Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia wzorów formularzy sprawozdawczych, objaśnień co do sposobu ich wypełniania oraz wzorów kwestionariuszy i ankiet statystycznych stosowanych w badaniach statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 stycznia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów formularzy sprawozdawczych, objaśnień co do sposobu ich wypełniania oraz wzorów kwestionariuszy i ankiet statystycznych stosowanych w badaniach statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 2011 r. w sprawie określenia wzorów formularzy sprawozdawczych, objaśnień co do sposobu ich wypełniania oraz wzorów kwestionariuszy i ankiet statystycznych stosowanych w badaniach statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011 (Dz. U. Nr 83, poz. 453) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 w ust. 1 uchyla się pkt 128 i 130;
2)
po § 1 dodaje się § 1a w brzmieniu:

"§ 1a. 1. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych i ankiet statystycznych do badań statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego:

1) B-01 - sprawozdanie o sprzedaży produkcji budowlano-montażowej przedsiębiorstw budowlanych;

2) B-02 - sprawozdanie o produkcji budowlano-montażowej przedsiębiorstw niebudowlanych;

3) B-08 - sprawozdanie o budynkach niemieszkalnych, zbiorowego zamieszkania oraz domach letnich oddanych do użytkowania;

4) BS - sprawozdanie ze sprzedaży usług związanych z obsługą działalności gospodarczej;

5) CBSG/01 - badanie podmiotów małych i średnich;

6) DNU-R - sprawozdanie o międzynarodowej wymianie usług za rok 2011;

7) DS-01a - załącznik do sprawozdania DS-01;

8) F-01/s - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym szkół wyższych;

9) F-02 - statystyczne sprawozdanie finansowe;

10) F-02/dk - sprawozdanie o finansach instytucji kultury;

11) F-03 - sprawozdanie o stanie i ruchu środków trwałych;

12) załącznik do sprawozdań F-03, SP, SG-01 - środki trwałe, dotyczący nakładów na środki trwałe służących ochronie środowiska i gospodarce wodnej oraz uzyskanych efektów rzeczowych;

13) F-03dp - sprawozdanie o drogach publicznych i obiektach mostowych nieobejmowanych wartościową ewidencją księgową - dane zagregowane;

14) F-03m - sprawozdanie o urządzeniach i budowlach melioracji podstawowych i szczegółowych nieobejmowanych wartościową ewidencją księgową - dane zagregowane;

15) FKT - sprawozdanie dotyczące działalności faktoringowej;

16) G-01 - sprawozdanie o zużyciu i zapasach wybranych materiałów;

17) G-02b - sprawozdanie bilansowe nośników energii i infrastruktury ciepłowniczej;

18) G-02g - sprawozdanie o infrastrukturze, odbiorcach i sprzedaży gazu ziemnego;

19) G-02o - sprawozdanie o cieple ze źródeł odnawialnych;

20) G-03 - sprawozdanie o zużyciu paliw i energii;

21) G-04 - sprawozdanie o obrocie środkami ochrony roślin;

22) G-06 - sprawozdanie o surowcach wtórnych;

23) GP - sprawozdanie statystyczne dla grup przedsiębiorstw;

24) H-01a - sprawozdanie o działalności sklepów, aptek i stacji paliw;

25) H-01g - sprawozdanie o sieci placówek gastronomicznych;

26) H-01s - sprawozdanie o sprzedaży detalicznej i hurtowej;

27) H-01w - sprawozdanie o sieci handlowej;

28) IF - instrumenty finansowe przedsiębiorstw niefinansowych;

29) K-01 - sprawozdanie z działalności artystycznej i rozrywkowej;

30) K-02 - sprawozdanie z działalności muzeum i instytucji paramuzealnej;

31) K-03 - sprawozdanie biblioteki;

32) K-05 - sprawozdanie z działalności wystawienniczej;

33) K-06 - sprawozdanie z produkcji i usług filmowych;

34) K-07 - sprawozdanie z działalności domu kultury, ośrodka kultury, klubu, świetlicy;

35) K-08 - sprawozdanie kina;

36) K-09 - sprawozdanie z organizacji imprez masowych;

37) KT-2 - wykorzystanie turystycznego obiektu noclegowego;

38) KZ - sprawozdanie podmiotów z kapitałem zagranicznym - dane jednostkowe;

39) KZZ - sprawozdanie podmiotów posiadających za granicą udziały, oddziały lub zakłady;

40) L-01 - sprawozdanie o lasach Skarbu Państwa;

41) załącznik do działów 1 i 2 sprawozdania L-01 o lasach Skarbu Państwa;

42) L-02 - sprawozdanie o zadrzewieniach;

43) L-03 - sprawozdanie o lasach stanowiących własność osób fizycznych i prawnych (bez Skarbu Państwa);

44) załącznik do działów 1 i 2 sprawozdania L-03 o lasach stanowiących własność osób fizycznych i prawnych (bez Skarbu Państwa);

45) M-01 - sprawozdanie o zasobach mieszkaniowych w 2011 r.;

46) M-06 - sprawozdanie o wodociągach, kanalizacji i wywozie nieczystości ciekłych gromadzonych w zbiornikach bezodpływowych;

47) M-09 - sprawozdanie o wywozie i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych;

48) OD-1 - żłobki i kluby dziecięce;

49) OS-1 - sprawozdanie o emisji zanieczyszczeń powietrza oraz o stanie urządzeń oczyszczających;

50) OS-3 - sprawozdanie o gospodarowaniu wodą, ściekach i ładunkach zanieczyszczeń;

51) OS-4 - sprawozdanie o poborze wody do nawodnień w rolnictwie i leśnictwie oraz o napełnianiu stawów rybnych;

52) OS-5 - sprawozdanie z oczyszczalni ścieków miejskich i wiejskich;

53) OS-6 - sprawozdanie o odpadach (z wyłączeniem odpadów komunalnych);

54) OS-7 - sprawozdanie o ochronie przyrody i krajobrazu;

55) załącznik nr 1 do działu 1 sprawozdania OS-7 o ochronie przyrody i krajobrazu;

56) załącznik nr 2a do działu 2 sprawozdania OS-7 o ochronie przyrody i krajobrazu;

57) załącznik nr 2b do działów 3 i 4 sprawozdania OS-7 o ochronie przyrody i krajobrazu;

58) P-01 - sprawozdanie o produkcji;

59) PK - sprawozdanie dotyczące działalności przedsiębiorstw finansowych prowadzących działalność pośrednictwa kredytowego oraz przedsiębiorstw udzielających pożyczek ze środków własnych;

60) P-LS - sprawozdanie dotyczące działalności leasingowej;

61) PNT-01 - sprawozdanie o działalności badawczej i rozwojowej (B+R);

62) PNT-01/s - sprawozdanie o działalności badawczej i rozwojowej (B+R) w szkołach wyższych;

63) PNT-02 - sprawozdanie o innowacjach w przemyśle;

64) PNT-02/u - sprawozdanie o innowacjach w sektorze usług;

65) PS-01 - sprawozdanie placówki opiekuńczo-wychowawczej;

66) PS-02 - sprawozdanie rodzin zastępczych - dane zagregowane;

67) PS-03 - sprawozdanie zakładu stacjonarnego pomocy społecznej;

68) S-12 - sprawozdanie o stypendiach naukowych, studiach podyplomowych i doktoranckich oraz zatrudnieniu w szkołach wyższych, instytutach naukowych i badawczych;

69) SG-01 - statystyka gminy: samorząd/transport;

70) SG-01 - statystyka gminy: leśnictwo i ochrona środowiska;

71) SG-01 - statystyka gminy: gospodarka mieszkaniowa i komunalna;

72) załącznik do sprawozdania SG-01 - statystyka gminy - Gospodarka mieszkaniowa i komunalna;

73) SG-01 - statystyka gminy: środki trwałe;

74) załącznik Nr ... do sprawozdania SG-01 statystyka gminy: środki trwałe;

75) SOF-1p - podstawowe informacje o fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach społecznych;

76) SOF-4 - sprawozdanie z działalności samorządu gospodarczego i zawodowego oraz organizacji pracodawców;

77) Informacja ewidencyjna o podmiotach, które nie wypełniły sprawozdania SOF-4;

78) SOF-5 - sprawozdanie o kooperacji, zarządzaniu i komunikacji wybranych organizacji non-profit;

79) SP - roczna ankieta przedsiębiorstwa;

80) SP-3 - sprawozdanie o działalności gospodarczej przedsiębiorstw;

81) ST-P - statystyka powiatu: samorząd/transport;

82) ST-W - statystyka województwa: samorząd;

83) T-02 - sprawozdanie o usługach w transporcie i łączności;

84) T-04 - sprawozdanie o towarowym transporcie drogowym zarobkowym;

85) T-06 - sprawozdanie o pasażerskim transporcie drogowym;

86) T-08 - sprawozdanie o przewozach morską i przybrzeżną flotą transportową;

87) T-09 - sprawozdanie o morskiej i przybrzeżnej flocie transportowej;

88) T-10 - sprawozdanie o obrotach ładunkowych oraz długości nabrzeży w portach morskich;

89) T-11/u - sprawozdanie o taborze żeglugi śródlądowej;

90) TWS-1 - sprawozdanie o długości dróg wodnych śródlądowych i liczbie śluzowań - dane zagregowane;

91) Z-06 - sprawozdanie o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy;

92) załącznik do Z-06 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach nauczycieli akademickich;

93) Z-10 - sprawozdanie o warunkach pracy;

94) ZD-2 - sprawozdanie z lecznictwa uzdrowiskowego, stacjonarnych zakładów rehabilitacji leczniczej;

95) ZD-3 - sprawozdanie z ambulatoryjnej opieki zdrowotnej;

96) ZD-4 - sprawozdanie z pomocy doraźnej i ratownictwa medycznego;

97) ZD-5 - sprawozdanie apteki i punktu aptecznego.

2. Określa się wzory kwestionariuszy i ankiet statystycznych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na zasadzie dobrowolności udzielenia odpowiedzi:

1) AW-01 - statystyczna ankieta wyznaniowa;

2) DS-57G - wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków - kwestionariusz gospodarstwa domowego;

3) DS-57I - wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków - kwestionariusz indywidualny;

4) SN-01 - statystyczna ankieta stowarzyszeń narodowościowych.

3. Wzory formularzy sprawozdawczych i ankiet statystycznych, o których mowa w ust. 1, są określone w załączniku nr 1a do rozporządzenia.

4. Wzory kwestionariuszy i ankiet statystycznych, o których mowa w ust. 2, są określone w załączniku nr 2a do rozporządzenia.";

3)
w § 2 uchyla się ust. 21;
4)
po § 2 dodaje się § 2a w brzmieniu:

"§ 2a. 1. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej:

1) GUGiK-1.00 - sprawozdanie o mapie zasadniczej;

2) GUGiK-2.00 - sprawozdanie o geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;

3) GUGiK-3.00 - sprawozdanie o katastrze nieruchomości oraz jego modernizacji;

4) GUGiK-3.0 - wojewódzkie zestawienie zbiorcze o katastrze nieruchomości oraz jego modernizacji z danych powiatowych GUGiK-3.00;

5) GUGiK-4.00 - sprawozdanie o szczegółowej osnowie geodezyjnej.

2. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez ministra właściwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej: PP-1 - planowanie przestrzenne w gminie.

3. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw gospodarki:

1) G-09.9 - sprawozdanie o zasobach węgla kamiennego;

2) G-10.2 - sprawozdanie o działalności podstawowej elektrowni cieplnej zawodowej;

3) G-10.3 - sprawozdanie o mocy i produkcji energii elektrycznej i ciepła elektrowni (elektrociepłowni) przemysłowej;

4) G-10.5 - sprawozdanie o stanie urządzeń elektrycznych;

5) G-10.6 - sprawozdanie o mocy i produkcji elektrowni wodnych, wiatrowych i innych źródeł odnawialnych;

6) G-10.7 - sprawozdanie o przepływie energii elektrycznej (według napięć) w sieci przedsiębiorstw energetycznych zajmujących się dystrybucją energii elektrycznej;

7) G-10.7(P) - sprawozdanie o przepływie energii elektrycznej (według napięć) w sieci najwyższych napięć;

8) G-10.8 - sprawozdanie o sprzedaży/dostawie oraz zużyciu energii elektrycznej według jednostek podziału administracyjnego;

9) MG-02r - roczna produkcja wyrobów hutniczych;

10) MG-04 - nakłady inwestycyjne w sektorze hutniczym;

11) MG-05 - maksymalna możliwa produkcja w sektorze hutniczym;

12) MG-07 - obroty złomów w jednostkach handlowych;

13) MG-08 - zużycie surowców do produkcji wyrobów hutniczych;

14) MG-09 - zużycie paliw i energii w sektorze hutniczym;

15) MG-12 - postęp techniczny i technologiczny oraz ochrona środowiska;

16) MG-14 - sprawozdanie z produkcji odlewów ze stopów żelaza i metali nieżelaznych;

17) MG-14f - sytuacja finansowa przemysłu odlewniczego. Sprawozdanie z odlewni samodzielnych;

18) MG-14n - nakłady inwestycyjne w branży odlewniczej. Sprawozdanie z wszystkich odlewni;

19) MG-16 - zużycie węgla koksowego;

20) MG-17 - bilans koksu;

21) MG-18 - zatrudnienie według wieku w koksownictwie;

22) MG-20 - nakłady inwestycyjne w koksownictwie na lata 2009-2013;

23) MG-c - sprawozdanie o cenach wyrobów hutniczych.

4. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:

1) KK-1 - roczne sprawozdanie o filmach długometrażowych wprowadzonych do rozpowszechniania w kinach;

2) KN-1 - działalność archiwalna.

5. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez ministra właściwego do spraw kultury fizycznej: KFT-2 - sprawozdanie z działalności polskiego związku sportowego.

6. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw nauki:

1) MN-01 - sprawozdanie o działalności badawczej i rozwojowej w dziedzinie biotechnologii w jednostkach naukowych;

2) MN-02 - sprawozdanie o działalności w dziedzinie biotechnologii w przedsiębiorstwach.

7. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez Ministra Obrony Narodowej: PM-1 - roczne sprawozdanie o pojazdach i maszynach.

8. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw pracy:

1) załącznik 4 do sprawozdania MPiPS-01. Poradnictwo zawodowe i informacja zawodowa, pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych;

2) załącznik 5 do sprawozdania MPiPS-01. Bezrobotni oraz poszukujący pracy zamieszkali na wsi według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy;

3) załącznik 6 do sprawozdania MPiPS-01. Aktywne programy rynku pracy;

4) załącznik 8 do sprawozdania MPiPS-01. Umowy z agencjami zatrudnienia i programy specjalne;

5) MPiPS-02 - sprawozdanie o przychodach i wydatkach Funduszu Pracy;

6) MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie;

7) MPiPS-06 - sprawozdanie o instytucjonalnej obsłudze rynku pracy;

8) MPiPS-06 - sprawozdanie o instytucjonalnej obsłudze rynku pracy.

9. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw rolnictwa:

1) ZOŚR - Ankieta o zużyciu środków ochrony roślin;

2) RRW-1 - zestawienie zbiorcze danych z ankiet o zużyciu środków ochrony roślin;

3) RRW-1 - zestawienie zbiorcze danych z ankiet o zużyciu środków ochrony roślin;

4) RRW-3 - sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie nadzoru weterynaryjnego, organizacji i stanu kadr w Inspekcji Weterynaryjnej;

5) RRW-5 - sprawozdanie z działalności i stanu sanitarnego obiektów, w których produkowane są produkty pochodzenia zwierzęcego;

6) RRW-6 - sprawozdanie z wyników urzędowego badania zwierząt i mięsa.

10. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw rozwoju wsi:

1) RRW-2 - sprawozdanie z realizacji inwestycji w zakresie wodociągów i sanitacji wsi;

2) RRW-8 - sprawozdanie z wykonania prac geodezyjno-urządzeniowych na potrzeby rolnictwa;

3) RRW-9 - sprawozdanie z wykonania prac scaleniowych;

4) RRW-10 - sprawozdanie ze stanu ilościowego oraz utrzymania wód i urządzeń melioracji wodnych;

5) RRW-11 - sprawozdanie z realizacji przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych w zakresie wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej, rekultywacji i zagospodarowania gruntów oraz zasobów i eksploatacji złóż torfów - dane zagregowane;

6) RRW-12 - sprawozdanie z przebiegu realizacji przepisów ustawy z dn. 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych w zakresie gromadzenia i wykorzystania środków z należności, opłat i innych wymienionych w tej ustawie - zestawienie zbiorcze danych;

7) RRW-13 - sprawozdanie z wykonania obiektów małej retencji wodnej - zestawienie zbiorcze danych.

11. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw rybołówstwa:

1) RRW-19 - sprawozdanie o wynikach ekonomicznych statku rybackiego;

2) RRW-20 - sprawozdanie o wynikach ekonomicznych zakładu przetwórstwa rybnego;

3) RRW-22 - zestawienie dotyczące powierzchni stawów rybnych oraz ilości ryb wyprodukowanych w stawach rybnych i innych urządzeniach służących do chowu lub hodowli;

4) RRW-23 - zestawienie dotyczące gospodarki rybackiej prowadzonej w publicznych śródlądowych wodach powierzchniowych płynących.

12. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez ministra właściwego do spraw rynków rolnych: RRW-27 - sprawozdanie ze skupu surowców oraz produkcji przetworów mlecznych.

13. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa: MSP-01 - informacja dotycząca przekształceń i prywatyzacji jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.

14. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez Ministra Sprawiedliwości:

1) MS-ZK-5 - roczne sprawozdanie o tymczasowo aresztowanych i skazanych według odbywania kary zasadniczej, zastępczej, rodzajów przestępstw, powrotności do przestępstw i wieku;

2) MS-ZK-7 - sprawozdanie z działania więziennej służby zdrowia;

3) MS-ZK-8 - sprawozdanie o zatrudnieniu funkcjonariuszy i pracowników w jednostkach budżetowych więziennictwa.

15. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw środowiska:

1) OŚ-2a - sprawozdanie z działalności Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie badań powietrza, wód i gleb oraz gospodarki odpadami - zestawienie zbiorcze danych w zakresie monitoringu gleb;

2) OŚ-2c - sprawozdanie z działalności Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie pomiarów hałasu i pól elektromagnetycznych;

3) OŚ-3 - sprawozdanie z działalności Inspekcji Ochrony Środowiska w zakresie ochrony przed hałasem oraz dane z systemu informatycznego OPH - tablice wynikowe;

4) OŚ-4g - sprawozdanie z gospodarowania dochodami budżetu gminy pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej;

5) załącznik nr 1 do sprawozdania OŚ-4g - obliczanie nadwyżki dochodów budżetu gminy pochodzących z opłat i kar środowiskowych, podlegającej przekazaniu na rzecz wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej;

6) OŚ-4p - sprawozdanie z gospodarowania dochodami budżetu powiatu pochodzącymi z opłat i kar środowiskowych przeznaczonymi na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej;

7) załącznik nr 1 do sprawozdania OŚ-4p - obliczanie nadwyżki dochodów budżetu powiatu pochodzących z opłat i kar środowiskowych, podlegającej przekazaniu na rzecz wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej;

8) OŚ-4/r - roczne sprawozdanie z wpływów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska oraz z redystrybucji tych wpływów;

9) OŚ-26 - zestawienie udokumentowanych zasobów wód podziemnych i wyników prac hydrogeologicznych;

10) OŚ-27 - sprawozdanie z przebiegu realizacji przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych w zakresie wyłączenia gruntów leśnych;

11) OŚ-29/k - kwestionariusz o kosztach bieżących poniesionych na ochronę środowiska.

16. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych:

1) MSW-29 - sprawozdanie o zatrudnieniu personelu w zakładach opieki zdrowotnej MSW;

2) MSW-30 - sprawozdanie o zatrudnieniu wybranego personelu w zakładach opieki zdrowotnej MSW;

3) MSW-32 - sprawozdanie z działalności ambulatoryjnej zakładów opieki zdrowotnej MSW;

4) MSW-33 - sprawozdanie z działalności diagnostycznej;

5) MSW-34 - sprawozdanie o zarejestrowanych w poradni kardiologicznej;

6) MSW-35 - sprawozdanie o leczonych w poradni skórno-wenerologicznej;

7) MSW-36 - sprawozdanie z działalności poradni zdrowia psychicznego;

8) MSW-37 - sprawozdanie dodatkowe, dane z działalności pracowni ortodontycznej i protetyki stomatologicznej;

9) MSW-38 - sprawozdanie z działalności działów usprawniania leczniczego;

10) MSW-41 - sprawozdanie z działalności profilaktycznej;

11) MSW-42 - sprawozdanie z działalności ambulatoriów;

12) MSW-43 - sprawozdanie z działalności szpitala, szpitala specjalistycznego;

13) MSW-44 - sprawozdanie z pobrań krwi w Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa MSW, poza Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa MSW oraz zużycia krwi i jej składników;

14) MSW-45 - sprawozdanie z działalności leczniczej sanatorium uzdrowiskowego;

15) MSW-47a - sprawozdanie z działalności sanitarno-epidemiologicznej.

17. Określa się wzory formularzy sprawozdawczych do badań statystycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia:

1) MZ-06 - sprawozdanie z realizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w szkołach;

2) MZ-10A - sprawozdanie o uprawnionych do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty;

3) MZ-10B - sprawozdanie o uprawnionych do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej;

4) MZ-10C - sprawozdanie o uprawnionych do wykonywania zawodu farmaceuty;

5) MZ-10D - sprawozdanie o uprawnionych do wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego;

6) MZ-11 - sprawozdanie o działalności i pracujących w podstawowej ambulatoryjnej opiece zdrowotnej;

7) MZ-12 - sprawozdanie o działalności i pracujących w ambulatoryjnej, specjalistycznej opiece zdrowotnej;

8) MZ-13 - roczne sprawozdanie o leczonych w poradni gruźlicy i chorób płuc;

9) MZ-14 - roczne sprawozdanie o leczonych w poradni skórno-wenerologicznej;

10) MZ-15 - sprawozdanie z działalności jednostki lecznictwa ambulatoryjnego dla osób z zaburzeniami psychicznymi, osób uzależnionych od alkoholu oraz innych substancji psychoaktywnych;

11) MZ-19 - sprawozdanie z działalności zespołu/oddziału leczenia środowiskowego/domowego;

12) MZ-24 - roczne sprawozdanie o przerwaniach ciąży wykonanych w placówkach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej;

13) MZ-29 - sprawozdanie o działalności szpitala ogólnego;

14) MZ-29A - sprawozdanie o działalności zakładu długoterminowej, stacjonarnej opieki zdrowotnej;

15) MZ-30 - sprawozdanie zakładu psychiatrycznej opieki stacjonarnej;

16) MZ-35 - sprawozdanie z działalności wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy;

17) MZ-35A - sprawozdanie lekarza przeprowadzającego badania profilaktyczne pracujących;

18) MZ-35B - sprawozdanie z działalności zakładu opieki zdrowotnej realizującego świadczenia z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami;

19) MZ-42 - sprawozdanie z działalności Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa;

20) MZ-45 - sprawozdanie o działalności kontrolno-represyjnej oraz w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;

21) MZ-45 A - sprawozdanie z zatrudnienia;

22) MZ-46 - sprawozdanie z działalności w zakresie higieny komunalnej;

23) MZ-48 - sprawozdanie z działalności w zakresie higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku;

24) MZ-50 - sprawozdanie z działalności w zakresie higieny pracy;

25) MZ-52 - sprawozdanie z zakresu higieny radiacyjnej;

26) MZ-53 - sprawozdanie z działalności w zakresie higieny dzieci i młodzieży;

27) MZ-54 - roczne sprawozdanie ze szczepień ochronnych;

28) MZ-57 - roczne sprawozdanie o zachorowaniach na wybrane choroby zakaźne według płci, wieku, miejsca zamieszkania oraz ich sezonowości;

29) MZ-58 - roczne sprawozdanie o zachorowaniach na wybrane choroby zakaźne według stanu zaszczepienia, płci, wieku oraz miejsca zamieszkania;

30) MZ-88 - sprawozdanie o pracujących w zakładach opieki zdrowotnej oraz praktykach indywidualnych i grupowych;

31) MZ-88A - sprawozdanie o zatrudnieniu wybranej kadry medycznej w administracji i szkołach wyższych;

32) MZ-89 - sprawozdanie o specjalistach zatrudnionych w zakładach opieki zdrowotnej oraz praktykach indywidualnych;

33) PARPA-G1 - sprawozdanie z działalności samorządów gminnych w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

18. Określa się wzór formularza sprawozdawczego do badania statystycznego, ustalonego w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, prowadzonego przez Prokuratora Generalnego: PG-P2 - sprawozdanie z czynności dochodzeniowo-śledczych prowadzonych przez innych niż prokurator oskarżycieli.

19. Wzory formularzy sprawozdawczych, kwestionariuszy i ankiet statystycznych, o których mowa w ust. 1-18, są określone w załączniku nr 3a do rozporządzenia.";

5)
po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:

"§ 3a. 1. Określa się wzory zestawień tabelarycznych, ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011, przekazywanych Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego:

1) LOT-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o transporcie lotniczym;

2) ŁP-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o środkach technicznych w zakresie poczty i o usługach pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym;

3) ŁP-2 - zestawienie tabelaryczne z danymi o usługach pocztowych i o liczbie placówek pocztowych;

4) ŁP-3 - zestawienie tabelaryczne z danymi o liczbie abonentów radia i telewizji;

5) ŁP-4 - zestawienie tabelaryczne z danymi o liczbie operatorów pocztowych, usługach pocztowych i placówkach operatorów poza Pocztą Polską - dane zagregowane;

6) ŁT-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o usługach telekomunikacyjnych;

7) ŁT-2 - zestawienie tabelaryczne z danymi o łączach głównych i abonentach;

8) ŁT-5 - zestawienie tabelaryczne z danymi o środkach technicznych w zakresie radiodyfuzji i abonentach platform cyfrowych;

9) ŁT-6 - zestawienie tabelaryczne z danymi o stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej oraz o usługach dostępu do sieci Internet - dane zagregowane;

10) ŁT-7 - zestawienie tabelaryczne z danymi o środkach technicznych w zakresie radiokomunikacji oraz o abonentach telewizji kablowej - dane zagregowane;

11) ŁT-10 - zestawienie tabelaryczne z danymi o ruchomej publicznej sieci telefonicznej;

12) MT-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o działalności metra;

13) PERN-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o długości rurociągów i przetłaczaniu ropy i produktów naftowych;

14) PL-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o ruchu samolotów, pasażerów i ładunków w porcie lotniczym;

15) TK-2a - zestawienie tabelaryczne z danymi o przewozach ładunków w komunikacji międzynarodowej transportem kolejowym;

16) TK-3 - zestawienie tabelaryczne z danymi o przewozach pasażerów transportem kolejowym;

17) TK-3a - zestawienie tabelaryczne z danymi o przewozach pasażerów w komunikacji międzynarodowej transportem kolejowym;

18) TK-4 - zestawienie tabelaryczne z danymi o pracy taboru kolejowego;

19) TK-5 - zestawienie tabelaryczne z danymi o sieci kolejowej i dworcach kolejowych;

20) TK-6 - zestawienie tabelaryczne z danymi o taborze kolejowym;

21) TK-7 - zestawienie tabelaryczne z danymi o wypadkach kolejowych;

22) TL-1 - zestawienie tabelaryczne z danymi o liczbie zarejestrowanej floty lotniczej w ULC - dane zagregowane;

23) Z.2.GIJHARS - dane zbiorcze o powierzchni i zbiorach chmielu, odmianach, liczbie plantacji i plantatorów - dane zagregowane według województw;

24) Z.3.ARR - dane zbiorcze o powierzchni i zbiorach buraków cukrowych przeznaczonych do produkcji cukru według producentów i województw - dane zagregowane;

25) ZOŚ-4 - zestawienie tabelaryczne monitoring zasobów eksploatacyjnych wód podziemnych, zasobów wód leczniczych i termalnych - dane zagregowane;

26) ZOŚ-5 - zestawienia tabelaryczne o zasobach wód powierzchniowych - dane zagregowane;

27) ZOŚ-6 - zestawienia tabelaryczne w zakresie jakości osadów dennych rzek i jezior, w tym zawartość metali ciężkich i związków organicznych - dane zagregowane;

28) ZOŚ-7 - zestawienie tabelaryczne "Rodzinne ogrody działkowe";

29) ZOŚ-8 - zestawienie tabelaryczne "Stan pszczelarstwa w Polsce".

2. Wzory zestawień tabelarycznych, o których mowa w ust. 1, są określone w załączniku nr 4a do rozporządzenia.";

6)
w załączniku nr 1 do rozporządzenia wzór formularza: S-11 - sprawozdanie o pomocy materialnej i socjalnej dla studentów i doktorantów otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 5 do niniejszego rozporządzenia;
7)
po załączniku nr 1 dodaje się załącznik nr 1a w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;
8)
po załączniku nr 2 dodaje się załącznik nr 2a w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia;
9)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia wzory formularzy:
a)
OŚ-2b - sprawozdanie z działalności kontrolnej wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska,
b)
MZ-03 - sprawozdanie o finansach samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej,
c)
MZ-55 - meldunek o zachorowaniach na grypę,
d)
MZ/Szp-11 - karta statystyczna szpitalna ogólna

otrzymują brzmienie określone w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia;

10)
po załączniku nr 3 dodaje się załącznik nr 3a w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;
11)
po załączniku nr 4 dodaje się załącznik nr 4a w brzmieniu określonym w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 99, poz. 632 i Nr 106, poz. 668, z 2001 r. Nr 100, poz. 1080, z 2003 r. Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362, z 2006 r. Nr 170, poz. 1217, z 2007 r. Nr 166, poz. 1172, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 76, poz. 489 oraz z 2011 r. Nr 131, poz. 764, Nr 139, poz. 814, Nr 171, poz. 1016 i Nr 204, poz. 1195.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.126

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia wzorów formularzy sprawozdawczych, objaśnień co do sposobu ich wypełniania oraz wzorów kwestionariuszy i ankiet statystycznych stosowanych w badaniach statystycznych ustalonych w programie badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2011.
Data aktu: 05/01/2012
Data ogłoszenia: 02/02/2012
Data wejścia w życie: 17/02/2012