Określenie wzoru sprawozdania centrum integracji społecznej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ 1
z dnia 30 grudnia 2016 r.
w sprawie określenia wzoru sprawozdania centrum integracji społecznej

Na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1828) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór sprawozdania centrum integracji społecznej zawierającego dane dotyczące:
1)
liczby pracowników zatrudnionych w okresie sprawozdawczym;
2)
liczby uczestników, z uwzględnieniem podziału na grupy osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym;
3)
liczby uczestników usamodzielnionych ekonomicznie;
4)
liczby uczestników objętych reintegracją zawodową i społeczną;
5)
usług kierowanych do uczestników w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
6)
wykonania planu finansowego za poprzedni rok, z uwzględnieniem przyznanych dotacji, wypłaconych świadczeń integracyjnych i premii motywacyjnych;
7)
preliminarza wydatków i przychodów na rok bieżący.
§  2. 
Określa się wzór sprawozdania centrum integracji społecznej, który stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

SPRAWOZDANIE

CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ ZA ROK ................

SPRAWOZDANIE

CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ ZA ROK ...................

CZĘŚĆ I. DANE OGÓLNE
1 NAZWA
2 REGON
3 ADRES

(ulica, kod pocztowy, miejscowość, dane

kontaktowe służbowe – telefon, faks, e-mail)

4 NAZWA INSTYTUCJI TWORZĄCEJ

CENTRUM

1) Jednostka samorządu terytorialnego
2) Organizacja pozarządowa
3) Kościelna osoba prawna
4) Spółdzielnia socjalna założona przez

osoby prawne

5 DATA PRZYZNANIA STATUSU

CENTRUM

(data wydania przez wojewodę decyzji

administracyjnej o przyznaniu statusu po raz

pierwszy)

Data przyznania statusu po raz kolejny
Data przyznania statusu po raz kolejny
6 DATA ROZPOCZĘCIA DZIAŁALNOŚCI
7 FORMA PRAWNA, W JAKIEJ

UTWORZONO CENTRUM

(dotyczy tylko Centrów tworzonych przez

jednostki samorządu terytorialnego)

Jednostka budżetowa
Samorządowy zakład budżetowy
CZĘŚĆ II. ROZLICZENIE OTRZYMANYCH DOTACJI
1. OTRZYMANE DOTACJE
Wyszczególnienie Kwota otrzymana

(w tys. zł)

Kwota wydatkowana

(w tys. zł)

w roku sprawozdawczym
Dotacje ogółem
z tego: z budżetu gminy
w tym: na pierwsze wyposażenie
na działalność
z tego: z budżetu województwa
w tym: na pierwsze wyposażenie
na działalność
inne
2. WYKORZYSTANIE DOTACJI
Wyszczególnienie Wydatkowana kwota

(w tys. zł)

Wykorzystanie dotacji (ogółem)
w tym: na pierwsze wyposażenie Centrum

(dotyczy tylko nowo utworzonego Centrum)

w tym: przystosowanie do potrzeb uczestników zajęć

w Centrum pomieszczeń przeznaczonych na

reintegrację zawodową i społeczną

wyposażenie pomieszczeń oraz przygotowanie

stanowisk pracy, w tym zakup maszyn i urządzeń

niezbędnych do prowadzenia działalności, o której

mowa w art. 9 ustawy1

zakup surowców, materiałów i narzędzi niezbędnych

do rozpoczęcia działalności

na okres pierwszych 3 miesięcy działalności Centrum

(dotyczy tylko nowo utworzonego Centrum)

na bieżącą działalność Centrum
_____________________________

1) Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1828).

CZĘŚĆ III. LICZBA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W CENTRUM

W OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM

Wyszczególnienie Liczba osób ogółem
1 Nawiązanie zatrudnienia
2 Ustanie zatrudnienia
3 Przeciętne zatrudnienie
4 Pracownicy zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy
w tym: 4.1 pracownik socjalny
4.2 instruktor zawodu
4.3 pracownicy odpowiedzialni za dany rodzaj

działalności, o którym mowa w art. 9 ustawy*)

4.4 osoby prowadzące reintegrację zawodową

i społeczną, zaliczające się do kadry Centrum

w tym: psycholog
terapeuta
doradca zawodowy
pośrednik pracy
5 Pracownicy zatrudnieni w niepełnym wymiarze czasu pracy
w tym: 5.1 pracownik socjalny
5.2 instruktor zawodu
5.3 pracownicy odpowiedzialni za dany rodzaj

działalności, o którym mowa w art. 9 ustawy1

5.4 osoby prowadzące reintegrację zawodową

i społeczną, zaliczające się do kadry Centrum

w tym: psycholog
terapeuta
doradca zawodowy
pośrednik pracy
6 Inna kadra Centrum (wymienić jaka):
a)
b)
c)
d)
7 Osoby skierowane do pracy w Centrum przez powiatowy

urząd pracy na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy1

CZĘŚĆ IV. LICZBA UCZESTNIKÓW OBJĘTYCH REINTEGRACJĄ ZAWODOWĄ

I SPOŁECZNĄ ORAZ USAMODZIELNIONYCH EKONOMICZNIE

1. Struktura uczestników
Wyszczególnienie Liczba osób, które
rozpoczęły

zajęcia

uczestniczyły

w zajęciach

ukończyły

zajęcia

Uczestnicy zajęć (ogółem)
1.1 Osoby bezdomne realizujące

indywidualny program wychodzenia

z bezdomności

1.2 Osoby uzależnione od alkoholu
1.3 Osoby uzależnione od narkotyków lub

innych środków odurzających

1.4 Osoby chore psychicznie
1.5 Osoby długotrwale bezrobotne
1.6 Osoby zwalniane z zakładów karnych,

mające trudności w integracji ze

środowiskiem

1.7 Uchodźcy realizujący indywidualny

program integracji

1.8 Osoby niepełnosprawne
1.9 Inni
2. Liczba uczestników korzystających z usług reintegracji zawodowej i społecznej
Wyszczególnienie Liczba osób, które
rozpoczęły uczestniczyły ukończyły
Korzystający z usług (ogółem)
2.1 Warsztaty zawodowe w ramach

działalności wytwórczej, handlowej lub

usługowej prowadzonej przez Centrum,

o której mowa w art. 9 ustawy1

w tym: warsztat nr 1 .....................................

................................................................

warsztat nr 2 .....................................

................................................................

warsztat nr 3 .....................................

................................................................

warsztat nr 4 .....................................

................................................................

2.2 Korzystanie z przekazywanych przez

Centrum propozycji ofert pracy

2.3 Zajęcia z zakresu prowadzenia

samodzielnej działalności gospodarczej,

w tym w formie spółdzielni socjalnej

2.4 Inne zajęcia z zakresu reintegracji

zawodowej

2.5 Zajęcia terapeutyczne
2.6 Grupy wsparcia oraz grupy samopomocy
2.7 Korzystanie z indywidualnego

poradnictwa psychologicznego

lub terapeutycznego

2.8 Grupy edukacyjne
2.9 Inne usługi w zakresie reintegracji

społecznej

2.10 Szkolenia zawodowe prowadzone przez

podmiot zewnętrzny

3. Liczba osób, które pozytywnie zakończyły uczestnictwo w Centrum

usamodzielnionych ekonomicznie

Wyszczególnienie Liczba osób
3.1 Uczestnicy Centrum skierowani do pracy u pracodawcy

w ramach zatrudnienia wspieranego

(art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy1)

3.2 Uczestnicy Centrum zatrudnieni u pracodawcy bez

zatrudnienia wspieranego

3.3 Uczestnicy Centrum skierowani do pracy w Centrum

(art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy1)

3.4 Uczestnicy Centrum, którzy podjęli samodzielną

działalność gospodarczą

3.5 Uczestnicy Centrum, którzy podjęli działalność

gospodarczą w formie spółdzielni socjalnej

(art. 16 ust. 1a ustawy1)

3.6 Uczestnicy skierowani do odbycia stażu zawodowego na

podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji

zatrudnienia i instytucjach rynku pracy2)

3.7 Uczestnicy Centrum, którzy nabyli prawo do świadczeń

emerytalnych lub rentowych

CZĘŚĆ V. WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO I PRELIMINARZ WYDATKÓW

I PRZYCHODÓW

1. PRZYCHODY W ROKU SPRAWOZDAWCZYM ORAZ PLAN PRZYCHODÓW NA

ROK BIEŻĄCY

Wyszczególnienie Przychody w roku

sprawozdawczym

(w tys. zł)

Plan przychodów

w roku bieżącym

(w tys. zł)

Przychody ogółem
w tym środki: z budżetu gminy
z budżetu województwa
z Funduszu Pracy
z Unii Europejskiej
z własnej działalności
z innych źródeł
z jakich:
____________________________________

2) Dz. U. z 2016 r. poz. 645, z późn. zm.

2. WYDATKI W ROKU SPRAWOZDAWCZYM ORAZ PLAN WYDATKÓW NA ROK

BIEŻĄCY

Wyszczególnienie Wydatki w roku

sprawozdawczym

w tys. zł

Plan wydatków

w roku bieżącym

w tys. zł

Wydatki ogółem
z tego: świadczenia integracyjne i motywacyjna

premia integracyjna

zakup materiałów, energii i usług
najem lokalu i remonty pomieszczeń

użytkowanych przez Centrum

podatki opłacane przez Centrum
wynagrodzenia pracowników Centrum

i pochodne od tych wynagrodzeń

koszt realizacji reintegracji zawodowej

i społecznej oraz niezbędnej obsługi

działalności Centrum w tym zakresie

szkolenia pracowników i kadry Centrum

związane z działalnością Centrum

posiłki dla uczestników
wydatki na ubezpieczenie mienia Centrum
inne wydatki związane z działalnością

Centrum

wydatki rzeczowo-administracyjne
w tym: zakup materiałów i wyposażenia
zakup żywności
zakup pomocy naukowych,

dydaktycznych i książek

zakup energii
zakup usług remontowych
zakup pozostałych usług
ubezpieczenia i inne opłaty
podróże służbowe krajowe

i zagraniczne

inne
środki na finansowanie inwestycji
w tym: wydatki inwestycyjne
wydatki na zakupy inwestycyjne
inne
inne
CZĘŚĆ VI. INFORMACJE O ZMIANIE DANYCH ZAWARTYCH WE WNIOSKU

O NADANIE STATUSU CENTRUM, O KTÓRYM MOWA W ART. 4 USTAWY1

Lp. Wyszczególnienie Opis zmiany Data zaistnienia

zmiany

1
2
3
4
5
1 Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1905).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 października 2007 r. w sprawie określenia wzoru sprawozdania przedstawianego przez centrum integracji społecznej (Dz. U. poz. 1421), które utraciło moc na podstawie art. 1 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1567) z dniem 24 października 2015 r.

Zmiany w prawie

Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024