a także mając na uwadze, co następuje:1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) Rozporządzeniem (EWG) nr 2474/93 2 ("pierwotne dochodzenie") Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe w wysokości 30,6 % na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Od tego czasu przeprowadzono szereg dochodzeń w sprawie ochrony handlu, zmieniając pierwotne środki.
(2) Rozporządzeniem (UE) nr 502/2013 3 Rada, w następstwie przeglądu okresowego na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, zmieniła środki. W toku tego dochodzenia nie zastosowano kontroli wyrywkowej w odniesieniu do producentów eksportujących w ChRL oraz utrzymano stawkę cła antydumpingowego dla całego kraju w wysokości 48,5 %, ustanowioną na podstawie marginesu dumpingu w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1095/2005 4 .
(3) Obecnie obowiązującymi środkami są środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1379 5 .
2. OBECNE DOCHODZENIE
(4) W dniu 27 maja 2019 r. Komisja otrzymała wniosek o wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Wniosek został złożony przez przedsiębiorstwo Universal Cycle Corporation (Guangzhou) Co. Ltd. ("wnioskodawca"), będące producentem eksportującym rowery w ChRL, którego wywóz do Unii podlega ostatecznemu cłu antydumpingowemu w wysokości 48,5 %. Wnioskodawca twierdził, że nie dokonywał wywozu rowerów do Unii w okresie objętym dochodzeniem, na podstawie którego wprowadzono środki antydumpingowe (od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r.), że rozpoczął wywóz produktu objętego przeglądem do Unii od września 2018 r. oraz że nie był powiązany z żadnym z eksportujących producentów rowerów, którzy podlegają obowiązującym środkom.
(5) Komisja zbadała dowody prima facie dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po umożliwieniu przedstawienia uwag producentom unijnym Komisja wszczęła, w drodze rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/2149 6 , przegląd rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1379 w odniesieniu do wnioskodawcy.
(6) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149 cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/1379 zostało uchylone w odniesieniu do wnioskodawcy. Równocześnie na podstawie art. 11 ust. 4 i art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego i zgodnie z tym, co zostało określone w art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149, Komisja poleciła organom celnym rejestrowanie przywozu wnioskodawcy.
(7) W dniu 9 stycznia 2020 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera. W związku z tym Komisja uznała, że obecne dochodzenie powinno zostać zakończone.
3. UJAWNIENIE USTALEŃ
(8) Komisja poinformowała zainteresowane strony o swoim zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego, nałożenia ostatecznego cła antydumpingowego na przywóz Universal Cycle Corporation (Guangzhou) Co. Ltd oraz nałożenia tego cła z mocą wsteczną na przywóz objęty wymogiem rejestracji na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149. Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
4. NAŁOŻENIE CEŁ ANTYDUMPINGOWYCH Z MOCĄ WSTECZNĄ
(9) W świetle przedstawionych powyżej ustaleń Komisja stwierdziła, że należy zakończyć przegląd dotyczący przywozu rowerów produkowanych przez wnioskodawcę i pochodzących z ChRL. W związku z tym należy zakończyć rejestrację przywozu wnioskodawcy i należy nałożyć z mocą wsteczną na ten przywóz ogólnokrajowe cło obowiązujące wobec wszystkich pozostałych przedsiębiorstw (48,5 %), nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/1379, licząc od dnia wszczęcia przeglądu.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: