a także mając na uwadze, co następuje:(1) Dyrektywą Komisji 2008/127/WE 2 włączono środki odstraszające zapachem, pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego/smołę oleju talowego jako substancję czynną do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG 3 . Zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 637/2012 4 państwa członkowskie, których to dotyczy, musiały dopilnować, aby powiadamiający, na wniosek którego środki odstraszające zapachem, pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego/smoła oleju talowego zostały włączone, przedstawił dalsze informacje potwierdzające równoważność specyfikacji materiału technicznego wytwarzanego do celów handlowych i specyfikacji materiału testowego użytego do badania toksyczności oraz dalsze informacje potwierdzające na temat profilu toksykologicznego substancji, odpowiednio, do dnia 1 maja 2013 r. i 31 maja 2014 r.
(2) Substancje czynne włączone do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG uznaje się za zatwierdzone na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 i są one wymienione w części A załącznika do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 540/2011 5 .
(3) W dniach 29 kwietnia 2013 r. i 6 maja 2014 r. w celu spełnienia obowiązku przedstawienia dalszych informacji powiadamiający przedłożył informacje, o których mowa w motywie 1, państwu członkowskiemu pełniącemu rolę sprawozdawcy - Grecji.
(4) Grecja oceniła informacje przedłożone przez powiadamiającego, w tym dodatkowe informacje odnoszące się do pierwotnego wniosku, złożone w trakcie procesu oceny. W październiku 2013 r. i listopadzie 2015 r. przedstawiła ona swoją ocenę, w formie uzupełnienia do projektu sprawozdania z oceny, pozostałym państwom członkowskim, Komisji i Europejskiemu Urzędowi ds. Bezpieczeństwa Żywności, zwanemu dalej "Urzędem".
(5) Skonsultowano się z państwami członkowskimi, wnioskodawcą i Urzędem oraz zwrócono się do nich o przedstawienie uwag na temat oceny przeprowadzonej przez państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy.
(6) W świetle informacji dostarczonych przez powiadamiającego, oceny tych informacji przez państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy oraz uwag dotyczących oceny przedstawionych przez państwa członkowskie i EFSA, Komisja uważa, że nie dostarczono informacji potwierdzających, ponieważ informacje przedłożone przez powiadamiającego nie wystarczają do stwierdzenia równoważności specyfikacji materiału technicznego wytwarzanego do celów handlowych i specyfikacji materiału testowego użytego do badania toksyczności, ani do stwierdzenia dotyczącego profilu toksykologicznego substancji.
(7) Komisja poprosiła powiadamiającego o przedstawienie uwag w odniesieniu do opinii Komisji.
(8) Jednak mimo argumentów przedstawionych przez powiadamiającego Komisja doszła do wniosku, że przekazane informacje są niepełne i nie pozwalają na stwierdzenie równoważności specyfikacji materiału technicznego wytwarzanego do celów handlowych i specyfikacji materiału testowego stosowanego do badania toksyczności, ani na stwierdzenie dotyczące profilu toksykologicznego substancji.
(9) W związku z tym należy wycofać zatwierdzenie tej substancji czynnej.
(10) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 540/2011.
(11) Państwom członkowskim należy dać czas na cofnięcie zezwoleń na środki ochrony roślin zawierające tę substancję czynną.
(12) Jeżeli zgodnie z art. 46 rozporządzenia (WE) nr 1107/2009 państwa członkowskie przyznają dodatkowy okres na zużycie zapasów środków ochrony roślin zawierających tę substancję czynną, okres ten powinien upłynąć najpóźniej z dniem 14 października 2018 r.
(13) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Roślin, Zwierząt, Żywności i Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: