(Dz.U.UE L z dnia 22 marca 2000 r.)KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Akt Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, w szczególności jego art. 11 ust. 6 oraz załącznik 4 do protokołu 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zezwolenia Europejskiego Zrzeszenia Transportu Samochodowego (ECMT) obowiązujące w Austrii powinny zezwalać na bezpłatny tranzyt przez Austrię.
(2) Niezbędne są przejrzyste zasady unieważniania eurokart; wykorzystane eurokarty są potrzebne do celów statystycznych.
(3) Optymalne wykorzystanie elektronicznych ekopunktów uzyskuje się przez przydzielanie ich kilkakrotnie w ciągu roku.
(4) Pojazd zostawiający lub ładujący całość ładunku w Austrii powinien być uznawany za odbywający podróż dwustronną i w związku z tym nie należy od niego wymagać opłaty ekopunktów bez względu na trasę, którą pokonał pojazd, aby wjechać i opuścić Austrię.
(5) Wprowadzenie w życie porozumienia zezwalającego ciężarówkom o masie 40 t na tranzyt przez Szwajcarię zmniejszy ilość ciężarówek w ruchu tranzytowym przez Austrię. Z powodu położenia geograficznego Włoch i Grecji, ciężarówki jadące do lub z tych krajów będą musiały nadal przejeżdżać przez Austrię. Grecja i Włochy powinny utrzymać pierwszeństwo w odniesieniu do ekopunktów zwracanych Komisji.
(6) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 3298/94(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2524/96(2), należy odpowiednio zmienić.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu powołanego na podstawie art. 16 protokołu 9,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 marca 2000 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 341 z 30.12.1994, str. 20.
(2) Dz.U. L 190 z 31.7.1996, str. 13.
ZAŁĄCZNIKI