Decyzja 2020/1410 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 66. posiedzeniu Komitetu Systemu Zharmonizowanego Światowej Organizacji Celnej w odniesieniu do planowanego przyjęcia opinii klasyfikacyjnych, decyzji dotyczących klasyfikacji, zmian not wyjaśniających do Systemu Zharmonizowanego (HS) lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji w sprawie Systemu Zharmonizowanego

DECYZJA RADY (UE) 2020/1410
z dnia 25 września 2020 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 66. posiedzeniu Komitetu Systemu Zharmonizowanego Światowej Organizacji Celnej w odniesieniu do planowanego przyjęcia opinii klasyfikacyjnych, decyzji dotyczących klasyfikacji, zmian not wyjaśniających do Systemu Zharmonizowanego (HS) lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji w sprawie Systemu Zharmonizowanego

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności art. 31, art. 43 ust. 2 oraz art. 207 ust. 4 akapit pierwszy Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w związku z jego art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzją Rady 87/369/EWG 1  Unia zatwierdziła Międzynarodową konwencję w sprawie zharmonizowanego systemu określania i kodowania towarów 2  ("konwencja HS") oraz protokół zmian do tej konwencji 3 , na mocy której ustanowiono Komitet Systemu Zharmonizowanego ("Komitet HS").

(2) Zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. b) i c) konwencji HS Komitet HS odpowiada między innymi za przygotowywanie not wyjaśniających, opinii klasyfikacyjnych oraz innych informacji mających charakter doradczy dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także przygotowywanie zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji i stosowania Systemu Zharmonizowanego.

(3) Na swojej wrześniowej sesji w 2020 r. Komitet HS ma podjąć decyzje w sprawie opinii klasyfikacyjnych, decyzji dotyczących klasyfikacji, zmian not wyjaśniających lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także decyzje w sprawie zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji HS.

(4) Należy przypomnieć, że zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w interesie pewności prawa i ułatwienia weryfikacji, decydującym kryterium przy klasyfikacji towarów do celów celnych są zasadniczo obiektywne cechy i właściwości towarów, określone w treści odpowiedniej pozycji w nomenklaturze celnej oraz w odpowiednich uwagach do sekcji i działów.

(5) W odniesieniu do opinii klasyfikacyjnych, decyzji dotyczących klasyfikacji, zmian not wyjaśniających lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także w odniesieniu do zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji HS, należy ustalić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii, ponieważ, po ich przyjęciu, te opinie klasyfikacyjne i niektóre z tych decyzji dotyczących klasyfikacji oraz zmiany not wyjaśniających zostaną opublikowane w komunikacie Komisji na mocy art. 34 ust. 7 lit. a) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 4  i będą miały zastosowanie do państw członkowskich. Ustalone stanowisko zostanie wyrażone w Komitecie HS,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii na 66. posiedzeniu Komitetu Systemu Zharmonizowanego Światowej Organizacji Celnej w odniesieniu do zatwierdzenia not wyjaśniających, opinii klasyfikacyjnych lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji w sprawie Systemu Zharmonizowanego, jest określone w załączniku.

Artykuł  2

Drobne, techniczne zmiany stanowiska określonego w art. 1 mogą zostać uzgodnione przez przedstawicieli Unii bez konieczności przyjęcia kolejnej decyzji przez Radę.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 września 2020 r.
W imieniu Rady
M. ROTH
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK 5  

IV.
SPRAWOZDANIE PODKOMITETU NAUKOWEGO Dok. NS0456Eb (SSC/35 - sprawozdanie)
1)
Sprawy wymagające decyzji (dok. NC2708Ea)
a)
Załączniki A/1 i C/1 - Klasyfikacja nowych produktów INN (lista nr 120). Unia zatwierdza 125 klasyfikacji (wydanie HS z 2017 r.) oraz trzy wynikające z tego zmiany klasyfikacji (wydanie HS z 2022 r.) zalecane przez podkomitet naukowy.
b)
Załączniki A/2 i C/2 - Klasyfikacja nowych produktów INN (lista nr 121). Unia zatwierdza 143 klasyfikacje (wydanie HS z 2017 r.) oraz 15 wynikających z tego zmian klasyfikacji (wydanie HS z 2022 r.) zalecane przez podkomitet naukowy.
c)
Załączniki A/3 i C/3 - Ewentualna zmiana klasyfikacji niektórych produktów INN wynikająca z art. 16 zalecenia z dnia 23 czerwca 2019 r. Unia zatwierdza wynikającą z tego zmianę klasyfikacji 143 produktów INN uzgodnioną przez podkomitet naukowy (wydanie HS z 2022 r.).
d)
Załączniki B/1 i C/6 - Decyzje przyjęte przez Komitet HS podczas 63. i 64. posiedzenia oraz przez Radę WCO podczas 133. i 134 posiedzenia, mające wpływ na prace podkomitetu naukowego. Unia zatwierdza zmianę klasyfikacji substancji "zilucoplan" i "etryptamina" uzgodnionej przez podkomitet naukowy i zaklasyfikowanie ich, odpowiednio, do podpozycji 2933.79 i 2939.80.

Unia wyraża zgodę na wszystkie proponowane klasyfikacje ponieważ są one zgodne z obecną polityką w zakresie klasyfikacji w Unii.

2)
Ewentualna zmiana not wyjaśniających do działu 29 w odniesieniu do wykazu środków odurzających, substancji psychotropowych i prekursorów narkotyków - dok. NC2738Ea.

Unia wyraża zgodę na propozycję zmiany not wyjaśniających do Systemu Zharmonizowanego (HS) do działu 29, zgodnie z opinią podkomitetu naukowego.

V.
SPRAWOZDANIE PODKOMITETU DS. PRZEGLĄDU SYSTEMU ZHARMONIZOWANEGO (dok. NR1403E)
1)
Sprawy wymagające decyzji (dok. NC2709Ea)
a)
Załączniki D/6 i G/11 - ewentualne zmiany noty wyjaśniającej do pozycji 85.24 (HS 2022).
b)
Załączniki D/7 i G/12 - Ewentualne zmiany not wyjaśniających do HS 2022 dotyczących drukarek 3D.
c)
Załączniki E/14 i G/19 - Zmiana not wyjaśniających do pozycji 70.19 w odniesieniu do włókien szklanych (HS 2022).
d)
Załączniki E/1-E/6, E/8-E/13, E/15-E/18, E/20, E/23 oraz G/1-G/6, G/8, G/13-G/18, G/21, G/22, G/24 i G/27 - Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do sekcji I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XX i XXI.
e)
Załączniki E/23 i G/27 - Zmiany not wyjaśniających do działu 97 w odniesieniu do niektórych produktów kultury (HS 2022).
f)
Załączniki E/24 i G/28 - Zmiany not wyjaśniających (ogólne reguły interpretacji Nomenklatury scalonej).

Unia powinna wyrazić zgodę na wszystkie proponowane zmiany w dokumentach, ponieważ odzwierciedlają one obecną politykę w zakresie klasyfikacji w Unii.

2)
Klasyfikacja w HS 2022 niektórych osobistych waporyzatorów elektrycznych - jednorazowych lub wielokrotnego ładowania (wniosek Sekretariatu) - dok. NC2710Eb

Unia jest za klasyfikowaniem produktu 1 do podpozycji 8543.70 w HS 2017 oraz do podpozycji 8543.40 w HS 2022. Produkt 2 jest klasyfikowany do pozycji 24.04 w HS 2022 przy zastosowaniu ogólnej reguły interpretacji 3 b), w związku z zasadniczym charakterem nadawanym przez płyn do e-papierosów.

3)
Klasyfikacja w HS 2022 niektórych numizmatycznych kolekcji i przedmiotów kolekcjonerskich (wniosek Sekretariatu) - dok. NC2711Ea

Unia sygnalizuje potrzebę uzyskania dodatkowych informacji na temat produktów w celu określenia ich klasyfikacji.

Unia nie może popierać wniosku dotyczącego zmiany not wyjaśniających do HS aż do uzyskania wyjaśnień i wytycznych dotyczących sposobu rozróżnienia między nowymi podpozycjami w ramach pozycji 97.05.

4)
Klasyfikacja w HS 2022 wkładów do drukarek 3D (wniosek Sekretariatu) - dok. NC2712Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do działu 39 ze względu na materiał składowy, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-276/00. Potrzebne są dodatkowe informacje w celu zaklasyfikowania produktów na poziomie podpozycji. Proponowana zmiana not wyjaśniających do HS nie może zostać poparta, ponieważ obecną praktyką w Unii nie jest klasyfikacja wkładów do drukarek jako części drukarek.

5)
Klasyfikacja w HS 2022 urządzenia do laminowania arkuszowego do obróbki przyrostowej - dok. NC2744Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 84.85 (opcja II).

VI.
SPRAWOZDANIE PRZEDSESYJNEJ GRUPY ROBOCZEJ - dok. NC2714Ea i załączniki A-T

Z zastrzeżeniem pewnych sugestii redakcyjnych Unia powinna przyjąć tekst przedstawiony w załącznikach A-T z następującymi uwagami.

1)
Zmiana Kompendium opinii klasyfikacyjnych w celu uwzględnienia decyzji o klasyfikacji produktu do działu 18.06 (podpozycja 1806.32)

Unia sugeruje usunięcie wykazu składników, który nie jest konieczny do celów klasyfikacji.

2)
Zmiana Kompendium opinii klasyfikacyjnych w celu uwzględnienia decyzji o klasyfikacji dwóch rodzajów łodyg tytoniu ("cięta rolowana ekspandowana żyła tytoniowa (CRES)" i "ekspandowana żyła tytoniowa (ETS)") do pozycji 24.03 (podpozycja 2403.99)

Unia nalega, aby zachować sformułowanie "nie nadaje się do bezpośredniego palenia", ponieważ jest to kryterium o decydującym znaczeniu dla klasyfikacji.

3)
Zmiana Kompendium opinii klasyfikacyjnych w celu uwzględnienia decyzji o klasyfikacji tlenkowych ogniw paliwowych (SOFC) do pozycji 85.01 (podpozycja 8501.62)

Unia sugeruje wykorzystanie opisu produktu znajdującego się w polu tekstowym pierwotnego dokumentu roboczego (dok. NC2655E1b).

VII.
WNIOSEK O PONOWNE ROZPATRZENIE (ZASTRZEŻENIA)
1)
Ponowne rozpatrzenie klasyfikacji niektórych doustnych preparatów odżywczych w płynie (produkty 1-5) (wniosek Stanów Zjednoczonych) - dok. NC2715Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do pozycji 22.02 jako napoje, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-114/80 oraz opiniami w sprawie klasyfikacji 2202.99/2-4.

2)
Ponowne rozpatrzenie klasyfikacji zegarka do biegania z funkcją pomiaru pulsu z nadgarstka (wnioski Stanów Zjednoczonych i Japonii) - dok. NC2716Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 9102.12 jako zegarek naręczny, zgodnie z notą wyjaśniającą do Nomenklatury scalonej dla pozycji 91.02.

3)
Ponowne rozpatrzenie klasyfikacji sterylizatora (wniosek Ukrainy) - dok. NC2717Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 84.19, ponieważ jest to specjalna pozycja dla sterylizatorów. Zmiana temperatury ma miejsce i ma istotny wpływ na proces sterylizacji. Urządzenie nie spełnia żadnych funkcji mechanicznych.

4)
Ponowne rozpatrzenie klasyfikacji dwóch produktów o nazwie "RF Generators i RF Matching Networks" (wniosek Korei Południowej) - dok. NC2718Ea, NC2745Eb, NC2747Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do pozycji 84.86, ponieważ są to możliwe do zidentyfikowania maszyny stosowane wyłącznie lub głównie do produkcji urządzeń półprzewodnikowych.

VIII.
DALSZE BADANIA
1)
Klasyfikacja owadów jadalnych (propozycja Sekretariatu) - dok. NC2719Ea

W przypadku produktu 1 Unia powinna opowiedzieć się za możliwymi przeniesieniami z pozycji 02.10 i 04.10. Produkt 2 może zostać przeniesiony z pozycji 04.10 lub działu 16. Produkt 3 może zostać przeniesiony z działu 16. Produkt 4 może zostać przeniesiony z działu 16 albo 21.

2)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 27.11 w celu wyjaśnienia klasyfikacji gazu płynnego (LPG) (propozycja Sekretariatu) - dok. NC2720Ea

Unia popiera stworzenie noty wyjaśniającej do podpozycji 2711.19.

3)
Zmiana not wyjaśniających do reguły 3 b) w celu wyjaśnienia klasyfikacji zestawów - dok. NC2721Ea

Unia popiera utrzymanie status quo i obecnych praktyk w zakresie klasyfikacji.

4)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 91.02 - dok. NC2722Ea

Unia preferowałaby zaczekać na ostateczną decyzję w sprawie klasyfikacji z pkt VII.2 przed podjęciem dalszych kroków dążących do zmiany not wyjaśniających do HS.

5)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 87.03 w odniesieniu do pojazdów mikrohybrydowych - dok. NC2723Ea

Unia popiera zmianę not wyjaśniających do HS, ponieważ wyjaśnia ona klasyfikację tego nowego rodzaju pojazdów.

6)
Klasyfikacja pojazdów z miękkim napędem hybrydowym - dok. NC2724Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 8703.40, ponieważ silnik elektryczny jest przeznaczony do dodatkowego napędzania pojazdu poprzez wspieranie pracy silnika spalinowego.

7)
Klasyfikacja produktu woskowego (wniosek Ekwadoru) - dok. NC2725Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 34.04, ponieważ analiza laboratoryjna potwierdziła, że produkt ma charakter woskowaty.

8)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 95.03 (propozycja Unii) - dok. NC2667Ea

Unia zachowuje elastyczność w stosunku do wszelkich dodatkowych uwag redakcyjnych dotyczących pierwotnego wniosku UE.

9)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 95.05 (propozycja Unii) - dok. NC2668Ea

Unia zachowuje elastyczność w stosunku do wszelkich dodatkowych uwag redakcyjnych dotyczących pierwotnego wniosku UE.

10)
Klasyfikacja niektórych olejków eterycznych pakowanych do sprzedaży detalicznej (wniosek Kostaryki) - dok. NC2672Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 33.01. Produkt ten jest olejkiem eterycznym z lawendy zawierającym alkohole monoterpenowe, w związku z czym nie jest odterpenowany i jest objęty pozycją 33.01. Produkt ten jest uzyskiwany w procesie destylacji parowej, który jest zgodny z brzmieniem noty wyjaśniającej do HS do pozycji 33.01.

11)
Klasyfikacja dwóch froterek do podłóg (wniosek Kostaryki) - dok. NC2673Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do pozycji 84.79. Ze względu na swoje właściwości techniczne produkty te nie są powszechnie stosowane do celów domowych, a mając na uwadze uwagę 4 a) do działu 85, powinno się je zaklasyfikować do pozycji 84.79.

12)
Klasyfikacja produktu o nazwie "Self-Propelled Articulated Boom Lift" [samobieżna platforma do podnoszenia towarów wyposażona w przegubowe ramię] (wniosek Korei Południowej) - dok. NC2674Ea

Unia jest za klasyfikowaniem produktu do pozycji 84.28 na podstawie rozporządzenia (WE) nr 738/2000 odnoszącego się do podobnego produktu.

13)
Klasyfikacja niektórych przetworów spożywczych (wniosek Stanów Zjednoczonych) - dok. NC2676Ea, NC2742Ea

Unia zwraca się o dodatkowe informacje dotyczące wszystkich czterech przedmiotowych produktów w celu określenia ich klasyfikacji.

Produkt nr 1: zawartość białka. Jeżeli zawartość białka jest bardzo wysoka (ponad 85 %), można by rozważyć klasyfikację do pozycji 35.04. Na podstawie aktualnych informacji produkt można zaklasyfikować do podpozycji 2106.10 zgodnie z opinią klasyfikacyjną 2106.90/5.

Produkt nr 2: Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 22.02, jeżeli jest przeznaczony bezpośrednio do picia, albo do pozycji 21.06, jeżeli wymagane jest rozcieńczenie przed piciem.

Produkt nr 3: Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 2101.20, jednak pomocne byłyby dodatkowe informacje na temat zawartości kofeiny.

Produkt nr 4: opis produktu może wprowadzać w błąd, ponieważ nie jest jasne, jaki jest jego główny składnik. Jeżeli produkt zawiera kakao, to można go klasyfikować do pozycji 18.06, w przeciwnym razie do pozycji 19.05.

14)
Klasyfikacja produktu o nazwie "cutter/ripper" [rębak/rozdrabniacz] (wniosek Federacji Rosyjskiej) - dok. NC2677Ea

Unia zaznacza, że klasyfikacja maszyny posiadającej wiele funkcji jest trudna i że można ją zaklasyfikować zarówno do pozycji 84.30, jak i do pozycji 84.32, a zatem do pozycji 84.32 przy zastosowaniu ogólnej reguły interpretacji 3 c).

15)
Klasyfikacja niektórych nowych opon pneumatycznych, przeznaczonych do pojazdów wykorzystywanych do transportu towarów w budownictwie, górnictwie lub przemyśle (wniosek Federacji Rosyjskiej) - dok. NC2678Ea, NC2748Ea

Unia podziela wskazówki Sekretariatu WCO i opowiada się za klasyfikacją obu produktów do podpozycji 4011.20.

16)
Klasyfikacja niektórych preparatów w rodzaju stosowanych do karmienia zwierząt (wniosek Kanady) - dok. NC2679Ea, NC2743Ea

W oparciu o wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-144/15 Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 23.09.

17)
Klasyfikacja produktu o nazwie "Tracing Light Box" [podświetlana deska kreślarska] (wniosek Japonii) - dok. NC2681Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 94.05, ponieważ ma on charakter wielofunkcyjny i nie jest wyposażony w żadne instrumenty kreślarskie.

18)
Klasyfikacja elektronicznego sterownika prędkości (wniosek Tunezji) - dok. NC2682Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 85.04, zgodnie z sugestią Sekretariatu WCO.

19)
Ewentualna zmiana noty wyjaśniającej do pozycji 27.10 (propozycja Japonii) - dok. NC2641Ea, NC2739Ea

Unia powstrzymuje się od udziału w dyskusjach, ponieważ opinia klasyfikacyjna, z której wynika niniejsza zmiana, nie może być stosowana w Unii z uwagi na wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-330/13. Lepszym rozwiązaniem wydaje się zmiana nomenklatury HS w przyszłości oraz przeredagowanie uwagi 2 do działu 27.

20)
Możliwe rozbieżności między tekstami w języku angielskim i francuskim w nocie wyjaśniającej do pozycji 85.01 - dok. NC2688Ea

Unia wyraża zgodę na proponowaną zmianę stosowania w języku francuskim określenia "onduleur" tak jak w innych częściach nomenklatury HS.

IX.
NOWE KWESTIE
1)
Klasyfikacja niektórych ulicznych pojemników na śmieci (wniosek Tunezji) - dok. NC2726Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do pozycji 39.26 z uwagi na duży rozmiar pojemników, nieprzeznaczonych do użytku domowego. Unia odnotowuje, że opis produktu powinien obejmować pojemność pojemników w litrach.

2)
Klasyfikacja niektórych przetworów spożywczych w postaci płynnej (wniosek Tunezji) - dok. NC2727Ea

Unia zwraca się o dodatkowe informacje dotyczące składu produktów (woda lub sok, substancje oleiste, inne składniki oprócz witamin, dawkowanie).

3)
Klasyfikacja dwóch produktów zawierających kannabidiol (wniosek Sekretariatu) - dok. NC2728Ea

Unia proponuje przesłanie sprawy do podkomitetu naukowego, wnioskując o informacje dotyczące (i) tego, czy produkty mają wystarczającą ilość składników czynnych, aby zapewnić efekt terapeutyczny lub profilaktyczny; oraz (ii) minimalnej ilości kannabidiolu, jako aktywnego składnika w jakimkolwiek produkcie, zapewniającej efekt terapeutyczny lub profilaktyczny.

4)
Klasyfikacja suszonych ryb następnie poddanych działaniu wody (uwodnione suszone ryby) (wniosek Norwegii) - dok. NC2729Ea

Unia może zaklasyfikować produkt do działu 3, ale niezbędne są dodatkowe informacje na temat tego, czy aromat i konsystencja produktu są charakterystyczne dla suszonych czy dla świeżych ryb.

5)
Klasyfikacja niektórych kotłów parowych stosowanych w pomieszczeniach parowych (wniosek Egiptu) - dok. NC2730Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tych produktów do pozycji 84.02 zgodnie z propozycją Sekretariatu WCO, a także zgodnie z brzmieniem pozycji oraz z notą wyjaśniającą do HS do pozycji 84.02.

6)
Klasyfikacja produktu o nazwie "Soy bean flakes" [płatki sojowe] (wniosek Madagaskaru) - dok. NC2731Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do pozycji 23.04, podobnie jak w opinii klasyfikacyjnej 2304.00/1.

7)
Klasyfikacja dwupalnikowego pieca na etanol (wniosek Kenii) - dok. NC2732Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 7321.12, ponieważ etanol paliwowy ma postać ciekłą w temperaturze pokojowej i w związku z tym produkt odpowiada brzmieniu tej podpozycji.

8)
Klasyfikacja kiosku interaktywnego do przyjmowania skarg (wniosek Egiptu) - dok. NC2733Ea

Unia zwróci się o dodatkowe informacje: czy produkt może współpracować z urządzeniem USB (a jeżeli tak, to w jaki sposób), czy też można go używać wyłącznie za pomocą ekranu dotykowego.

XI.
LISTA UZUPEŁNIAJĄCA
1)
Klasyfikacja produktu o nazwie "baby corn cobs" [młode kolby kukurydzy] (wniosek UE) - dok. NC2736Ea

Unia wystąpiła z wnioskiem o wydanie opinii klasyfikacyjnej.

2)
Klasyfikacja agregatu prądotwórczego z silnikiem wysokoprężnym (wniosek Ghany) - dok. NC2737Ea

Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 8502.13.

3)
Klasyfikacja modułu TFT-LCD (wniosek Korei Południowej) - dok. NC2740Ea

Zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 957/2006, rozporządzeniami wykonawczymi Komisji (UE) nr 1201/2011 i nr 1202/2011 oraz uwzględniając uwagę 2 b) do sekcji XVI, Unia jest za klasyfikowaniem tego produktu do podpozycji 8529.90.

4)
Wykreślenie opinii klasyfikacyjnych 8528.69/1 i 8528.69/2 - dok. NC2741Ea

Ponieważ produkty nie znajdują się już na rynku, Unia popiera wykreślenie tych opinii klasyfikacyjnych.

5)
Klasyfikacja produktu o nazwie "częściowo odtłuszczony proszek z orzechów kokosowych" (wniosek Unii) - dok. NC2746Ea

Unia wystąpiła z wnioskiem o wydanie opinii klasyfikacyjnej.

1 Decyzja Rady 87/369/EWG z dnia 7 kwietnia 1987 r. dotycząca zawarcia Międzynarodowej Konwencji w sprawie Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów oraz Protokołu zmian do tej Konwencji (Dz.U. L 198 z 20.7.1987, s. 1).
2 Dz.U. L 198 z 20.7.1987, s. 3.
3 Protokół zmian do Międzynarodowej Konwencji w sprawie Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów (Dz.U. L 198 z 20.7.1987, s. 11).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny (Dz.U. L 269 z 10.10.2013, s. 1).
5 Załącznik zmieniony przez sprostowanie z dnia 7 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.410.111).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2020.327.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2020/1410 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 66. posiedzeniu Komitetu Systemu Zharmonizowanego Światowej Organizacji Celnej w odniesieniu do planowanego przyjęcia opinii klasyfikacyjnych, decyzji dotyczących klasyfikacji, zmian not wyjaśniających do Systemu Zharmonizowanego (HS) lub innych wskazówek dotyczących interpretacji Systemu Zharmonizowanego, a także zaleceń mających zabezpieczać jednolitość interpretacji Systemu Zharmonizowanego w ramach konwencji w sprawie Systemu Zharmonizowanego
Data aktu: 25/09/2020
Data ogłoszenia: 08/10/2020