RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"),
uwzględniając wniosek Komisji przedłożony po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. WCZEŚNIEJSZE PROCEDURY
(1) Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94(2) nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz systemów kamer telewizyjnych (SKT) pochodzących z Japonii.
(2) W art. 1 ust. 3 lit. e rozporządzenia nr 1015/94, Rada szczególnie wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego systemy kamer wymienione w załączniku do tego rozporządzenia (Załącznik), reprezentujące wysokiej klasy, profesjonalne systemy kamer, które pod względem technicznym spełniają wymagania definicji produktu na mocy z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1015/94, ale które nie mogą być uznawane za systemy kamer telewizyjnych.
(3) W październiku 1995 r. Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 2474/95(3), zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, w szczególności w odniesieniu do definicji produktu podobnego i w odniesieniu do pewnych modeli profesjonalnych systemów kamer, które były wyraźnie zwolnione z ostatecznego cła antydumpingowego.
(4) W październiku 1997 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1952/97(4), zmieniła stawki ostatecznego cła antydumpingowego dla dwóch zainteresowanych spółek, mianowicie dla Sony Corporation i Ikegami Tsushinki Co. Ltd, zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 384/96. Ponadto, Rada szczególnie wyłączyła z zakresu cła antydumpingowego niektóre nowe modele profesjonalnych systemów kamer, dodając je do Załącznika.
(5) W styczniu 1999 r. i 2000 r. Rada, na mocy rozporządzeń (WE) nr 193/1999(5) i (WE) nr 176/2000, zmieniła rozporządzenie (WE) nr 1015/94, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(6) We wrześniu 2000 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 2042/2000(6) zatwierdziła ostateczne cła antydumpingowe nałożone na mocy rozporządzenia (WE) nr 1015/94 zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
(7) W styczniu 2001 r. i w maju 2000 r., Rada, rozporządzeniami (WE) nr 198/2001(7) i (WE) nr 951/2001(8), zmieniła rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
(8) We wrześniu 2001 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1900/2001(9), w ślad za tymczasową rewizją zgodnie z art. 11 ust. 3 podstawowego rozporządzenia, zatwierdziła poziom ostatecznego cła antydumpingowego nałożonego na producenta eksportującego Hitachi Denshi Ltd.
(9) Na koniec, we wrześniu 2002 r., Rada, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1696/2002, zmieniła dalej rozporządzenie (WE) nr 2042/2000, dodając niektóre następne modele profesjonalnych systemów kamer do Załącznika, a tym samym wyłączając je z zastosowania ostatecznego cła antydumpingowego.
B. DOCHODZENIE DOTYCZĄCE NOWYCH MODELI PROFESJONALNYCH SYSTEMÓW KAMER
1. Procedura
(10) Trzech japońskich producentów eksportujących, mianowicie Sony Corporation (Sony), Ikegami Tsushinki Co Ltd. (Ikegami) i Matsushita, poinformowało Komisję, że zamierzali wprowadzić nowe modele profesjonalnych systemów kamer na rynek Wspólnoty i zwróciło się do Komisji o dodanie tych nowych modeli profesjonalnych systemów kamer, wraz z ich akcesoriami, do Załącznika, a tym samym zwolnienie ich z cła antydumpingowego.
(11) Komisja odpowiednio poinformowała przemysł wspólnotowy i rozpoczęła dochodzenie ograniczone do ustalenia, czy rozpatrywane produkty wchodzą w zakres ceł antydumpinowych i czy część operacyjna rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 powinna być odpowiednio zmieniona.
2. Modele objęte dochodzeniem
(12) Otrzymane wnioski dotyczyły następujących modeli systemów kamer, opatrzonych odpowiednią informacją techniczną:
(i) Sony:
- zdalny zespół sterujący RM-M7E;
(ii) Ikegami:
- głowica kamery HDL-20,
- głowica kamery MKC-501,
- głowica kamery MKC-501B,
(iii) Matsushita:
- głowica kamery AW-E650,
- głowica kamery AW-E655,
- głowica kamery AW-E750,
Wszystkie powyższe modele były przedstawiane albo jako będące częścią profesjonalnych systemów kamer przeznaczonych na profesjonalny rynek filmów wideo, albo jako następcy profesjonalnych modeli kamer już wyłączonych z obowiązujących środków antydumpingowych.
3. Wyniki badań
(13) Komisja przeprowadziła badanie techniczne. Z tej analizy wynikło, że żaden z powyższych modeli nie może być zaklasyfikowany jako system kamer nadawczych lub telewizyjnych.
i) Zdalny zespół sterujący RM-M7E (Sony), głowica kamery AW-E650, AW-E655 i AW-E750 (Matsushita)
(14) Stwierdzono, że zdalny zespół sterujący RM-M7E, głowica kamery AW-E650, AW-E655 i AW-E750 są profesjonalnymi systemami kamer podlegającymi art. 1 ust. 3 lit. e rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. Powinny zatem zostać dodane do Załącznika celem zwolnienia ich z ostatecznego cła.
(15) Zgodnie z ustaloną praktyką Instytucji Wspólnoty wszystkie powyższe modele powinny być zwolnione z cła od daty otrzymania przez służby Komisji odnośnego wniosku o zwolnienie. Dlatego cały przywóz następujących modeli kamer importowanych w dacie lub po dacie niżej wskazanej, powinien być zwolniony z cła:
Sony:
- zdalny zespół sterujący RM-M7E, 6 sierpnia 2002 r.;
Matsushita:
- głowica kamery AW-E650, 30 października 2003 r.,
- głowica kamery AW-E655, 30 października 2003 r.,
- głowica kamery AW-E750, 30 października 2003 r.
ii) Głowice kamer MKC-501 i MKC-501B (Ikegami)
(16) W odniesieniu do modelu kamery MKC-501 i jego następcy MKC-501B stwierdzono, że te modele były przeznaczone wyłącznie do zastosowań przemysłowych i medycznych. Są częścią serii kamer medycznych Ikegami i są szczególnie przeznaczone do stosowania w sektorze medycznym. Tym samym, głowica kamery jest "ultracompact" i nie spełnia żadnej funkcji bez odpowiadającego jej zespołu sterującego kamery. Nie może być połączona z wizjerem. Złącze obiektywu typu C-mount nadaje się tylko do obiektywów przemysłowych, mikroskopów i endoskopów, tj. nie można przyłączyć obiektywów nadawczych. Ponadto, wszystkie powyższe modele są powlekane antybakteryjną farbą specjalnie do stosowania w środowiskach medycznych. Wnioskowano stąd, że MKC-501 i jego następca MKC-501B powinny być zwolnione na podstawie art. 1 ust. 3 lit d rozporządzenia 2042/2000.
(17) Ponieważ oba powyższe modele kamer podlegają art. 1 ust. 3 lit. d rozporządzenia (WE) nr 2042/2000, są z definicji zwolnione z ostatecznego cła antydumpingowego niezależnie od ich daty przywozu.
iii) Głowica kamery HDL-20 (Ikegami)
(18) Jeśli chodzi o głowicę kamery HDL-20, stwierdzono, że nie podlega opisowi produktu z art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2042/2000. W szczególności głowica kamery jest wyposażona tylko w dwa czujniki (2/3 cala), podczas gdy art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2042/2000 opisuje głowicę kamery jako mającą "trzy lub więcej czujników". Dlatego, stwierdzono, że ten typ kamery nie podlega opisowi produktu i dlatego nie wchodzi w zakres cła antydumpingowego bez konieczności wyraźnego zwalniania go z niego przez dodanie tego modelu do Załącznika.
4. Informacje stron zainteresowanych i wnioski
(19) Komisja poinformowała przemysł wspólnotowy i eksporterów SKT o swoich wynikach badań i zapewniła im możliwość zaprezentowania swoich opinii. Żadna ze stron nie wniosła zastrzeżeń do wyników badań Komisji.
(20) Na podstawie powyższego, należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 2042/2000,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Luksemburgu, dnia 26 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Rady |
|
B. COWEN |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. nr L 77, z 13.3.2004, str. 12).
(2) Dz.U. L 111, z 30.4.1994, str. 106. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 176/2000 (Dz.U. nr L 22, z 27.1.2000, str. 29).
(3) Dz.U. L 255, z 25.10.1995, str. 11.
(4) Dz.U. L 276, z 9.10.1997, str. 20.
(5) Dz.U. L 22, z 29.1.1999, str. 10.
(6) Dz.U. L 244, z 29.9.2000, str. 38. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1696/2002 (Dz.U. nr 259, z 27.9.2002, str. 1.
(7) Dz.U. L 30, z 1.2.2001, str. 1.
(8) Dz.U. L 134, z 17.5.2001, str. 18.
(9) Dz.U. L 261, z 29.9.2001, str. 3.