(78/315/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 28 marca 1978 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
niektóre układy lub części pojazdów stanowiące oddzielny zespół techniczny są już wprowadzane do obrotu zarówno oddzielnie, jak i po zamontowaniu w pojazdach; jeżeli możliwe jest sprawdzenie tych układów lub części przed ich zamontowaniem w pojeździe, wprowadzenie homologacji typu EWG także w stosunku do tych oddzielnych zespołów technicznych może ułatwić ich swobodny przepływ;
dlatego pożądane jest, aby dyrektywa Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(3) została niezwłocznie uzupełniona przepisami wprowadzającymi tego rodzaju homologacje, bez uszczerbku dla innych zmian tej dyrektywy, w szczególności zawartych we wniosku Komisji z dnia 5 stycznia 1977 r.;
homologacja EWG oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do zamontowania w pojazdach upraszcza procedurę homologacji pojazdów silnikowych przez unikanie powtórzeń niektórych kontroli w trakcie homologacji; przy udzielaniu homologacji EWG oddzielnych zespołów technicznych należy umożliwić ustanowienie ograniczeń ich zastosowania i/lub warunków ich zamontowania;
zawsze musi istnieć możliwość dostosowania szczegółowych dyrektyw do postępu technicznego w produkcji oddzielnych zespołów technicznych; procedura ustanowiona w art. 13 dyrektywy 70/156/EWG jest właściwa do tego celu,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 1977 r.
|
W imieniu Rady |
|
J. CHABERT |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 118 z 16.5.1977, str. 29.
(2) Dz.U. C 114 z 11.5.1977, str. 1.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.