(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 22 maja 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/14/EWG z dnia 2 marca 1992 r. w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2 (1988)(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 1999/28/WE(2), w szczególności jej art. 9a,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 3 dyrektywy 92/14/EWG wyłącza samoloty wymienione w Załączniku do tej dyrektywy, pod warunkiem, w szczególności, że są one używane przez osoby fizyczne lub prawne z siedzibą w kraju, w którym te statki powietrzne zostały zarejestrowane w ściśle określonym okresie referencyjnym.
(2) Artykuł 9a dyrektywy 92/14/EWG, zmieniony dyrektywą Rady 98/20/WE(3), wprowadza procedurę uproszczoną dla zmian Załącznika w celu zapewnienia pełnej zgodności z kryteriami.
(3) Od wejścia w życie dyrektywy 1999/28/WE, która jako pierwsza zmieniła Załącznik do dyrektywy 92/14/EWG w sprawie podstawy procedury uproszczonej, niektóre statki powietrzne uwzględnione w Załączniku zostały zniszczone, a inne zostały wykreślone z rejestrów odpowiednich krajów; odpowiednie wpisy tych statków powietrznych powinny zostać skreślone z Załącznika.
(4) Niektóre z omawianych kwalifikujących się statków powietrznych w ciągu 2001 r. osiągną wiek 25 lat; dlatego należy wprowadzić do Załącznika odpowiednie zapisy.
(5) Jest ponadto pożądane zaktualizowanie Załącznika wobec wszelkich mogących się zdarzyć zmian w kodzie rejestracyjnym po stronie operatora lub uwzględnionego taboru lotniczego.
(6) Ograniczony charakter oraz zakres zmian w Załączniku, jak również pilność uzasadniają zmianę w zastosowanym rodzaju dokumentu prawnego.
(7) Jest konieczne dla niniejszego rozporządzenia, aby weszło ono w życie w trybie pilnym, w celu niezwłocznego umożliwienia zainteresowanym stronom skorzystania z wyłączenia, jakie ono przewiduje.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego(4), ustanowionym rozporządzeniem Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2871/2000(6),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 2001 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Franz FISCHLER |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, str. 21.
(2) Dz.U. L 118 z 6.5.1999, str. 53.
(3) Dz.U. L 107 z 7.4.1998, str. 4.
(4) Komitet ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego, pisemna konsultacja z dnia 15 marca 2001 r.
(5) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4.
(6) Dz.U. L 333 z 29.12.2000, str. 47.