KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniającą dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE 1 , w szczególności jej art. 65 ust. 8 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2017/571 2 określa wymogi organizacyjne dla dostawców usług w zakresie udostępniania informacji, w tym dostawców informacji skonsolidowanych na temat instrumentów udziałowych. Z uwagi na to, że szczegółowe informacje dotyczące ustaleń w zakresie publikacji dla systemu publikacji informacji skonsolidowanych na temat instrumentów nieudziałowych, takich jak obligacje, strukturyzowane produkty finansowe, uprawnienia do emisji oraz instrumenty pochodne, są ściśle związane z przepisami rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/571, należy również określić zakres systemu publikacji informacji skonsolidowanych na temat instrumentów nieudziałowych w tym rozporządzeniu delegowanym i w związku z tym wprowadzić zmiany do rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/571.
(2) W celu ustanowienia ram, które dostarczałyby zachęt handlowych na rzecz prowadzenia systemu publikacji informacji skonsolidowanych na temat instrumentów nieudziałowych, należy zezwolić dostawcom informacji skonsolidowanych na prowadzenie systemu publikacji informacji skonsolidowanych obejmującego tylko jedną klasę aktywów lub kilka klas aktywów.
(3) Dostawcy informacji skonsolidowanych powinni zapewnić publikację wymaganych informacji na temat transakcji, obejmując co najmniej 80 % łącznego wolumenu i liczby transakcji opublikowanych w ciągu poprzedzających sześciu miesięcy w odniesieniu do każdej istotnej klasy aktywów przez zatwierdzone podmioty publikujące i systemy obrotu. Podejście to zagwarantuje, że dostawcy informacji skonsolidowanych będą publikowali informacje, które są istotne z punktu widzenia użytkownika, przy jednoczesnym uniknięciu wysokich kosztów wynikających z publikowania wszystkich informacji opublikowanych przez wszystkie zatwierdzone podmioty publikujące i wszystkie systemy obrotu.
(4) Dostawcy informacji skonsolidowanych powinni mieć wystarczająco dużo czasu na osiągnięcie wskaźników pokrycia ustalonych w niniejszym rozporządzeniu, na wypadek gdyby musieli dodać do swojego strumienia danych nowe systemy obrotu i nowe zatwierdzone podmioty publikujące.
(5) Ze względów spójności i sprawnego funkcjonowania rynków finansowych konieczne jest, aby przepisy dotyczące dostawców informacji skonsolidowanych na temat instrumentów nieudziałowych oraz przepisy krajowe transponujące dyrektywę 2014/65/UE były stosowane od tej samej daty. W celu zapewnienia sprawnego przejścia na nowy system konieczne jest, aby pierwszy okres mający na celu ustalenie wskaźników pokrycia, które mają być przestrzegane przez dostawców informacji skonsolidowanych, obejmował okres rozpoczynający się dnia 1 stycznia 2019 r.
(6) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedstawiony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA).
(7) ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w sprawie projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, oraz zwrócił się o opinię do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: