(2007/C 261/06)
(Dz.U.UE C z dnia 31 października 2007 r.)
Pełna publikacja końcowych sprawozdań finansowych znajduje się pod następującym adresem:
Źródło: dane przekazane przez Agencję. Tabela przedstawia skróconą wersję danych dostarczonych przez Agencję w jej sprawozdaniu finansowym.
Tabela 1
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
| (w tys. euro) | |||||||||||
| Dochody | Wydatki | ||||||||||
| Źródło dochodów |
Dochody wpisane w ostateczny budżet roku budżetowego |
Pobrane dochody | Przeznaczenie wydatków | Środki z danego roku budżetowego | Środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego | ||||||
| wpisane | przyznane na zobowiązania | wypłacone | przeniesione | anulowane | dostępne | wypłacone | anulowane | ||||
| Dochody własne | 30.700 | 33.236 | Tytuł I Personel (ŚNZ) | 25.211 | 23.881 | 23.595 | 286 | 1.330 | 214 | 160 | 54 |
| Dotacje wspólnotowe | 32.899 | 31.454 | Tytuł II Administracja (ŚNZ) | 6.812 | 6.222 | 3.637 | 2.585 | 590 | 782 | 690 | 92 |
| Inne dotacje | 635 | 453 |
Tytuł III Działania operacyjne (ŚNZ) |
7.380 | 5.625 | 2.763 | 2.862 | 1.756 | 1.276 | 1.130 | 146 |
|
Tytuł III Działania operacyjne (ŚZR) |
|||||||||||
| Inne dochody | 156 | 308 | - ŚZ | 25.680 | 23.219 | 2.461 | |||||
| - ŚP | 24.880 | 11.362 | 13.518 | 0 | 4.334 | 4.334 | 0 | ||||
| Dochody przeznaczone na określony cel | 1.273 | 1.380 | Dochody przeznaczone na określony cel | 1.380 | 1.365 | 1.357 | 0 | 22 | 0 | 0 | 0 |
| Ogółem | 65.663 | 66.831 | Ogółem ŚZ | 66.463 | 60.312 | 5.733 | 6.159 | 2.272 | 292 | ||
| Ogółem ŚP | 65.663 | 42.714 | 19.251 | 3.698 | 6.606 | 6.314 | 292 | ||||
|
ŚNZ: środki niezróżnicowane (kwota środków na zobowiązania równa kwocie środków na płatności). ŚZR: środki zróżnicowane (kwota środków na zobowiązania może różnić się od kwoty środków na płatności). ŚZ: środki na zobowiązania w systemie środków zróżnicowanych. ŚP: środki na płatności w systemie środków zróżnicowanych. NB: Pobrane dochody oraz płatności są określane metodą kasową. | |||||||||||
Tabela 2
Rachunek dochodów i wydatków za lata budżetowe 2006 i 2005
| (w tys. euro) | |||
| Informacja dodatkowa | 2006 | 2005 | |
| Dochody operacyjne | 1 | ||
| Honoraria i opłaty | 35.173 | 10.888 | |
| Dotacje wspólnotowe | 26.401 | 17.417 | |
| Inne dotacje | 2.021 | 2.138 | |
| Inne dochody | 340 | 26 | |
| Ogółem (a) | 63.935 | 30.469 | |
| Wydatki operacyjne | |||
| Wydatki na personel | 2 | 23.778 | 13.636 |
| Wydatki związane z aktywami trwałymi | 573 | 341 | |
| Inne wydatki administracyjne | 3 | 6.436 | 3.675 |
| Wydatki operacyjne | 27.798 | 11.660 | |
| Ogółem (b) | 58.586 | 29.312 | |
| Nadwyżka (deficyt) z działalności operacyjnej (c = a - b) | 5.349 | 1.157 | |
| Dochód z operacji finansowych (e) | 263 | 41 | |
| Wydatki na operacje finansowe (f) | 19 | 14 | |
| ŚZ: środki na zobowiązania w systemie środków zróżnicowanych. | 243 | 27 | |
| ŚP: środki na płatności w systemie środków zróżnicowanych. | 5.593 | 1.184 | |
|
1: Znaczny wzrost dochodów ma związek z pierwszym pełnym rokiem stosowania rozporządzenia Komisji (WE) nr 488/2005 dotyczącego honorariów i opłat pobieranych za działalność certyfikacyjną. 2: W 2006 r. zatrudniono 126 osób. 3: Koszty budowy nowej powierzchni. NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. | |||
Tabela 3
Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r. i 31 grudnia 2005 r.
| (w tys. euro) | |||
| Informacja dodatkowa | 2006 | 2005 | |
|
Aktywa trwałe Wartości niematerialne i prawne Rzeczowe aktywa trwałe Aktywa obrotowe Należności krótkoterminowe Środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych |
1 2 |
268 1.719 13.881 24.056 |
182 1.348 8.816 11.746 |
| Aktywa ogółem | 39.924 | 22.094 | |
|
Zobowiązania krótkoterminowe Rezerwy na ryzyko i obciążenia Zobowiązania |
3 4 |
639 30.663 |
- 19.065 |
| Zobowiązania ogółem | 31.302 | 19.065 | |
|
Aktywa netto Skumulowana nadwyżka/deficyt Wynik ekonomiczny za rok budżetowy |
3.029 5.593 |
1.845 1.184 |
|
| Aktywa netto ogółem | 8.622 | 3.029 | |
| Zobowiązania i aktywa netto ogółem | 39.924 | 22.094 | |
|
1: Należności krótkoterminowe odzwierciedlają wzrost dochodów z honorariów i opłat. 2: Wzrost środków pieniężnych jest konsekwencją zarówno poprawy w pobieraniu dochodów, jak i wysokiej kwoty rozliczeń międzyokresowych biernych wynikających z opóźnień w fakturowaniu przez głównych dostawców. 3: Rezerwy na ryzyko i obciążenia w 2006 r. odpowiadają wydatkom na personel związanym z rozliczeniami międzyokresowymi biernymi dotyczącymi niewykorzystanych urlopów rocznych. Odpowiadające im wydatki w kwocie 237.180 euro podano jako zobowiązania. 4: Wzrost zobowiązań wiąże się z rozliczeniami międzyokresowymi biernymi dotyczącymi dostawców certyfikatów, co odzwierciedla zarówno wzrost aktywności, jak i opóźnienia w fakturowaniu przez usługodawców zewnętrznych. NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. | |||
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.261.16 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (Kolonia) - Publikacja końcowych sprawozdań finansowych na rok budżetowy 2006. |
| Data aktu: | 31/10/2007 |
| Data ogłoszenia: | 31/10/2007 |