Decyzja wykonawcza 2011/431/UE w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2011 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 11 lipca 2011 r.
w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2011 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim

(notyfikowana jako dokument nr C(2011) 4852)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, łotewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, słoweńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2011/431/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 lipca 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza 1 , w szczególności jego art. 21,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 20 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 państwa członkowskie przedłożyły Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na 2011 r., wraz z wnioskami o wkład finansowy Unii w wydatki, które będą ponoszone przy realizacji projektów zawartych w tych programach.

(2) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006 mogą kwalifikować się do finansowania przez Unię.

(3) Wnioski o finansowanie przez Unię powinny być zgodne z zasadami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 391/2007 2 .

(4) Należy zatem ustalić maksymalne kwoty i wysokość wkładu finansowego Unii w granicach ustanowionych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 oraz ustanowić warunki, na jakich taki wkład może być przyznawany.

(5) W celu stworzenia zachęty do inwestowania w ramach działań priorytetowych określonych przez Komisję w piśmie z dnia 6 grudnia 2010 r. 3 - w którym stwierdzono, że priorytetowy status i większa stawka finansowania byłyby przyznawane projektom wymaganym na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa 4 - oraz uwzględniając negatywny wpływ kryzysu finansowego na budżety państw członkowskich, z tytułu kosztów związanych z automatyzacją danych i zarządzaniem nimi, z elektronicznymi systemami rejestrowania i przekazywania informacji, urządzeniami elektronicznymi do rejestrowania i przekazywania informacji (ERS) oraz systemami monitorowania statków (VMS), a także z identyfikowalnością i kontrolowaniem mocy silnika, przysługiwać powinna wysoka stawka współfinansowania, mieszcząca się w granicach określonych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

(6) W celu stworzenia zachęty do inwestowania w ramach działań priorytetowych określonych przez Komisję oraz ze względu na ograniczenia budżetowe wszystkie wnioski państw członkowskich o wkład finansowy Unii w projekty związane ze szkoleniami, inicjatywami służącymi zwiększeniu świadomości na temat zasad WPRyb oraz zakupem i modernizacją statków i samolotów patrolowych wykorzystywanych w dziedzinie rybołówstwa zostały odrzucone.

(7) Aby kwalifikować się do współfinansowania, elektroniczne urządzenia lokacyjne powinny spełniać warunki ustalone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2244/2003 z dnia 18 grudnia 2003 r. ustanawiającym przepisy szczegółowe dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków 5 .

(8) Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu, urządzenia elektroniczne do rejestrowania i przekazywania informacji znajdujące się na pokładach statków rybackich powinny spełniać wymogi ustalone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1077/2008 z dnia 3 listopada 2008 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1966/2006 w sprawie elektronicznej rejestracji i raportowania działalności połowowej oraz w sprawie środków teledetekcji i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1566/2007 6 .

(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsza decyzja przewiduje wkład finansowy Unii w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w 2011 r. w związku z wdrażaniem systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb), o których mowa w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

Artykuł  2 7

Zamknięcie zobowiązań pozostających do spłaty

Wszystkie płatności, w odniesieniu do których złożono wnioski o zwrot wydatków, zostają zrealizowane przez dane państwo członkowskie najpóźniej do dnia 31 marca 2016 r. Płatności dokonywane przez państwa członkowskie po tym terminie nie kwalifikują się do zwrotu. Środki wspólnotowe odnoszące się do niniejszej decyzji podlegają wycofaniu najpóźniej do dnia 31 grudnia 2016 r.

Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku I, na wdrożenie nowych technologii oraz na budowę sieci informatycznych w celu umożliwienia skutecznego i bezpiecznego gromadzenia danych i zarządzania nimi na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wszelkie inne wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku I, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
Artykuł  4

Automatyczne urządzenia lokacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku II, na zakup i instalację na statkach rybackich automatycznych urządzeń lokacyjnych umożliwiających ośrodkom monitorowania rybołówstwa zdalne monitorowanie statków przy wykorzystaniu satelitarnego systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do 2.500 EUR na statek.
3.
Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, o którym mowa w ust. 1, automatyczne urządzenia lokacyjne muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 2244/2003.
Artykuł  5

Elektroniczne systemy rejestrowania i przekazywania informacji

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku III, na rozwój, zakup i instalację niezbędnych komponentów elektronicznych systemów rejestrowania i przekazywania informacji (ERS) oraz na związaną z nimi pomoc techniczną, w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  6

Urządzenia elektroniczne do rejestrowania i przekazywania informacji

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku IV, na zakup i instalację na pokładzie statków rybackich urządzeń elektronicznych do rejestrowania i przekazywania informacji (ERS) umożliwiających statkom elektroniczną rejestrację danych o połowach i przekazywanie ich do centrum monitorowania rybołówstwa kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do 3.000 EUR na statek, nie naruszając przepisów ust. 4.
3.
Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, urządzenia ERS muszą spełniać wymogi ustanowione na mocy rozporządzenia (WE) nr 1077/2008.
4.
W przypadku urządzeń łączących w sobie funkcje ERS i VMS oraz spełniających wymogi ustanowione w rozporządzeniach (WE) nr 2244/2003 i (WE) nr 1077/2008, wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego artykułu, jest obliczany na podstawie ceny ograniczonej do 4.500 EUR na statek.
Artykuł  7

Projekty pilotażowe

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku V, na projekty pilotażowe w dziedzinie wdrażania nowych technologii w zakresie kontroli kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  8

Całkowity maksymalny wkład Unii na państwo członkowskie

Poniżej przedstawiono kwoty planowanych wydatków, kwoty kwalifikowalnych części tych wydatków oraz maksymalne kwoty wkładu Wspólnoty na państwo członkowskie:

(EUR)

Państwo członkowskie

Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa

Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji

Maksymalny wkład Unii

Belgia

1 362 000

212 000

190 800

Bułgaria

79 251

53 686

48 318

Cypr

555 000

130 000

105 000

Dania

8 657 750

5 057 415

4 546 308

Niemcy

2 967 500

1 771 500

1 575 950

Estonia

459 584

448 280

400 140

Irlandia

55 448 000

3 405 000

2 824 500

Grecja

7 150 000

4 100 000

3 690 000

Hiszpania

1 351 154

890 751

801 675

Francja

7 145 920

6 591 920

4 906 008

Włochy

25 012 000

5 590 000

3 367 000

Łotwa

140 885

140 885

126 796

Litwa

360 966

149 887

134 899

Malta

159 693

97 885

86 497

Niderlandy

932 500

632 500

569 250

Polska

381 565

338 686

304 817

Portugalia

5 661 152

1 758 079

1 582 271

Rumunia

597 000

136 000

94 000

Słowenia

597 800

591 400

531 900

Finlandia

2 470 000

2 055 000

1 729 500

Szwecja

6 574 335

3 847 033

3 284 814

Zjednoczone Królestwo

8 119 733

4 916 541

4 327 317

Suma

136 183 788

42 914 447

35 227 760

Artykuł  9

Adresaci

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Republiki Słowenii, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 lipca 2011 r.

W imieniu Komisji

Maria DAMANAKI

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

 NOWE TECHNOLOGIE I SIECI INFORMATYCZNE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/11/02 20 000 20 000 18 000
BE/11/03 40 000 40 000 36 000
BE/11/06 1 150 000 0
Razem 1 210 000 60 000 54 000
Bułgaria
BG/11/01 15 339 15 339 13 805
BG/11/04 15 339 15 339 13 805
BG/11/05 23 008 23 008 20 708
Razem 53 686 53 686 48 318
Cypr
CY/11/01 100 000 100 000 90 000
CY/11/02 4 000 0
CY/11/03 10 000 0
CY/11/06 10 000 10 000 5 000
CY/11/08 55 000 0
Razem 179 000 110 000 95 000
Dania
DK/11/01 804 894 804 894 724 405
DK/11/02 1 556 128 1 556 128 1 400 515
DK/11/03 335 372 335 372 301 835
DK/11/04 201 223 201 223 181 101
DK/11/05 134 149 134 149 120 734
DK/11/06 469 522 469 522 422 569
DK/11/08 1 341 489 1 341 489 1 207 341
DK/11/09 134 149 134 149 120 734
DK/11/12 13 414 13 414 6 707
Razem 4 990 340 4 990 340 4 485 941
Niemcy
DE/11/02 14 000 14 000 12 600
DE/11/10 6 000 6 000 3 000
DE/11/11 40 000 40 000 20 000
DE/11/13 20 000 20 000 18 000
DE/11/24 50 000 0
DE/11/25 50 000 50 000 45 000
DE/11/26 100 000 100 000 90 000
DE/11/27 50 000 50 000 45 000
DE/11/28 95 500 95 500 85 950
DE/11/29 101 000 101 000 90 900
DE/11/30 200 000 170 000 153 000
DE/11/16 10 000 0
Razem 736 500 646 500 563 450
Estonia
EE/11/02 8 280 8 280 4 140
EE/11/03 350 000 350 000 315 000
Razem 358 280 358 280 319 140
Irlandia
IE/11/02 218 000 0
IE/11/03 60 000 60 000 54 000
IE/11/04 30 000 30 000 27 000
IE/11/05 400 000 400 000 360 000
IE/11/10 400 000 400 000 200 000
IE/11/11 1 000 000 1 000 000 900 000
IE/11/12 225 000 225 000 202 500
IE/11/15 100 000 0
Razem 2 433 000 2 115 000 1 743 500
Grecja
EL/11/05 750 000 750 000 675 000
EL/11/01 2 300 000 2 300 000 2 070 000
Razem 3 050 000 3 050 000 2 745 000
Hiszpania
ES/11/09 250 070 250 070 225 063
ES/11/01 237 931 237 931 214 138
ES/11/04 5 400 0
ES/11/05 1 300 0
ES/11/06 106 687 106 687 96 018
Razem 601 388 594 688 535 219
Francja
FR/11/04 532 000 532 000 478 800
FR/11/10 19 800 19 800 9 900
FR/11/12 761 120 761 120 685 008
FR/11/11 2 220 000 2 220 000 1 110 000
Razem 3 532 920 3 532 920 2 283 708
Włochy
IT/11/04 375 000 375 000 337 500
IT/11/03 325 000 325 000 292 500
IT/11/02 300 000 300 000 270 000
IT/11/05 190 000 190 000 171 000
IT/11/07 7 000 000 0
IT/11/08 120 000 0
IT/11/11 260 000 260 000 130 000
IT/11/12 100 000 0
IT/11/13 150 000 0
IT/11/01 3 900 000 3 900 000 1 950 000
Razem 12 720 000 5 350 000 3 151 000
Litwa
LT/11/04 18 000 18 000 16 200
LT/11/05 41 887 41 887 37 698
LT/11/01 30 000 30 000 27 000
Razem 89 887 89 887 80 898
Malta
MT/11/01 93 885 93 885 84 497
MT/11/04 4 000 4 000 2 000
Razem 97 885 97 885 86 497
Niderlandy
NL/11/01 345 000 345 000 310 500
NL/11/02 300 000 0
NL/11/03 235 000 235 000 211 500
Razem 880 000 580 000 522 000
Polska
PL/11/01 338 686 338 686 304 817
Razem 338 686 338 686 304 817
Portugalia
PT/11/02 1 093 579 1 093 579 984 221
PT/11/06 150 000 150 000 135 000
PT/11/11 81 500 0
PT/11/12 01 12 196 0
PT/11/12 02 406 0
PT/11/14 125 000 125 000 112 500
PT/11/15 105 000 0
PT/11/16 1 500 000 0
PT/11/17 200 000 0
PT/11/18 108 000 80 500 72 450
PT/11/20 98 000 98 000 88 200
Razem 3 473 681 1 547 079 1 392 371
Rumunia
RO/11/04 120 000 0
RO/11/05 26 000 26 000 13 000
RO/11/07 30 000 30 000 15 000
RO/11/08 15 000 15 000 7 500
RO/11/09 50 000 50 000 45 000
Razem 241 000 121 000 80 500
Słowenia
SI/11/02 150 000 150 000 135 000
SI/11/05 40 000 40 000 36 000
SI/11/06 900 900 450
SI/11/07 15 000 15 000 13 500
SI/11/08 10 500 10 500 9 450
SI/11/09 400 0
SI/11/10 15 000 15 000 13 500
Razem 231 800 231 400 207 900
Finlandia
FI/11/01 1 500 000 1 500 000 1 350 000
FI/11/06 300 000 300 000 150 000
FI/11/07 130 000 0
FI/11/08 170 000 0
Razem 2 100 000 1 800 000 1 500 000
Szwecja
SE/11/01 852 275 852 275 767 048
SE/11/04 535 764 0
SE/11/07 277 368 277 368 249 631
SE/11/09 221 894 221 894 199 705
SE/11/10 332 841 332 841 299 557
SE/11/06 221 894 221 894 199 705
SE/11/11 110 947 0
SE/11/12 554 736 554 736 499 262
SE/11/13 554 736 554 736 499 262
Razem 3 662 455 3 015 745 2 714 170
Zjednoczone Królestwo
UK/11/06 8 139 0
UK/11/07 1 163 0
UK/11/09 52 325 52 325 47 093
UK/11/34 3 488 3 488 1 744
UK/11/35 4 390 4 390 2 195
UK/11/36 3 488 3 488 1 744
UK/11/37 9 564 0
UK/11/38 4 535 0
UK/11/43 401 163 401 163 361 047
UK/11/44 668 605 668 605 601 744
UK/11/48 156 977 156 977 141 279
UK/11/49 3 488 0
UK/11/50 5 215 0
UK/11/55 418 605 418 605 376 744
UK/11/63 1 727 0
UK/11/65 11 703 0
UK/11/64 5 227 0
Razem 1 759 802 1 709 041 1 533 590
Suma 42 740 311 30 392 137 24 447 019

ZAŁĄCZNIK  II

 AUTOMATYCZNE URZĄDZENIA LOKACYJNE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy
DE/11/04 437 500 0
DE//11/07 67 000 50 000 45 000
DE/11/15 48 000 40 000 36 000
Razem 552 500 90 000 81 000
Estonia
EE/11/01 101 304 90 000 81 000
Razem 101 304 90 000 81 000
Irlandia
IE/11/06 200 000 200 000 180 000
Razem 200 000 200 000 180 000
Greece
EL/11/06 400 000 0
EL/11/02 2 100 000 1 050 000 945 000
Sub-Total 2 500 000 1 050 000 945 000
Hiszpania
ES/11/02 356 600 0
Razem 356 600 0
Francja
FR/11/01 1 730 000 1 730 000 1 557 000
Razem 1 730 000 1 730 000 1 557 000
Włochy
IT/11/06 240 000 240 000 216 000
Razem 240 000 240 000 216 000
Litwa
LT/11/03 164 198 0
Razem 164 198 0
Niderlandy
NL/11/04 52 500 52 500 47 250
Razem 52 500 52 500 47 250
Słowenia
SI/11/03 30 000 30 000 27 000
Razem 30 000 30 000 27 000
Finlandia
FI/11/02 120 000 75 000 67 500
Razem 120 000 75 000 67 500
Szwecja
SE/11/03 429 920 387 500 348 750
Razem 429 920 387 500 348 750
Zjednoczone Królestwo
UK/11/04 17 441 15 000 13 500
UK/11/40 797 674 490 000 441 000
UK/11/45 166 860 102 500 92 250
UK/11/52 366 279 225 000 202 500
Razem 1 348 255 832 500 749 250
Suma 7 825 278 4 777 500 4 299 750

ZAŁĄCZNIK  III

 ELEKTRONICZNE SYSTEMY REJESTROWANIA I PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/11/01 100 000 100 000 90 000
BE/11/04 32 000 32 000 28 800
BE/11/05 20 000 20 000 18 000
Razem 152 000 152 000 136 800
Dania
DK/11/07 67 074 67 074 60 367
Razem 67 074 67 074 60 367
Niemcy
DE/11/18 5 000 0
DE/11/20 50 000 50 000 45 000
DE/11/21 370 000 370 000 333 000
DE/11/22 13 500 0
Razem 438 500 420 000 378 000
Irlandia
IE/11/07 200 000 200 000 180 000
IE/11/13 450 000 450 000 405 000
Razem 650 000 650 000 585 000
Hiszpania
ES/11/07 296 063 296 063 266 457
Razem 296 063 296 063 266 457
Łotwa
LV/11/01 140 885 140 885 126 796
Razem 140 885 140 885 126 796
Litwa
LT/11/02 79 574 60 000 54 000
Razem 79 574 60 000 54 000
Słowenia
SI/11/01 330 000 330 000 297 000
Razem 330 000 330 000 297 000
Suma 2 154 096 2 116 022 1 904 420

ZAŁĄCZNIK  IV

 URZĄDZENIA ELEKTRONICZNE DO REJESTROWANIA I PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy
DE/11/05 135 000 135 000 121 500
DE/11/06 417 000 375 000 337 500
DE/11/14 105 000 105 000 94 500
Razem 657 000 615 000 553 500
Irlandia
IE/11/08 600 000 240 000 216 000
Razem 600 000 240 000 216 000
Francja
FR/11/02 1 002 000 1 002 000 901 800
Razem 1 002 000 1 002 000 901 800
Portugalia
PT/11/05 211 000 211 000 189 900
Razem 211 000 211 000 189 900
Rumunia
RO/11/03 100 000 15 000 13 500
Razem 100 000 15 000 13 500
Finlandia
FI/11/04 180 000 180 000 162 000
Razem 180 000 180 000 162 000
Zjednoczone Królestwo
UK/11/05 26 744 26 744 24 070
UK/11/08 53 489 53 489 48 139
UK/11/39 364 535 364 535 328 081
UK/11/41 455 814 455 814 410 233
UK/11/42 534 884 534 884 481 396
UK/11/46 27 907 27 907 25 116
UK/11/47 37 209 37 209 33 489
UK/11/53 213 953 213 953 192 558
UK/11/54 427 907 427 907 385 116
Razem 2 142 442 2 142 442 1 928 198
Suma 4 892 442 4 405 442 3 964 898

ZAŁĄCZNIK  V

 PROJEKTY PILOTAŻOWE

(EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Cypr
CY/11/04 20 000 20 000 10 000
Razem 20 000 20 000 10 000
Irlandia
IE/11/01 200 000 200 000 100 000
Razem 200 000 200 000 100 000
Francja
FR/11/05 227 000 227 000 113 500
FR/11/06 148 000 0
FR/11/07 100 000 100 000 50 000
FR/11/09 208 000 0
FR/11/08 150 000 0
Razem 833 000 327 000 163 500
Portugalia
PT/11/04 89 500 0
Razem 89 500 0
Szwecja
SE/11/05 221 895 221 895 110 947
SE/11/08 221 894 221 894 110 947
Razem 443 789 443 789 221 894
Zjednoczone Królestwo
UK/11/51 232 558 232 558 116 279
Razem 232 558 232 558 116 279
Suma 1 818 847 1 223 347 611 673
1 Dz.U. L 160 z 14.6.2006, s. 1.
2 Dz.U. L 97 z 12.4.2007, s. 30.
3 Ares(2010) 905537, 6.12.2010.
4 Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1.
5 Dz.U. L 333 z 20.12.2003, s. 17.
6 Dz.U. L 295 z 4.11.2008, s. 3.
7 Art. 2 zmieniony przez art. 1 decyzji nr (UE) 2015/2091 z dnia 17 listopada 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.302.110) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 lipca 2015 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.188.50

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2011/431/UE w sprawie wkładu finansowego Unii w programy państw członkowskich na 2011 r. w dziedzinie kontroli i inspekcji rybołówstwa oraz nadzoru nad nim
Data aktu: 11/07/2011
Data ogłoszenia: 19/07/2011
Data wejścia w życie: 19/07/2011