(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 10 stycznia 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 1999/36/WE z dnia 29 kwietnia 1999 r. w sprawie przewoźnych urządzeń ciśnieniowych(1), w szczególności jej art. 14.
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 3 ust. 1 dyrektywy 1999/36/WE stanowi, że nowe zbiorniki i cysterny spełniają wymagania zawarte we właściwych przepisach dyrektywy Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie drogowego transportu towarów niebezpiecznych(2), ostatnio zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/61/WE(3) oraz przepisach dyrektywy Rady 96/49/WE(4) z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych, ostatnio zmieniona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/62/WE(5).
(2) Postanowienia Umowy Europejskiej w sprawie międzynarodowych przewozów drogowych towarów niebezpiecznych (zwane dalej jako ADR) i Regulaminu międzynarodowego przewozu koleją towarów niebezpiecznych (dalej określanego jako RID)(6) wraz ze zmianami są załączone odpowiednio do dyrektyw 94/55/WE i 96/49/WE. Nowa wersja ADR i RID wejdzie w życie dnia 1 lipca 2001 r.
(3) Załącznik V do dyrektywy 1999/36/WE ustanawia moduły postępowania przy ocenie zgodności nowych zbiorników i cystern. Przepisy te nie są zgodne z nową wersją ADR i RID. W związku z tym załącznik ten powinien zostać zmieniony.
(4) Zmiany konieczne do dostosowania załączników do dyrektywy 1999/36/WE są przyjmowane na podstawie art. 14 tej dyrektywy, zgodnie z procedurą przewidzianą w jej art. 15.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu określonego w art. 15 dyrektywy 1999/36/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 4 stycznia 2001 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 138 z 1.6.1999. str. 20.
(2) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7.
(3) Dz.U. L 279 z 1.11.2000, str. 40.
(4) Dz.U. L 235 z 17. 9.1996, str. 25.
(5) Dz.U. L 279 z 1.11.2000, str. 44.
(6) Regulamin jest zawarty w załączniku I do dodatku B Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF).