(82/244/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 22 kwietnia 1982 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 80/1267/EWG(2) oraz Aktem Przystąpienia Grecji, w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/756/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 80/233/EWG(4), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytego doświadczenia, jak również ze względu na postęp techniczny możliwe jest obecnie nie tylko uzupełnienie niektórych wymogów i dostosowanie ich do rzeczywistych warunków badań, lecz również zaostrzenie ich w celu zwiększenia bezpieczeństwa zarówno osób korzystających z pojazdów jak i innych uczestników ruchu drogowego;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektyw dotyczących zniesienia barier technicznych w handlu w sektorze pojazdów silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 marca 1982 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karl-Heinz NARJES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 375 z 31.12.1980, str. 34.
(3) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 1.
(4) Dz.U. L 51 z 25.2.1980, str. 8.