Dofinansowanie zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacja nadzoru w tym zakresie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 3 sierpnia 2012 r.
w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacji nadzoru w tym zakresie

Na podstawie art. 22c pkt 1 lit. a oraz pkt 2-5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1183, 1629 i 1637 oraz z 2019 r. poz. 235 i 730) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe warunki i tryb oraz kryteria rozdziału środków budżetowych na udzielenie pomocy finansowej na dofinansowanie zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacji nadzoru w tym zakresie, o którym mowa w art. 22b ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanej dalej "pomocą";
2)
dokumenty, które należy dołączyć do wniosku o dofinansowanie, o którym mowa w pkt 1;
3)
terminy składania i rozpatrywania wniosków o dofinansowanie, o którym mowa w pkt 1;
4)
wzór wniosku o dofinansowanie, o którym mowa w pkt 1;
5)
szczegółowe warunki i tryb przekazywania i rozliczania dofinansowania, o którym mowa w pkt 1.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze;
2)
Prezesie Urzędu - rozumie się przez to Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3)
środkach trwałych - rozumie się przez to środki trwałe, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 15 lit. b ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
4)
roku podatkowym - rozumie się przez to rok podatkowy, o którym mowa w art. 11 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900).
§  3. 
Pomoc udzielana na podstawie rozporządzenia stanowi pomoc de minimis zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
§  4. 
1. 
Prezes Urzędu udziela pomocy, jeżeli podmiot ubiegający się o pomoc:
1)
złoży wniosek o dofinansowanie na zakup środków trwałych, stanowiących sprzęt i urządzenia związane z bezpieczeństwem w lotnictwie, zwany dalej "wnioskiem", sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia, wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w § 8;
2)
nie ma zaległości podatkowych oraz zaległości z tytułu składek, o których mowa w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, 303 i 730);
3)
spełnia kryteria, o których mowa w § 12 ust. 1;
4)
nie otrzymał pomocy publicznej na zakup objęty wnioskiem z innych źródeł;
5)
w bieżącym roku podatkowym oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych nie otrzymał pomocy de minimis, której wartość brutto, łącznie z pomocą, o którą się ubiega, przekraczałaby równowartość 200 000 euro, ustaloną na podstawie średniego kursu NBP z dnia udzielenia pomocy;
6)
nie jest obciążony obowiązkiem zwrotu pomocy wynikającym z decyzji Komisji Europejskiej uznającej pomoc za niezgodną z prawem lub z rynkiem wewnętrznym;
7)
(uchylony).
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może zostać złożony również w postaci dokumentu elektronicznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730 i 848), opatrzonego podpisem zaufanym lub przy pomocy profilu zaufanego.
§  5. 
1. 
Kosztami kwalifikującymi się do objęcia pomocą są koszty nabycia środków trwałych stanowiących sprzęt lub urządzenia, o których mowa w art. 22b ustawy, w roku, w którym udzielono pomocy, od dnia podpisania umowy o dofinansowanie.
2. 
Poniesione koszty należy udokumentować poświadczonymi za zgodność z oryginałem kopiami faktur lub rachunków oraz dokumentów potwierdzających dokonanie płatności, zwanymi dalej "dowodem zapłaty". Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
3. 
W uzasadnionych przypadkach Prezes Urzędu może zażądać od podmiotu, któremu udzielono dotacji, okazania oryginałów dokumentów, o których mowa w ust. 2. Okazanie następuje w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Z czynności tych sporządza się protokół.
§  6. 
1. 
We wniosku należy wskazać planowany zakup przez szczegółowe oznaczenie sprzętu lub urządzenia.
2. 
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1)
kopię odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, wydanego nie wcześniej niż na 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku, a w przypadku gdy aktualne dane nie zostały ujawnione w rejestrze - poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu określającego formę prawną podmiotu ubiegającego się o pomoc oraz sposób jego reprezentacji, w szczególności kopię umowy spółki lub innego przewidzianego przepisami dokumentu dotyczącego ustanowienia, działalności i organizacji podmiotu ubiegającego się o pomoc;
2)
oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo w przypadku nieotrzymania pomocy de minimis - oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 362 oraz z 2019 r. poz. 730);
3)
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. poz. 311, z 2013 r. poz. 276 oraz z 2014 r. poz. 1543);
4)
zatwierdzone sprawozdania finansowe za okres 2 ostatnich lat obrotowych, a w przypadku podmiotów prowadzących działalność przez okres krótszy niż 2 lata przed złożeniem wniosku - za okres 1 roku obrotowego, sporządzane zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości bez uwzględnienia ewentualnych przychodów z otrzymanej pomocy de minimis objętej wnioskiem albo poświadczone za zgodność z oryginałem kopie tych sprawozdań.
§  7. 
1. 
Wysokość udzielonej pomocy nie może przekroczyć 50% łącznej wartości planowanych kosztów zakupu sprzętu lub urządzenia, o których mowa w § 5 ust. 1, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej.
2. 
W kosztach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się podatku od towarów i usług podlegającego rozliczeniu.
§  8. 
Termin złożenia wniosku upływa z dniem 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
§  9. 
1. 
Wnioski są rozpatrywane przez Prezesa Urzędu w terminie do dnia 15 marca roku kalendarzowego, w którym zostały złożone, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. 
W przypadku gdy ustawa budżetowa na rok, w którym wnioski zostały złożone, nie wejdzie w życie do dnia 1 lutego, Prezes Urzędu rozpatruje wnioski w terminie sześciu tygodni od dnia wejścia w życie ustawy budżetowej.
§  10. 
1. 
Wniosek złożony po terminie, o którym mowa w § 8, pozostawia się bez rozpoznania.
2. 
W przypadku gdy wniosek nie spełnia wymogów formalnych określonych w rozporządzeniu, Prezes Urzędu wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od daty wezwania, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
3. 
Wniosek oceniany jest na podstawie kryteriów, o których mowa w § 12.
4. 
Po rozpatrzeniu wniosków Prezes Urzędu niezwłocznie ogłasza w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego listę podmiotów, którym została przyznana pomoc, wraz z wykazem zakupów objętych pomocą i ogólną kwotę pomocy.
§  11. 
1. 
Podmiot może otrzymać pomoc na podstawie rozporządzenia, jeżeli zostaną spełnione kryteria odnoszące się do:
1)
kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, o których mowa w § 5 ust. 1;
2)
spełnienia kryteriów, o których mowa w § 4;
3)
zobowiązania, że dokonany zakup wykorzystywany będzie wyłącznie na potrzeby działalności lotniczej, w tym ochrony przeciwpożarowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620 i 1669 oraz z 2019 r. poz. 730);
4)
zapewnienia trwałości eksploatacji sprzętu i urządzeń.
2. 
Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, uznaje się za spełniony w przypadku, gdy sprzęt lub urządzenie, będące przedmiotem pomocy, będą użytkowane przez okres co najmniej 3 lat od dnia jego otrzymania.
3. 
Wymiana sprzętu lub urządzeń, które z uwagi na szybki postęp technologiczny staną się przestarzałe lub ulegną zużyciu w wyniku normalnego zużycia eksploatacyjnego w okresie, o którym mowa w ust. 2, nie będą uznane za niespełnienie warunku trwałości, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, jeżeli beneficjent pomocy udokumentuje, że takie powody wymiany faktycznie zaistniały.
§  12. 
1. 
Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy bierze pod uwagę zwiększenie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym oraz poprawę ruchu lotniczego, polegające na:
1)
zapewnieniu usunięcia w całości zagrożenia bezpieczeństwa istniejącego w działalności podmiotu;
2)
dostosowaniu podmiotu do standardów bezpieczeństwa wynikających z wymogów zawartych w krajowych oraz międzynarodowych przepisach z zakresu lotnictwa cywilnego;
3)
zwiększeniu bezpieczeństwa lotów przez wyposażenie załóg statków powietrznych w środki bezpieczeństwa;
4)
dostosowaniu sprzętu lotniczego w środki zwiększające poziom bezpieczeństwa przy wykonywaniu lotów w zmiennych warunkach atmosferycznych;
5)
wyposażeniu we wzrokowe pomoce nawigacyjne;
6)
zapewnieniu bezpieczeństwa utrzymania pola naziemnego ruchu lotniczego;
7)
zapewnieniu zasilania stanowisk kierowania ruchem lotniczym;
8)
przyczynieniu się do realizacji zaleceń pokontrolnych z zakresu lotnictwa cywilnego.
2. 
W przypadku złożenia wniosków na łączną sumę wyższą niż uwzględniona na ten cel w budżecie państwa na dany rok, ze środków finansowych ujętych w części, dziale i rozdziale klasyfikacji budżetowej, których dysponentem jest Prezes Urzędu, Prezes Urzędu przy rozpatrywaniu wniosków i podejmowaniu decyzji o przyznaniu pomocy, oprócz kryteriów, o których mowa w ust. 1, bierze pod uwagę:
1)
ilość i wysokość dofinansowania przyznanego podmiotowi na zakup sprzętu i urządzeń, o których mowa w art. 22b ustawy, w latach poprzednich;
2)
poprawność wypełniania obowiązków wynikających z przyznanego w latach poprzednich przez Prezesa Urzędu dofinansowania na zakup sprzętu i urządzeń, o których mowa w art. 22b ustawy, w tym realizacji postanowień umów o dofinansowanie.
3. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Prezes Urzędu bierze pod uwagę potrzeby podmiotów, których celem statutowym jest prowadzenie działalności lotniczej lub realizacja nadzoru w tym zakresie, a których dochód z działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków, wspólników albo akcjonariuszy.
§  13. 
1. 
O odmowie udzielenia pomocy Prezes Urzędu zawiadamia pisemnie podmiot wnioskujący w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia, o którym mowa w § 10 ust. 4. Zawiadomienie o odmowie udzielenia pomocy powinno zawierać uzasadnienie.
2. 
W przypadku, o którym mowa w § 12 ust. 2, lub jeżeli tylko część sprzętów lub urządzeń, wskazanych we wniosku, stanowi sprzęty lub urządzenia, o których mowa w art. 22b ustawy, pomoc może zostać udzielona w kwocie odpowiednio niższej od wnioskowanej.
§  14. 
1. 
Podstawą przyznania pomocy jest umowa o dofinansowanie zawarta między Prezesem Urzędu a właściwym podmiotem ubiegającym się o pomoc.
2. 
Umowa, o której mowa w ust. 1, określa w szczególności:
1)
opis planowanego przedmiotu zakupu, w tym cel, na jaki przyznano środki, i termin jego realizacji;
2)
harmonogram dokonywania wydatków;
3)
wysokość przyznanych środków;
4)
termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;
5)
zobowiązanie do poddania się kontroli i tryb kontroli realizacji zakupu przez właściwe jednostki kontrolujące lub Prezesa Urzędu;
6)
termin i sposób rozliczenia zakupu, z uwzględnieniem rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. poz. 1579);
7)
formy zabezpieczeń należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy o dofinansowanie;
8)
warunki rozwiązania umowy o dofinansowanie ze względu na nieprawidłowości występujące w trakcie realizacji zakupu;
9)
warunki i terminy zwrotu środków nieprawidłowo wykorzystanych lub pobranych w nadmiernej wysokości lub w sposób nienależny.
3. 
Podmiot, któremu udzielono pomocy, jest obowiązany do przedstawienia sprawozdania z jego wykorzystania, na zasadach i w terminach określonych w umowie o dofinansowanie.
§  15. 
1. 
W przypadku gdy pomoc jest:
1)
wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem,
2)
wykorzystana z naruszeniem umowy, o której mowa w § 14 ust. 1,
3)
pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości

- podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia przekazania pomocy.

2. 
W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 stosuje się odpowiednio przepisy art. 169 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869).
§  16. 
1. 
Termin, o którym mowa w § 8, dla wniosków składanych w 2012 r. upływa z dniem 20 sierpnia 2012 r.
2. 
Termin, o którym mowa w § 9 ust. 1, dla wniosków składanych w 2012 r. upływa z dniem 8 października 2012 r.
§  17. 
Rozporządzenie wchodzi w życie w dniu następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

WNIOSEK O DOFINANSOWANIE

WNIOSEK O DOFINANSOWANIE

1. Firma podmiotu wnioskującego:
2. Pełny adres siedziby lub miejsca zamieszkania, zgodnie z dokumentami rejestrowymi:
3. Województwo:
4. Adres do korespondencji:
5. NIP: 6. Nr KRS:
7. Nr konta bankowego:
8. Sposób reprezentacji podmiotu:
9. Osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu:
10. Nr telefonu:
11. Nr faksu:
12. Adres e-mail:
13. Łączna wartość pomocy de minimis uzyskanej przez podmiot w bieżącym roku podatkowym oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych:
............................................................................
(słownie: ............................................................................................................................... złotych),
to jest
.............................................................. EUR1)
(słownie: .......................................................................................................................................... euro)
14. Wyszczególnienie planowanych zakupów:
15. Efekty realizacji projektu:
16. Wnioskowana kwota dofinansowania (wartość netto):
.................................................................................
(słownie:................................................................................................................................. złotych)
17. Czy podmiot otrzymywał już dofinansowanie, o którym mowa w art. 22b ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1183, z późn. zm.) - jeśli tak, wskazać rok i wartość dofinansowania (w zł):

____________________________________________

1) Przeliczenie zgodnie ze średnim kursem NBP z dnia udzielenia pomocy.

18. Uzasadnienie udzielenia dofinansowania, w szczególności spełnienia warunków określonych w § 12 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 3 sierpnia 2012 r. w sprawie dofinansowania zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacji nadzoru w tym zakresie (Dz. U. z 2019 r. poz. 905):
19. Zakupy
lp. rodzaj zakupów, na które ma zostać przyznane dofinansowanie koszt

jednostkowy

w zł netto

liczba sztuk

planowanych do

zakupu

planowany łączny

koszt zakupu

w zł netto

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
20. Łączna wartość netto (w zł)
21. Podatek VAT
22. Łączna wartość brutto (w zł)
23. Oczekiwana wysokość dofinansowania(nie więcej niż 50% łącznej wartości nettoplanowanych kosztów zakupu) ...................................................... zł
(słownie: .................................................................................
................................................................................... złotych)
24. Wkład własny wnioskodawcy .....................................................
(słownie: .................................................................................
................................................................................... złotych)

.................................................................................... ..................................................................

(miejscowość, data) (podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku)

Oświadczenie:

W imieniu podmiotu, który reprezentuję, oświadczam, że podmiot wnioskujący o dofinansowanie nie ma zaległości podatkowych oraz zaległości z tytułu składek, o których mowa w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, z późn. zm.).

.................................................................................... .....................................................................

(miejscowość, data) (podpis osoby uprawnionej do złożenia wniosku)

1 Obecnie działem administracji rządowej - transport kieruje Minister Infrastruktury, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz.U.2018.101).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.905 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Dofinansowanie zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa działalności lotniczej i realizacja nadzoru w tym zakresie.
Data aktu: 03/08/2012
Data ogłoszenia: 15/05/2019
Data wejścia w życie: 09/08/2012