Regulamin organizacyjny Komitetu Offsetowego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 listopada 2014 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu Offsetowego

Na podstawie art. 26 ust. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o niektórych umowach zawieranych w związku z realizacją zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa (Dz. U. poz. 932) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Komitetowi Offsetowemu nadaje się regulamin organizacyjny.
2.
Regulamin organizacyjny Komitetu Offsetowego stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KOMITETU OFFSETOWEGO

§  1.
1.
Na wniosek Ministra Obrony Narodowej organy, o których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o niektórych umowach zawieranych w związku z realizacją zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa (Dz. U. poz. 932), zwanej dalej "ustawą", delegują swoich przedstawicieli do Komitetu Offsetowego, zwanego dalej "Komitetem".
2.
Sekretarzem Komitetu jest szef (dyrektor) komórki lub jednostki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, do której zadań należy obsługa administracyjno-organizacyjna Komitetu.
3.
Do zadań sekretarza Komitetu należy w szczególności przygotowywanie:
1)
projektów zawiadomień, o których mowa w § 2 ust. 3;
2)
materiałów informacyjnych na posiedzenia Komitetu;
3)
projektów ustaleń Komitetu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3 oraz § 4 ust. 3;
4)
dla prowadzącego posiedzenie Komitetu informacji o złożeniu przez członków Komitetu oświadczeń, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy;
5)
wykazu ustaleń Komitetu, o których mowa w § 4 ust. 5;
6)
projektu protokołu, o którym mowa w § 5 ust. 3;
7)
projektu sprawozdania, o którym mowa w § 6 ust. 1.
4.
W przypadku nieobecności członka Komitetu może go zastępować w jego pracach inna osoba pisemnie upoważniona przez właściwy organ.
§  2.
1.
Komitet obraduje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenie Komitetu zwołuje i prowadzi przewodniczący Komitetu, a w przypadku nieobecności przewodniczącego - jego zastępca.
3.
Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku obrad Komitetu są przekazywane członkom Komitetu i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach posiedzenie może być zwołane w trybie pilnym. W zawiadomieniu podaje się wówczas dodatkowo przyczynę zwołania posiedzenia w tym trybie.
§  3.
1.
Prowadzący posiedzenie Komitetu:
1)
przedstawia porządek obrad Komitetu;
2)
przedstawia członkom Komitetu do podpisu protokół poprzedniego posiedzenia Komitetu;
3)
zarządza głosowanie nad wypracowanymi przez Komitet ustaleniami;
4)
wyłącza z udziału w posiedzeniu członków Komitetu, którzy nie złożyli oświadczenia, o którym mowa w art. 6 ust. 2 ustawy.
2.
Ustalenia Komitetu są przyjmowane w drodze głosowania zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków Komitetu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos prowadzącego posiedzenie.
3.
Ustalenia Komitetu mogą być przyjmowane w formie opinii podpisywanej przez członków Komitetu wyrażonej z zachowaniem zasady, o której mowa w ust. 2, lub w formie zapisu do protokołu, o którym mowa w § 5 ust. 3.
4.
Komitet, w razie potrzeby, może powoływać zespoły robocze w celu sporządzania ekspertyz i wydawania opinii niezbędnych do wykonania zadań Komitetu.
§  4.
1.
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu może zarządzić przyjęcie ustaleń Komitetu w trybie obiegowym, tj. w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk przez członków Komitetu.
2.
W przypadku rozpatrywania projektu ustaleń Komitetu w trybie obiegowym termin przedstawienia stanowiska nie powinien być krótszy niż 4 dni robocze.
3.
Projekty ustaleń Komitetu rozpatrywane w trybie obiegowym uważa się za przyjęte, jeżeli wszyscy członkowie Komitetu wyrazili na piśmie zgodę na przyjęcie ustalenia bez zastrzeżeń oraz jeżeli nie zgłoszono uwag lub zastrzeżeń do projektu ustaleń w wyznaczonym terminie.
4.
W przypadku zgłoszenia uwag lub zastrzeżeń, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione przez przewodniczącego Komitetu, przyjęcie ustalenia Komitetu wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu.
5.
Na najbliższym posiedzeniu Komitetu przewodniczący Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu wykaz ustaleń przyjętych przez członków Komitetu w trybie obiegowym.
6.
W przypadku rozpatrzenia projektu ustaleń Komitetu w trybie obiegowym przepisy § 1 ust. 3 pkt 4 oraz § 3 ust. 1 pkt 4 stosuje się odpowiednio.
§  5.
1.
Posiedzenia Komitetu są jawne.
2.
Prowadzący posiedzenie może zarządzić wyłączenie jawności posiedzenia lub jego części z uwagi na charakter omawianych spraw.
3.
Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie Komitetu.
4.
Wgląd w protokół mają członkowie Komitetu i inne osoby upoważnione przez przewodniczącego Komitetu.
§  6.
1.
W terminie do dnia 31 marca każdego roku Komitet sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności. Sprawozdanie jest przyjmowane zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 2.
2.
Sprawozdanie przewodniczący Komitetu przekazuje niezwłocznie Ministrowi Obrony Narodowej.
§  7.
Obsługę organizacyjno-administracyjną Komitetu zapewnia szef (dyrektor) komórki lub jednostki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej do spraw offsetu.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1818

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Regulamin organizacyjny Komitetu Offsetowego.
Data aktu: 27/11/2014
Data ogłoszenia: 17/12/2014
Data wejścia w życie: 01/01/2015