Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu świadczeń rodzinnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 9 kwietnia 2013 r.
w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu świadczeń rodzinnych

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje;
§  1. 
Rozporządzenie określa wzory i sposób sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu świadczeń rodzinnych, zwanych dalej "sprawozdaniami", oraz terminy i sposób przedstawiania sprawozdań.
§  2. 
1. 
Gmina składa wojewodzie, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 23 ust. 6 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, zwanej dalej "ustawą", w formie elektronicznej, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po upływie każdego kwartału, kwartalne sprawozdanie zawierające dane rzeczowe o realizacji ustawy oraz informacje o wypłaconych świadczeniach rodzinnych i kosztach ich obsługi, składkach na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego oraz składkach na ubezpieczenie zdrowotne, sporządzone na podstawie bieżącej ewidencji wypłaconych świadczeń rodzinnych, zapłaconych składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne, a także na podstawie ewidencji kosztów obsługi.
2. 
Wojewoda składa kwartalne zbiorcze sprawozdanie zawierające dane ze sprawozdań, o których mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw rodziny, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 23 ust. 6 ustawy, w formie elektronicznej, w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po upływie każdego kwartału.
3. 
Wzór sprawozdań, o których mowa w ust. 1 i 2, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
4. 
Marszałek województwa składa wojewodzie, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 23 ust. 6 ustawy, w formie elektronicznej, w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po upływie każdego kwartału, kwartalne sprawozdanie zawierające informacje o realizacji zadań z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego dotyczących świadczeń rodzinnych, w tym o kosztach realizacji zadania zleconego z zakresu administracji rządowej.
5. 
Wojewoda składa kwartalne sprawozdanie zawierające dane ze sprawozdania, o którym mowa w ust. 4, ministrowi właściwemu do spraw rodziny, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 23 ust. 6 ustawy, w formie elektronicznej, w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po upływie każdego kwartału.
6. 
Wzór sprawozdań, o których mowa w ust. 4 i 5, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do sporządzania sprawozdań, począwszy od sprawozdań za I kwartał 2013 r.
2. 
Gmina oraz marszałek województwa składają wojewodzie sprawozdanie za I kwartał 2013 r. w terminie do dnia 30 kwietnia 2013 r.
3. 
Wojewoda składa ministrowi właściwemu do spraw rodziny sprawozdania za I kwartał 2013 r. w terminie do dnia 15 maja 2013 r.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.3)
______

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - rodzina, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 248, poz. 1485).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 222, poz. 1630, z 2007 r. Nr 64, poz. 427, Nr 105, poz. 720, Nr 109, poz. 747, Nr 192, poz. 1378 i Nr 200, poz. 1446, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 138, poz. 872 i 875, Nr 223, poz. 1456 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 97, poz. 800 i Nr 219, poz. 1706, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 149, poz. 887, Nr 171, poz. 1016 i Nr 205, poz. 1212 oraz z 2012 r. poz. 1255 i 1548.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 maja 2006 r. w sprawie trybu przekazywania środków finansowych na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz sposobu sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych (Dz. U. Nr 95, poz. 661 oraz z 2007 r. Nr 250, poz. 1869), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 14 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1548).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Dane

organu sporządzającego sprawozdanie

(nazwa i adres)

Wojewoda/Gmina1) .........

KWARTALNE SPRAWOZDANIE/KWARTALNE ZBIORCZE SPRAWOZDANIE1) RZECZOWO-FINANSOWE Z WYKONYWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU

ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH ZAWIERAJĄCE DANE RZECZOWE O REALIZACJI USTAWY Z DNIA 28 LISTOPADA 2003 R. O ŚWIADCZENIACH

RODZINNYCH ORAZ INFORMACJE O WYPŁACONYCH ŚWIADCZENIACH RODZINNYCH I KOSZTACH ICH OBSŁUGI, SKŁADKACH NA

UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE Z UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO ORAZ SKŁADKACH NA UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE

ZA ...... KWARTAŁ 20... R.

A. Wydatki na świadczenia rodzinne finansowane z dotacji celowej z budżetu państwa oraz liczba świadczeń

Lp. Wyszczególnienie Wydatki narastająco od początku roku w zł Liczba świadczeń narastająco od początku

roku

pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału
razem w tym:

w ramach

koordynacji

razem w tym:

w ramach

koordynacji

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Zasiłki rodzinne, z tego na dziecko

w wieku:

1.1. do ukończenia 5. roku życia X X
1.2. powyżej 5. roku życia do

ukończenia 18. roku życia

1.3. powyżej 18. roku życia do

ukończenia 21. roku życia

1.4. powyżej 21. roku życia do

ukończenia 24. roku życia

2. Dodatki do zasiłków rodzinnych,

z tego z tytułu:

2.1. urodzenia dziecka
2.2. opieki nad dzieckiem w okresie

korzystania z urlopu

wychowawczego

2.3. samotnego wychowywania dziecka

i utraty prawa do zasiłku dla

bezrobotnych na skutek upływu

ustawowego okresu jego

pobierania

2.4. samotnego wychowywania dziecka,

z tego wypłacone na podstawie:

2.4.1. art. 11a ust. 1 pkt 1 ustawy2) X X
2.4.2. art. 11a ust. 1 pkt 2 ustawy2)
2.4.3. art. 11a ust. 1 pkt 3 ustawy2)
2.4.4. art. 11a ust. 2 ustawy2)
2.5. kształcenia i rehabilitacji dziecka

niepełnosprawnego, z tego

w wieku:

2.5.1. do 5. roku życia
2.5.2. powyżej 5. roku życia
2.6. rozpoczęcia roku szkolnego
2.7. podjęcia przez dziecko nauki

w szkole poza miejscem

zamieszkania, z tego

w związku z:

2.7.1. zamieszkaniem

w miejscowości, w której znajduje

się szkoła

2.7.2. dojazdem do miejscowości,

w której znajduje się szkoła

2.8. wychowywania dziecka

w rodzinie wielodzietnej

3. Zasiłki rodzinne z dodatkami

(wiersz 1 + wiersz 2)

4. Zasiłki pielęgnacyjne, z tego

wypłacone na podstawie:

4.1. art. 16 ust. 2 pkt 1 ustawy2) X X
4.2. art. 16 ust. 2 pkt 2 ustawy2)
4.3. art. 16 ust. 3 ustawy2)
4.4. art. 16 ust. 2 pkt 3 ustawy2)
5. Świadczenia pielęgnacyjne, z tego

wypłacone na podstawie:

5.1. art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy2) X X
5.2. art. 17 ust. 1 pkt 2 ustawy2)
5.3. art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy2)
5.4. art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy2)
6. Dodatek do świadczenia

pielęgnacyjnego

7. Specjalny zasiłek opiekuńczy
8. Świadczenia opiekuńcze (wiersz 4

+ wiersz 5 + wiersz 6 + wiersz 7)

9. Razem (wiersz 3 + wiersz 8)
10. Jednorazowa zapomoga z tytułu

urodzenia się dziecka

x x
11. Razem (wiersz 9 + wiersz 10)

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).

B. Wydatki na składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne

Lp. Wyszczególnienie Wydatki narastająco od początku roku w zł Liczba świadczeń narastająco od początku

roku

pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału
razem w tym:

w ramach

koordynacji

razem w tym:

w ramach

koordynacji

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Składki na ubezpieczenia

emerytalne i rentowe opłacane za

osoby pobierające świadczenie

pielęgnacyjne

2. Składki na ubezpieczenie

zdrowotne opłacane za osoby

pobierające świadczenie

pielęgnacyjne

3. Składki na ubezpieczenia

emerytalne i rentowe opłacane za

osoby pobierające

specjalny zasiłek opiekuńczy

4 Składki na ubezpieczenie

zdrowotne opłacane za osoby

pobierające

specjalny zasiłek opiekuńczy

5. Razem (wiersz 1 + wiersz 2

+ wiersz 3 + wiersz 4)

C. Informacja na temat należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych

Lp. Wyszczególnienie Kwoty narastająco od początku roku w zł1)
pierwszy miesiąc

kwartału

dwa miesiące

kwartału

trzy miesiące

kwartału

1 2 3 4 5
1. Stan należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń na ostatni dzień

miesiąca

2. Kwota umorzonych nienależnie pobranych świadczeń, w tym:
2.1. w wyniku decyzji marszałka województwa
3. Kwota nienależnie pobranych świadczeń, w przypadku których w danym

miesiącu podjęto decyzję o rozłożeniu na raty

4. Kwota nienależnie pobranych świadczeń, potrącona w danym miesiącu

z bieżąco wypłacanych świadczeń

5. Kwota wygaszonych nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych zgodnie

z art. 30 ust. 11 ustawy2)

1) Zasada narastania nie dotyczy wiersza 1.

2) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

D. Informacja o odzyskanych świadczeniach nienależnie pobranych oraz świadczeniach niepodjętych

Lp. Wyszczególnienie Kwoty narastająco od początku roku w zł
pierwszy miesiąc

kwartału

dwa miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału
razem w tym: na podstawie

decyzji marszałka

województwa

1 2 3 4 5 6
1. Zasiłki rodzinne
2. Dodatki do zasiłków rodzinnych, z tego z tytułu:
2.1. urodzenia dziecka
2.2. opieki nad dzieckiem w okresie korzystania

z urlopu wychowawczego

2.3. samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa

do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu

ustawowego okresu jego pobierania

2.4. samotnego wychowywania dziecka
2.5. kształcenia i rehabilitacji dziecka

niepełnosprawnego, z tego w wieku:

2.5.1. do 5. roku życia
2.5.2. powyżej 5. roku życia
2.6. rozpoczęcia roku szkolnego
2.7. podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza

miejscem zamieszkania, z tego

w związku z:

2.7.1. zamieszkaniem w miejscowości,

w której znajduje się szkoła

2.7.2. dojazdem do miejscowości,

w której znajduje się szkoła

2.8. wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej
3. Zasiłki rodzinne z dodatkami (wiersz 1 + wiersz 2)
4. Zasiłki pielęgnacyjne
5. Świadczenia pielęgnacyjne
6. Dodatek do świadczenia pielęgnacyjnego
7. Specjalny zasiłek opiekuńczy
8. Świadczenia opiekuńcze (wiersz 4 + wiersz 5

+ wiersz 6 + wiersz 7)

9. Razem (wiersz 3 + wiersz 8)
10. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się

dziecka

11. Razem (wiersz 9 + wiersz 10)
11.1. w tym: kwoty odzyskanych nienależnie pobranych

świadczeń podlegające zwrotowi do budżetu

państwa

E. Wydatki ze środków własnych gminy na świadczenia rodzinne i liczba świadczeń

Lp. Wyszczególnienie Wydatki narastająco od początku roku

w zł

Liczba świadczeń narastająco od początku roku
pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące

kwartału

pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy miesiące kwartału
1 2 3 4 5 6 7 8
1. Dodatki do zasiłków rodzinnych,

z tego z tytułu:

1.1. urodzenia dziecka
1.2. opieki nad dzieckiem w okresie

korzystania z urlopu

wychowawczego

1.3. samotnego wychowywania

dziecka i utraty prawa do zasiłku

dla bezrobotnych na skutek

upływu ustawowego okresu jego

pobierania

1.4. samotnego wychowywania

dziecka

1.5. kształcenia i rehabilitacji dziecka

niepełnosprawnego, z tego

w wieku:

1.5.1. do 5. roku życia
1.5.2. powyżej 5. roku życia
1.6. rozpoczęcia roku szkolnego
1.7. podjęcia przez dziecko nauki

w szkole poza miejscem

zamieszkania, z tego w związku

z:

1.7.1. zamieszkaniem w miejscowości,

w której znajduje się szkoła

1.7.2. dojazdem do miejscowości,

w której znajduje się szkoła

1.8. wychowywania dziecka

w rodzinie wielodzietnej

2. Zapomoga wypłacana przez

gminę na podstawie art. 22a

ustawy1)

1) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

F. Informacja na temat finansowania świadczeń rodzinnych i kosztów ich obsługi

Lp. Wyszczególnienie Kwoty narastająco od początku roku1)
pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa miesiące

kwartału

trzy miesiące

kwartału

1 2 3 4 5
1. Wysokość planowanych w danym roku wydatków budżetu państwa w rozdziale

852122) klasyfikacji budżetowej (wg stanu na ostatni dzień miesiąca)

2. Otrzymana z budżetu państwa w danym miesiącu dotacja w rozdziale 852122)

klasyfikacji budżetowej

3. Dotacja z budżetu państwa na koszty obsługi
4. Wydatki na obsługę świadczeń rodzinnych, z tego:
4.1. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,

w tym:

4.1.1. przyznawane fakultatywnie składowe wynagrodzenia
4.2. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umowy

cywilnoprawnej, w tym:

4.2.1. przyznawane fakultatywnie składowe wynagrodzenia
4.3. wydatki inwestycyjne
4.4. wydatki pozostałe, w tym:
4.4.1. wydatki związane z utrzymaniem lokalu
4.4.2. wydatki związane z umową najmu
5. Wydatki na obsługę świadczeń rodzinnych sfinansowane z dotacji z budżetu

państwa w rozdziale 852122) klasyfikacji budżetowej, z tego:

5.1. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,

w tym:

5.1.1. przyznawane fakultatywnie składowe wynagrodzenia
5.2. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umowy

cywilnoprawnej, w tym:

5.2.1. przyznawane fakultatywnie składowe wynagrodzenia
5.3. wydatki inwestycyjne
5.4. wydatki pozostałe, w tym:
5.4.1. wydatki związane z utrzymaniem lokalu
5.4.2. wydatki związane z umową najmu
5.4.3. wydatki związane z korespondencją
6. Liczba osób realizujących świadczenia rodzinne, w tym:
6.1. zatrudnionych na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełne etaty)
6.2. zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej
6.3. innych
7. Liczba m2 lokalu, w którym są realizowane zadania z zakresu świadczeń

rodzinnych

1) Zasada narastania nie dotyczy wierszy 1., 6., 6.1., 6.2., 6.3. i 7.

2) Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.

G. Informacja uzupełniająca o realizacji świadczeń rodzinnych

Lp. Wyszczególnienie Wykonanie miesięczne
pierwszy

miesiąc

kwartału

drugi miesiąc

kwartału

trzeci miesiąc

kwartału

1 2 3 4 5
1. Liczba wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych, w tym:
1.1. o przyznanie świadczeń rodzinnych, w tym:
1.1.1. przekazanych według właściwości
1.1.2. zamkniętych bez nadania biegu lub bez rozpatrzenia z powodu niewywiązania

się z obowiązku uzupełniania danych w ustawowo wyznaczonym terminie

2. Liczba decyzji wydanych w sprawach dotyczących świadczeń rodzinnych przez

organ właściwy

2.1. w tym: stwierdzających nienależnie pobrane świadczenia
3. Liczba spraw, w których rozłożono na raty należności z tytułu nienależnie

pobranych świadczeń rodzinnych

4. Liczba decyzji w sprawie umorzenia należności z tytułu nienależnie pobranych

świadczeń rodzinnych

5. Liczba spraw, w których wygaszono nienależnie pobrane świadczenia rodzinne,

na podstawie art. 30 ust. 11 ustawy1)

6. Liczba decyzji ostatecznych wydanych przez samorządowe kolegia odwoławcze,

w tym:

6.1. pozostawiających w mocy decyzję organu właściwego
6.2. zmieniających decyzję organu właściwego
6.3. uchylających decyzję organu właściwego i przekazujących sprawę do

ponownego rozpatrzenia

1) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

H. Informacje o rodzinach pobierających świadczenia rodzinne

Lp. Wyszczególnienie Wykonanie miesięczne
pierwszy miesiąc kwartału drugi miesiąc kwartału trzeci miesiąc kwartału
z 1

dzieckiem

z 2

dzieci

z 3

dzieci

z 4 i więcej

dzieci

z 1

dzieckiem

z 2

dzieci

z 3

dzieci

z 4

i więcej

dzieci

z 1

dzieckiem

z 2

dzieci

z 3

dzieci

z 4

i więcej

dzieci

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1. Liczba rodzin pełnych1)

bez dziecka

niepełnosprawnego,

pobierających świadczenia

rodzinne, z tego

o dochodzie rodziny

w przeliczeniu na osobę:

1.1. bez dochodu
1.2. do 200 zł
1.3. od 200,01 do 400 zł
1.4. od 400,01 do 539 zł
1.5. od 539,01 do 574 zł
1.6. od 574,01 do 1.922 zł
2. Liczba rodzin pełnych1)

z dzieckiem

niepełnosprawnym

pobierających świadczenia

rodzinne, z tego

o dochodzie rodziny

w przeliczeniu na osobę:

2.1. bez dochodu
2.2. do 200 zł
2.3. od 200,01 do 400 zł
2.4. od 400,01 do 623 zł
2.5. od 623,01 do 664 zł
2.6. od 664,01 do 1.922 zł
3. Liczba rodzin niepełnych2)

bez dziecka

niepełnosprawnego

pobierających świadczenia

rodzinne, z tego

o dochodzie rodziny

w przeliczeniu na osobę:

3.1. bez dochodu
3.2. do 200 zł
3.3. od 200,01 do 400 zł
3.4. od 400,01 do 539 zł
3.5. od 539,01 do 574 zł
3.6. od 574,01 do 1.922 zł
4. Liczba rodzin niepełnych2)

z dzieckiem

niepełnosprawnym

pobierających świadczenia

rodzinne, z tego

o dochodzie rodziny

w przeliczeniu na osobę:

4.1. bez dochodu
4.2. do 200 zł
4.3. od 200,01 do 400 zł
4.4. od 400,01 do 623 zł
4.5. od 623,01 do 664 zł
4.6. od 664,01 do 1.922 zł

1) Rodziny z wyłączeniem rodzin osób samotnie wychowujących dzieci (art. 3 pkt 17a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych).

2) Rodziny osób samotnie wychowujących dzieci (art. 3 pkt 17a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych).

I. Informacje statystyczne

Lp. Wyszczególnienie Wykonanie miesięczne
pierwszy miesiąc kwartału drugi miesiąc kwartału trzeci miesiąc kwartału
1 2 3 4 5
1. Liczba rodzin pobierających świadczenia rodzinne
2. Liczba rodzin pobierających zasiłek rodzinny, w tym:
2.1. na 1 dziecko
2.2. na 2 dzieci
2.3. na 3 dzieci
2.4. na 4 i więcej dzieci

Osoba sporządzająca sprawozdanie:

imię i nazwisko: .............. ..................

telefon: .........................

e-mail: ..........................

Data: ............................

OBJAŚNIENIA:

1. W częściach A, B, C, D, E, F sprawozdania liczbę świadczeń oraz wydatki ujmuje się narastająco od początku roku (np. informacja za miesiąc maj ujęta

w sprawozdaniu za II kwartał w kolumnach 4 i 8 obejmuje dane za okres styczeń-maj).

2. W częściach G, H i I sprawozdania dane podaje się w ujęciu miesięcznym (nienarastająco).

3. Wartości w sprawozdaniu ujmuje się z dokładnością do 1 zł, z wyjątkiem części F wiersz 6.1. sprawozdania, w którym liczbę etatów wykazuje się

z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

4. Sprawozdanie sporządza się metodą kasową - ujmuje się wydatki faktycznie poniesione i liczbę rzeczywiście wypłaconych świadczeń. W przypadku gdy

świadczenie jest wypłacane w ratach, w części A i B w kolumnach 7-10 oraz w części E w kolumnach 6-8 sprawozdania świadczenie ujmuje się

w miesiącu, w którym wypłacono pierwszą ratę, zaś kwoty wykazuje się według faktycznej wypłaty.

5. Liczby i kwoty wypłacanych świadczeń wykazane w części A sprawozdania nie są pomniejszane o zwroty świadczeń nienależnie pobranych.

6. W częściach A i B kolumny 6 i 10 sprawozdania dotyczą świadczeń rodzinnych przyznanych przez marszałka województwa w ramach koordynacji

systemów zabezpieczenia społecznego państw Unii Europejskiej (tj. decyzji, o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach

rodzinnych). Kwoty tych świadczeń są wykazywane także, łącznie z innymi świadczeniami i świadczeniobiorcami, w kolumnach 3 i 4 oraz 7 i 8.

7. W części D sprawozdania należy ująć informacje na temat świadczeń sfinansowanych z dotacji celowej z budżetu państwa.

8. W części D sprawozdania wykazuje się odzyskane świadczenia nienależnie pobrane bez pobranych odsetek.

9. W części D w wierszu 11.1. sprawozdania wykazuje się odzyskane świadczenia nienależnie pobrane:

a) wypłacone w latach ubiegłych,

b) wypłacone przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i przekazane do odzyskania gminom,

c) wypłacone przez organ inny niż organ właściwy, który odzyskał nienależnie pobrane świadczenia.

10. W części D sprawozdania ujmuje się świadczenia niepodjęte. W części A wykazuje się świadczenia faktycznie wypłacone (jeżeli osoba nie zgłasza się

po świadczenia, to w części A nie wykazuje się wydatków). Jeżeli świadczenie nie zostało wykazane w części A jako świadczenie pobrane, to nie wykazuje

się go w części D. Istnieje jeden wyjątek od powyższej zasady - jeżeli organ przekazał do wypłaty świadczenie i do momentu złożenia sprawozdania za

dany kwartał roku nie uzyskał informacji o niepobraniu tego świadczenia (np. 3-miesięczna umowa z pocztą), to jest ono wykazywane w części A (brak

uwzględnienia w części D). Świadczenia niepodjęte, wykazane wcześniej w części A, wykazuje się w części D w miesiącu, w którym prawo do świadczeń

wygasło (wygaśnięcie nie skutkuje koniecznością uwzględnienia tego faktu w powyższym miesiącu w części A). W sytuacji gdy niepodjęte świadczenia

były przekazane do wypłaty w roku poprzednim, należy wykazać te świadczenia również w wierszu 11.1. części D.

11. W części E sprawozdania wykazuje się liczbę świadczeń i wydatki ze środków własnych gminy poniesione na podstawie art. 15a i art. 22a ustawy

z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

12. W części F w wierszu 3. sprawozdania wykazuje się 3% otrzymanej dotacji w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej.

13. W części F w wierszu 4. sprawozdania ujmuje się całość wydatków na obsługę świadczeń rodzinnych sfinansowanych z dotacji celowej z budżetu

państwa ujętej w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej oraz z innych źródeł.

14. W części F w wierszach 4.1., 4.2., 5.1. oraz 5.2. sprawozdania wykazuje się wydatki na wynagrodzenia zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę,

nagrodę jubileuszową, jednorazową odprawę w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, dodatkowe wynagrodzenie

roczne, tzw. "trzynastkę", dodatek specjalny, dodatek funkcyjny oraz nagrody wraz z pochodnymi, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.

o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458, z późn. zm.).

15. W części F w wierszach 4.1.1., 4.2.1., 5.1.1. oraz 5.2.1. sprawozdania wykazuje się wydatki na fakultatywne składowe wynagrodzenia, do których na

podstawie art. 36 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych zalicza się dodatek funkcyjny, dodatek specjalny oraz nagrody wraz

z pochodnymi (w umowach cywilnoprawnych jest możliwe uregulowanie kwestii fakultatywnych składników wynagrodzenia na podstawie art. 3531 Kodeksu cywilnego).

16. W części F w wierszach 4.3. i 5.3. sprawozdania wykazuje się wydatki inwestycyjne, które zostały poniesione na pierwsze wyposażenie lokalu lub które

przekroczyły 3,5 tys. zł.

17. W części F w wierszach 4.4. i 5.4. sprawozdania wykazuje się wydatki pozostałe, które nie są wydatkami na wynagrodzenie i nie są wydatkami

inwestycyjnymi.

18. W części F w wierszach 4.4.1. i 5.4.1. sprawozdania wykazuje się wydatki związane z utrzymaniem lokalu bez wydatków związanych z umową najmu

lokalu. Jeśli opłata czynszowa jest wliczona do wydatków związanych z umową najmu, wykazuje się ją w części F w wierszach 4.4.2. i 5.4.2.

19. W części F w wierszu 6. sprawozdania wykazuje się liczbę osób realizujących świadczenia rodzinne (np. jeżeli świadczenia realizują dwie osoby

zatrudnione na 0,5 etatu, w wierszu 6. wykazuje się liczbę 2, natomiast w wierszu 6.1. liczbę 1). W przypadku zatrudnienia osoby na podstawie różnych

umów wykazuje się tę osobę w odpowiednich wierszach sprawozdania odnoszących się do danego rodzaju zatrudnienia (np. jeżeli osoba jest zatrudniona

jednocześnie na 0,5 etatu oraz umowę zlecenie, w wierszu 6.1. wykazuje się 0,5, a w wierszu 6.2. wykazuje się 1).

20. W części F w wierszach 6.1. i 6.2. sprawozdania wykazuje się liczbę osób, za które pracodawca ponosi pełne koszty zatrudnienia.

21. W części F w wierszu 6.3. sprawozdania wykazuje się również liczbę osób, za które pracodawca nie ponosi pełnych kosztów zatrudnienia.

22. W części F w wierszu 7. sprawozdania wykazuje się liczbę m2 lokalu, w którym są realizowane zadania z zakresu świadczeń rodzinnych. W przypadku

zajmowania tylko części lokalu należy przypisać proporcjonalnie wartość powierzchni użytkowej wykorzystanej do realizacji ustawy z dnia 28 listopada

2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

23. W części H sprawozdania wykazuje się rodziny pobierające świadczenia rodzinne uzależnione od spełnienia kryterium dochodowego.

24. W części I w wierszu 1. sprawozdania są wykazywane wszystkie rodziny pobierające świadczenia rodzinne - również te, które pobierają świadczenia

nieuzależnione od spełnienia kryterium dochodowego.

25. W sprawozdaniu sformułowanie "w tym" oznacza sumę niezupełną, natomiast "z tego" oznacza sumę zupełną.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Dane

organu sporządzającego sprawozdanie

(nazwa i adres)

Wojewoda/Marszałek Województwa1) ..............

KWARTALNE SPRAWOZDANIE RZECZOWO-FINANSOWE Z WYKONYWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH ZAWIERAJĄCE

INFORMACJE O REALIZACJI ZADAŃ Z ZAKRESU KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO DOTYCZĄCYCH ŚWIADCZEŃ

RODZINNYCH, W TYM O KOSZTACH REALIZACJI ZADANIA ZLECONEGO Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ

ZA ........ KWARTAŁ 20... R.

A. Liczba rozpatrywanych spraw i dokumentów wysłanych do instytucji zagranicznej oraz otrzymanych odpowiedzi na potrzeby ustalenia prawa

do świadczeń rodzinnych wypłacanych w Polsce

Lp. Dotyczy państwa Liczba

spraw, które

wpłynęły

w kwartale

Liczba dokumentów wysłanych/otrzymanych w kwartale Liczba spraw

załatwionych

w kwartale

SED z serii F SED

z serii R

SED

z serii H

pozostałe

dokumenty

razem
ogółem w tym

F024

1 2 3 4 5 6 7 8 9 (4+6+7+8) 10
1. Austria
2. Belgia
3. Bułgaria
4. Cypr
5. Czechy
6. Dania
7. Estonia
8. Finlandia
9. Francja
10. Grecja
11. Hiszpania
12. Holandia
13. Irlandia
14. Litwa
15. Luksemburg
16. Łotwa
17. Malta
18. Niemcy
19. Portugalia
20. Rumunia
21. Słowacja
22. Słowenia
23. Szwecja
24. Węgry
25. Wielka Brytania
26. Włochy
A. Razem UE

(suma wierszy

od 1 do 26)

27. Islandia
28. Liechtenstein
29. Norwegia
30. Szwajcaria
B. Łącznie

(suma wierszy

od A do 30)

1) Niepotrzebne skreślić.

B. Liczba rozpatrywanych spraw i dokumentów otrzymanych z instytucji zagranicznych oraz wysłanych odpowiedzi na potrzeby ustalenia prawa

do świadczeń rodzinnych wypłacanych za granicą

Lp. Dotyczy

państwa

Liczba

spraw, które

wpłynęły

w kwartale

Liczba dokumentów otrzymanych/wysłanych w kwartale Liczba spraw

załatwionych

w kwartale

SED z serii F SED

z serii R

SED

z serii H

pozostałe

dokumenty

razem
ogółem w tym

F024

1 2 3 4 5 6 7 8 9

(4+6+7+8)

10
1. Austria
2. Belgia
3. Bułgaria
4. Cypr
5. Czechy
6. Dania
7. Estonia
8. Finlandia
9. Francja
10. Grecja
11. Hiszpania
12. Holandia
13. Irlandia
14. Litwa
15. Luksemburg
16. Łotwa
17. Malta
18. Niemcy
19. Portugalia
20. Rumunia
21. Słowacja
22. Słowenia
23. Szwecja
24. Węgry
25. Wielka Brytania
26. Włochy
A. Razem UE

(suma wierszy

od 1 do 26)

27. Islandia
28. Liechtenstein
29. Norwegia
30. Szwajcaria
B. Łącznie

(suma wierszy

od A do 30)

C. Informacja uzupełniająca o realizacji zadań z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych

Lp. Wyszczególnienie Wykonanie miesięczne
pierwszy

miesiąc

kwartału

drugi

miesiąc

kwartału

trzeci

miesiąc

kwartału

1 2 3 4 5
1. Liczba spraw wpływających z organów właściwych,

w tym:

1.1. na podstawie art. 23a ust. 1 ustawy1)
1.2. na podstawie art. 23a ust. 2 ustawy1)
2. Liczba przypadków, w których wskutek wniosku

organu właściwego ustalono w trybie art. 23a

ustawy1), że mają zastosowanie przepisy

o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego

3. Liczba decyzji wydanych w sprawach dotyczących

świadczeń rodzinnych, w tym:

3.1. liczba decyzji ustalających nienależnie pobrane

świadczenia rodzinne

3.2. liczba decyzji ustalających świadczenia rodzinne dla

cudzoziemców

3.3. liczba decyzji ustalających świadczenia rodzinne dla

obywateli polskich

3.4. liczba decyzji o umorzeniu, rozłożeniu na raty lub

odroczeniu terminu spłaty nienależnie pobranych

świadczeń rodzinnych

4. Liczba wystawionych tytułów egzekucyjnych, w tym:
4.1. liczba wystawionych zastępczych tytułów

egzekucyjnych na wniosek instytucji zagranicznej

5. Liczba wystawionych upomnień w postępowaniu

egzekucyjnym

1) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).

D. Informacja o świadczeniach nienależnie pobranych

Lp. Wyszczególnienie Kwoty narastająco od początku roku

w zł

pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy

miesiące

kwartału

1 2 3 4 5
1. Kwoty ustalonych nienależnie pobranych świadczeń

rodzinnych

2. Kwoty nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych

umorzonych w trybie art. 23a ust. 10 ustawy1)

1) Dotyczy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

E. Informacje na temat finansowania zadania z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych

Lp. Wyszczególnienie Kwoty narastająco od początku roku1)

w zł

pierwszy

miesiąc

kwartału

dwa

miesiące

kwartału

trzy

miesiące

kwartału

1 2 3 4 5
1. Wysokość planowanych w danym roku wydatków

budżetu państwa w rozdziale 852122) klasyfikacji

budżetowej (wg stanu na ostatni dzień miesiąca)

2. Otrzymana z budżetu państwa w danym miesiącu

dotacja w rozdziale 852122) klasyfikacji budżetowej

3. Wydatki na obsługę zadania z zakresu koordynacji

świadczeń rodzinnych, w tym:

3.1. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych

na podstawie umowy o pracę, w tym:

3.1.1. przyznawane fakultatywnie składowe

wynagrodzenia

3.2. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych

na podstawie umowy cywilnoprawnej, w tym:

3.2.1. przyznawane fakultatywnie składowe

wynagrodzenia

3.3. wydatki inwestycyjne
3.4. wydatki pozostałe, w tym:
3.4.1. wydatki związane z utrzymaniem lokalu
3.4.2. wydatki związane z umową najmu
3.4.3. wydatki związane z korespondencją
4. Wydatki na obsługę zadania z zakresu koordynacji

świadczeń rodzinnych sfinansowane z dotacji

z budżetu państwa w rozdziale 852122) klasyfikacji

budżetowej, w tym:

4.1. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych

na podstawie umowy o pracę, w tym:

4.1.1. przyznawane fakultatywnie składowe

wynagrodzenia

4.2. wydatki na wynagrodzenia osób zatrudnionych

na podstawie umowy cywilnoprawnej, w tym:

4.2.1. przyznawane fakultatywnie składowe

wynagrodzenia

4.3. wydatki inwestycyjne
4.4. wydatki pozostałe, w tym:
4.4.1. wydatki związane z utrzymaniem lokalu
4.4.2. wydatki związane z umową najmu
4.4.3. wydatki związane z korespondencją
5. Liczba osób realizujących zadania z zakresu

koordynacji świadczeń rodzinnych, w tym:

5.1 zatrudnionych na podstawie umowy o pracę

(w przeliczeniu na pełne etaty)

5.2. zatrudnionych na podstawie umowy

cywilnoprawnej

5.3. innych
6. Liczba m2 lokalu, w którym realizowane są zadania

z zakresu świadczeń rodzinnych

1) Zasada narastania nie dotyczy wierszy 1., 5., 5.1., 5.2., 5.3. i 6.

2) Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego.

Osoba sporządzająca sprawozdanie:

imię i nazwisko: ................................

telefon: .........................

e-mail: ..........................

Data: ........................

OBJAŚNIENIA:

1. W częściach A i B sprawozdania dane podaje się w ujęciu kwartalnym (nienarastająco).

2. W części C sprawozdania dane podaje się w ujęciu miesięcznym (nienarastająco).

3. W części A, B i C sprawozdania za sprawę uznaje się wniosek od obywatela, w tym o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, wpływający

do Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej, a także sprawy wpływające z organów właściwych na podstawie art. 23a ust. 1 i 2 ustawy z dnia

28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Przy czym:

- wnioski objęte odrębnym postępowaniem administracyjnym stanowią oddzielne sprawy,

- kolejne okresy zasiłkowe dla jednej rodziny stanowią oddzielne sprawy,

- w przypadku zapytania o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych w ramach koordynacji systemu zabezpieczenia społecznego w stosunku do jednego

okresu zasiłkowego, w trakcie którego na członka rodziny/członków rodziny pobierano różnego rodzaju świadczenia rodzinne, stanowią one jedną sprawę

dotyczącą jednej rodziny,

- sprawy wszczęte w wyniku odwołania traktuje się jako nowe sprawy,

- postępowania w zakresie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych stanowią odrębne sprawy,

4. W części A i B sprawozdania w kolumnie 8 pozostałe dokumenty dotyczą formularzy z serii E oraz innych zapytań wysłanych do/otrzymanych z instytucji

zagranicznej.

5. W części A sprawozdania w kolumnie 3 wykazuje się liczbę spraw, które wpłynęły w kwartale, tj. wnioski od obywateli o ustalenie prawa

do świadczeń rodzinnych, wpływające bezpośrednio do Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej, a także sprawy wpływające z organów właściwych na

podstawie art. 23a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

6. W części A sprawozdania w kolumnie 10 wykazuje się liczbę spraw załatwionych w kwartale, w szczególności sprawy zakończone:

- decyzją dotyczącą ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych (m.in. przyznanie, odmowa, stwierdzenie nieważności, uchylenie decyzji) w Polsce,

- wydaniem rozstrzygnięcia kończącego sprawę w danym kwartale (m.in. pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia, przekazanie zgodnie z właściwością,

zawieszenie postępowania, umorzenie postępowania),

- ustaleniem braku podstawy do zastosowania przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego na podstawie art. 23a ust. 7 ustawy

z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

7. W części B sprawozdania w kolumnie 3 wykazuje się liczbę spraw, które wpłynęły w kwartale, tj. wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych

złożone w instytucji zagranicznej i sprawy inicjowane przez właściwą instytucję zagraniczną.

8. W części B sprawozdania w kolumnie 10 wykazuje się liczbę spraw załatwionych w kwartale, w szczególności sprawy zakończone:

- udzieleniem odpowiedzi na zapytanie właściwej instytucji zagranicznej,

- decyzją dotyczącą ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych (m.in. przyznanie, odmowa),

- wydaniem rozstrzygnięcia kończącego sprawę w danym kwartale (m.in. pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia, przekazanie zgodnie z właściwością,

zawieszenie postępowania, umorzenie postępowania).

9. W częściach D i E sprawozdania dane ujmuje się narastająco od początku roku (np. informacja za miesiąc maj ujęta w sprawozdaniu

za II kwartał w kolumnie 4 obejmuje dane za okres styczeń-maj), z uwzględnieniem odnośnika nr 1 umieszczonego pod częścią E.

10. Wartości w sprawozdaniu ujmuje się z dokładnością do 1 zł, z wyjątkiem części E wiersz 5.1. sprawozdania, w którym liczbę etatów wykazuje się

z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

11. Świadczenia nienależnie pobrane wykazuje się w części D sprawozdania bez odsetek.

12. W części E w wierszu 3. sprawozdania ujmuje się całość wydatków na obsługę zadania z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych, sfinansowanych

w ramach dotacji celowej z budżetu państwa określonej w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej oraz pokrytych z innych źródeł.

13. W części E w wierszach 3.1., 3.2., 4.1. oraz 4.2. sprawozdania wykazuje się wydatki na wynagrodzenia zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę,

nagrodę jubileuszową, jednorazową odprawę w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, dodatkowe wynagrodzenie

roczne, tzw. "trzynastkę", dodatek specjalny, dodatek funkcyjny oraz nagrody wraz z pochodnymi, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.

o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458, z późn. zm.).

14. W części E w wierszach 3.1.1., 3.2.1., 4.1.1. oraz 4.2.1. sprawozdania wykazuje się wydatki na fakultatywne składowe wynagrodzenia, do których na

podstawie art. 36 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych zalicza się dodatek funkcyjny, dodatek specjalny oraz nagrody wraz

z pochodnymi (w umowach cywilnoprawnych jest możliwe uregulowanie kwestii fakultatywnych składników wynagrodzenia na podstawie art. 3531 Kodeksu

cywilnego).

15. W części E w wierszach 3.3. i 4.3. sprawozdania wykazuje się wydatki inwestycyjne, które zostały poniesione na pierwsze wyposażenie lokalu lub

które przekroczyły 3,5 tys. zł.

16. W części E w wierszach 3.4. i 4.4. sprawozdania wykazuje się wydatki pozostałe, które nie są wydatkami na wynagrodzenie i nie są wydatkami

inwestycyjnymi.

17. W części E w wierszach 3.4.1. i 4.4.1. sprawozdania wykazuje się wydatki związane z utrzymaniem lokalu w przeliczeniu na m2 bez wydatków

związanych z umową najmu lokalu. Ponadto, w części E w wierszach 3.4.1. i 4.4.1. wykazuje się wyodrębnione składowe zawarte w umowie najmu lokalu

związane z jego utrzymaniem.

18. W części E w wierszach 3.4.2. i 4.4.2. sprawozdania wykazuje się wydatki związane z umową najmu lokalu w przeliczeniu na m2.

19. W części E w wierszu 5. sprawozdania wykazuje się liczbę osób realizujących zadanie z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych (np. jeżeli

świadczenia realizują dwie osoby zatrudnione na 0,5 etatu, w wierszu 6. wykazuje się liczbę 2, natomiast w wierszu 6.1. liczbę 1). W przypadku

zatrudnienia osoby na podstawie różnych umów wykazuje się tę osobę w odpowiednich wierszach sprawozdania odnoszących się do danego rodzaju

zatrudnienia (np. jeżeli osoba jest zatrudniona jednocześnie na 0,5 etatu oraz umowę zlecenie, w wierszu 5.1. wykazuje się 0,5, a w wierszu 5.2. wykazuje

się 1).

20. W części E w wierszach 5.1. i 5.2. sprawozdania wykazuje się liczbę osób, za które pracodawca ponosi pełne koszty zatrudnienia.

21. W części E w wierszu 5.3. sprawozdania wykazuje się liczbę osób, za które pracodawca nie ponosi kosztów zatrudnienia lub ponosi częściowe koszty

zatrudnienia (występuje partycypacja innych podmiotów w kosztach zatrudnienia m.in. pracownicy przebywający na zwolnieniu chorobowym, pobierający

zasiłek macierzyński, osoby odbywające staż, osoby, których zatrudnienie jest dofinansowywane z innych źródeł, np. środków unijnych).

22. W części E w wierszach 5., 5.1., 5.2. i 5.3. sprawozdania wykazuje się przeciętną miesięczną liczbę osób lub etatów realizujących zadania z zakresu

koordynacji świadczeń rodzinnych.

23. W części E w wierszu 6. sprawozdania wykazuje się liczbę m2 lokalu, w którym realizowane są zadania z zakresu świadczeń rodzinnych. W przypadku

zajmowania tylko części lokalu należy przypisać proporcjonalnie wartość powierzchni użytkowej wykorzystanej do realizacji ustawy z dnia 28 listopada

2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

24. W sprawozdaniu sformułowanie "w tym" oznacza sumę niezupełną, natomiast "z tego" oznacza sumę zupełną.

)

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2013.441

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu świadczeń rodzinnych.
Data aktu: 09/04/2013
Data ogłoszenia: 11/04/2013
Data wejścia w życie: 12/04/2013