a także mając na uwadze, co następuje:A. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1105/2010 4 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do unii przędzy o dużej wytrzymałości na rozciąganie, z poliestrów, pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej ("produkt objęty postępowaniem").
(2) W pierwotnym dochodzeniu wobec producentów eksportujących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL") zastosowano kontrolę wyrywkową zgodnie z art. 17 rozporządzenia podstawowego.
(3) Rada nałożyła indywidualne stawki cła antydumpingowego wynoszące od 5,1 % do 9,8 % na przywóz produktu objętego postępowaniem od objętych próbą producentów eksportujących z ChRL. Na współpracujących producentów eksportujących, którzy nie zostali włączeni do próby, nałożono stawkę cła w wysokości 5,3 %. Ponadto nałożono ogólnokrajową stawkę cła w wysokości 9,8 % na przywóz przędzy o dużej wytrzymałości na rozciąganie, z poliestrów, od wszystkich innych chińskich przedsiębiorstw.
(4) W następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego okres obowiązywania pierwotnych środków przedłużono o pięć lat rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/325 ("rozporządzenie w sprawie przeglądu wygaśnięcia").
(5) Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/2368 zmieniono rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/325 w sprawie przeglądu wygaśnięcia w celu włączenia art. 1 ust. 5, umożliwiającego producentom eksportującym składanie wniosków o przyznanie statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący.
(6) Art. 1 ust. 5 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/325, zmienionego rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/2368, stanowi, że w przypadku gdy którakolwiek ze stron z ChRL dostarczy Komisji wystarczające dowody, że:
a) nie dokonała wywozu do Unii produktu objętego postępowaniem w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem (1 lipca 2008 r. - 30 czerwca 2009 r.);
b) nie jest powiązana z żadnym eksporterem ani producentem podlegającym środkom wprowadzonym na mocy tego rozporządzenia; oraz
c) faktycznie dokonywała wywozu do Unii produktu objętego postępowaniem po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem albo stała się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem;
wówczas załącznik do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/325 może zostać zmieniony w celu przyznania temu podmiotowi stawki cła stosowanej wobec współpracujących przedsiębiorstw nieuwzględnionych w próbie, tj. średniej ważonej stawki cła w wysokości 5,3 %.
B. WNIOSKI O PRZYZNANIE STATUSU PODMIOTU TRAKTOWANEGO JAKO NOWY PRODUCENT EKSPORTUJĄCY
(7) Przedsiębiorstwo Wuxi Solead Technology Development Co., Ltd zgłosiło się po publikacji rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/325 i przedłożyło Komisji wniosek o przyznanie statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący, a zatem o zastosowanie względem niego stawki cła mającej zastosowanie do współpracujących przedsiębiorstw z ChRL nieobjętych próbą, tj. stawce w wysokości 5,3 %.
(8) W celu ustalenia, czy wnioskodawca spełnił kryteria przyznania statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący, wymienione w motywie 6 powyżej, Komisja przesłała wnioskodawcy kwestionariusz, w którym zwróciła się o przedstawienie dowodów wskazujących na spełnienie tych kryteriów. Po wstępnej analizie odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu Komisja wysłała do wnioskodawcy pismo z prośbą o udzielenie dodatkowych informacji, na które wnioskodawca odpowiedział.
(9) Komisja zweryfikowała wszystkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnia omawiane kryteria. Komisja poinformowała również przemysł Unii o nowym wniosku o przyznanie statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący.
(10) Przemysł Unii nie przedstawił uwag na temat tego wniosku.
C. ANALIZA WNIOSKU
(11) Odnośnie do kryterium a) Komisja zbadała zezwolenie wnioskodawcy na prowadzenie działalności, statut spółki i skontrolowane sprawozdanie finansowe oraz ustaliła, że przedsiębiorstwo wnioskodawcy zostało utworzone w dniu 11 lutego 2015 r. W związku z powyższym, w świetle dostępnych informacji Komisja ustaliła, że wnioskodawca nie dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem (1 lipca 2008 r. - 30 czerwca 2009 r.) Wnioskodawca spełnia zatem kryterium a) określone w motywie 6.
(12) Odnośnie do kryterium braku powiązania wnioskodawcy z jakimkolwiek eksporterem lub producentem podlegającym środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym (kryterium b)) Komisja zbadała powiązania akcjonariuszy lub wspólników wnioskodawcy oraz jego powiązanego przedsiębiorstwa sprzedaży eksportowej. Komisja ustaliła na podstawie dostępnych jej informacji, że wnioskodawca nie jest powiązany z jakimkolwiek eksporterem lub producentem podlegającym wspomnianym środkom antydumpingowym. W związku z tym wnioskodawca spełnia kryterium b) określone w motywie 6.
(13) Odnośnie do kryterium c), mianowicie faktycznego dokonania wywozu do Unii produktu objętego postępowaniem albo stania się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem, wnioskodawca dostarczył dowody na dokonanie wywozu produktu objętego postępowaniem do Chorwacji po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. Chorwackie organy celne również zgłosiły odnośną transakcję w bazie danych utworzonej na podstawie art. 14 ust. 6 rozporządzenia podstawowego. Co za tym idzie, przedmiotowe przedsiębiorstwo spełnia kryterium c) określone w motywie 6.
D. WNIOSEK
(14) Komisja stwierdziła zatem, że wnioskodawca spełnia trzy kryteria konieczne, aby można go było uznać za nowego producenta eksportującego. W związku z tym jego nazwa powinna zostać dodana do wykazu współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą wymienionych w załączniku do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/325.
(15) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/325.
E. UJAWNIENIE USTALEŃ
(16) Komisja poinformowała wnioskodawcę i przemysł Unii o tych ustaleniach oraz dała możliwość przedstawienia uwag.
(17) 5 Strony otrzymały możliwość zgłoszenia komentarzy. Nie otrzymano żadnych uwag.
(18) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: