Decyzja wykonawcza 2015/2251 potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2014 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2015/2251
z dnia 26 listopada 2015 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2014 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2015) 8348)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 4 grudnia 2015 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w Unii oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 1 tego rozporządzenia. Na podstawie tego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2014 r. są obliczane zgodnie z akapitem drugim wymienionego artykułu, z uwzględnieniem 80 % nowych samochodów danego producenta zarejestrowanych w tym roku.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 i w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2014 r. przed terminem upływającym dnia 28 lutego 2015 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 15 kwietnia 2015 r. Komisja, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, opublikowała wstępne dane i powiadomiła 93 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2014 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy tego rozporządzenia i art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 . Dwóch producentów przyjęło wstępne dane bez korekt, a 40 producentów złożyło powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(6) W przypadku pozostałych 51 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek. W odniesieniu do jednego producenta wszystkie pojazdy zgłoszone we wstępnych danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(7) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(8) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do docelowego poziomu jego emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu zgodnie z art. 2 ust. 4 albo art. 11 tego rozporządzenia, lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji. Na tej podstawie, jednego producenta należy uznać za przekraczającego swój docelowy indywidualny poziom emisji na 2014 r.

(11) W wyniku oświadczenia Volkswagen Group z dnia 3 listopada 2015 r., zgodnie z którym stwierdzono nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 dla homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy, nie należy potwierdzać średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 ani docelowych indywidualnych poziomów emisji dla grupy Volkswagena i jej członków do momentu uzyskania dalszych wyjaśnień od Volkswagen Group. W związku z tym grupa Volkswagena i jej członkowie (Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft., Bentley Motors Ltd., Bugatti Automobiles S.A.S., Automobili Lamborghini S.p.A., Dr Ing. h.c. F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. i Volkswagen AG) nie powinni podlegać niniejszej decyzji.

(12) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2014 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta samochodów osobowych oraz dla każdej grupy producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2014 zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (WE) nr 443/2009, odnoszące się do każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy takich producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2014, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem producentów objętych wyjątkiem ustanowionym w art. 2 ust. 4 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co.,KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

NIEMCY

2)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon Warwickshire CV35 0DB

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

3)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay Cedex

FRANCJA

4)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay Cedex

FRANCJA

5)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowane w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignières

FRANCJA

6)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

FRANCJA

7)
BLUECAR ITALY S.R.L.

Foro Bonaparte 54

20121 Milano (MI)

WŁOCHY

8)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

9)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

10)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowane w Unii przez:

BYD Europe B.V.

Vareseweg 53

3047 AT Rotterdam

NIDERLANDY

11)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford

Kent DA1 4QN

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

12)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

13)
FCA US LLC (Chrysler Group LLC)

Reprezentowane w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

14)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

15)
Automobile Dacia SA

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

16)
Daihatsu Motor Co Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Toyota Motor Europe

Avenue du Bourget, 60

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

17)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

NIEMCY

18)
Dongfeng Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino Val D'Elsa (Florence)

WŁOCHY

19)
Donkervoort Automobielen BV

Pascallaan 96 8218

NJ Lelystad

NIDERLANDY

20)
DR Motor Company S.p.A.

S.S. 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

21)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

WŁOCHY

22)
FCA Italy S.p.A. (Fiat Group Automobiles S.p.A.)

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

23)
Fisker Automotive and Technology Group LLC

Fisker Automotive GmbH

Daimlerstrasse 11a

85748 Garching

NIEMCY

24)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

25)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

36)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIQUE/BELGIË

27)
General Motors Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

28)
GM Korea Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

29)
Great Wall Motor Company Ltd

Reprezentowane w Unii przez:

International Motors Ltd.

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

30)
GTF Innovations S.A.S.

ZI de Lucinges

01370 Treffort-Cuisiat

FRANCJA

31)
Honda Automobile (China) Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

32)
Honda Motor Co., Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

33)
Honda Turkiye A.S.

Reprezentowane w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

34)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

35)
Hyundai Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade

5 63067 Offenbach

NIEMCY

36)
Hyundai Motor Manufacturing Czech S.r.o.

Kaiserleipromenade

563067 Offenbach

NIEMCY

37)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade

563067 Offenbach

NIEMCY

38)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade

563067 Offenbach

NIEMCY

39)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12,

2630 Aartselaar

BELGIQUE/BELGIË

40)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

41)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

42)
Jiangling Motor Holding Co Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

LWMC Europe BV

Berenbroek 3

5707 DB Helmond

NIDERLANDY

43)
KIA Motors Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

44)
KIA Motors Slovakia S.r.o.

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee

1160486 Frankfurt am Main

NIEMCY

45)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

AUSTRIA

46)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

NIEMCY

47)
LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignières

FRANCJA

48)
Lotus Cars Ltd.

Hethel Norwich

Norfolk NR14 8EZ

ZJEDNOCZONE KROLESTWO

49)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

50)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

51)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

52)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

WŁOCHY

53)
Mazda Motor Corporation

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

61440 Oberursel/Ts

NIEMCY

54)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road

Woking

Surrey GU21 4YH

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

55)
Mercedes-AMG GmbH

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229 HPC F 403

70327 Stuttgart

NIEMCY

56)
MG Motor UK Ltd.

International HQ

Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham B31 2BQ

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

57)
Mia Electric S.A.S.

45, rue des Pierrières

BP 60324

79143 Cerizay Cedex

FRANCJA

58)
Micro-Vett S.r.l.

Via Lago Maggiore, 48

36077 Altavilla Vicentina (VI)

WŁOCHY

59)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

60)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

61)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

62)
Morgan Motor Co. Ltd.

Pickersleigh Road Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

63)
National Electric Vehicle Sweden A.B.

Saabvägen 5

SE-461 38 Trollhättan

SZWECJA

64)
Nissan International SA

Renault Nissan Representation Office

Av des Art. 40

1040 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

65)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

66)
Pagani Automobili S.p.A.

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

WŁOCHY

67)
PERODUA Manufacturing

Reprezentowane w Unii przez:

KESMAN Ltd.

Suite 7 Queensgate House 18 Cookham Road

Maidenhead, Berkshire SL6 8BD

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

68)
PGO Automobiles

ZA de la pyramide

30380 Saint-Christol-les-Alès

FRANCJA

69)
Perushaan Otomobil Nasional Sdn Bhd.

Reprezentowane w Unii przez:

Proton Cars UK Ltd.

1-3 Crowley Way

Avonmouth Bristol, BS11 9YR

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

70)
Qoros Automotive Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Qoros Automotive Europe GmbH

Martiusstrasse 5

80802 München

NIEMCY

71)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

72)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

FRANCJA

73)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

74)
Secma S.A.S.

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

FRANCJA

75)
Ssangyong Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

NIEMCY

76)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department

Suzuki Allee

764625 Bensheim

NIEMCY

77)
Suzuki Motor Thailand Co. Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

78)
Tata Motors Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

International Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

79)
Tazzari GL S.p.A.

VIA Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

WŁOCHY

80)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

NIDERLANDY

81)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

82)
Volvo Car Corporation

VAK building

Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

SZWECJA

83)
Wiesmann GmbH

An der Lehmkuhle 87

48249 Dülmen

NIEMCY

84)
Grupa producentów: BMW Group BMW

Petuelring 130

80788 Munich

NIEMCY

85)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

NIEMCY

86)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

WŁOCHY

87)
Grupa producentów: Ford -Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

NIEMCY

88)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

89)
Grupa producentów: Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire SL3 8QY

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

90)
Grupa producentów: Hyundai

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

91)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

NIEMCY

92)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

93)
Pool Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

FRANCJA

94)
Suzuki Pool

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

95)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd., Jaguar Cars Ltd., Land Rover

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2015 r.

W imieniu Komisji

Miguel ARIAS CAÑETE

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średnie

emisje CO2

(100 %)

ALPINA BURKARD BO-VENSIEPEN GMBH E CO KG DMD 753 160,382 1 842,29 168,440
ASTON MARTIN LA-GONDA LTD D 1 358 313,382 313,000 0,382 0,382 1 815,17 319,624
AUTOMOBILES CITROEN 594 247 103,142 125,262 - 22,120 - 22,120 1 268,32 110,758
AUTOMOBILES PEUGEOT 766 517 102,376 125,348 - 22,972 - 22,972 1 270,20 109,549
AVTOVAZ JSC P8 831 213,646 125,611 88,035 88,035 1 275,96 215,937
BLUECAR SAS 1 070 0,000 123,686 - 123,686 - 123,686 1 233,83 0,000
BLUECAR ITALY SRL 100 0,000 124,882 - 124,882 - 124,882 1 260,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 791 411 120,841 139,446 - 18,605 - 18,648 1 578,69 130,892
BMW M GMBH P1 6 559 201,232 147,426 53,806 53,064 1 753,31 208,926
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED 47 0,000 179,493 - 179,493 - 179,493 2 455,00 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 81 152,781 642,53 160,543
CHEVROLET ITALIA SPA P5 66 113,000 118,182 - 5,182 - 5,182 1 113,39 114,530
CHRYSLER GROUP LLC P3 57 945 170,991 158,684 12,307 12,145 1 999,66 181,942
CNG- TECHNIK GMBH P4 9 0,000 143,761 - 143,761 - 143,761 1 673,11 22,000
AUTOMOBILE DACIA SA P8 372 685 119,789 122,430 - 2,641 - 2,641 1 206,35 125,172
DAIMLER AG P2 685 857 118,152 139,460 - 21,308 - 21,329 1 579,00 131,482
DONGFENG MOTOR CORPORATION DMD 3 165,000 1 251,33 171,333
DONKERVOORT AUTO-MOBIELEN BV DMD 10 178,000 865,00 178,000
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 305 144,270 1 214,16 146,115
FERRARI SPA D 2 068 300,285 303,000 - 2,715 - 2,715 1 671,58 316,254
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P3 666 763 110,682 119,520 - 8,838 - 8,847 1 142,68 115,543
FISKER AUTOMOTIVE INC 27 53,000 181,778 - 128,778 - 128,778 2 505,00 53,000
FORD MOTOR COMPANY P4 21 101,756 134,118 - 32,362 - 102,261 1 462,10 136,048
FORD-WERKE GMBH P4 939 427 113,657 127,433 - 13,776 - 13,777 1 315,84 121,450
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD ND 25 500 152,649 164,616 - 11,967 - 11,969 1 572,98 160,788
GENERAL MOTORS COMPANY P5 3 244 166,887 137,350 29,537 29,537 1 532,84 199,146
GM KOREA COMPANY P5 32 754 124,841 131,465 - 6,624 - 6,624 1 404,05 133,763
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 460 163,747 1 318,08 166,909
GTF INNOVATIONS SAS 3 758 116,045 131,844 - 15,799 - 15,799 1 412,34 123,226
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD P6 6 932 124,076 119,643 4,433 4,433 1 145,36 125,061
HONDA MOTOR CO LTD P6 7 402 122,460 131,824 - 9,364 - 9,364 1 411,92 132,559
HONDA TURKIYE AS P6 550 154,798 126,457 28,341 28,341 1 294,47 155,038
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P6 111 220 124,614 132,954 - 8,340 - 8,340 1 436,63 134,383
HYUNDAI MOTOR COMPANY P11 63 440 126,043 136,711 - 10,668 - 10,668 1 518,85 136,998
HYUNDAI ASSAN OTO-MOTIV SANAYI VE P11 120 983 110,465 116,176 - 5,711 - 5,711 1 069,51 113,304
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P11 200 747 133,734 133,128 0,606 0,606 1 440,45 140,090
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD P11 24 306 111,163 116,467 - 5,304 - 5,304 1 075,87 113,047
ISUZU MOTORS LIMITED DMD 64 199,922 2 026,14 204,000
IVECO SPA 2 228,000 237,075 - 9,075 - 9,075 3 715,00 319,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P10/ND 140 214 165,435 178,025 - 12,590 - 12,590 2 043,66 178,403
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD DMD 2 154,000 1 375,00 154,000
KIA MOTORS CORPORATION P13 216 344 115,439 126,403 - 10,964 - 10,964 1 293,30 125,015
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P13 130 605 133,612 133,518 0,094 0,094 1 448,98 140,734
KTM-SPORTMOTOR-CYCLE AG DMD 21 194,000 896,43 194,143
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 833 219,378 1 285,08 220,505
LADA FRANCE P8 2 179,000 129,452 49,548 49,548 1 360,00 202,000
LOTUS CARS LIMITED DMD 569 193,092 1 183,45 201,694
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P9/ND 108 700 117,932 123,114 - 5,182 - 5,183 1 147,29 123,154
MAHINDRA & MA-HINDRA LTD DMD 221 174,943 1 889,86 176,805
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P9/ND 26 905 97,981 123,114 - 25,133 - 25,133 932,15 99,191
MASERATI SPA P3 5 032 190,742 157,313 33,429 33,427 1 969,66 213,316
MAZDA MOTOR CORPORATION ND 159 719 121,968 129,426 - 7,458 - 7,458 1 407,43 128,179
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 342 268,564 280,000 - 11,436 - 11,436 1 541,27 270,670
MERCEDES-AMG GMBH P2 651 261,346 145,494 115,852 115,064 1 711,04 272,252
MG MOTOR UK LIMITED D 2 280 135,148 149,500 - 14,352 - 14,352 1 329,33 140,523
MIA ELECTRIC SAS 22 0,000 108,563 - 108,563 - 108,563 902,91 0,000
MICRO-VETT SPA 6 0,000 129,772 - 129,772 - 129,772 1 367,00 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P7 72 149 85,529 143,547 - 58,018 - 58,018 1 668,43 119,360
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P7 41 132,688 133,308 - 0,620 - 0,620 1 444,39 146,195
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P7 20 075 95,695 109,822 - 14,127 - 14,127 930,47 97,539
MORGAN MOTOR CO LTD DMD 407 173,663 1 100,73 189,708
NATIONAL ELECTRIC VEHICLE SWEDEN DMD 208 177,229 1 610,13 181,827
NISSAN INTERNATIONAL SA 469 186 103,312 129,031 - 25,719 - 25,719 1 350,80 115,019
ADAM OPEL AG P5 860 957 122,425 131,518 - 9,093 - 9,093 1 405,22 130,150
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 2 343,000 1 487,00 343,000
PERODUA MANUFACTURING SDN BHD DMD 20 137,000 1 010,75 137,700
PGO AUTOMOBILES DMD 11 174,000 1 011,18 174,182
PERUSAHAAN OTO-MOBIL NASIONAL SDN BHD DMD 11 198,625 1 322,36 199,818
QOROS AUTOMOTIVE CO LTD DMD 39 146,000 1 485,00 146,000
RENAULT SAS P8 871 327 98,779 124,427 - 25,648 - 25,649 1 250,06 108,354
RENAULT TRUCKS DMD 24 187,474 2 145,63 191,292
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 581 326,254 180,600 145,654 144,968 2 479,23 330,043
SECMA SAS DMD 41 131,000 658,00 131,585
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 7 873 170,944 180,000 - 9,056 - 9,056 1 861,68 177,986
SUZUKI MOTOR CORPORATION P9/ND 16 467 163,974 123,114 40,860 40,860 1 315,77 169,338
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P9/ND 740 98,797 123,114 - 24,317 - 24,317 880,11 98,838
TATA MOTORS LIMITED P10/ND 405 132,660 178,025 - 45,365 - 45,365 1 368,96 141,770
TAZZARI GL SPA 21 0,000 99,137 - 99,137 - 99,137 696,67 0,000
TESLA MOTORS LTD 4 574 0,000 166,629 - 166,629 - 166,629 2 173,50 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 538 673 102,286 127,146 - 24,860 - 24,998 1 309,55 112,791
VOLVO CAR CORPORATION 231 912 112,433 143,886 - 31,453 - 31,453 1 675,85 126,482
WIESMANN GMBH DMD 4 289,667 1 462,50 292,000
Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średnie

emisje CO2

(100 %)

BMW GROUP P1 798 551 121,078 139,541 - 18,463 - 18,518 1 580,78 131,678
DAIMLER AG P2 686 508 118,181 139,465 - 21,284 - 21,301 1 579,12 131,616
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P3 729 740 111,754 122,890 - 11,136 - 11,158 1 216,43 121,490
FORD-WERKE GMBH P4 939 457 113,654 127,433 - 13,779 - 13,781 1 315,84 121,449
GENERAL MOTORS P5 897 021 122,543 131,536 - 8,993 - 8,993 1 405,62 130,530
HONDA MOTOR EUROPE LTD P6 126 104 124,164 132,127 - 7,963 - 7,963 1 418,55 133,853
MITSUBISHI MOTORS P7 92 265 85,363 136,204 - 50,841 - 50,841 1 507,76 114,624
POOL RENAULT P8 1 244 845 104,458 123,830 - 19,372 - 19,373 1 236,99 113,461
SUZUKI POOL P9/ND 152 812 114,9 123,114 - 8,214 - 8,215 1 126,27 123,794
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P10/ND 140 619 165,324 178,025 - 12,701 - 12,701 2 041,71 178,298
HYUNDAI P11 409 476 121,928 127,686 - 5,758 - 5,758 1 321,36 130,092
KIA P13 346 949 122,256 129,082 - 6,826 - 6,826 1 351,91 130,932
Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od roku kalendarzowego 2014.

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od roku kalendarzowego 2014.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma odstępstwo de minimis, tj. producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2014 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2014.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz pkt 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni poziom emisji przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tamtej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.318.53

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2015/2251 potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2014 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 26/11/2015
Data ogłoszenia: 04/12/2015