcjonalnie) Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, z powodu niechęci do płacenia online (na przykład z obawy przed oszustwami związanymi z kartami kredytowymi) lub niezdolności do płacenia online (na przykład z powodu braku dostępu do wymaganych metod płatności) (opcjonalnie)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_DEL Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, ponieważ inna osoba złożyła za niego online wypełnione formularze (np. konsultant, doradca podatkowy, krewny lub członek rodziny)
Kontakty z organami publicznymi IGOV12RTX_OTH Respondent nie składał w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych żadnych wypełnionych formularzy online ani na stronach internetowych organów publicznych, ani w aplikacjach, z innych powodów
Handel elektroniczny IBUY Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny
Handel elektroniczny BCLOT1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny odzieży (w tym odzieży sportowej), butów lub akcesoriów (takich jak torby, biżuteria) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BSPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny artykułów sportowych (z wyłączeniem odzieży sportowej) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BCG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny zabawek lub artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci (takich jak pieluszki, butelki, wózki dziecięce) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BFURN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny mebli, akcesoriów domowych (takich jak dywany czy zasłony) lub artykułów ogrodniczych (takich jak narzędzia czy rośliny) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BMUSG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny nagrań muzycznych na płytach CD, winylowych itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BFLMG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny filmów lub seriali na płytach DVD, Blu-ray itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BBOOKNLG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny drukowanych książek, czasopism lub gazet od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BHARD1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny komputerów, tabletów, telefonów komórkowych lub akcesoriów do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BEEQU1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny elektroniki użytkowej (takiej jak telewizory, wieże stereo, aparaty fotograficzne) lub sprzętu gospodarstwa domowego (takiego jak pralki) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BMED1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lekarstw lub suplementów diety takich jak witaminy (z wyłączeniem odnawiania recept przez internet) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BFDR Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny dostaw z restauracji lub od sieci szybkiej obsługi, lub usług cateringowych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych
Handel elektroniczny BFDS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny żywności lub napojów ze sklepów lub od dostawców zestawów gotowych składników do samodzielnego przygotowywania posiłków od przedsiębiorstw lub osób prywatnych
Handel elektroniczny BCBW Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny kosmetyków, produktów do makijażu lub pielęgnacji ciała od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BCPH Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny produktów do prania i czyszczenia lub do higieny osobistej (takich jak szczoteczki do zębów, chusteczki, detergenty, ścierki do czyszczenia) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BBMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny rowerów, motorowerów, samochodów lub innych pojazdów albo części zamiennych do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BOPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)
Handel elektroniczny BPG_DOM Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od krajowych sprzedawców (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)
Handel elektroniczny BPG_EU Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z innych państw UE (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)
Handel elektroniczny BPG_WRLD Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z pozostałych państw świata (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)
Handel elektroniczny BPG_UNK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców, których kraj pochodzenia jest nieznany (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)
Handel elektroniczny BPG_PP Towary zakupione od osób prywatnych za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Handel elektroniczny BMUSS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny muzyki jako usługi strumieniowej lub do pobrania
Handel elektroniczny BFLMS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny filmów lub seriali jako usługi strumieniowej lub do pobrania
Handel elektroniczny BBOOKNLS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny ebooków, czasopism lub gazet internetowych
Handel elektroniczny BGAMES Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny gier internetowych lub gier do pobrania na smartfony, tablety, komputery lub konsole do gier
Handel elektroniczny BSOFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny oprogramowania komputerowego lub innego oprogramowania do pobrania, w tym aktualizacji
Handel elektroniczny BHLFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek publiczny aplikacji związanych z ochroną zdrowia lub utrzymaniem sprawności fizycznej (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych)
Handel elektroniczny BAPP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny innych aplikacji (związanych np. z nauką języków, podróżowaniem lub pogodą) (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych)
Handel elektroniczny BSTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy sportowe
Handel elektroniczny BCTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy kulturalne lub inne (takie jak bilety do kina, na koncerty, targi)
Handel elektroniczny BSIMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe
Handel elektroniczny BSUTIL Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi
Handel elektroniczny BHHS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego (takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze) (w tym również od osób prywatnych)
Handel elektroniczny BHHS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego od osób prywatnych
Handel elektroniczny BTPS_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstwa transportowego, takich jak przejazd lokalnymi autobusami, podróż samolotem bądź koleją lub przejazdy taksówkami
Handel elektroniczny BTPS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych
Handel elektroniczny BRA_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży
Handel elektroniczny BRA_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od osób prywatnych
Handel elektroniczny BOTS (opcjonalnie) Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych) (opcjonalnie)
Handel elektroniczny BF Liczba przypadków, kiedy w ciągu ostatnich 3 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zakupiono na użytek prywatny towary lub usługi
Handel elektroniczny IBV1 Całkowita wartość towarów i usług zakupionych w ciągu ostatnich 3 miesięcy na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Handel elektroniczny BFIN_IN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym
Handel elektroniczny BFIN_CR1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych
Handel elektroniczny BFIN_SH1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych
Przeszkody i problemy w korzystaniu BTFW1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, korzystanie ze strony internetowej było trudne lub niezadowalające (np. zbyt skomplikowane, dezorientujące, źle funkcjonujące)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BDGL1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent napotkał trudności w znalezieniu informacji na temat gwarancji lub innych praw
Przeszkody i problemy w korzystaniu BSPD1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, tempo dostaw było wolniejsze niż podane
Przeszkody i problemy w korzystaniu BCPR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ostateczne poniesione koszty były wyższe niż podane (nieoczekiwane opłaty transakcyjne lub nieuzasadnione opłaty gwarancyjne)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BWDN1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, dostarczone towary lub usługi były uszkodzone lub niewłaściwe
Przeszkody i problemy w korzystaniu BFRA1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent spotkał się z oszustwem (takim jak niedostarczenie towarów/usług lub nadużycie danych karty kredytowej)
Przeszkody i problemy w korzystaniu BCR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, złożenie skargi i dochodzenie roszczeń było trudne lub odpowiedź otrzymana po złożeniu skargi była niezadowalająca
Przeszkody i problemy w korzystaniu BDNS1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta
Przeszkody i problemy w korzystaniu BOTH2 Problemy napotkane w handlu internetowym: inne problemy, jakich respondent doświadczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Przeszkody i problemy w korzystaniu BARR2X W ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie doświadczył żadnych problemów podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBSHAB1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu preferowania przez niego dokonywania zakupów osobiście lub chęci uprzedniego obejrzenia produktu, lojalności w stosunku do sklepów lub siły przyzwyczajenia
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBSKL1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu odczuwanych trudności związanych z zamawianiem online (obaw co do tego, czy jego umiejętności są wystarczające)
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBCD Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu obaw co do kosztów dostawy towarów
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBSR1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu obaw co do wiarygodności lub tempa dostawy towarów
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBPSC1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu obaw dotyczących bezpieczeństwa płatności lub prywatności
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBTRCM1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu obaw co do możliwości zwrotu towarów, składania skarg lub zwrotu kosztów
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBDNS1(opcjonalnie) Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ponieważ zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta (opcjonalnie)
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBNND Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ponieważ w ciągu ostatnich 3 miesięcy nie miał potrzeby kupowania online
Przeszkody i problemy w korzystaniu NBOTH1 Bariery w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie kupił żadnego towaru ani usługi online za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z powodu innych przeszkód w handlu elektronicznym
Umiejętności cyfrowe CXFER1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące kopiowanie lub przenoszenie plików (takich jak dokumenty, dane, obrazy, nagrania wideo) między folderami, urządzeniami (pocztą elektroniczną, przy pomocy komunikatorów internetowych, złączy USB, kabli) lub do chmury
Umiejętności cyfrowe CINSAPP1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące pobieranie danych lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji
Umiejętności cyfrowe CCONF1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące zmiany ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia (takie jak dostosowanie języka, kolorów, kontrastu, wielkości tekstu, paska narzędzi/menu)
Umiejętności cyfrowe CWRD1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do edycji tekstu
Umiejętności cyfrowe CPRES2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące tworzenie plików (takich jak dokumenty, obrazy, nagrania wideo), zawierających różne elementy, takie jak tekst, obraz, tabele, wykresy, animacje lub dźwięk
Umiejętności cyfrowe CXLS1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych
Umiejętności cyfrowe CXLSADV1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące korzystanie z zaawansowanych funkcji oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych (funkcje, wzory, makra i inne funkcje programistyczne) w celu katalogowania, analizy, struk- turyzowania lub modyfikacji danych
Umiejętności cyfrowe CEPVA1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z edytowaniem zdjęć, plików audio lub wideo
Umiejętności cyfrowe CPRG2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z pisaniem kodu w języku programowania
Umiejętności cyfrowe UDI Informacje lub treści (takie jak nagrania wideo, obrazy) obejrzane w ciągu ostatnich 3 miesięcy na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych, które respondent uznał za nieprawdziwe lub budzące wątpliwości
Umiejętności cyfrowe TIC Sprawdzanie przez respondenta w ciągu ostatnich 3 miesięcy prawdziwości informacji lub treści znajdujących się na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych
Umiejętności cyfrowe TICCSFOI Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez sprawdzanie źródeł lub wyszukiwanie innych informacji w internecie
Umiejętności cyfrowe TICIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez śledzenie w internecie debat dotyczących danych informacji lub uczestniczenie w nich
Umiejętności cyfrowe TICNIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez wymianę opinii na ich temat offline z innymi osobami lub wykorzystywanie innych źródeł niż internet
Umiejętności cyfrowe TICXND Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent wiedział już, że informacje, treści lub źródło nie są wiarygodne
Umiejętności cyfrowe TICXSKL Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent nie dysponował potrzebną do tego wiedzą lub umiejętnościami
Umiejętności cyfrowe TICXOTH Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana z innych powodów
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RPS Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): czytanie oświadczeń o polityce ochrony prywatności przed wprowadzeniem danych osobowych
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RRGL Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie lub odmowa dostępu do własnych danych o lokalizacji
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_LAP Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie dostępu do profilu lub treści na portalach społecznościowych lub na internetowych platformach przechowywania i współdzielenia plików
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RAAD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): odmowa udzielenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamowych
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_CWSC Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): sprawdzanie, czy strona internetowa, na której respondent podał dane osobowe, jest bezpieczna
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_APD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): zwracanie się do administratora lub dostawcy stron internetowych lub wyszukiwarek o dostęp do danych na temat respondenta, którymi dysponują, w celu ich aktualizacji lub usunięcia
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie COOK1 Wiedza o tym, że pliki cookie mogą być używane do śledzenia odwiedzanych stron internetowych w celu określenia profilu użytkowników i oferowania im reklam dostosowanych do ich preferencji
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie PCOOK1 Zmiana ustawień w przeglądarce internetowej w celu uniknięcia lub ograniczenia plików cookie na którymkolwiek z urządzeń respondenta
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie CCOOK (opcjonalnie) Zaniepokojenie faktem, że działania online respondenta są rejestrowane w celu oferowania mu reklam dostosowanych do jego preferencji (opcjonalnie)
Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie USLCOOK Korzystanie na którymkolwiek z urządzeń respondenta z oprogramowania ograniczającego możliwość śledzenia jego działalności w internecie
1 Dz.U. L 261 I z 14.10.2019 s. 1.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.331.4

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2020/1432 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla roku odniesienia 2021
Data aktu: 14/07/2020
Data ogłoszenia: 12/10/2020
Data wejścia w życie: 01/11/2020