uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 918/83 z dnia 28 marca 1983 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych(1), w szczególności jego art. 143,
a także mając na uwadze, co następuje:
artykuł 2 ust. 1 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2290/83(2) określa, między innymi, obowiązek instytucji lub organizacji będącej odbiorcą towarów przywiezionych wyłącznie do celów niehandlowych, w rozumieniu art. 54 tiret drugie rozporządzenia podstawowego; takiego wymogu nie nakładają przepisy rozporządzenia podstawowego w odniesieniu do towarów przywożonych na podstawie art. 51 niniejszego rozporządzenia podstawowego; należy w związku z tym zmienić brzmienie art. 2 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2290/83;
doświadczenie zdobyte od czasu stosowania rozporządzenia (EWG) nr 2290/83 wykazało, że wpis, jaki ma zostać umieszczony na formularzu kontrolnym T5, nie pozwala na właściwe poinformowanie właściwych władz Państwa Członkowskiego miejsca przeznaczenia o obowiązku zapewnienia przez instytucję, dla której przeznaczony jest przyrząd lub aparatura, użytkowania go zgodnie z warunkami określonymi do stosowania zwolnienia; należy więc zmienić wspomniany wpis;
artykuł 16 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2290/83 przewiduje, że każde Państwo Członkowskie ma przekazywać Komisji wykaz przyrządów, aparatury, części zamiennych, elementów, akcesoriów i narzędzi, których cena lub wartość celna jest wyższa od 3.000 ECU i którym udzieliło zwolnienia z należności przywozowych na podstawie art. 7 ust. 1 lub art. 14 ust. 1; próg ten wyznaczony został w 1980 r., gdyż do rozporządzenia (EWG) nr 2290/83 przeniesiony został bez zmian wcześniej obowiązujący próg, określony w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 2784/79(3); od tego czasu próg ten nie został ani razu zmieniony;
wydaje się właściwe podniesienie tego progu do 5.000 ECU;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zwolnień Celnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 czerwca 1985 r.
W imieniu Komisji | |
COCKFIELD | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 105 z 23.4.1983, str. 1.
(2) Dz.U. L 220 z 11.8.1983, str. 20.
(3) Dz.U. L 318 z 13.12.1979, str. 32.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1985.167.21 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1745/85 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2290/83 ustanawiające przepisy w celu wykonania art. 50-59 rozporządzenia Rady (EWG) nr 918/83 ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych |
Data aktu: | 26/06/1985 |
Data ogłoszenia: | 27/06/1985 |
Data wejścia w życie: | 01/07/1985, 01/05/2004 |