(2007/C 261/06)
(Dz.U.UE C z dnia 31 października 2007 r.)
Pełna publikacja końcowych sprawozdań finansowych znajduje się pod następującym adresem:
Źródło: dane przekazane przez Agencję. Tabela przedstawia skróconą wersję danych dostarczonych przez Agencję w jej sprawozdaniu finansowym.
Tabela 1
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
(w tys. euro) | |||||||||||
Dochody | Wydatki | ||||||||||
Źródło dochodów |
Dochody wpisane w ostateczny budżet roku budżetowego |
Pobrane dochody | Przeznaczenie wydatków | Środki z danego roku budżetowego | Środki przeniesione z poprzedniego roku budżetowego | ||||||
wpisane | przyznane na zobowiązania | wypłacone | przeniesione | anulowane | dostępne | wypłacone | anulowane | ||||
Dochody własne | 30.700 | 33.236 | Tytuł I Personel (ŚNZ) | 25.211 | 23.881 | 23.595 | 286 | 1.330 | 214 | 160 | 54 |
Dotacje wspólnotowe | 32.899 | 31.454 | Tytuł II Administracja (ŚNZ) | 6.812 | 6.222 | 3.637 | 2.585 | 590 | 782 | 690 | 92 |
Inne dotacje | 635 | 453 |
Tytuł III Działania operacyjne (ŚNZ) |
7.380 | 5.625 | 2.763 | 2.862 | 1.756 | 1.276 | 1.130 | 146 |
Tytuł III Działania operacyjne (ŚZR) |
|||||||||||
Inne dochody | 156 | 308 | - ŚZ | 25.680 | 23.219 | 2.461 | |||||
- ŚP | 24.880 | 11.362 | 13.518 | 0 | 4.334 | 4.334 | 0 | ||||
Dochody przeznaczone na określony cel | 1.273 | 1.380 | Dochody przeznaczone na określony cel | 1.380 | 1.365 | 1.357 | 0 | 22 | 0 | 0 | 0 |
Ogółem | 65.663 | 66.831 | Ogółem ŚZ | 66.463 | 60.312 | 5.733 | 6.159 | 2.272 | 292 | ||
Ogółem ŚP | 65.663 | 42.714 | 19.251 | 3.698 | 6.606 | 6.314 | 292 | ||||
ŚNZ: środki niezróżnicowane (kwota środków na zobowiązania równa kwocie środków na płatności). ŚZR: środki zróżnicowane (kwota środków na zobowiązania może różnić się od kwoty środków na płatności). ŚZ: środki na zobowiązania w systemie środków zróżnicowanych. ŚP: środki na płatności w systemie środków zróżnicowanych. NB: Pobrane dochody oraz płatności są określane metodą kasową. |
Tabela 2
Rachunek dochodów i wydatków za lata budżetowe 2006 i 2005
(w tys. euro) | |||
Informacja dodatkowa | 2006 | 2005 | |
Dochody operacyjne | 1 | ||
Honoraria i opłaty | 35.173 | 10.888 | |
Dotacje wspólnotowe | 26.401 | 17.417 | |
Inne dotacje | 2.021 | 2.138 | |
Inne dochody | 340 | 26 | |
Ogółem (a) | 63.935 | 30.469 | |
Wydatki operacyjne | |||
Wydatki na personel | 2 | 23.778 | 13.636 |
Wydatki związane z aktywami trwałymi | 573 | 341 | |
Inne wydatki administracyjne | 3 | 6.436 | 3.675 |
Wydatki operacyjne | 27.798 | 11.660 | |
Ogółem (b) | 58.586 | 29.312 | |
Nadwyżka (deficyt) z działalności operacyjnej (c = a - b) | 5.349 | 1.157 | |
Dochód z operacji finansowych (e) | 263 | 41 | |
Wydatki na operacje finansowe (f) | 19 | 14 | |
ŚZ: środki na zobowiązania w systemie środków zróżnicowanych. | 243 | 27 | |
ŚP: środki na płatności w systemie środków zróżnicowanych. | 5.593 | 1.184 | |
1: Znaczny wzrost dochodów ma związek z pierwszym pełnym rokiem stosowania rozporządzenia Komisji (WE) nr 488/2005 dotyczącego honorariów i opłat pobieranych za działalność certyfikacyjną. 2: W 2006 r. zatrudniono 126 osób. 3: Koszty budowy nowej powierzchni. NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. |
Tabela 3
Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r. i 31 grudnia 2005 r.
(w tys. euro) | |||
Informacja dodatkowa | 2006 | 2005 | |
Aktywa trwałe Wartości niematerialne i prawne Rzeczowe aktywa trwałe Aktywa obrotowe Należności krótkoterminowe Środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych |
1 2 |
268 1.719 13.881 24.056 |
182 1.348 8.816 11.746 |
Aktywa ogółem | 39.924 | 22.094 | |
Zobowiązania krótkoterminowe Rezerwy na ryzyko i obciążenia Zobowiązania |
3 4 |
639 30.663 |
- 19.065 |
Zobowiązania ogółem | 31.302 | 19.065 | |
Aktywa netto Skumulowana nadwyżka/deficyt Wynik ekonomiczny za rok budżetowy |
3.029 5.593 |
1.845 1.184 |
|
Aktywa netto ogółem | 8.622 | 3.029 | |
Zobowiązania i aktywa netto ogółem | 39.924 | 22.094 | |
1: Należności krótkoterminowe odzwierciedlają wzrost dochodów z honorariów i opłat. 2: Wzrost środków pieniężnych jest konsekwencją zarówno poprawy w pobieraniu dochodów, jak i wysokiej kwoty rozliczeń międzyokresowych biernych wynikających z opóźnień w fakturowaniu przez głównych dostawców. 3: Rezerwy na ryzyko i obciążenia w 2006 r. odpowiadają wydatkom na personel związanym z rozliczeniami międzyokresowymi biernymi dotyczącymi niewykorzystanych urlopów rocznych. Odpowiadające im wydatki w kwocie 237.180 euro podano jako zobowiązania. 4: Wzrost zobowiązań wiąże się z rozliczeniami międzyokresowymi biernymi dotyczącymi dostawców certyfikatów, co odzwierciedla zarówno wzrost aktywności, jak i opóźnienia w fakturowaniu przez usługodawców zewnętrznych. NB: rozliczeń dokonano metodą memoriałową. |
Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.
12.05.2025Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.261.16 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (Kolonia) - Publikacja końcowych sprawozdań finansowych na rok budżetowy 2006. |
Data aktu: | 31/10/2007 |
Data ogłoszenia: | 31/10/2007 |