uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1766/92 z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku zbóż (1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1666/2000 (2), w szczególności jego art. 12 ust. 1,
uwzględniając decyzję Rady 95/582/WE z dnia 20 grudnia 1995 r. w sprawie zawarcia Porozumień w formie wymiany listów między Wspólnotą Europejską z jednej strony, a Republiką Islandii, Królestwem Norwegii i Konfederacją Szwajcarską z drugiej strony, dotyczących niektórych produktów rolnych (3), w szczególności jej art. 2,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1095/96 z dnia 18 czerwca 1996 r. w sprawie wprowadzania koncesji określonych w Harmonogramie CXL sporządzonym w wyniku zakończenia negocjacji GATT XXIV.6 (4), w szczególności jego art. 1,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1706/98 z dnia 20 czerwca 1998 r. w sprawie uzgodnień dotyczących produktów rolnych oraz towarów uzyskanych dzięki przetworzeniu produktów rolnych pochodzących z państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku (państw AKP) i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 715/90 (5), w szczególności jego art. 30,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1727/2000 z dnia 31 lipca 2000 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie wspólnotowych kontyngentów taryfowych na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako środka autonomicznego i przejściowego, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Węgrami (6), w szczególności jego art. 1 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2290/2000 z dnia 9 października 2000 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie wspólnotowych kontyngentów taryfowych na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako środka autonomicznego i przejściowego, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układzie Europejskim z Bułgarią (7), w szczególności jego art. 1 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającym przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (8), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 993/2001 (9), zostały określone zasady zarządzania kontyngentami taryfowymi przeznaczonymi do wykorzystania zgodnie z porządkiem chronologicznym według dat zgłoszeń celnych oraz w celu nadzoru przywozu preferencyjnego.
(2) W celu uproszczenia i ze względu na małe ilości niektórych kontyngentów i pułapów przewidzianych w decyzji 95/582/WE, decyzja Rady 97/126/WE z dnia 6 grudnia 1996 r. dotycząca zawarcia umowy między Wspólnotą Europejską z jednej strony, a rządem Danii i rządem lokalnym Wysp Owczych, z drugiej strony (10) i rozporządzenia Rady (WE) nr 1095/96, (WE) nr 1706/98, (WE) nr 1727/2000 i (WE) nr 2290/2000, rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 powinny także mieć zastosowanie do tych kontyngentów i pułapów.
(3) Ze względów administracyjnych, każdemu z kontyngentów taryfowych i pułapów należy przydzielić nowy numer seryjny.
(4) Aby zapewnić skuteczne zarządzanie kontyngentami i pułapami objętymi niniejszym rozporządzeniem, powinno być wymagane świadectwo poświadczające pochodzenie towarów.
(5) Ze względu na jakość pszenicy wymaganą dla kontyngentu nr 09.0074 i 09.0075, organy celne powinny sprawdzić zgodność z wymogami jakości przed przyznaniem prawa do skorzystania z kontyngentu. Aby zapewnić, że te kontyngenty są skutecznie zarządzane, należy wprowadzić system zabezpieczeń.
(6) Jeśli pułapy objęte niniejszym rozporządzeniem zostaną osiągnięte w danym roku, Komisja może ponownie wprowadzić, na mocy rozporządzenia, pobieranie normalnych opłat celnych zmniejszonych o 50 %.
(7) W związku ze stosowaniem rozporządzenia (EWG) nr 2454/93 do tych kontyngentów i pułapów, odnoszące się do nich szczegółowe zasady stosowania, ustanowione w rozporządzeniach Komisji (WE) nr 1897/94 (11), (WE) nr 306/96 (12), (WE) nr 1827/96 (13), 1970/96 (14), (WE) nr 1405/97 (15), (WE) nr 1406/97 (16), (WE) nr 2492/98 (17), (WE) nr 2809/98 (18) i (WE) nr 778/1999 (19) nie są konieczne. Niniejsze rozporządzenia powinny zatem zostać uchylone z mocą od dni, od których stosuje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
(8) Komitet Zarządzający ds. Zbóż nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 października 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U. L 181 z 1.7.1992, str. 21.
(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 1.
(3) Dz.U. L 327 z 30.12.1995, str. 17.
(4) Dz.U. L 146 z 20.6.1996, str. 1.
(5) Dz.U. L 215 z 1.8.1998, str. 12.
(6) Dz.U. L 198 z 4.8.2000, str. 6.
(7) Dz.U. L 262 z 17.10.2000, str. 1.
(8) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(9) Dz.U. L 141 z 28.05.2001, str. 1.
(10) Dz.U. L 53 z 22.02.1997, str. 1.
(11) Dz.U. L 194 z 29.07.1994, str. 4.
(12) Dz.U. L 43 z 21.02.1996, str. 1.
(13) Dz.U. L 241 z 21.09.1996, str. 23.
(14) Dz.U. L 261 z 15.10.1996, str. 34.
(15) Dz.U. L 194 z 23.07.1997, str. 7.
(16) Dz.U. L 194 z 23.07.1997, str. 10.
(17) Dz.U. L 309 z 19.11.1998, str. 35.
(18) Dz.U. L 349 z 24.12.1998, str. 41.
(19) Dz.U. L 101 z 16.04.1999, str. 36.
(20) Dz.U. L 161 z 29.06.1996, str. 125.
-zmieniony przez art. 11 pkt 2 rozporządzenia nr 777/2004 z dnia 26 kwietnia 2004 r. dostosowującego kilka rozporządzeń dotyczących rynku zbóż w następstwie przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji do Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.04.123.50) z dniem 1 maja 2004 r.
- zmienionyprzez art. 10 pkt 2 rozporządzenia nr 1996/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.398.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.
-zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 899/2006 z dnia 19 czerwca 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.167.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 czerwca 2006 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 880/2007 z dnia 25 lipca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.194.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 lipca 2007 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1381/2007 z dnia 26 listopada 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.309.24) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 grudnia 2007 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.287.12 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2133/2001 otwierające i ustalające zarządzanie niektórymi wspólnotowymi kontyngentami taryfowymi i pułapami taryfowymi w sektorze zbóż oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 1897/94, (WE) nr 306/96 (WE) nr 1827/96, (WE) nr 1970/96, (WE) nr 1405/97, (WE) nr 1406/97 (WE), nr 2492/98, (WE) nr 2809/98 i (WE) nr 778/1999 |
Data aktu: | 30/10/2001 |
Data ogłoszenia: | 31/10/2001 |
Data wejścia w życie: | 31/10/2001, 01/01/2002, 01/07/2002, 01/05/2004 |