KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 89/665/EWG z dnia 21 grudnia 1989 r. w sprawie koordynacji przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych odnoszących się do stosowania procedur odwoławczych w zakresie udzielania zamówień publicznych na dostawy i roboty budowlane(1), w szczególności jej art. 3a,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/13/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. koordynującą przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne odnoszące się do stosowania przepisów wspólnotowych w procedurach zamówień publicznych podmiotów działających w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji(2), w szczególności jej art. 3a,
uwzględniając dyrektywę 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującą procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych(3), w szczególności jej art. 44 ust. 1,
uwzględniając dyrektywę 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi(4), w szczególności jej art. 36 ust. 1,
po konsultacji z Komitetem Doradczym ds. Zamówień Publicznych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywy 89/665/EWG i 92/13/EWG, zmienione dyrektywą 2007/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(5), umożliwiają państwom członkowskim skrócenie terminu wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nieskuteczności umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadkach, gdy podmiot zamawiający opublikował, względnie instytucja zamawiająca opublikowała, ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zgodnie z, odpowiednio, dyrektywą 2004/17/WE lub dyrektywą 2004/18/WE, bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu, pod warunkiem że ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zawiera uzasadnienie decyzji o udzieleniu zamówienia bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(2) Wzory standardowych formularzy ogłoszeń o udzieleniu zamówienia są określone w załącznikach III i VI do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1564/2005 z dnia 7 września 2005 r. ustanawiającego standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w ramach procedur zamówień publicznych zgodnie z dyrektywami 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(6). Celem zapewnienia pełnej skuteczności dyrektyw 89/665/EWG i 92/13/EWG, zmienionych dyrektywą 2007/66/WE, standardowe formularze tych ogłoszeń powinny zostać dostosowane tak, by podmioty zamawiające i instytucje zamawiające mogły zamieścić w nich uzasadnienie, o którym mowa w art. 2f dyrektyw 89/665/EWG i 92/13/EWG.
(3) Dyrektywy 89/665/EWG i 92/13/EWG przewidują ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante, które ma być stosowane, na zasadzie dobrowolności, celem zapewnienia przejrzystości przed zawarciem umowy. Należy określić standardowy formularz tego rodzaju ogłoszenia.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 1564/2005,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 10 listopada 2009 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Charlie McCREEVY |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 395 z 30.12.1989, s. 33.
(2) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, s. 14.
(3) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, s. 1.
(4) Dz.U. L 134 z 30.4.2004, s. 114.
(5) Dz.U. L 335 z 20.12.2007, s. 31.
(6) Dz.U. L 257 z 1.10.2005, s. 1.
ZAŁĄCZNIKI