DYREKTYWA KOMISJI 94/53/WE
z dnia 15 listopada 1994 r.
zmieniająca art. 2 dyrektywy Komisji 93/91/EWG dostosowującej do postępu technicznego dyrektywę Rady 78/316/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 93/81/EWG(2), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 78/316/EWG z dnia 21 grudnia 1997 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do wyposażenia wnętrza pojazdów silnikowych (oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników)(3), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 93/91/EWG(4), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
nie jest konieczne, aby pojazdy, którym udzielono już homologacji typu zgodnie z przepisami dyrektywy 78/316/EWG, miały być zmieniane w celu zapewnienia zgodności z przepisami dyrektywy 93/91/EWG;
jednakże należy zapewnić tego rodzaju zgodność w przypadku nowych typów pojazdów, dla których homologacja typu WE, dotycząca oznaczania urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników, wymagana jest od dnia 1 października 1995 r.;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Przystosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 listopada 1994 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 264 z 23.10.1993, str. 49.
(3) Dz.U. L 81 z 28.3.1978, str. 3.
(4) Dz.U. L 284 z 19.11.1993, str. 25.