KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną organizację rynków produktów rolnych oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 922/72, (EWG) nr 234/79, (WE) nr 1037/2001 i (WE) nr 1234/2007 1 , w szczególności jego art. 54 lit. a), c) oraz e),
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 2 , w szczególności jego art. 62 ust. 2 lit. a),
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/1150 3 stanowi, że projekt programu wsparcia, o którym mowa w art. 41 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1308/2013, ma odnosić się do okresu pięciu lat budżetowych 2014-2018. W celu zapewnienia ciągłości programów wsparcia na lata budżetowe 2019-2023 należy opracować nowy projekt pięcioletniego programu wsparcia. Mając na uwadze, że obecne wieloletnie ramy finansowe przewidują finansowanie wspólnej polityki rolnej do 2020 r., należy przewidzieć zastrzeżenie dotyczące dostępności środków od roku 2021. W celu zachowania spójności konieczne jest ustanowienie wzorów do zgłaszania krajowych programów wsparcia na lata 2019-2023.
(2) W art. 4 ust. 3 i art. 5 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/1150 termin "beneficjent" należy zastąpić terminem "wnioskodawca", ponieważ przepisy te odnoszą się do procedury składania wniosków. Termin ten należy też dodać w art. 30 ust. 1 i ust. 2 lit. a), ponieważ przepisy te dotyczą m.in. kontroli administracyjnych wniosków o przyznanie wsparcia.
(3) Należy ponadto zmienić załączniki I-V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2016/1150 w celu dostosowania nazw środków do sformułowań zastosowanych w części normatywnej tego rozporządzenia, a w części dotyczącej działań promocyjnych - wskazać szczegóły dotyczące informacji wymaganych od państw członkowskich, w tym na okres programowania 2014-2018.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2016/1150.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 14 lutego 2017 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jean-Claude JUNCKER |
|
Przewodniczący |
1 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 671.
2 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 549.
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2016/1150 z dnia 15 kwietnia 2016 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 w odniesieniu do krajowych programów wsparcia w sektorze wina (Dz.U. L 190 z 15.7.2016, s. 23).
4 Należy zastosować akronim wg wskazówek Urzędu Publikacji.
5 Termin przekazania powiadomienia: 1 marca i 30 czerwca.
6 Niepotrzebne skreślić.
7 Należy zastosować akronim wg wskazówek Urzędu Publikacji.
8 Termin przekazania powiadomienia: 1 marca i 30 czerwca.
9 Niepotrzebne skreślić.
10 Kwoty uwzględniają także wydatki związane z operacjami uruchomionymi w ramach poprzedniego programu pięcioletniego na lata 2009-2013, w odniesieniu do których płatności dokonuje się w ramach trzeciego programu pięcioletniego na lata 2014-2018.
11 Kwoty uwzględniają także wydatki związane z operacjami uruchomionymi w ramach poprzedniego programu pięcioletniego na lata 2014-2018, w odniesieniu do których płatności dokonuje się w ramach trzeciego programu pięcioletniego na lata 2019-2023.
12 Należy zastosować akronim wg wskazówek Urzędu Publikacji.
13 Należy wypełnić tylko punkty dotyczące środków, które zostały wprowadzone w programie wsparcia.
14 Ocena skutków technicznych, gospodarczych, środowiskowych i społecznych oparta na kryteriach i wskaźnikach ilościowych zdefiniowanych do celów monitorowania i oceny przedłożonego programu.
15 Ocena skutków technicznych, gospodarczych, środowiskowych i społecznych oparta na kryteriach i wskaźnikach ilościowych zdefiniowanych do celów monitorowania i oceny przedłożonego programu.
16 Podać dane dotyczące wykonania za minione lata budżetowe oraz prognozowane dane za bieżący rok budżetowy i lata następne.
17 Podać dane dotyczące wykonania za minione lata budżetowe oraz prognozowane dane za bieżący rok budżetowy i lata następne.