Wzór zbiorczego sprawozdania o produktach w opakowaniach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za rok 2018.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 14 marca 2019 r.
w sprawie wzoru zbiorczego sprawozdania o produktach w opakowaniach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za rok 2018

Na podstawie art. 237c ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór zbiorczego sprawozdania o produktach w opakowaniach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za rok 2018, o którym mowa w art. 237c ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
§  2. 
Wzór zbiorczego sprawozdania, o którym mowa w § 1, określa załącznik do rozporządzenia.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

ZBIORCZE SPRAWOZDANIE O PRODUKTACH W OPAKOWANIACH, OPAKOWANIACH

I O GOSPODAROWANIU ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI ZA ROK 2018

Dane identyfikujące podmiot składający sprawozdanie

MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA

..............................................................

Rok

kalendarzowy

Dane osoby sporządzającej
Imię Nazwisko
Telefon służbowy E-mail służbowy
Data [DD/MM/RRRR]
Podpis1) osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu składającego sprawozdanie

Objaśnienie:

1) Dotyczy postaci papierowej dokumentu.

Tabela 1. Masa wytworzonych opakowań

Rodzaj materiału, z jakiego zostało wykonane opakowanie Masa wytworzonych opakowań1) Informacja o przekroczonych maksymalnych sumach zawartości ołowiu, kadmu, rtęci i chromu sześciowartościowego w opakowaniu2) Informacja o toksyczności lub zagrożeniach ze strony materiałów opakowaniowych lub składników stosowanych do produkcji opakowań
jednorazowych wielokrotnego

użytku

ogółem masa opakowań, w których przekroczono maksymalną sumę zawartości1)

[Mg]

najwyższa rzeczywista wartość sumy zawartości [mg/kg] masa opakowań, w których występuje toksyczność lub zagrożenia1) [Mg] klasa zagrożenia3)
[Mg]
Tworzywa sztuczne
Metale – ogółem
w tym:
aluminium
stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale
Papier i tektura
Szkło
Drewno
Inne – ogółem
w tym:

wielomateriałowe

Razem:

Objaśnienia:

1) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

2) Maksymalna zawartość ołowiu, kadmu, rtęci i chromu sześciowartościowego w opakowaniu została określona w art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 150, z późn. zm.).

3) Należy podać wszystkie klasy zagrożeń, które wystąpiły w materiałach opakowaniowych lub składnikach stosowanych do produkcji opakowań, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającym i uchylającym dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm.).

Tabela 2. Masa przywiezionych z zagranicy opakowań

Rodzaj materiału, z jakiego zostało wykonane opakowanie Masa przywiezionych z zagranicy opakowań1) Informacja o przekroczonych maksymalnych sumach zawartości ołowiu, kadmu, rtęci i chromu sześciowartościowego w opakowaniu2) Informacja o toksyczności lub zagrożeniach ze strony materiałów opakowaniowych lub składników stosowanych do produkcji opakowań
jednorazowych wielokrotnego

użytku

ogółem masa opakowań, w których przekroczono maksymalną sumę zawartości1)

[Mg]

najwyższa rzeczywista wartość sumy zawartości [mg/kg] masa opakowań, w których występuje toksyczność lub zagrożenia1)

[Mg]

klasa zagrożenia3)
[Mg]
Tworzywa sztuczne
Metale – ogółem
w tym:
aluminium
stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale
Papier i tektura
Szkło
Drewno
Inne – ogółem
w tym:

wielomateriałowe

Razem:

Objaśnienia:

1) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

2) Maksymalna zawartość ołowiu, kadmu, rtęci i chromu sześciowartościowego w opakowaniu została określona w art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

3) Należy podać wszystkie klasy zagrożeń, które wystąpiły w materiałach opakowaniowych lub składnikach stosowanych do produkcji opakowań, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającym i uchylającym dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm.).

Tabela 3. Masa wywiezionych za granicę opakowań

Rodzaj materiału, z jakiego zostało wykonane opakowanie Masa wywiezionych za granicę opakowań1)
jednorazowych wielokrotnego użytku ogółem
[Mg]
Tworzywa sztuczne
Metale – ogółem
w tym:
aluminium
stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale
Papier i tektura
Szkło
Drewno
Inne – ogółem
w tym:

wielomateriałowe

Razem:

Objaśnienie:

1) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

Tabela 4.1. Informacja o masie opakowań, w których zostały wprowadzone do obrotu produkty, masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów opakowaniowych oraz osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad Tworzywa sztuczne Aluminium Stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale Papier i tektura Szkło Drewno Pozostałe1)
1 2 3 4 5 6 7
Masa wprowadzonych do obrotu opakowań2)

Mg]

podlegających obowiązkowi odzysku ogółem i recyklingu ogółem:3) w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętego poziomu4)
podlegających obowiązkowi recyklingu:5) w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętego poziomu4)
Masa odpadów poddanych2)

[Mg]:

odzyskowi: ogółem6)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
recyklingowi: ogółem6)
według rodzaju materiału6)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
Osiągnięty poziom7)

[%]:

odzysku ogółem8)
recyklingu: ogółem8)
według rodzaju materiału8
w tym pochodzących z gospodarstw domowych9)

Objaśnienia:

1) Należy podać opakowania inne niż w pozycjach 1-6 oraz inne niż opakowania wielomateriałowe i opakowania środków niebezpiecznych.

2) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

3) Należy podać łączną masę dla wszystkich rodzajów opakowań. W pozycjach tych nie uwzględnia się opakowań, o których mowa w art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

4) Należy uwzględnić masy wprowadzonych do obrotu opakowań w poprzednim roku kalendarzowym oraz, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach, o którym mowa w art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w danym roku kalendarzowym.

5) Należy podać masę opakowań z podziałem na poszczególne rodzaje. W pozycjach tych nie uwzględnia się opakowań, o których mowa w art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

6) Należy podać masę odpadów opakowaniowych przekazanych w danym roku kalendarzowym do odzysku lub recyklingu, potwierdzoną odpowiednio dokumentem DPO, DPR, EDPO albo EDPR. Dane te obejmują również odpady opakowaniowe poddane procesowi odzysku lub recyklingu we własnym zakresie, których masa została ustalona na podstawie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów prowadzonej przez przedsiębiorcę przetwarzającego odpady.

7) Należy podać z dokładnością do 0,01%.

8) Należy obliczyć zgodnie z art. 20 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

9) Należy wyliczyć na podstawie masy odpadów opakowaniowych danego rodzaju pochodzących z gospodarstw domowych poddanych w danym roku kalendarzowym recyklingowi w stosunku do masy odpadów opakowaniowych poddanych w danym roku kalendarzowym recyklingowi według rodzaju materiału.

Uwaga:

Pozycje dotyczące odzysku lub recyklingu ogółem odpadów opakowaniowych należy wypełnić wyłącznie w odniesieniu do łącznej masy wszystkich rodzajów opakowań wprowadzonych do obrotu przez przedsiębiorców i łącznej masy odpadów opakowaniowych, w tym pochodzących z gospodarstw domowych, poddanych odzyskowi lub recyklingowi.

Tabela 4.2. Informacja o masie opakowań wielomateriałowych, w których zostały wprowadzone do obrotu produkty, masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów po opakowaniach wielomateriałowych oraz osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów po tych opakowaniach

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad Tworzywa sztuczne Aluminium Stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale Papier i tektura Szkło Drewno Pozostałe1)
1 2 3 4 5 6 7
Masa wprowadzonych do obrotu opakowań2)

[Mg]:

podlegających obowiązkowi odzysku ogółem i recyklingu ogółem: w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętych poziomów3)
podlegających obowiązkowi odzysku lub recyklingu:4) w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętych poziomów3)
Masa odpadów poddanych2)

[Mg]:

odzyskowi: ogółem5)
według rodzaju materiału5)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
recyklingowi: ogółem5)
według rodzaju materiału5)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
Osiągnięty poziom6)

[%]:

odzysku: ogółem7)
według rodzaju materiału7)
recyklingu: ogółem7)
według rodzaju materiału7)

Objaśnienia:

1) Należy podać opakowania inne niż w pozycjach 1 - 6, z wyłączeniem opakowań wielomateriałowych po środkach niebezpiecznych.

2) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

3) Należy uwzględnić masy wprowadzonych do obrotu opakowań w poprzednim roku kalendarzowym oraz, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach, o którym mowa w art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w danym roku kalendarzowym.

4) Należy podać masę opakowań wielomateriałowych z podziałem na poszczególne ich rodzaje (według rodzaju materiału przeważającego). W pozycjach tych nie uwzględnia się opakowań, o których mowa w art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

5) Należy podać masę odpadów opakowaniowych wielomateriałowych przekazanych w danym roku kalendarzowym do odzysku lub recyklingu, potwierdzoną odpowiednio dokumentem DPO, DPR, EDPO albo EDPR. Dane te obejmują również odpady opakowaniowe wielomateriałowe poddane procesowi odzysku lub recyklingu we własnym zakresie, których masa została ustalona na podstawie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów prowadzonej przez przedsiębiorcę przetwarzającego odpady.

6) Należy podać z dokładnością do 0,01%.

7) Należy obliczyć zgodnie z art. 20 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

Uwaga:

Pozycje dotyczące odzysku lub recyklingu ogółem odpadów opakowaniowych wielomateriałowych należy wypełnić wyłącznie w odniesieniu do łącznej masy wszystkich rodzajów opakowań wielomateriałowych wprowadzonych do obrotu przez przedsiębiorców i łącznej masy odpadów po opakowaniach wielomateriałowych poddanych odzyskowi lub recyklingowi.

Tabela 4.3. Informacja o masie opakowań, w których zostały w prowadzone do obrotu środki niebezpieczne, masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów opakowaniowych po środkach niebezpiecznych oraz osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów po tych opakowaniach1)

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad Opakowania środków niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin2) Tworzywa sztuczne Aluminium Stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale Papier i tektura Szkło Drewno Pozostałe3)
1 2 3 4 5 6 7
Masa

wprowadzonych do obrotu opakowań4)

[Mg]:

podlegających obowiązkowi odzysku i recyklingu:5) w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętych poziomów6)
Masa odpadów poddanych 4)

[Mg]:

odzyskowi: według rodzaju materiału7)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
recyklingowi: według rodzaju materiału7)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
Osiągnięty poziom8)

[%]:

odzysku według rodzaju materiału9)
recyklingu według rodzaju materiału9)

Objaśnienia:

1) Tabelę należy wypełnić oddzielnie dla opakowań po środkach niebezpiecznych oraz dla opakowań po środkach niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin.

2) Należy zaznaczyć kwadrat symbolem X, jeżeli tabela dotyczy opakowań środków niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin.

3) Należy podać opakowania inne niż w pozycjach 1 - 6, z wyłączeniem opakowań wielomateriałowych.

4) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

5) Należy podać masę opakowań z podziałem na poszczególne ich rodzaje. W pozycjach tych nie uwzględnia się opakowań, o których mowa w art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

6) Należy uwzględnić masy wprowadzonych do obrotu opakowań w poprzednim roku kalendarzowym oraz, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach, o którym mowa w art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w danym roku kalendarzowym.

7) Należy podać masę odpadów opakowaniowych przekazanych w danym roku kalendarzowym do odzysku lub recyklingu, potwierdzoną odpowiednio dokumentem DPO, DPR, EDPO albo EDPR. Dane te obejmują również odpady opakowaniowe poddane procesowi odzysku lub recyklingu we własnym zakresie, których masa została ustalona na podstawie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów prowadzonej przez przedsiębiorcę przetwarzającego odpady.

8) Należy podać z dokładnością do 0,01%.

9) Należy obliczyć zgodnie z art. 20 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Rozliczenie obowiązku z zakresu uzyskania odpowiedniego poziomu odzysku i recyklingu dla danego rodzaju materiału, w którym dokonano wprowadzenia do obrotu produktu w opakowaniu, może być wykonane dowolnym rodzajem opakowania po środku niebezpiecznym.

Tabela 4.4. Informacja o masie opakowań wielomateriałowych, w których zostały wprowadzone do obrotu środki niebezpieczne, masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów po tych opakowaniach oraz osiągniętych poziomach odzysku i recyklingu odpadów po tych opakowaniach1)

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad Opakowania wielomateriałowe środków niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin2) Tworzywa sztuczne Aluminium Stal, w tym blacha stalowa, oraz pozostałe metale Papier i tektura Szkło Drewno Pozostałe3)
1 2 3 4 5 6 7
Masa wprowadzonych do obrotu opakowań4)[Mg]: podlegających obowiązkowi odzysku i recyklingu:5) w danym roku kalendarzowym
w roku poprzedzającym dany rok kalendarzowy
stanowiąca podstawę do obliczenia osiągniętych poziomów6)
Masa odpadów poddanych4)[Mg]: odzyskowi: według rodzaju materiału7)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
recyklingowi: według rodzaju materiału7)
w tym pochodzących z gospodarstw domowych
Osiągnięty poziom8)

[%]:

odzysku według rodzaju materiału9)
recyklingu według rodzaju materiału9)

Objaśnienia:

1) Tabelę należy wypełnić oddzielnie dla opakowań wielomateriałowych po środkach niebezpiecznych oraz dla opakowań wielomateriałowych po środkach niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin.

2) Należy zaznaczyć kwadrat symbolem X, jeżeli tabela dotyczy opakowań wielomateriałowych środków niebezpiecznych będących środkami ochrony roślin.

3) Należy podać opakowania inne niż w pozycjach 1 - 6.

4) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

5) Należy podać masę opakowań z podziałem na poszczególne rodzaje. W pozycjach tych nie uwzględnia się opakowań, o których mowa w art. 6 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

6) Należy uwzględnić masy wprowadzonych do obrotu opakowań w poprzednim roku kalendarzowym oraz, w przypadku wprowadzającego produkty w opakowaniach, o którym mowa w art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w danym roku kalendarzowym.

7) Należy podać masę odpadów opakowaniowych przekazanych w danym roku kalendarzowym do odzysku lub recyklingu, potwierdzoną odpowiednio dokumentem DPO, DPR, EDPO albo EDPR. Dane te obejmują również odpady opakowaniowe poddane procesowi odzysku lub recyklingu we własnym zakresie, których masa została ustalona na podstawie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów prowadzonej przez przedsiębiorcę przetwarzającego odpady.

8) Należy podać z dokładnością do 0,01%.

9) Należy obliczyć zgodnie z art. 20 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Rozliczenie obowiązku z zakresu uzyskania odpowiedniego poziomu odzysku i recyklingu dla danego rodzaju materiału, w którym dokonano wprowadzenia do obrotu produktu w opakowaniu, może być wykonane dowolnym rodzajem opakowania po środku niebezpiecznym.

Tabela 5.1. Informacja o masie i rodzaju odpadów opakowaniowych poddanych odzyskowi w kraju, w tym termicznemu przekształcaniu w spalarniach i współspalarniach odpadów z odzyskiem energii

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad1) Odpady poddane odzyskowi, w tym termicznemu przekształcaniu z odzyskiem energii w wyniku: 2), 3) Odpady poddane odzyskowi11)
recyklingu materiału4) innych metod recyklingu5) łącznego recyklingu6) termicznego przekształcania odpadów we współspalarniach odpadów z odzyskiem energii7) termicznego przekształcania odpadów w spalarniach odpadów z odzyskiem energii8) innego procesu odzysku9) łącznego odzysku z wyłączeniem recyklingu10)
[Mg]
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Opakowania z tworzyw sztucznych
Opakowania z metali - ogółem
w tym:
opakowania z aluminium
opakowania ze stali, w tym blachy stalowej, oraz z pozostałych metali
Opakowania z papieru i tektury
Opakowania ze szkła
Opakowania z drewna
Opakowania wielomateriałowe12)
Pozostałe opakowania
Razem:

Objaśnienia:

1) W przypadku opakowań po środkach niebezpiecznych należy uwzględnić te opakowania według rodzaju materiału, z którego zostały wykonane.

2) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

3) Należy podać masę odpadów opakowaniowych potwierdzoną odpowiednio dokumentem DPO, DPR albo masę ustaloną na podstawie prowadzonej ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, w przypadku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych dokonywanych we własnym zakresie.

4) Dane dotyczące recyklingu materiału obejmują wyłącznie recykling, w wyniku którego powstaje produkt wykonany z tego samego rodzaju materiału, z którego powstał odpad przekazany do recyklingu.

5) Dane obejmują wszystkie procesy odzysku będące recyklingiem, w tym recykling organiczny, z wyjątkiem recyklingu materiału.

6) Dane obejmują sumę danych z kolumn 2 i 3.

7) Dane obejmują odpady przekazane do termicznego przekształcania w celu odzysku energii.

8) Dane obejmują odpady przekazane do termicznego przekształcania, którego głównym celem jest unieszkodliwienie odpadów, a dodatkowym efektem jest odzysk energii.

9) Dane obejmują wszystkie procesy odzysku, z wyłączeniem recyklingu i odzysku energii.

10) Dane obejmują sumę danych z kolumn 5, 6 i 7.

11) Dane obejmują sumę danych z kolumn 4 i 8.

12) Należy podać masę bez podziału na rodzaj materiału przeważającego w opakowaniu wielomateriałowym.

Tabela 5.2. Informacja o masie i rodzaju odpadów opakowaniowych poddanych odzyskowi poza terytorium kraju, w tym termicznemu przekształcaniu w spalarniach i współspalarniach odpadów z odzyskiem energii

Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad1) Odpady poddane odzyskowi, w tym termicznemu przekształcaniu z odzyskiem energii w wyniku:2), 3) Odpady poddane odzyskowi11)
recyklingu materiału4) innych metod recyklingu5) łącznego recyklingu6) termicznego przekształcania odpadów we współspalarniach odpadów z odzyskiem energii7) termicznego przekształcania odpadów w spalarniach odpadów z odzyskiem energii8) innego procesu odzysku9) łącznego odzysku z wyłączeniem recyklingu10)
[Mg]
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Opakowania z tworzyw sztucznych
Opakowania z metali - ogółem
w tym:
opakowania z aluminium
opakowania ze stali, w tym blachy stalowej, oraz z pozostałych metali
Opakowania z papieru i tektury
Opakowania ze szkła
Opakowania z drewna
Opakowania wielomateriałowe12)
Pozostałe opakowania
Razem:

Objaśnienia:

1) W przypadku opakowań po środkach niebezpiecznych należy uwzględnić te opakowania według rodzaju materiału, z którego zostały wykonane.

2) Należy podać z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku. W przypadku gdy masa jest mniejsza niż 1 kg, należy podać 0,001 Mg.

3) Należy podać masę odpadów opakowaniowych potwierdzoną odpowiednio dokumentem EDPO albo EDPR.

4) Dane dotyczące recyklingu materiału obejmują wyłącznie recykling, w wyniku którego powstaje produkt wykonany z tego samego rodzaju materiału, z którego powstał odpad przekazany do recyklingu.

5) Dane obejmują wszystkie procesy odzysku będące recyklingiem, w tym recykling organiczny, z wyjątkiem recyklingu materiału.

6) Dane obejmują sumę danych z kolumn 2 i 3.

7) Dane obejmują odpady przekazane do termicznego przekształcania w celu odzysku energii.

8) Dane obejmują odpady przekazane do termicznego przekształcania, którego głównym celem jest unieszkodliwienie odpadów, a dodatkowym efektem jest odzysk energii.

9) Dane obejmują wszystkie procesy odzysku, z wyłączeniem recyklingu i odzysku energii.

10) Dane obejmują sumę danych z kolumn 5, 6 i 7.

11) Dane obejmują sumę danych z kolumn 4 i 8.

12) Należy podać masę bez podziału na rodzaj materiału przeważającego w opakowaniu wielomateriałowym.

Uwaga:

Łączna masa odpadów poddanych odzyskowi podana w kolumnie 9 w tabelach 5.1. i 5.2. musi odpowiadać masie odpadów poddanych łącznie odzyskowi ogółem podanej w tabeli 4.1. oraz odzyskowi podanej w tabelach 4.2., 4.3. i 4.4. tego sprawozdania.

Tabela 6. Informacja o wysokości należnej opłaty produktowej1)

Lp. Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad2) Wysokość należnej opłaty produktowej [zł]: Wysokość należnej, zaległej opłaty produktowej wraz z odsetkami za zwłokę oraz dodatkowej

opłaty produktowej [zł]:

odzysku3) recyklingu ogółem3) recyklingu4) recyklingu odpadów opakowaniowych pochodzących z gospodarstw domowych4) odzysku5) recyklingu ogółem5) recyklingu5) recyklingu odpadów opakowaniowych pochodzących z gospodarstw domowych5) odsetki6) razem7)
Łączna opłata produktowa8)

Objaśnienia:

1) Dotyczy informacji o wysokości opłaty produktowej wniesionej na rachunek bankowy prowadzony przez marszałka województwa zgodnie z art. 36 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

2) Należy podać zgodnie z rodzajami opakowań określonymi w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Należy podać tylko te rodzaje opakowań, które zostały przez przedsiębiorcę wprowadzone do obrotu, w kolejności ustalonej w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, dla których nie uzyskano wymaganych poziomów obliczonych zgodnie z art. 20 ust. 2 albo 3 tej ustawy.

3) Należy podać wysokość wniesionych opłat produktowych do dnia 15 marca roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy, w odniesieniu do łącznej masy wszystkich opakowań wprowadzonych przez przedsiębiorcę do obrotu bez podziału na poszczególne ich rodzaje.

4) Należy podać wysokość wniesionych opłat produktowych do dnia 15 marca roku kalendarzowego następującego po roku, którego opłata dotyczy, z podziałem na poszczególne rodzaje opakowań, z których powstał odpad.

5) Należy podać wysokość zaległych opłat produktowych i dodatkowych opłat produktowych wniesionych w danym roku sprawozdawczym.

6) Należy podać odsetki za zwłokę.

7) Należy podać sumę wartości odzysku ogółem, recyklingu ogółem, recyklingu, recyklingu odpadów opakowaniowych pochodzących z gospodarstw domowych i odsetki.

8) Należną opłatę produktową należy podać z dokładnością do pełnych złotych, zaokrągloną zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.). Należy podać sumę należnej opłaty produktowej obliczonej łącznie dla odzysku, recyklingu ogółem, recyklingu oraz recyklingu odpadów opakowaniowych pochodzących z gospodarstw domowych.

1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. poz. 96).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie wzoru zbiorczego sprawozdania (Dz. U. poz. 1115), które utraciło moc z dniem 7 stycznia 2019 r. zgodnie z art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2422, z 2018 r. poz. 1544 oraz z 2019 r. poz. 60).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.513

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór zbiorczego sprawozdania o produktach w opakowaniach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi za rok 2018.
Data aktu: 14/03/2019
Data ogłoszenia: 18/03/2019
Data wejścia w życie: 19/03/2019