Decyzja 2003/246/WE,Euratom zmieniająca jej regulamin wewnętrzny

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 marca 2003 r.
zmieniająca jej regulamin wewnętrzny

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 972)

(2003/246/WE, Euratom)

(Dz.U.UE L z dnia 9 kwietnia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 218 ust. 2,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 131,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 28 ust. 1 i art. 41 ust. 1,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przepisy Komisji w sprawie operacyjnych procedur zarządzania kryzysami załączone do niniejszej decyzji dodaje się do regulaminu Komisji jako załącznik.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja zastępuje decyzję o tym samym tytule przyjętą dnia 5 marca 2003 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie i jest stosowana od dnia 26 marca 2003 r.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 marca 2003 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Wiceprzewodniczący

ZAŁĄCZNIK 

PRZEPISY KOMISJI W SPRAWIE OPERACYJNYCH PROCEDUR ZARZĄDZANIA KRYZYSAMI

Mając na uwadze, co następuje:

(1) Właściwe jest, aby Komisja ustaliła procedury umożliwiające zarządzanie kryzysami, w szczególności aby zapewniła podjęcie wszelkich niezbędnych decyzji w sposób możliwie jak najbardziej wydajny i jak najszybszy, przy zapewnieniu, że pozostają one podległe kontroli politycznej.

(2) Niezbędne jest, aby Komisja ustanowiła strukturę operacyjną zarządzania kryzysami.

(3) Przepisy Komisji w sprawie bezpieczeństwa(1), ustanowione jako Załącznik do regulaminu wewnętrznego Komisji, przewidują odpowiedzialność członka Komisji za sprawy bezpieczeństwa oraz za wdrażanie polityki bezpieczeństwa Komisji.

(4) Zasady ogólne ustanowione w sekcji 2 Załącznika do przepisów w sprawie bezpieczeństwa ustanawiają ogólne zasady praworządności, przejrzystości, odpowiedzialności i pomocniczości (proporcjonalności), które na równi stosuje się do zarządzania kryzysami.

Artykuł 1

Urząd ds. Bezpieczeństwa zostaje włączony do Dyrekcji Generalnej ds. Personelu i Administracji, a jego działalność podlega kontroli dyrektora Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji, który odpowiada przed członkiem Komisji odpowiedzialnym za sprawy bezpieczeństwa.

Artykuł  2
1.
System kryzysowy składa się z grupy do spraw zarządzania, zespołu operacyjnego i zespołu monitorującego.
2.
Grupa do spraw zarządzania zbiera się pod przewodnictwem zastępcy sekretarza generalnego. Składa się z członka gabinetu przewodniczącego i członka Komisji odpowiedzialnego za sprawy bezpieczeństwa, dyrektora Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji, dyrektorów generalnych: służby prawnej, personelu i administracji, prasy, oraz innych osób, które zastępca sekretarza generalnego uzna za właściwe w odpowiednich okolicznościach.

Grupa jest odpowiedzialna za doradzanie Komisji, w szczególności członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa, co do właściwych środków podejmowanych w celu ochrony personelu oraz majątku Komisji oraz zapewnienia jej skuteczności operacyjnej w razie kryzysu.

3.
Przewodniczący, członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa i każdy członek Komisji uczestniczący w kryzysie są na bieżąco informowani przez przewodniczącego grupy zarządzającej o rozwoju kryzysu.
4.
W celu umożliwienia wykonywania swoich obowiązków przez Urząd ds. Bezpieczeństwa działa całodobowa, przez siedem dni w tygodniu służba gotowości oparta na stałej obecności co najmniej dwóch urzędników.
Artykuł  3
1.
Członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa może w dowolnym momencie zalecić dyrektorowi Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji uruchomienie systemu zarządzania kryzysami.
2.
Dyrektor Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji może z własnej inicjatywy podjąć decyzję, że na podstawie dostępnych dla niego informacji, właściwe jest uruchomienie systemu zarządzania kryzysami.
Artykuł  4

W celu umożliwienia podjęcia decyzji z dostateczną szybkością, aby zapewnić ochronę personelu Komisji, informacji, budynków i innego majątku przed jakimkolwiek zagrożeniem oraz aby zapewnić zdolność operacyjną w sytuacjach, w których nagła potrzeba wyklucza zastosowanie zwyczajowych procedur decyzyjnych:

1) członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa może podjąć każdą decyzję, którą uzna za niezbędną do ochrony personelu oraz majątku Komisji przed takim zagrożeniem;

2) w sytuacji wyjątkowego zagrożenia dyrektor Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji może podjąć decyzje podobne do przewidzianych w ust. 1, działając tam gdzie jest możliwe w uzgodnieniu z grupą do spraw zarządzania. Każde korzystanie z tych uprawnień jest niezwłocznie zgłaszane członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa w celu ich przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia;

3) w sytuacji wyjątkowego zagrożenia szef misji Komisji lub delegacji lub przedstawicielstwa albo regionalnego przedstawicielstwa w Państwach Członkowskich może podjąć decyzje podobne do przewidzianych w ust. 1. Każde korzystanie z tych uprawnień jest niezwłocznie zgłaszane członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa w celu ich przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia;

4) każda decyzja podjęta zgodnie z ust. 1-3 jest przedstawiana na najbliższym spotkaniu kolegium w celu jej przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia.

Artykuł  5

Uchyla się art. 5 decyzji Komisji C (94) 2129.

______

(1) Dz.U. L 317 z 3.12.2001, str. 1.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.92.14

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/246/WE,Euratom zmieniająca jej regulamin wewnętrzny
Data aktu: 26/03/2003
Data ogłoszenia: 09/04/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 26/03/2003