Decyzja wykonawcza 2012/830/UE w sprawie dodatkowego wkładu finansowego w programy państw członkowskich na 2012 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 7 grudnia 2012 r.
w sprawie dodatkowego wkładu finansowego w programy państw członkowskich na 2012 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 8967)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, łotewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2012/830/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 22 grudnia 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza 1 , w szczególności jego art. 21,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W oparciu o wnioski o współfinansowanie ze środków unijnych, przekazane przez państwa członkowskie w ramach programów kontroli rybołówstwa na 2012 r., Komisja przyjęła decyzję wykonawczą 2012/294/UE z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2012 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim 2 , zgodnie z którą część budżetu na rok 2012 pozostała niewykorzystana.

(2) Tę niewykorzystaną część budżetu na 2012 r. należy obecnie rozdysponować na podstawie nowej decyzji.

(3) Zgodnie z art. 21 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 zwrócono się do państw członkowskich o przedstawienie programów w związku z dodatkowymi środkami przeznaczonymi na obszary priorytetowe określone przez Komisję w piśmie z dnia 25 kwietnia 2012 r. skierowanym do państw członkowskich, tj. projekty mające na celu poprawę systemu kontroli państw członkowskich uzgodnionych wspólnie przez zainteresowane państwo członkowskie i Komisję, pomiar mocy silnika oraz zapewnienie identyfikowalności produktów rybołówstwa. Wymagania wobec podmiotów lub państw członkowskich inwestujących w projekty związane z identyfikowalnością produktów zostały określone przez Komisję w piśmie z dnia 14 maja 2012 r.

(4) Na tej podstawie i z uwagi na ograniczenia budżetowe wnioski o finansowanie ze środków unijnych w ramach programu związane z takimi działaniami jak programy pilotażowe, budowa lub modernizacja statków i samolotów patrolowych oraz odnośne projekty szkoleniowe niepowiązane z doskonaleniem systemów kontroli państw członkowskich zostały odrzucone jako nieodnoszące się do określonych wyżej obszarów priorytetowych. Ze względu na ograniczenia budżetowe nie wszystkie projekty w ramach wskazanych przez Komisję obszarów priorytetowych mogły uzyskać wsparcie. Komisja musiała dokonać selekcji projektów przeznaczonych do współfinansowania, opierając się na udoskonaleniach wprowadzanych do systemów kontroli państw członkowskich oraz na określonych przez siebie wymaganiach dotyczących identyfikowalności produktów. Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006 mogą kwalifikować się do finansowania przez Unię.

(5) W odniesieniu do projektów z zakresu identyfikowalności produktów ważne jest zapewnienie, by były one opracowywane w oparciu o uznawane normy międzynarodowe, zgodnie z wymogami art. 67 ust. 8 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 404/2011 3 .

(6) Wnioski o finansowanie unijne zostały ocenione pod względem zgodności z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 391/2007 z dnia 11 kwietnia 2007 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2006 w zakresie wydatków poniesionych przez państwa członkowskie w ramach wdrażania systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybackiej 4 .

(7) Komisja poddała ocenie projekty, których koszt nie przekracza 40.000 EUR (bez VAT) i przyjęła te, w odniesieniu do których uzasadnione jest zapewnienie współfinansowania przez UE z uwagi na spodziewaną wskutek wdrożenia poprawę systemu kontroli wnioskującego państwa członkowskiego.

(8) Należy zatem ustalić maksymalne kwoty i wysokość wkładu finansowego Unii w granicach ustanowionych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 oraz określić warunki, na jakich taki wkład może być przyznawany.

(9) W celu stworzenia zachęty do inwestowania w ramach działań priorytetowych określonych przez Komisję oraz uwzględniając negatywny wpływ kryzysu finansowego na budżety państw członkowskich, z tytułu wydatków związanych z obszarami priorytetowymi, o których mowa powyżej, przysługiwać powinna wysoka stawka współfinansowania, mieszcząca się w granicach określonych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

(10) Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, projekty współfinansowane w oparciu o niniejsze rozporządzenie powinny spełniać wszystkie odnośne wymogi określone w przepisach UE, w szczególności zaś w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.

(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszej decyzji określa się dodatkowy wkład finansowy Unii w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w 2012 r. w związku z wdrażaniem systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb), o których mowa w art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006. Ustanawia się w niej kwotę wkładu finansowego Unii dla każdego państwa członkowskiego, poziom wkładu finansowego Unii oraz warunki, na jakich wkład ten może zostać przyznany.

Artykuł  2 5

Zamknięcie zobowiązań pozostających do spłaty

Wszystkie płatności, w odniesieniu do których złożono wnioski o zwrot poniesionych wydatków, zostają zrealizowane przez dane państwo członkowskie najpóźniej do dnia 31 marca 2017 r. Płatności dokonywane przez państwa członkowskie po tym terminie nie kwalifikują się do refundacji. Niewykorzystane środki wspólnotowe związane z niniejszą decyzją podlegają wycofaniu najpóźniej do dnia 31 grudnia 2017 r.

Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku I, na wdrożenie nowych technologii oraz na budowę sieci informatycznych w celu umożliwienia skutecznego i bezpiecznego gromadzenia danych i zarządzania nimi na potrzeby monitorowania i kontroli działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
W odniesieniu do projektów związanych z identyfikowalnością produktów wkład UE jest ograniczony do kwoty 1.000.000 EUR w przypadku inwestycji realizowanych przez organy państw członkowskich oraz do kwoty 250.000 EUR w przypadku inwestycji prywatnych. Łączna liczba projektów związanych z identyfikowalnością produktów realizowanych przez podmioty prywatne zostaje ograniczona do ośmiu projektów na każde państwo członkowskie i na jedną decyzję o finansowaniu.
3.
Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, o którym mowa w ust. 2, projekty współfinansowane w oparciu o niniejszą decyzję powinny spełniać wszystkie odnośne wymogi określone w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1224/2009 6 i w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.
Artykuł  4

Automatyczne urządzenia lokacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku II, na zakup i instalację na statkach rybackich automatycznych urządzeń lokacyjnych umożliwiających centrom monitorowania rybołówstwa zdalne monitorowanie statków przy wykorzystaniu satelitarnego systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do kwoty 2.500 EUR na statek.
3.
Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, o którym mowa w ust. 1, automatyczne urządzenia lokacyjne muszą spełniać wymogi określone w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.
Artykuł  5

Systemy elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku III, na rozwój, zakup i instalację niezbędnych komponentów systemów elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania (ERS) oraz na związaną z nimi pomoc techniczną, w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  6

Urządzenia do elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku IV, na zakup i instalację na pokładzie statków rybackich urządzeń do elektronicznej rejestracji i elektronicznego raportowania (urządzeń ERS), umożliwiających statkom elektroniczną rejestrację danych o połowach i przekazywanie ich do centrum monitorowania rybołówstwa, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do kwoty 3.000 EUR na statek, bez uszczerbku dla przepisów ust. 4.
3.
Aby kwalifikować się do objęcia wkładem finansowym, urządzenia ERS muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011.
4.
W przypadku urządzeń łączących funkcje ERS i VMS oraz spełniających wymogi ustanowione w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 404/2011 wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego artykułu, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do kwoty 4.500 EUR na statek.
Artykuł  7

Całkowity maksymalny wkład Unii na państwo członkowskie

Poniżej przedstawiono kwoty planowanych wydatków, kwoty kwalifikowalnych części tych wydatków oraz maksymalne kwoty wkładu Unii na państwo członkowskie:

(EUR)

Państwo członkowskie

Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa

Kwota wydatków na projekty wybrane na podstawie niniejszej decyzji

Maksymalny wkład Unii

Belgia

194.250

94.250

84.825

Bułgaria

30.678

30.678

27.610

Dania

5.055.113

3.522.171

2.941.347

Niemcy

4.511.100

425.000

382.500

Irlandia

52.005.000

1.000.000

900.000

Grecja

1.246.750

1.246.750

1.122.075

Hiszpania

10.528.653

7.029.087

6.326.179

Francja

4.815.437

3.349.587

3.014.628

Włochy

9.299.000

2.880.000

2.592.000

Łotwa

76.355

76.355

68.719

Litwa

150.462

150.462

135.416

Malta

1.098.060

951.860

856.674

Niderlandy

2.639.439

250.000

225.000

Austria

409.102

128.179

115.361

Polska

4.771.695

1.516.741

1.365.067

Portugalia

2.013.500

1.863.500

1.677.150

Finlandia

2.560.000

2.280.000

2.052.000

Szwecja

2.980.000

2.900.000

2.610.000

Zjednoczone Królestwo

1.284.738

545.284

490.755

Ogółem

105.669.332

30.239.904

26.987.307

Artykuł  8

Adresaci

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Finlandii, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 7 grudnia 2012 r.

W imieniu Komisji

Maria DAMANAKI

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  7 NOWE TECHNOLOGIE I SIECI INFORMATYCZNE

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w

dodatkowym krajowym

programie kontroli rybołówstwa

Kwota wydatków na projekty

wybrane na mocy niniejszej

decyzji

Maksymalny wkład Unii
Belgia:
BE/12/08 30 000 30 000 27 000
BE/12/09 4 250 4 250 3 825
BE/12/10 100 000 0
Razem 134 250 34 250 30 825
Bulgaria:
BG/12/02 30 678 30 678 27 610
Razem 30 678 30 678 27 610
Dania:
DK/12/20 336 419 0
DK/12/22 269 136 0
DK/12/23 538 271 0
DK/12/24 134 568 134 568 121 111
DK/12/25 95 637 0
DK/12/26 158 911 0
DK/12/27 275 864 275 864 248 278
DK/12/28 272 500 272 500 245 250
DK/12/29 281 265 281 265 250 000
DK/12/30 282 592 282 592 250 000
DK/12/31 280 439 280 439 250 000
DK/12/32 296 049 296 049 250 000
DK/12/33 262 407 262 407 235 870
DK/12/34 269 136 269 136 242 222
DK/12/35 22 000 22 000 19 800
DK/12/36 405 000 405 000 250 000
DK/12/37 375 000 375 000 250 000
DK/12/38 163 500 163 500 147 150
Razem 4 718 694 3 320 319 2 759 681
Niemcy:
DE/12/23 400 000 400 000 360 000
DE/12/24 165 000 0
DE/12/25 250 000 0
DE/12/27 358 000 0
DE/12/28 110 000 0
DE/12/29 350 000 0
DE/12/30 95 000 0
DE/12/31 443 100 0
DE/12/32 650 000 0
DE/12/33 970 000 0
DE/12/34 275 000 0
DE/12/35 420 000 0
Razem 4 486 100 400 000 360 000
Irlandia:
IE/12/06 20 000 0
IE/12/08 70 000 0
Razem 90 000 0
Grecja:
EL/12/11 180 000 180 000 162 000
EL/12/12 750 000 750 000 675 000
EL/12/13 180 000 180 000 162 000
EL/12/14 26 750 26 750 24 075
EL/12/15 110 000 110 000 99 000
Razem 1 246 750 1 246 750 1 122 075
Hiszpania:
ES/12/02 939 263 939 263 845 336
ES/12/03 974 727 974 727 877 255
ES/12/05 795 882 795 883 716 294
ES/12/06 759 305 759 305 683 375
ES/12/08 163 250 163 250 146 925
ES/12/09 72 000 72 000 64 800
ES/12/10 100 000 100 000 90 000
ES/12/11 379 000 379 000 341 100
ES/12/12 490 000 490 000 441 000
ES/12/13 150 000 150 000 135 000
ES/12/15 150 000 0
ES/12/18 54 000 54 000 48 600
ES/12/19 290 440 290 440 261 396
ES/12/21 17 500 17 500 15 750
ES/12/22 681 000 0
ES/12/23 372 880 372 880 335 592
ES/12/24 415 254 0
Razem 6 804 501 5 558 247 5 002 423
Francja:
FR/12/08 777 600 777 600 699 840
FR/12/09 870 730 870 730 783 656
FR/12/10 229 766 229 766 206 789
FR/12/11 277 395 277 395 249 656
FR/12/12 230 363 230 363 207 327
FR/12/13 197 403 197 403 177 663
FR/12/14 450 000 450 000 405 000
FR/12/15 211 500 0
FR/12/16 274 330 274 330 246 897
FR/12/17 254 350 0
Razem 3 773 437 3 307 587 2 976 828
Włochy:
IT/12/13 135 000 135 000 121 500
IT/12/15 125 000 125 000 112 500
IT/12/16 withdrawn 0
IT/12/17 250 000 250 000 225 000
IT/12/18 250 000 0
IT/12/19 630 000 630 000 567 000
IT/12/21 1 500 000 1 500 000 1 350 000
IT/12/22 311 000 0
IT/12/23 38 000 0
IT/12/26 1 900 000 0
Razem 5 139 000 2 640 000 2 376 000
Łotwa:
LV/12/02 6 732 6 732 6 058
LV/12/03 58 350 58 350 52 515
Razem 65 082 65 082 58 573
Litwa:
LT/12/04 150 462 150 462 135 416
Razem 150 462 150 462 135 416
Malta:
MT/12/04 30 000 30 000 27 000
MT/12/07 261 860 261 860 235 674
Razem 291 860 291 860 262 674
Niderlandy:
NL/12/07 250 000 250 000 225 000
NL/12/08 278 172 0
NL/12/09 277 862 0
NL/12/10 286 364 0
NL/12/11 276 984 0
NL/12/12 129 398 0
NL/12/13 129 500 0
NL/12/14 200 000 0
NL/12/15 230 000 0
NL/12/16 136 329 0
NL/12/17 19 300 0
NL/12/18 36 120 0
NL/12/19 89 860 0
NL/12/20 299 550 0
Razem 2 639 439 250 000 225 000
Austria:
AT/12/01 128 179 128 179 115 361
AT/12/02 280 923 0
Razem 409 102 128 179 115 361
Polska:
PL/12/02 103 936 0
PL/12/04 41 028 0
PL/12/06 15 955 0
PL/12/07 40 500 0
PL/12/08 1 000 000 1 000 000 900 000
PL/12/09 172 600 0
PL/12/10 1 505 000 0
PL/12/11 208 760 0
PL/12/12 227 350 0
PL/12/13 240 300 0
PL/12/14 323 000 323 000 290 700
PL/12/15 181 000 0
PL/12/16 416 000 0
Razem 4 475 429 1 323 000 1 190 700
Portugalia:
PT/12/08 25 000 25 000 22 500
PT/12/10 150 000 150 000 135 000
PT/12/11 150 000 0
Razem 325 000 175 000 157 500
Finlandia:
FI/12/11 1 000 000 1 000 000 900 000
FI/12/12 1 000 000 1 000 000 900 000
FI/12/13 280 000 280 000 252 000
FI/12/14 280 000 0
Razem 2 560 000 2 280 000 2 052 000
Szwecja:
SE/12/07 850 000 850 000 765 000
SE/12/08 750 000 750 000 675 000
SE/12/09 300 000 300 000 270 000
SE/12/10 1 000 000 1 000 000 900 000
SE/12/11 80 000 0
Razem 2 980 000 2 900 000 2 610 000
Zjednoczone Królestwo:
UK/12/51 122 219 122 219 109 997
UK/12/52 564 086 0
UK/12/54 50 141 50 141 45 127
UK/12/55 43 873 43 873 39 486
UK/12/56 122 219 122 219 109 997
UK/12/73 12 535 12 535 11 282
UK/12/74 162 958 162 958 146 662
Razem 1 078 032 513 945 462 551
Ogółem 41 397 816 24 615 360 21 925 217

ZAŁĄCZNIK  II

AUTOMATYCZNE URZĄDZENIA LOKACYJNE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na podstawie niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy:
DE/12/22 25.000 25.000 22.500
Razem 25.000 25.000 22.500
Hiszpania:
ES/12/17 1.256.340 0 0
ES/12/20 326.124 0 0
Razem 1.582.464 0 0
Włochy:
IT/12/12 240.000 240.000 216.000
IT/12/14 130.000 0 0
IT/12/20 3.400.000 0 0
Razem 3.770.000 240.000 216.000
Malta:
MT/12/03 146.200 0 0
MT/12/05 400.000 400.000 360.000
Razem 546.200 400.000 360.000
Ogółem 5.923.664 665.000 598.500

ZAŁĄCZNIK  III

  8 SYSTEMY ELEKTRONICZNEJ REJESTRACJI I ELEKTRONICZNGEO RAPORTOWANIA

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia:
BE/12/07 60 000 60 000 54 000
Razem 60 000 60 000 54 000
Dania:
DK/12/19 201 852 201 852 181 666
DK/12/21 134 567 0 0
Razem 336 419 201 852 181 666
Irlandia:
IE/12/05 1 000 000 1 000 000 900 000
Razem 1 000 000 1 000 000 900 000
Hiszpania:
ES/12/04 1 207 352 1 207 352 1 086 617
ES/12/07 263 488 263 488 237 139
Razem 1 470 840 1 470 840 1 323 756
Francja:
FR/12/18 42 000 42 000 37 800
Razem 42 000 42 000 37 800
Łotwa:
LV/12/01 11 273 11 273 10 146
Razem 11 273 11 273 10 146
Malta:
MT/12/06 260 000 260 000 234 000
Razem 260 000 260 000 234 000
Polska:
PL/12/03 170 948 170 948 153 853
PL/12/05 22 793 22 793 20 514
Razem 193 741 193 741 174 367
Portugalia:
PT/12/09 75 000 75 000 67 500
Razem 75 000 75 000 67 500
Ogółem 3 449 274 3 314 706 2 983 235

ZAŁĄCZNIK  IV

URZĄDZENIA DO ELEKTRONICZNEJ REJESTRACJI I ELEKTRONICZNEGO RAPORTOWANIA

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na podstawie niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Portugalia: 1.613.500 1.613.500
PT/12/07 1.452.150
Ogółem 1.613.500 1.613.500 1.452.150

ZAŁĄCZNIK  V

  9 PROGRAMY SZKOLEŃ I WYMIANY

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Irlandia:
IE/12/07 15 000 0 0
Razem 15 000 0 0
Hiszpania:
ES/12/16 40 000 0 0
Razem 40 000 0 0
Zjednoczone Królestwo:
UK/12/58 2 507 0 0
UK/12/59 14 416 0 0
UK/12/60 1 253 0 0
UK/12/61 877 0 0
UK/12/62 2 507 0 0
UK/12/63 3 384 0 0
UK/12/64 11 282 0 0
UK/12/65 17 549 0 0
UK/12/66 11 282 0 0
UK/12/67 9 401 9 401 8 461
UK/12/68 9 401 0 0
UK/12/69 11 281 0 0
UK/12/70 9 401 9 401 8 461
UK/12/71 9 401 0 0
UK/12/72 12 536 12 536 11 282
Razem 144 030 31 338 28 204
Ogółem 199 030 31 338 28 204

ZAŁĄCZNIK  VI

ODRZUCONE PROJEKTY PILOTAŻOWE ORAZ ZWIĄZANE Z ZAKUPEM LUB MODERNIZACJĄ STATKÓW I SAMOLOTÓW PATROLOWYCH

(EUR)
Rodzaj wydatków Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na podstawie niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Projekty pilotażowe:
Razem 693.523 0 0
0 0
Statki i samoloty patrolowe
Razem 52.392.525 0 0
Ogółem 53.086.048 0 0
1 Dz.U. L 160 z 14.6.2006, s. 1.
2 Dz.U. L 150 z 9.6.2012, s. 86.
3 Dz.U. L 112 z 30.4.2011, s. 1.
4 Dz.U. L 97 z 12.4.2007, s. 30.
5 Art. 2 zmieniony przez art. 1 decyzji nr (UE) 2016/1861 z dnia 14 października 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.284.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 lipca 2016 r.
6 Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1.
7 Załącznik I:

-zmieniony przez sprostowanie z dnia 26 czerwca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.173.71.

- zmieniony przez sprostowanie z dnia 28 lutego 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.59.43).

8 Załącznik III zmieniony przez sprostowanie z dnia 26 czerwca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.173.71.
9 Załącznik V zmieniony przez sprostowanie z dnia 26 czerwca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.173.71.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.356.78

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2012/830/UE w sprawie dodatkowego wkładu finansowego w programy państw członkowskich na 2012 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim
Data aktu: 07/12/2012
Data ogłoszenia: 22/12/2012
Data wejścia w życie: 22/12/2012