Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 9 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2010 r. Nr 33, poz. 179) zarządza się, co następuje:
§  1.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:
1)
następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:
odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
oodcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
oodcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N7-N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,
b)
tor podejściowy do Portu Północnego:
odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
odcinek od pary pław P1-P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,
obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,
c)
tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:
odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,
b)
falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,
c)
umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,
d)
północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,
e)
wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,
f)
północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,
g)
falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,
h)
falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,
i)
obudowa ujścia Wisły Śmiałej:
falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,
grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,
ostroga zachodnia o długości 200,0 m,
umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) - 6 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 21 szt.,
c)
dalby świetlne - 3 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 37 szt.,
b)
pławy nieświecące - 13 szt.,
c)
pławy nieświecące zimowe - 14 szt.,
d)
pławy świetlne zimowe - 6 szt.;
5)
latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
6)
(uchylony);
7)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,
d)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,
e)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;
8)
system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS-RTK";
9)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":
-
radarowe stacje brzegowe,
-
dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk-Gdynia,
-
linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,
-
system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,
-
systemy telewizji przemysłowej,
-
mierniki hydrometeorologiczne;
10)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
11)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
12)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
13)
(uchylony);
14)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).
§  2.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdynia wchodzą:
1)
następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy od pławy GD do pary pław G1-G2, o długości 4,4 km,
b)
tor wodny od pary pław G1-G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,75 km, szerokości w dnie 150,0 m i głębokości technicznej 14,5 m,
c)
podejście do wejścia południowego, o głębokości technicznej 9,1 m,
d)
(uchylona);
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron główny o długości 2018,8 m,
b)
głowica falochronu północnego wyspowego o długości 18,4 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżnik świetlny) - 2 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 17 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 4 szt.,
b)
(uchylona),
c)
pławy świetlne zimowe - 3 szt.;
5)
latarnie, o których mowa w § 1 pkt 5;
6)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 5,9 km2 i głębokości od 9,0 m do 16,0 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,9 km2 i głębokości od 14,0 m do 25,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 3,2 km2 i głębokości od 26,5 m do 31,0 m;
7)
"DGPS-RTK";
8)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska", o której mowa w § 1 pkt 9;
9)
(uchylony);
10)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
11)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
12)
(uchylony);
13)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków, o którym mowa w § 1 pkt 14.
§  3.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:
1)
następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 200 m - od km 0 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6, 240 m - od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,
b)
wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym. Szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie "WGS-84": φ = 53°56'32"N; λ = 14°16'22"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie "WGS-84": φ = 53°55'32"N; λ = 14°16'22"E,
c)
akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,
d)
akwen podejścia do nabrzeża niskiego przy falochronie wschodnim, o powierzchni 0,23 km2, usytuowany pomiędzy północno-wschodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu oraz północno-wschodnią krawędzią obrotnicy a falochronem wschodnim, ograniczony od strony południowej odcinkiem wyznaczonym przez punkty o współrzędnych w układzie "WGS-84": φ = 53°55'38"N; λ = 14°18'02"E i φ = 53°55'48"N; λ = 14°17'43"E,
e)
tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m - od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m - od km 2,7 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m - od km 0 do km 3,1; 13,0 m - od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m - od km 5,28 do km 67,7,
f)
Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,
g)
Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m - od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m - od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m - od km 0,702 do km 0,778; 80 m - od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych; 9,7 m - od km 0 do km 0,778; 7,0 m - od km 0,778 do km 1,993,
h)
tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m - od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m - od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m - od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m - od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m - od km 5,03 do km 5,32,
i)
tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;
2)
falochrony w Porcie Świnoujście:
a)
falochron wschodni o długości 2974,3 m z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,
b)
falochron centralny o długości 1490 m,
c)
ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,
d)
falochron zachodni o długości 500 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a)
stawy na wodzie - 2 szt.,
b)
stawy na lądzie - 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);
4)
pływające oznakowania nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 27 szt.,
b)
pławy nieświecące - 3 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 15 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 9 szt.;
5)
latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;
6)
radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;
7)
kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a)
kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,
b)
kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,
c)
kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,
d)
kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,
e)
kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,
f)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,
g)
awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m.
8)
stałe znaki nawigacyjne na podejściowym torze wodnym Świnoujście-Szczecin:
a)
stawy na lądzie - 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),
b)
stawy na wodzie - 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),
c)
dalby świetlne - 43 szt.,
d)
dalby nieświecące - 1 szt.,
e)
światła sektorowe na lądzie - 4 szt.,
f)
światła sektorowe na wodzie - 1 szt.;
9)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 26 szt.,
b)
pławy nieświecące - 31 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 12 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 5 szt.;
9a)
oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim - pławy nieświecące - 15 szt.;
10)
punkt kontroli ruchu statków - 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);
11)
stacja nautyczna Karsibór;
12)
umocnienia brzegowe:
a)
Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:
brzeg wschodni o długości 3200 m,
brzeg zachodni o długości 2100 m,
b)
umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,
c)
ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,
d)
Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:
brzeg wschodni o długości 7200 m,
brzeg zachodni o długości 7200 m,
e)
Wyspa Chełminek:
ostroga północna o długości 48,4 m,
umocnienia brzegowe o długości 620 m,
ostroga południowa o długości 72 m;
13)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,
b)
kotwicowisko "Chełminek" o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,
c)
kotwicowisko "Raduń" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,
d)
kotwicowisko "Inoujście" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;
14)
pola refulacyjne przy podejściowym torze wodnym Świnoujście-Szczecin:
a)
pole "A" - na km 8,77 o powierzchni 23 ha, wraz z przystanią refulacyjną składającą się z 5 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
b)
pole "D" - na km 15,24 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
c)
pole "Chełminek" - na km 35,85 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
d)
pole "Mańków" - na km 44,0 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z 4 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
e)
(uchylona),
f)
pole "Dębina" - od km 59,3 do km 60,4 o powierzchni 31 ha;
15)
obrotnice:
a)
w Porcie Świnoujście - na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),
b)
w Porcie Świnoujście - na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),
c)
w Porcie Świnoujście - na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),
d)
na wysokości Polic - na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),
e)
przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego - o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,
f)
na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;
16)
"DGPS-RTK";
17)
zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków "Vessel Traffic Service;
18)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
19)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;
20)
system synchronizacji świateł nawigacyjnych;
21)
system radionawigacyjny "SYLEDIS";
22)
system nawigacyjny "FALCON";
23)
system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście i 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał Piastowski);
24)
zintegrowany system trałowo-hydrograficzny "Simrad EM 3000";
25)
zestaw laserowy "POLARTRACK";
26)
geodezyjny zestaw pomiarowy "TOTAL STATION".
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 2
1 Obecnie działem administracji rządowej - gospodarka morska kieruje Minister Infrastruktury i Rozwoju, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz.U.2013.1391).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone zarządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 17 września 1997 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu dla każdego portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (M.P.1997.63.613).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1017 t.j.

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.
Data aktu: 09/12/2002
Data ogłoszenia: 31/07/2014
Data wejścia w życie: 30/01/2003