(notyfikowana jako dokument nr C(2017) 1927)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE L z dnia 16 czerwca 2017 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) nr 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 1 , w szczególności jego art. 25 ust. 2,
uwzględniając opinię Komitetu ds. Transportu Drogowego ustanowionego w art. 42 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego 2 ,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Znormalizowany formularz, o którym mowa w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, powinien być stosowany jako środek służący przekazywaniu Komisji przez państwa członkowskie, co 2 lata, informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdania na temat wdrożenia tego rozporządzenia, rozporządzenia (UE) nr 165/2014 oraz postępów w dziedzinach objętych tymi aktami.
(2) Należy uchylić znormalizowany formularz ustanowiony decyzją Komisji 2009/810/WE 3 i przyjąć nową decyzję w celu uwzględnienia między innymi rozwoju sytuacji w Unii, np. przystąpienia Chorwacji, oraz nowych przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i czasu odpoczynku wprowadzonych od czasu przyjęcia tej decyzji.
(3) Wymagania dotyczące sprawozdawczości ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 oraz w dyrektywie 2006/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 4 ustanawiającej minimalne warunki wykonania tego rozporządzenia, obejmują w szczególności informacje o krajowych wyjątkach przyznanych przez państwa członkowskie na podstawie art. 13 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz bardziej szczegółowe informacje z kontroli, którym poddawane są pojazdy.
(4) Dyrektywa 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 5 uzupełnia przepisy dotyczące czasu kierowania pojazdem, przerw i okresów odpoczynku określone w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006.
(5) Zgodnie z art. 13 ust. 1 dyrektywy 2002/15/WE państwa członkowskie powinny sporządzać co 2 lata sprawozdanie z wdrażania tej dyrektywy. Ten dwuletni okres jest zbieżny z okresem wskazanym w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. W związku z tym należy przewidzieć - mając na względzie udogodnienia administracyjne oraz skuteczne monitorowanie skutków przepisów Unii w tej dziedzinie - uwzględnienie tych informacji w znormalizowanym formularzu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 30 marca 2017 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Violeta BULC |
|
Członek Komisji |