uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1 ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4 i art. 14 ust. 5,
1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) Rozporządzeniem (EWG) nr 2474/93 2 ("pierwotne dochodzenie") Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe w wysokości 30,6 % na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Od tego czasu przeprowadzono szereg dochodzeń w sprawie ochrony handlu, zmieniając pierwotne środki.
(2) Rozporządzeniem (UE) nr 502/2013 3 Rada, w następstwie przeglądu okresowego na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, zmieniła środki. W toku tego dochodzenia nie zastosowano kontroli wyrywkowej w odniesieniu do producentów eksportujących w ChRL oraz utrzymano stawkę cła antydumpingowego dla całego kraju w wysokości 48,5 %, ustanowioną na podstawie marginesu dumpingu w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1095/2005 4 .
(3) Obecnie obowiązującymi środkami są środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1379 5 .
2. OBECNE DOCHODZENIE
(4) W dniu 27 maja 2019 r. Komisja otrzymała wniosek o wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Wniosek został złożony przez przedsiębiorstwo Universal Cycle Corporation (Guangzhou) Co. Ltd. ("wnioskodawca"), będące producentem eksportującym rowery w ChRL, którego wywóz do Unii podlega ostatecznemu cłu antydumpingowemu w wysokości 48,5 %. Wnioskodawca twierdził, że nie dokonywał wywozu rowerów do Unii w okresie objętym dochodzeniem, na podstawie którego wprowadzono środki antydumpingowe (od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r.), że rozpoczął wywóz produktu objętego przeglądem do Unii od września 2018 r. oraz że nie był powiązany z żadnym z eksportujących producentów rowerów, którzy podlegają obowiązującym środkom.
(5) Komisja zbadała dowody prima facie dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po umożliwieniu przedstawienia uwag producentom unijnym Komisja wszczęła, w drodze rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/2149 6 , przegląd rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1379 w odniesieniu do wnioskodawcy.
(6) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149 cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/1379 zostało uchylone w odniesieniu do wnioskodawcy. Równocześnie na podstawie art. 11 ust. 4 i art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego i zgodnie z tym, co zostało określone w art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149, Komisja poleciła organom celnym rejestrowanie przywozu wnioskodawcy.
(7) W dniu 9 stycznia 2020 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera. W związku z tym Komisja uznała, że obecne dochodzenie powinno zostać zakończone.
3. UJAWNIENIE USTALEŃ
(8) Komisja poinformowała zainteresowane strony o swoim zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego, nałożenia ostatecznego cła antydumpingowego na przywóz Universal Cycle Corporation (Guangzhou) Co. Ltd oraz nałożenia tego cła z mocą wsteczną na przywóz objęty wymogiem rejestracji na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/2149. Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
4. NAŁOŻENIE CEŁ ANTYDUMPINGOWYCH Z MOCĄ WSTECZNĄ
(9) W świetle przedstawionych powyżej ustaleń Komisja stwierdziła, że należy zakończyć przegląd dotyczący przywozu rowerów produkowanych przez wnioskodawcę i pochodzących z ChRL. W związku z tym należy zakończyć rejestrację przywozu wnioskodawcy i należy nałożyć z mocą wsteczną na ten przywóz ogólnokrajowe cło obowiązujące wobec wszystkich pozostałych przedsiębiorstw (48,5 %), nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/1379, licząc od dnia wszczęcia przeglądu.
(10) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
| W imieniu Komisji Ursula | |
| VON DER LEYEN | |
| Przewodnicząca |
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2020.213.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2020/966 kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1379 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do jednego chińskiego producenta eksportującego, nakładające cło w odniesieniu do przywozu tego producenta i kończące rejestrację tego przywozu |
| Data aktu: | 01/07/2020 |
| Data ogłoszenia: | 06/07/2020 |