DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/1861
z dnia 31 października 2019 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2016/587 w celu wyjaśnienia, czy zakres tej decyzji wykonawczej obejmuje oświetlenie zewnętrzne LED montowane w niektórych hybrydowych pojazdach elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie typu M1 (NOVC-HEV)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 12 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Komisja zatwierdziła metodologię badań służącą określeniu oszczędności CO2 uzyskanych dzięki oświetleniu zewnętrznemu LED zainstalowanemu w pojazdach kategorii M1, w dniu 14 kwietnia 2016 r. na mocy decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/587 2 .
(2) W dniu 17 grudnia 2018 r. producenci Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Ford-Werke GmbH, Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH, Jaguar Land Rover LTD, Volkswagen AG, FCA Italy S.p.A., Automobiles Citroën Automobiles Peugeot PSA Automobiles SA, Opel Automobile GmbH - PSA i Renault SA ("podmioty wnioskujące") złożyli wniosek o wyjaśnienie, czy zakres stosowania tej decyzji wykonawczej obejmuje oświetlenie zewnętrzne LED montowane w hybrydowych pojazdach elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie typu M1 (NOVC-HEV), które są zgodne z pkt 5.3.2 ppkt 3 załącznika 8 do regulaminu nr 101 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) 3 (regulamin EKG ONZ nr 101).
(3) Komisja oceniła wniosek zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 725/2011 4 oraz wytycznymi technicznymi dotyczącymi przygotowania wniosków o zatwierdzenie technologii innowacyjnych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W oparciu o dane pomiarowe przedstawione przez podmioty wnioskujące stwierdzono, że metoda badań określona w decyzji wykonawczej (UE) 2016/587 powinna zostać uznana za odpowiednią do określenia oszczędności CO2 uzyskanych dzięki oświetleniu LED montowanemu w pojazdach należących do tej konkretnej grupy hybrydowych pojazdów elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie (NOVC-HEV).
(4) Należy zatem wyjaśnić, że w przypadku wszelkich nowych wniosków o poświadczenie oszczędności CO2 złożonych po wejściu w życie niniejszej decyzji zakres decyzji wykonawczej (UE) 2016/587 obejmuje pojazdy kategorii M1 z silnikiem spalinowym spalania wewnętrznego oraz pojazdy NOVC-HEV, które spełniają wymogi pkt 5.3.2 ppkt 3 załącznika 8 do regulaminu nr 101 EKG ONZ.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2016/587,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: