a także mając na uwadze, co następuje:(1) Celem rozporządzenia (WE) nr 338/97 jest ochrona gatunków dzikiej flory i fauny oraz zagwarantowanie ich zachowania poprzez regulację handlu gatunkami zwierząt i roślin wymienionymi w załącznikach do tego rozporządzenia. Komisja może wdrożyć to rozporządzenie poprzez ustanowienie ograniczeń dotyczących wprowadzania do Unii okazów niektórych gatunków.
(2) Obecnie obowiązujący wykaz gatunków, których wprowadzanie do Unii jest zakazane, został ustanowiony w październiku 2017 r. rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1915 2 .
(3) Mając na uwadze stosowne zalecenia wydane przez Stały Komitet CITES podczas jego 69. i 70. posiedzenia 3 oraz w oparciu o sprawozdania przygotowane dla Grupy ds. Przeglądu Naukowego UE 4 , grupa ta stwierdziła, że stan ochrony niektórych dodatkowych gatunków wymienionych w załączniku B do rozporządzenia (WE) nr 338/97 byłby poważnie zagrożony, gdyby ich wprowadzanie do Unii z niektórych krajów pochodzenia nie zostało zakazane 5 . Należy zatem zakazać wprowadzania do Unii okazów należących do następujących gatunków:
- Pericopsis elata z Wybrzeża Kości Słoniowej,
- Prunus africana z Gwinei Równikowej.
(4) Ponadto biorąc pod uwagę odłączenie się Sudanu Południowego od Sudanu w dniu 9 lipca 2011 r. i przyjęcie go przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych jako nowe państwo członkowskie w dniu 14 lipca 2011 r., aby utrzymać przepisy już obowiązujące w odniesieniu do państwa poprzednika, należy również zakazać wprowadzania do Unii okazów następujących gatunków:
- Torgos tracheliotus z Sudanu Południowego.
(5) Biorąc pod uwagę dalsze zalecenia wydane przez Stały Komitet CITES podczas 69. i 70. posiedzenia, a także w oparciu o sprawozdania przygotowane dla Grupy ds. Przeglądu Naukowego 6 , grupa stwierdziła ponadto, że zakaz wprowadzania do Unii nie jest już wymagany dla okazów następujących gatunków:
- Hippopotamus amphibius, Stangeriaceae spp.i Zamiaceae spp. z Mozambiku,
- Balearica regulorum i Agapornis fischeri z Tanzanii,
- Poicephalus fuscicollis z Mali,
- Phelsuma breviceps i Phelsuma standingi z Madagaskaru,
- Naja atra, Naja kaouthia, Naja siamensis, Cuora galbinifrons, Heosemys annandalii i Heosemys grandis z Laosu,
- Stigmochelys pardalis z Demokratycznej Republiki Konga,
- Hippocampus kuda z Wietnamu;,
- Pandinus roeseli 7 z Beninu, Ghany i Togo,
- Acanthastrea hemprichii, Favites halicora i Platygyra sinensis z Tonga.
(6) Grupa ds. Przeglądu Naukowego stwierdziła ponadto, że na podstawie najbardziej aktualnych dostępnych informacji na temat nomenklatury nazwę gatunku Ovis vignei bochariensis należy zmienić na Ovis aries cycloceros. Ta zmiana w nomenklaturze nie ma wpływu na zakres już obowiązującego zawieszenia.
(7) Grupa ds. Przeglądu Naukowego stwierdziła wreszcie, że na podstawie najbardziej aktualnych dostępnych informacji należy zmienić zakaz wprowadzania do Unii okazów rodziny Cycadaceae z Mozambiku, tak aby odnosił się on wyłącznie do okazów gatunku Cycas thouarsii należącego do tej rodziny.
(8) Uwzględniając wnioski Grupy ds. Przeglądu Naukowego oraz - w przypadku kombinacji gatunków/krajów, o których mowa w motywie 3 powyżej - po konsultacji z zainteresowanymi krajami pochodzenia w ramach Stałego Komitetu CITES, należy zaktualizować wykaz gatunków, których wprowadzanie do Unii jest zakazane, a rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1915 należy zastąpić dla zapewnienia jasności.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Handlu Dziką Fauną i Florą powołanego na mocy art. 18 rozporządzenia,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: