(89/278/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 20 kwietnia 1989 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/403/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/756/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 84/8/EWG(4), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle doświadczeń oraz w związku z obecnym stanem wiedzy możliwe jest obecnie uzupełnienie niektórych wymagań i większe ich dostosowanie do rzeczywistych warunków ruchu drogowego, wskutek tego możliwe jest zwiększenie bezpieczeństwa zarówno użytkowników pojazdów, jak i innych uczestników ruchu;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw dotyczących Zniesienia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 marca 1989 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMAN |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 220 z 8.8.1987, str. 44.
(3) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 1.
(4) Dz.U. L 9 z 12.1.1984, str. 24.