(82/318/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 19 maja 1982 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmieniona dyrektywą (EWG) 80/1267(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/115/EWG z dnia 18 grudnia 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do punktów mocowania pasów bezpieczeństwa w pojazdach silnikowych(3), ostatnio zmieniona dyrektywą 81/575/EWG(4), w szczególności jej art. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
w interesie bezpieczeństwa drogowego Rada, dyrektywą 81/575/EWG, rozszerzyła zakres dyrektywy 76/115/EWG, która do tamtej chwili była ograniczona do pojazdów kategorii M1, w rozumieniu załącznika I do dyrektywy 70/156/EWG, na wszystkie klasy pojazdów silnikowych; to rozszerzenie zakresu było możliwe dzięki postępowi technicznemu osiągniętemu dotychczas; jednakże wprowadzenie w życie tego środka spowoduje konieczność dostosowania wymagań i testów określonych w dyrektywie z powiększonym zakresem; doświadczenie zdobyte w stosowaniu dyrektywy ujawniło potrzebę większego dostosowania niektórych przepisów do warunków konkretnych testów;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Adaptacji Postępu Technicznego Dyrektyw w sprawie Usuwania Barier Technicznych w Handlu Pojazdami Silnikowymi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 kwietnia 1982 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karl-Heinz NARJES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 375 z 31.12.1980, str. 34.
(3) Dz.U. L 24 z 30.1.1976, str. 6.
(4) Dz.U. L 209 z 29.7.1981, str. 30.