JEDNOLITA RADA DS. RESTRUKTURYZACJI I UPORZĄDKOWANEJ LIKWIDACJI,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 806/2014 z dnia 15 lipca 2014 r. ustanawiające jednolite zasady i jednolitą procedurę restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji instytucji kredytowych i niektórych firm inwestycyjnych w ramach jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz jednolitego funduszu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 1 , w szczególności jego art. 42, art. 43 ust. 5, art. 50 ust. 3, art. 56 ust. 1-3, art. 61, 63 i 64,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 2 ,
uwzględniając konsultacje z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji (Single Resolution Board - "SRB") pełni rolę organu ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji w ramach jednolitego mechanizmu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (Single Resolution Mechanism - "SRM") zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 806/2014 z dnia 15 lipca 2014 r. Misją SRB jest zapewnienie, aby restrukturyzacja i uporządkowana likwidacja banków znajdujących się w trudnej sytuacji przebiegały w sposób uporządkowany, wywierając jak najmniejszy wpływ na gospodarkę realną, system finansowy i finanse publiczne uczestniczących państw członkowskich i innych państw.
(2) W art. 12a regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej potępiono mobbing i molestowanie seksualne. W polityce SRB dotyczącej ochrony godności i zapobiegania molestowaniu seksualnemu i mobbingowi doprecyzowano zapisy wspomnianego artykułu poprzez promowanie kultury szacunku i ochrony godności wszystkich pracowników SRB. Wprowadzono też proste i skuteczne procedury służące ochronie godności każdej osoby pracującej na rzecz Agencji. W ramach tej polityki członek personelu lub każda inna osoba pracująca na rzecz agencji na podstawie prawa krajowego może wszcząć nieformalną procedurę, jeżeli uważa, że jest ofiarą molestowania seksualnego lub mobbingu, szukając wsparcia zaufanego doradcy.
(3) Podmiot SRB odpowiedzialny za zasoby ludzkie zawiadamia podmiot SRB odpowiedzialny za zgodność z przepisami o powtarzających się zgłoszeniach dotyczących tej samej osoby, zgodnie z art. 7.5 polityki SRB dotyczącej ochrony godności i zapobiegania mobbingowi i molestowaniu seksualnemu. Podmiot odpowiedzialny za zgodność z przepisami będzie informować o tym organ powołujący, który w stosownych przypadkach uruchomi procedurę przewidzianą w załączniku IX do regulaminu pracowniczego.
(4) SRB, reprezentowana w tym przypadku przez koordynatora ds. przeciwdziałania mobbingowi i molestowaniu, przetwarza kilka kategorii danych osobowych, w szczególności dane umożliwiające identyfikację, dane kontaktowe i dane służbowe. Dane osobowe są przechowywane w zabezpieczonym środowisku elektronicznym uniemożliwiającym bezprawny dostęp lub przekazanie danych osobom, które nie muszą mieć do nich dostępu. Przetwarzane dane osobowe są zatrzymywane zgodnie z zasadami SRB dotyczącymi zatrzymywania dokumentów. Po upływie okresu zatrzymania informacje dotyczące sprawy, w tym dane osobowe, są przenoszone do archiwów lub usuwane zgodnie z zasadą minimalizacji danych i prawidłowości danych.
(5) Wewnętrzne zasady powinny mieć zastosowanie do wszystkich procesów przetwarzania prowadzonych przez SRB w toku wykonywania działalności służącej zapobieganiu mobbingowi i molestowaniu seksualnemu oraz wykrywaniu i ściganiu naruszeń, między innymi, kodeksu etyki SRB i regulaminu pracowniczego.
(6) Wewnętrzne zasady powinny mieć zastosowanie do procesów przetwarzania prowadzonych w trakcie nieformalnych procedur, a także w trakcie monitorowania działań następczych podejmowanych w rezultacie tych procedur. Wewnętrzne zasadypowinny mieć zastosowanie do procesów przetwarzania, które stanowią część działań powiązanych z funkcją urzędnika SRB ds. etyki i zgodności z przepisami. Powinny one również obejmować pomoc i współpracę ze strony urzędnika SRB ds. etyki i zgodności z przepisami udzielaną organom krajowym i organizacjom międzynarodowym poza dochodzeniami administracyjnymi.
(7) SRB musi przedstawić uzasadnienie ścisłej konieczności i proporcjonalności ograniczeń w społeczeństwie demokratycznym oraz postępować z poszanowaniem istoty podstawowych praw i wolności.
(8) W ramach powyższego SRB ma obowiązek przestrzegać w możliwie szerokim zakresie w trakcie realizacji powyższych procedur praw podstawowych osób, których dane dotyczą, w szczególności tych związanych z prawem dostępu, prawem do sprostowania danych, prawem do usunięcia danych, prawem do przenoszenia danych itp., które to prawa przewidziano w rozporządzeniu (UE) nr 2018/1725.
(9) Tym niemniej SRB może być zobowiązana do wstrzymania przekazania informacji osobie, której dane dotyczą, lub wykonania innych praw osoby, której dane dotyczą, w szczególności odnośnie do toczących się nieformalnych procedur, a także praw innych osób związanych z trwającymi lub zakończonymi procedurami nieformalnymi.
(10) SRB może zatem wstrzymać w celu ochrony domniemanej ofiary lub zabezpieczenia nieformalnej procedury lub repozytorium procesów danych w kontekście nieformalnej procedury.
(11) SRB powinna znieść ograniczenia, gdy tylko przestaną występować warunki uzasadniające ograniczenie.
(12) SRB powinna regularnie, w odstępach sześciu miesięcy, monitorować warunki ograniczające i w razie konieczności dokonywać ich rewizji.
(13) SRB powinna w trakcie dokonywania rewizji konsultować się z inspektorem ochrony danych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: