Wzory dokumentów obowiązujących przy przetwarzaniu danych przez Policję.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 28 stycznia 2020 r.
w sprawie wzorów dokumentów obowiązujących przy przetwarzaniu danych przez Policję

Na podstawie art. 20 ust. 1n ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa następujące wzory dokumentów obowiązujące przy przetwarzaniu danych przez Policję:
1)
wzór protokołu likwidacji systemu, zbioru danych lub zestawu zbiorów danych, zestawu zbiorów informacji, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
wzór protokołu usunięcia danych osobowych z systemu, zbioru danych, zestawu zbiorów danych, zestawu zbiorów informacji, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 7 lutego 2020 r. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Protokół

likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………. ……..…………...…...…………………………..
(numer ewidencyjny) (miejsce i data sporządzenia)

Komisja w składzie:

1. ………………………………………………………………………………...……………………………………..

2. ………………………………………………………………………………………...……………………………..

3. ………………………………………………………………………………………………...……………………..

(dane członków komisji; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe; w przypadkupracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)

działająca na podstawie decyzji nr ……………………………………………………………...……………………..

(oznaczenie decyzji kierownika jednostki organizacyjnej Policji w sprawie likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

w dniu ………………………………………………… 20……. r. przeprowadziła likwidację systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………………………………………………...………………………………………………..

(rodzaj i nazwa likwidowanego systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

przez ………………………………………………………………………...………………………………………… ……………………………………………………………………………………...………………………………….. ……………………………………………………………………………………………...………………………….. ……………………………………………………………………………………………………...………………….. ……………………………………………………………………………………………………...………………….. ……………………………………………………………………………………………………………...………….. …………………………………………………………………………………………………………...……………..

…………………………………………………………………………………………………………...……………..

(opis sposobu likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

1. ………………………………………………

2. ………………………………………………

3. ………………………………………………

(podpisy członków komisji)

Uwaga do wzoru:

Dopuszcza się sporządzenie protokołu z zastosowaniem procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te elementy, które służą jedynie wskazaniu miejsca i sposobu wypełnienia protokołu, oraz te, które podlegają skreśleniu jako niepotrzebne.

____________________

* Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Protokół

usunięcia danych osobowych z systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………. ……..…………...…...…………………………..
(numer ewidencyjny) (miejsce i data sporządzenia)

Komisja w składzie:

1. ………………………………………………………………………………...……………………………………..

2. ………………………………………………………………………………………...……………………………..

3. ………………………………………………………………………………………………...……………………..

(dane członków komisji; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe; w przypadkupracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)

wyznaczona przez ………………………………………………………..…… w dniu …………… 20…… r.

(nazwa administratora danych osobowych lub osoby przez niego upoważnionej)

na podstawie …………………………………………………………………………………………………… (podstawa prawna usunięcia danych)

biorąc pod uwagę zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), usunęła z systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

……………….………………………………………………………………………….……………………............

…………………………………………………………………………………………………………………..........

(nazwa systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

dane osobowe ………………………………………………………………………………......…………………..

......…………………………………………………………………………………………………………………..

…......………………………………………………………………………………………………………………..

(opis usuniętych danych osobowych)

1. ………………………………………………

2. ………………………………………………

3. ………………………………………………

(podpisy członków komisji)

Uwaga do wzoru:

Dopuszcza się sporządzenie protokołu z zastosowaniem procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te elementy, które służą jedynie wskazaniu miejscai sposobu wypełnienia protokołu.

____________________

* Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 sierpnia 2018 r. w sprawie przetwarzania informacji przez Policję (Dz. U. poz. 1636 oraz z 2019 r. poz. 180), które utraciło moc na podstawie art. 105 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125).

Zmiany w prawie

Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku 8-10 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 18.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024