KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego(1), w szczególności jego art. 5 ust. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Do dnia 28 marca 2007 r., w okresie przejściowym, kiedy państwa członkowskie były w pełni odpowiedzialne za wszelkie kwestie związane z wydawaniem zezwoleń na lot, rozporządzenie Komisji (WE) nr 2042/2003(2) nie miało zastosowania do statków powietrznych wykonujących loty na podstawie takich zezwoleń i w związku z tym utrzymanie takich statków powietrznych podlegało odpowiednim przepisom krajowym w tym zakresie.
(2) Ze względu na charakter zezwoleń na lot, wydawanych jednorazowo dla statków powietrznych, które z różnych powodów nie spełniają wymagań niezbędnych do wydania świadectw zdatności do lotu, nie jest możliwe ustanowienie ogólnych zasad dotyczących obsługi takich statków powietrznych. Zamiast tego zasady dotyczące obsługi statku powietrznego należy określać w warunkach lotu zatwierdzanych dla każdego indywidualnego przypadku.
(3) Konieczne jest uzupełnienie rozporządzenia Komisji (WE) nr 1702/2003 z dnia 24 września 2003 r., ustanawiającego zasady wykonawcze dla certyfikacji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i wyposażenia w zakresie zdatności do lotu i ochrony środowiska oraz dla certyfikacji organizacji projektujących i produkujących(3), o nowe wymagania i procedury administracyjne dotyczące wydawania zezwoleń na lot, zmieniając rozporządzenie (WE) nr 2042/2003, w celu wyłączenia statków powietrznych wykonujących lot na podstawie zezwolenia ze stosowania przepisów rozporządzenia i włączenia ich do przepisów w zakresie obsługi zawartych w zatwierdzonych warunkach lotu powiązanych z zezwoleniem na lot.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 2042/2003.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii wydanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego(4) zgodnie z art. 12 ust. 2 lit. b) i art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu określonego w art. 54 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 30 marca 2007 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jacques BARROT |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 240 z 7.9.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1701/2003 (Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 5).
(2) Dz.U. L 315 z 28.11.2003, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 707/2006 (Dz.U. L 122 z 9.5.2006, str. 17).
(3) Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 6. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 706/2006 (Dz.U. L 122 z 9.5.2006, str. 16).
(4) Opinia 02/-2007.