(2004/111/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 5 lutego 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(1), a w szczególności jej art. 20,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 92/40/EWG z dnia 19 maja 1992 r. wprowadzająca wspólnotowe środki zwalczania influenzy drobiu(2) nie przewiduje regularnego monitorowania stad drobiu i dzikich ptaków w celu oceny ewentualnej obecności choroby w tych populacjach.
(2) Doświadczenie wykazało, że niektóre szczepy wirusa influenzy drobiu, które nie są obecnie objęte środkami zwalczania przewidzianymi w dyrektywie, posiadają zdolność mutacji po pewnym czasie obecności wśród populacji drobiu, w wyniku której stają się szczepami o wysokiej patogenności.
(3) Sytuacja ta może doprowadzić do wysokiej śmiertelności wśród drobiu oraz spowodować poważne straty gospodarcze w branży drobiarskiej, które można zmniejszyć poprzez wprowadzenie systemu regularnych badań w Państwach Członkowskich w celu umożliwienia wczesnego wykrywania i zwalczania takich pierwszych szczepów.
(4) Komitet Naukowy ds. Zdrowia Zwierząt i Dobrostanu Zwierząt wydał opinię w sprawie definicji influenzy drobiu oraz użycia szczepionek przeciwko influenzy drobiu. W tym sprawozdaniu zalecono zmianę definicji influenzy drobiu w celu objęcia nią większej ilości szczepów influenzy drobiu, wobec których środki zwalczania są niezbędne. Ponadto należy przeprowadzić badania w celu określenia powszechnego występowania tych szczepów w różnych populacjach drobiu. To powinno pozwolić na oszacowanie kosztów w odniesieniu do zmodyfikowanych środków zwalczania choroby.
(5) W listopadzie 2001 r. Komisja zorganizowała sympozjum na temat stanu przygotowania do grypy pandemicznej wśród ludzi. Podkreślono wówczas, że należy przeprowadzić badania wśród różnych populacji zwierząt w celu lepszej oceny wpływu czynników odzwierzęcych takich zakażeń.
(6) Zarówno aspekt odzwierzęcy jak i konsekwencje dla zdrowia zwierząt podkreślają potrzebę badań na obecność influenzy w populacjach zwierząt.
(7) W 2002 i 2003 r. wszystkie Państwa Członkowskie przeprowadziły badania na obecność influenzy drobiu wśród drobiu, a większość krajów wykonała również serię badań wśród dzikich ptaków zgodnie z decyzją Komisji 2002/649/WE(3).
(8) Indywidualne programy i wkład finansowy Wspólnoty do każdego z tych programów zastały zatwierdzone decyzją 2002/673/WE(4).
(9) Podczas tych badań wykryto obecność różnych podtypów wirusów H5 i H7 influenzy drobiu w populacjach drobiu wielu Państw Członkowskich. Mimo że powszechne występowanie wirusów influenzy drobiu można uznać za raczej niskie, istotne jest, aby monitorować te pozytywne wyniki badań i kontynuować nadzór w roku 2004, co pozwoli lepiej zrozumieć epidemiologię wirusów influenzy drobiu.
(10) Państwa Członkowskie powinny przedłożyć swoje programy do zatwierdzenia przez Komisję, co umożliwi przyznanie pomocy finansowej przez Wspólnotę.
(11) art. 32 Aktu Przystąpienia z 2003 r. stanowi, że nowe Państwa Członkowskie mają być traktowane tak samo jak obecne Państwa Członkowskie w odniesieniu do wydatków w ramach funduszy weterynaryjnych.
(12) Jednakże żadne zobowiązanie finansowe nie może zostać podjęte dla jakiegokolwiek programu przed przystąpieniem danego Państwa Członkowskiego. Ponadto monitorowanie niektórych chorób w przystępujących Państwach Członkowskich może być również współfinansowane przez inne narzędzia Wspólnoty.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 stycznia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19. Decyzja ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1).
(2) Dz.U. L 167 z 22.6.1992, str. 1.
(3) Dz.U. L 213 z 9.8.2002, str. 38.
(4) Dz.U. L 228 z 24.8.2002, str. 27. Decyzja zmieniona decyzją 2003/21/WE (Dz.U. L 8 z 14.1.2003, str. 37).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.32.20 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/111/WE w sprawie przeprowadzania badań na obecność influenzy drobiu wśród drobiu i dzikich ptaków w Państwach Członkowskich w 2004 r. |
Data aktu: | 29/01/2004 |
Data ogłoszenia: | 05/02/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 05/02/2004 |