Przeprowadzanie konkursu oraz przeznaczanie i rozliczanie środków finansowych na informatyzację.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 5 czerwca 2014 r.
w sprawie przeprowadzania konkursu oraz przeznaczania i rozliczania środków finansowych na informatyzację

Na podstawie art. 12h ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235 oraz z 2014 r. poz. 183) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa tryb przeprowadzania konkursu oraz kryteria, sposób i tryb przeznaczania i rozliczania środków finansowych przeznaczonych na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć, o których mowa w art. 12c ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w tym:
1)
sposób oceny wniosków dotyczących projektów informatycznych i przedsięwzięć przewidzianych do dofinansowania;
2)
sposób oceny realizacji projektów informatycznych i przedsięwzięć, zgodnie z warunkami określonymi w umowie, o której mowa w art. 12f ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
3)
sposób rozliczania przyznanych środków finansowych;
4)
sposób dysponowania przyznanymi środkami finansowymi;
5)
wzory wniosku o dofinansowanie oraz raportów z przebiegu realizacji projektów informatycznych i przedsięwzięć oraz rozliczenia przyznanych środków finansowych.
§  2. 
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
komisja - komisję konkursową, o której mowa w art. 12d ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
2)
minister - ministra właściwego do spraw informatyzacji;
3)
projekt - projekt informatyczny o publicznym zastosowaniu albo przedsięwzięcie wspierające rozwój społeczeństwa informacyjnego;
4)
ustawa - ustawę z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
5)
wniosek - wniosek o dofinansowanie projektu.
§  3. 
1.  2
 Wniosek określonego w ogłoszeniu o konkursie podmiotu publicznego mogącego ubiegać się o dofinansowanie składa się w postaci papierowej opatrzonej podpisem własnoręcznym albo w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wniosek podpisuje osoba umocowana do reprezentacji podmiotu składającego wniosek.
2. 
Wyznaczony przez ministra termin składania wniosków nie może być krótszy niż 30 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o konkursie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.
3.  3
 W przypadku złożenia wniosku niekompletnego lub zawierającego braki formalne - wniosek podlega pozostawieniu bez rozpoznania.
4. 
Wniosek złożony po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
5. 
Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  4.  4
 Minister może zastrzec w ogłoszeniu o konkursie konieczność dołączenia do wniosku:
1) 5
 (uchylony);
2) 6
 (uchylony);
3) 7
 (uchylony);
4) 8
 (uchylony);
5) 9
 (uchylony);
6) 10
 analizy ekonomiczno-finansowej celowości realizacji projektu.
§  5. 
1. 
Wniosek jest oceniany przez komisję. Komisja, oceniając wniosek, uwzględnia następujące kryteria:
1)
cel ustanowienia projektu;
2)
możliwość wykonania projektu i zastosowania jego wyników;
3)
zasadność planowanych kosztów w stosunku do przedmiotu i zakresu projektu;
4)
znaczenie projektu dla promocji społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy;
5)
znaczenie projektu dla integracji zasobów i usług świadczonych drogą elektroniczną w administracji publicznej;
6)
znaczenie projektu dla realizacji zadań publicznych udostępnianych drogą elektroniczną, w szczególności przydatności dla:
a)
przedsiębiorców,
b)
obywateli,
c)
administracji publicznej.
2. 
Kryteria oceny wniosku można uszczegółowić w ogłoszeniu o konkursie.
3. 
Ocena sporządzona przez komisję zawiera liczbę przyznanych punktów, propozycję przyznania środków finansowych albo odmowy ich przyznania oraz uzasadnienie.
§  6.  11
 Środki finansowe są przekazywane w ratach na wskazany w umowie rachunek bankowy podmiotu publicznego, zgodnie z harmonogramem określonym w umowie.
§  7. 
1. 
Podmiot publiczny, który otrzymał dofinansowanie, składa ministrowi raport roczny z realizacji projektu oraz wydatkowania środków finansowych. W przypadku projektu, którego realizacja nie przekracza jednego roku, nie sporządza się raportu rocznego.
2. 
Raport roczny podpisuje osoba kierująca podmiotem publicznym oraz główny księgowy.
3. 
Raport roczny składa się w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku, którego dotyczy raport.
4. 
Wzór raportu rocznego określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  8. 
1. 
Podmiot publiczny, który otrzymał dofinansowanie, składa ministrowi raport końcowy z realizacji projektu oraz wydatkowania środków finansowych.
2. 
Raport końcowy składa się w terminie 60 dni od określonej w umowie daty zakończenia projektu.
3. 
Wzór raportu końcowego określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  9. 
Raporty, o których mowa w § 7 i 8, są oceniane przez komisję.
§  10. 
1. 
Ocena raportów rocznych zawiera uzasadnione propozycje dotyczące:
1)
kontynuowania dofinansowania realizacji projektu;
2)
wstrzymania albo zmniejszenia dofinansowania realizacji projektu;
3)
odstąpienia od umowy.
2. 
Na podstawie przedstawionej przez komisję oceny minister rozstrzyga o dalszym dofinansowywaniu projektu albo odstąpieniu od umowy.
§  11. 
1. 
Przy ocenie raportu końcowego z realizacji projektu komisja uwzględnia w szczególności następujące kryteria:
1)
zgodność zakresu merytorycznego wykonanego projektu z ogłoszeniem o konkursie;
2)
zgodność zakresu merytorycznego wykonanego projektu z umową;
3)
prawidłowość wydatkowania środków finansowych w porównaniu z kosztorysem i harmonogramem;
4)
efekty ekonomiczne i korzyści społeczne osiągnięte w wyniku wykonania projektu albo przewidywane do osiągnięcia w ciągu roku od dnia jego zakończenia.
2. 
Ocena raportu końcowego zawiera wniosek o uznanie umowy za:
1)
wykonaną;
2)
wykonaną, z informacją o podlegających zwrotowi środkach finansowych wykorzystanych nieprawidłowo;
3)
wykonaną, z informacją o podlegających zwrotowi środkach finansowych pobranych w nadmiernej wysokości;
4)
niewykonaną w całości albo w części, z informacją o podlegających zwrotowi środkach finansowych wykorzystanych nieprawidłowo.
3. 
Na podstawie przedstawionej przez komisję oceny minister rozstrzyga o uznaniu umowy za wykonaną albo niewykonaną w całości albo w części.
§  12. 
1. 
Niezłożenie w terminie raportów, o których mowa w § 7 i 8, lub złożenie raportu niespełniającego wymagań w zakresie formalnym lub merytorycznym stanowi podstawę do wstrzymania przez ministra dofinansowania lub odstąpienia od umowy, z żądaniem zwrotu środków finansowych przez podmiot publiczny, któremu przekazano dofinansowanie.
2. 
W przypadku stwierdzenia przez właściwe organy kontroli, że przekazany raport nie został sporządzony prawidłowo lub jest nierzetelny, minister może zarządzić wznowienie postępowania dotyczącego oceny realizacji projektu i wydatkowania środków finansowych.
§  13. 
Niewykorzystane lub nieprawidłowo wykorzystane środki finansowe podlegają zwrotowi na rachunek bankowy urzędu obsługującego ministra. Nieprawidłowo wykorzystane środki finansowe są zwracane wraz z odsetkami naliczonymi zgodnie z przepisami o finansach publicznych.
§  14. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  12  

Wniosek o dofinansowanie projektu dofinansowywanego na podstawie art. 12c ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

ZAŁĄCZNIK Nr  2  13  

Raport roczny z realizacji projektu dofinansowywanego na podstawie art. 12c ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz wydatkowania środków finansowych

ZAŁĄCZNIK Nr  3  14  

Raport końcowy z realizacji projektu dofinansowywanego na podstawie art. 12c ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz wydatkowania środków finansowych

1 Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479).
2 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
3 § 3 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
4 § 4 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
5 § 4 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
6 § 4 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
7 § 4 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
8 § 4 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
9 § 4 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
10 § 4 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
11 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
12 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
13 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.
14 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 3 lipca 2023 r. (Dz.U.2023.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lipca 2023 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.780

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Przeprowadzanie konkursu oraz przeznaczanie i rozliczanie środków finansowych na informatyzację.
Data aktu: 05/06/2014
Data ogłoszenia: 13/06/2014
Data wejścia w życie: 21/06/2014