(Dz.U.UE C z dnia 23 lutego 2021 r.)
Informacje o Sekretariacie Wspólnoty Energetycznej
Podstawę Wspólnoty Energetycznej stanowi Traktat o Wspólnocie Energetycznej, który wszedł w życie w 2006 r. i jest wiążący dla Unii Europejskiej oraz dziewięciu umawiających się stron spoza UE: Albanii, Bośni i Hercegowiny, Kosowa * , Gruzji, Mołdawii, Czarnogóry, Macedonii Północnej, Serbii i Ukrainy. Obecnie status obserwatorów mają Armenia, Norwegia i Turcja.
Sekretariat Wspólnoty Energetycznej jest jedną z instytucji utworzonych na mocy Traktatu o Wspólnocie Energetycznej. Jako jedyna instytucja zatrudniająca stały personel (37 pracowników w 2020 r.), Sekretariat m.in. zapewnia wsparcie administracyjne pozostałym instytucjom Wspólnoty Energetycznej (Radzie Ministerialnej, Stałej Grupie Wysokiego Szczebla, Radzie Regulacyjnej i Forom) oraz dokonuje przeglądu właściwego wypełniania przez strony ich zobowiązań wynikających z Traktatu.
Sekretariat zarządza budżetem Wspólnoty Energetycznej, wynoszącym w 2020 r. około 4,8 mln EUR. UE jest głównym płatnikiem do tego budżetu, a jej udział wynosi około 95 %.
Językiem roboczym Wspólnoty Energetycznej jest język angielski.
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej: https://www.energy-community.org/aboutus/whoweare.html.
Stanowisko dyrektora Sekretariatu
Zgodnie z zasadami rekrutacji, warunków pracy i równomiernej reprezentacji geograficznej personelu Sekretariatu Wspólnoty Energetycznej 1 , dyrektor Sekretariatu jest powoływany aktem proceduralnym Rady Ministerialnej Wspólnoty Energetycznej na wniosek Komisji Europejskiej na odnawialną trzyletnią kadencję.
Dyrektor stoi na czele Sekretariatu i zarządza nim oraz jest przedstawicielem prawnym Wspólnoty Energetycznej reprezentującym ją w kontaktach zewnętrznych. Dyrektor odpowiada przed Radą Ministerialną Wspólnoty Energetycznej.
Kandydat, który pomyślnie przejdzie procedurę naboru, będzie odpowiedzialny za przedstawienie wizji działań Sekretariatu i wytyczenie ścieżki jego rozwoju. Oczekuje się, że kandydat odegra wiodącą i inspirującą rolę w skutecznym planowaniu i realizacji programu prac Wspólnoty Energetycznej.
Będzie on odpowiedzialny za zapewnienie sprawnej koordynacji między instytucjami, organami i zainteresowanymi stronami Wspólnoty Energetycznej na rzecz osiągnięcia jej celów.
Obowiązki dyrektora będą obejmować:
Pożądane cechy i umiejętności
Kandydaci będą oceniani w oparciu o następujące kryteria naboru:
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2021.63A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Sekretariatu Wspólnoty Energetycznej - COM/2021/20055. |
| Data aktu: | 23/02/2021 |
| Data ogłoszenia: | 23/02/2021 |