(2011/622/UE)(Dz.U.UE L z dnia 21 września 2011 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 292,
a także mając na uwadze, co następuje:
Zgodnie z sekcją 7.3.4 załącznika do decyzji Komisji 2011/275/UE z dnia 26 kwietnia 2011 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności podsystemu "Infrastruktura" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych(1) istniejące linie, które nie są przedmiotem projektu odnowienia lub modernizacji, mogą umożliwiać ruch pojazdów zgodnych z TSI przy jednoczesnym spełnieniu zasadniczych wymagań dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie(2). W takim przypadku zarządca infrastruktury na zasadzie dobrowolności powinien mieć możliwość uzupełnienia rejestru infrastruktury zgodnie z załącznikiem D do decyzji 2011/275/UE. Powinno się zalecić wspólną procedurę, jaką należy zastosować w celu wykazania poziomu zgodności z podstawowymi parametrami TSI określonymi w decyzji 2011/275/UE,
ZALECA:
aby w celu wykazania poziomu zgodności istniejących urządzeń stacjonarnych z podstawowymi parametrami przyjętymi w technicznych specyfikacjach interoperacyjności stosowano procedurę określoną w załączniku.
Sporządzono w Brukseli dnia 20 września 2011 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Siim KALLAS |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 126 z 14.5.2011, s. 53.
(2) Dz.U. L 91 z 18.7.2008, s. 1.