Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: zastępca dyrektora - Nr referencyjny: EF/TA/07/03.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: ZASTĘPCA DYREKTORA

Nr referencyjny: EF/TA/07/03

(2007/C 33 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 7 lutego 2008 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Europejska Fundacja organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Zastępca dyrektora

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego.

I. KIM JESTEŚMY

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy została ustanowiona rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1365/75 z dnia 26 maja 1975 r., z późniejszymi zmianami.

Celem Fundacji jest przyczynianie się do opracowania i zapewnienia lepszych warunków życia i pracy poprzez działania zmierzające do rozwoju i rozpowszechniania wiedzy ułatwiającej osiągnięcie tego celu.

Jej zadaniem jest rozwijanie i realizowanie koncepcji w zakresie średnio- i długoterminowej poprawy warunków życia i pracy w świetle praktycznych doświadczeń oraz określenie czynników prowadzących do zmiany. W trakcie realizacji swoich zadań od Fundacji wymagane jest uwzględnianie polityk wspólnotowych w tej dziedzinie. Fundacja doradza instytucjom Wspólnoty na temat możliwych do przewidzenia celów i wytycznych, przez przesyłanie w szczególności informacji naukowych i danych technicznych. W działania podejmowane przez Fundację są zaangażowani partnerzy społeczni.

Główną działalność Fundacji stanowią badania i przekazywanie wyników tych badań. Fundacja prowadzi badania i projekty badawcze w celu zapewnienia danych i analiz do informowania i wspierania tworzenia polityki UE w zakresie warunków życia i pracy. Fundacja dysponuje siecią ekspertów w całej Europie, którzy prowadzą w jej imieniu badania, w tym ocenę bieżącej sytuacji w danym kraju, opracowywanie studiów przypadku i sprawozdań krajowych oraz przeprowadzanie sondaży. Fundacja utrzymuje w ramach swojej bazy badawczej kilka narzędzi monitorowania: Europejskie Obserwatorium Stosunków Przemysłowych (EIRO); Europejskie Obserwatorium Warunków Pracy (EWCO) w tym regularne badania na temat warunków pracy; badania nad jakością życia w Europie; Europejskie Centrum Monitorowania Zmian (EMCC); Europejski Monitor Restrukturyzacji (ERM). W 10 krajach ustanowiono krajowe ośrodki terenowe (NOC) jako centra komunikacji dla Fundacji.

Fundacja ma Radę Zarządzającą, w której skład wchodzą przedstawiciele rządów, organizacji pracodawców i pracowników ze wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej. Ma ona swoją siedzibę w Dublinie i dysponuje obecnie budżetem w wysokości ok. 20 milionów EUR, a jej personel składa się z 94 uprawnionych pracowników. Pracownicy Fundacji są rekrutowani z państw członkowskich UE i mają duże doświadczenie zawodowe oraz zróżnicowane wykształcenie. Fundacja utrzymuje również biuro łącznikowe w Brukseli, które ma podwójne zadanie zwiększania widoczności i wpływu badań Fundacji na poziomie UE oraz monitorowania zmian w kształtowaniu polityki.

II. PROPONUJEMY

- Zastępca dyrektora wspiera dyrektora w następujących funkcjach:

- kierowanie Fundacją, zarządzanie nią i wdrażanie decyzji Rady Zarządzającej,

- skuteczne reprezentowanie Fundacji oraz uczestniczenie w tworzeniu jej wizerunku w kontaktach najwyższego szczebla z instytucjami i organami w całej Unii Europejskiej, w tym w reprezentowanie Fundacji na konferencjach, seminariach i w wydarzeniach medialnych,

- kierowanie pracownikami Fundacji, w tym ich rekrutacja, określenie kwalifikacji od nich wymaganych oraz ich zwalnianie,

- przygotowywanie prac rady zarządzającej i ponoszenie odpowiedzialności wobec Rady Zarządzającej za kierowanie Fundacją,

- przygotowanie rocznego programu prac i programu czteroletniego do zatwierdzenia przez Radę Zarządzającą, z uwzględnieniem opinii instytucji Wspólnoty oraz Komitetu Ekonomiczno- Społecznego,

- zapewnianie jakości pracy Fundacji oraz rozwijanie jej reputacji jako uznawanego lidera w obszarze, którym się zajmuje.

- Podlegając zwierzchnictwu dyrektora, zastępca dyrektora będzie odpowiedzialny za określone funkcje w Fundacji. Szczegółowy opis stanowiska pracy zostanie sprecyzowany przez dyrektora.

- Zastępca dyrektora zastępuje dyrektora, kiedy dyrektor jest nieobecny lub z innych powodów nie jest w stanie wykonywać swoich funkcji.

III. POSZUKUJEMY

Mile widziane jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

- posiadanie odpowiedniego doświadczenia zawodowego w dziedzinie warunków życia i pracy,

- posiadanie dobrej reputacji naukowej udokumentowanej publikacjami i/lub pracą badawczą,

- posiadanie rozwiniętych umiejętności w zakresie zarządzania i przywództwa, najlepiej w środowisku międzynarodowym,

- doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętności w zakresie prezentacji,

- posiadanie umiejętności interakcji i negocjacji na wyższym szczeblu kierowniczym z instytucjami Unii Europejskiej, organami publicznymi i szeregiem partnerów społecznych, najlepiej z doświadczeniem w tej dziedzinie,

- dobra znajomość innych języków Unii Europejskiej, aby móc efektywnie pracować w ramach Fundacji oraz z jej partnerami instytucjonalnymi i osobowymi,

- możliwość realizacji całej pięcioletniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, który określa się jako koniec miesiąca, w którym dana osoba osiąga wiek 65 lat w przypadku pracowników na czas określony.

IV. KANDYDAT MUSI

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń spełnią następujące warunki:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej wraz z pełnymi prawami obywatelskimi,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- ukończone studia wyższe uprawniające do podjęcia studiów doktoranckich lub równoważne doświadczenie zawodowe,

- minimum 15 lat doświadczenia zawodowego po uzyskaniu dyplomu, w tym pięć lat doświadczenia na wyższym szczeblu kierowniczym obejmującym odpowiedzialność za kierowanie pracownikami i sprawami finansowymi oraz przynajmniej pięć lat pracy w dziedzinie, którą zajmuje się Fundacja,

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Wspólnot Europejskich oraz dobra znajomość innego języka urzędowego Wspólnot. Wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego, ponieważ jest to język roboczy Fundacji,

- referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

Niezależność i deklaracja o braku konfliktu interesów

Zastępca dyrektora będzie zobowiązany do złożenia deklaracji zaangażowania, zobowiązując się do niezależnego działania w interesie społecznym, a także do złożenia oświadczenia ujawniającego potencjalne konflikty interesów, które mogą być uznane za sprzeczne z zasadą niezależności. W podaniu kandydaci muszą potwierdzić swoją gotowość do złożenia takich deklaracji.

V. WYBÓR I MIANOWANIE

Konkurs na niniejsze stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, a następnie serię rozmów kwalifikacyjnych i egzaminów, zgodnie z tym, co znajduje się poniżej.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Zostanie sporządzona lista kandydatów, którzy złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w wymaganym terminie - patrz: sekcja VII) i spełnią ogólne warunki określone w części IV. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji preselekcyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja preselekcyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów w największym stopniu spełniających kryteria kwalifikacji (sekcja IV) i najlepiej spełniających kryteria selekcji (sekcja III) na omawiane stanowisko. Komisja podejmie swoje decyzje wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w sekcji IV lub kandydaci, którzy nie dostarczą w wymaganym terminie dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.

3. Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzanej przez komisję preselekcyjną, która sporządzi wstępną listę proponowanych kandydatów. Znajomość języków podanych przez kandydatów w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie. Wstępna lista proponowanych kandydatów z tego etapu zostanie przekazana do zatwierdzenia przez radę zarządzającą Fundacji. Rada zarządzająca przekaże listę Komisji, która będzie kierować następnym etapem konkursu.

4. Wstępna lista zostanie przekazana do zatwierdzenia przez Komitet Konsultacyjny ds. Mianowania (CCA) Komisji, w drodze procedury pisemnej. Kandydaci mogą zostać zaproszeni do rozmowy kwalifikacyjnej i egzaminów przez CCA. Następnym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna z zatwierdzonymi kandydatami z właściwymi komisarzami.

B. MIANOWANIE

Zastępca dyrektora jest mianowany przez Komisję Europejską z listy kandydatów przedłożonej przez radę zarządzającą Fundacji.

Choć organem powołującym jest Komisja Europejska, dyrektor Fundacji będzie bezpośrednim zwierzchnikiem zastępcy dyrektora. W tym kontekście zastępca dyrektora będzie podlegał dyrektorowi oraz polityce Fundacji w zakresie wyznaczania celów i zarządzania wynikami.

Zasada równości szans

Fundacja stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, pochodzenie rasowe, kolor skóry, pochodzenie etniczne czy społeczne, cechy genetyczne, język, religię, poglądy polityczne czy jakiekolwiek inne, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

VI. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Zastępca dyrektora zostanie mianowany pracownikiem na czas określony w kategorii AD, stopień zaszeregowania 13, zgodnie z art. 2a Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich, na okres maksymalnie pięciu lat lub na krótszy okres, upływający z końcem miesiąca, w którym wybrana osoba skończy 65 lat. Kadencja może zostać odnowiona.

Miejsce zatrudnienia

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie

Wysokość wynagrodzenia ustalana jest na podstawie tabeli wynagrodzeń Wspólnoty. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 121,80 %.

VII. ZGŁOSZENIA

Osoby zainteresowane złożeniem oferty powinny użyć w celu przedłożenia swojego zgłoszenia formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego, który można również pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www.eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem sporządzonym w języku angielskim i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 25 marca 2008 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Chairperson of the Governing Board

(Reference EF/TA/07/03)

European Foundation for the Improvement of Living

and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

e-mail: recruit@eurofound.europa.eu

Od wybranego kandydata oczekuje się podjęcia stanowiska w ciągu 3 miesięcy od mianowania przez Komisję.

VIII. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

Ważne informacje dla kandydatów:

- kandydaci powinni korzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego zawartego w niniejszym ogłoszeniu lub pobranego ze strony internetowej Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu,

- przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami,

- wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginały dyplomów, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy,

- dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom,

- kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu,

- kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z kimkolwiek zaangażowanym w proces rekrutacji. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji preselekcyjnej: Raymond Comerford (email: recruit@eurofound.europa.eu),

- zgłoszenia elektroniczne nie są przyjmowane.

IX. OCHRONA DANYCH

Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata są przetwarzane zgodnie z europejskim rozporządzeniem o ochronie danych osobistych, a w szczególności z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach przedstawienia informacji, zarządzania nimi i ich uzupełniania, na prośbę kandydata. Kandydat będzie miał prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do inspektora ochrony danych pod adresem: Data Protection Officer, European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions, Wyattville Road, Dublin 18, Irlandia.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.33A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: zastępca dyrektora - Nr referencyjny: EF/TA/07/03.
Data aktu: 07/02/2008
Data ogłoszenia: 07/02/2008