KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów(1), w szczególności jego art. 11 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z częścią B załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1222/2009 współczynnik przyczepności na mokrej nawierzchni opon C1 ustala się w sposób określony w regulaminie nr 117 EKG ONZ z późniejszymi zmianami. Przedstawiciele branży opracowali jednak na podstawie załącznika 5 do regulaminu nr 117 EKG ONZ udoskonaloną metodę badania przyczepności na mokrej nawierzchni, która pozwala na uzyskanie znacznie dokładniejszych wyników badań.
(2) Dokładność wyników badań ma zasadnicze znaczenie dla określenia klasy przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Stanowi ona gwarancję uczciwego porównania opon pochodzących od różnych dostawców. Ponadto dokładne badania zapobiegają możliwości zaliczenia opony do więcej niż jednej klasy i ograniczają ryzyko, że wyniki uzyskane przez organy odpowiedzialne za nadzorowanie rynku będą odbiegać od wyników deklarowanych przez dostawców tylko ze względu na niepewność, jaką obarczona jest metoda badań.
(3) Z tego względu należy uaktualnić metodę badania przyczepności na mokrej nawierzchni, aby poprawić dokładność wyników badań opon.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1222/2009.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 13 rozporządzenia (WE) nr 1222/2009,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 7 marca 2011 r.
|
W imieniu Komisji |
|
José Manuel BARROSO |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 342 z 22.12.2009, s. 46.