Wzory kwestionariusza bezpieczeństwa przemysłowego, świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego oraz decyzji o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 kwietnia 2011 r.
w sprawie wzorów kwestionariusza bezpieczeństwa przemysłowego, świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego oraz decyzji o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego

Na podstawie art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się wzór.
1)
kwestionariusza bezpieczeństwa przemysłowego, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3)
decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia;
4)
decyzji o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, stanowiący załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  2. 
Świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego sporządza się na papierze offsetowym w kolorze jasnozielonym, formatu A4, z tłem rastrowanym i z tekstem o treści "Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego" albo "Służba Kontrwywiadu Wojskowego" - w zależności od organu, który przeprowadził postępowanie bezpieczeństwa przemysłowego.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.1)
______

1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 września 2005 r. w sprawie wzorów kwestionariusza bezpieczeństwa przemysłowego, świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego oraz decyzji o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego (Dz. U. Nr 181, poz. 1504 oraz z 2006 r. Nr 92, poz. 640), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 189 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

......................................................................

(pieczęć przedsiębiorcy ubiegającego się

o świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego)

KWESTIONARIUSZ BEZPIECZEŃSTWA PRZEMYSŁOWEGO

Dane zawarte w niniejszym kwestionariuszu bezpieczeństwa przemysłowego będą wykorzystane zgodnie

z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), zwaną dalej

"ustawą", w toku postępowania bezpieczeństwa przemysłowego mającego na celu ocenę zdolności przedsię-

biorcy do ochrony informacji niejawnych.

1. Dane identyfikujące przedsiębiorcę:

a. Pełna nazwa .......................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

b. Nazwa skrócona .................................................................................................................................................

c. Nazwa używana do celów marketingowych .......................................................................................................

d. Adres siedziby .....................................................................................................................................................

(kod pocztowy, miasto, ulica, numer domu i lokalu)

.............................................................................................................................................................................

(województwo, powiat, gmina)

.............................................................................................................................................................................

(nr telefonu, faksu, adres poczty elektronicznej)

e. Statystyczny numer identyfikacyjny (REGON) ....................................................................................................

f. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) .................................................................................................................

g. Forma prawna .....................................................................................................................................................

h. Rejestr lub ewidencja działalności gospodarczej ................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

(nazwa i siedziba rejestru lub ewidencji)

.............................................................................................................................................................................

(nr rejestru lub ewidencji, data rejestracji)

i. Data rozpoczęcia działalności gospodarczej ......................................................................................................

2. Dane o strukturze kapitału i powiązaniach kapitałowych:

a. Wartość kapitału zakładowego ...........................................................................................................................

b. Liczba akcji/udziałów ..........................................................................................................................................

c. Wartość nominalna akcji/udziału .........................................................................................................................

d. Struktura kapitału:

Imię, nazwisko, nr PESEL i adres zamieszkania

właściciela lub pełna nazwa i adres siedziby, numer

i siedziba rejestru działalności gospodarczej, dla

podmiotów działających wg prawa polskiego także NIP

i REGON posiadacza co najmniej 5% akcji/udziałów1

Liczba akcji/

udziałów

% akcji/

udziałów

Stosunek i rodzaj

uprzywilejowania

akcji/udziałów2

e. Udział co najmniej 5% w kapitale innych podmiotów:

Pełna nazwa i adres siedziby, numer i siedziba rejestru

działalności gospodarczej, dla podmiotów działających

wg prawa polskiego także NIP i REGON

% akcji/

udziałów

Wartość akcji/udziałów

3. Dane o źródłach pochodzenia środków finansowych i sytuacji finansowej:

a. Wykaz 5 największych umów, uporządkowanych pod względem wartości przedmiotu umowy, wykonywa-

nych w ciągu ostatnich 3 lat na rzecz kontrahentów krajowych:

Przedmiot umowy Nazwa kontrahenta i adres

jego siedziby

Wartość umowy Okres realizacji

b. Wykaz 5 największych umów wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat na rzecz kontrahentów zagranicz-

nych:

Przedmiot umowy Nazwa kontrahenta i adres

jego siedziby

Wartość umowy Okres realizacji

c. Zysk/strata netto za ostatnie trzy lata obrotowe3:

– ..........................................................................................................................................................................

– ..........................................................................................................................................................................

– ..........................................................................................................................................................................

d. Nazwa i adres właściwego urzędu skarbowego (właściwych urzędów skarbowych):

e. Czy przedsiębiorca ma zaległości w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa:

TAK NIE

f. Nazwa i adres siedziby właściwej jednostki (właściwych jednostek) samorządu terytorialnego:

g. Czy przedsiębiorca ma zaległości w wywiązywaniu się z podatków i opłat lokalnych:

TAK NIE

h. Nazwa i adres siedziby właściwej jednostki organizacyjnej (właściwych jednostek organizacyjnych) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych:

i. Czy przedsiębiorca ma zaległości w odprowadzaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie

zdrowotne oraz Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych:

TAK NIE

j. Czy przedsiębiorca jest w trakcie postępowania ugodowego z wierzycielami:

TAK NIE

k. Czy w odniesieniu do przedsiębiorcy prowadzone jest postępowanie w sprawie o przestępstwo skarbowe

lub wykroczenie skarbowe:

TAK NIE

l. Czy wobec przedsiębiorcy prowadzone jest sądowo-komornicze lub administracyjne postępowanie egze-

kucyjne:

TAK NIE

m. Czy wobec przedsiębiorcy toczy się postępowanie z wniosku o ogłoszenie upadłości:

TAK NIE

n. Wykaz numerów rachunków bankowych przedsiębiorcy (na pierwszym miejscu numer rachunku podsta-

wowego):

Nr rachunku bankowego Nazwa i adres banku

4. Dane o strukturze organizacyjnej:

a. Liczba oddziałów ............

b. Podstawowe informacje o oddziałach:

Nazwa oddziału i adres siedziby oddziału NIP REGON

5. Dane osób wchodzących w skład organów przedsiębiorcy: zarządzających (np. zarząd, komplementariusz,

dyrektor, kierownik, właściciel), kontrolnych (np. rada nadzorcza, rada pracownicza, komisja rewizyjna)

i osób działających z ich upoważnienia (np. prokurent, pełnomocnik):

Imię i nazwisko PESEL4 Adres zamieszkania Funkcja

6. Dane o systemie ochrony informacji niejawnych:

a. Adres lokalizacji systemu (kod pocztowy, miasto, ulica, numer domu i lokalu)

b. Czy przedsiębiorca zorganizował strefy ochronne:

TAK NIE

c. Czy przedsiębiorca wprowadził system kontroli wejścia i wyjścia ze stref ochronnych oraz uprawnienia do

przebywania w tych strefach:

TAK NIE

d. Czy przedsiębiorca zorganizował kancelarię tajną:

TAK NIE

e. Czy przedsiębiorca posiada komórkę organizacyjną odpowiedzialną za właściwe rejestrowanie, przecho-

wywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych o klauzuli "poufne":

TAK NIE

f. Czy system ochrony informacji niejawnych jest obsługiwany lub wspomagany przez:

• pracowników przedsiębiorcy wykonujących obowiązki w zakresie ochrony:

TAK NIE

• podmiot lub podmioty prowadzące działalność w zakresie ochrony osób i mienia (jeżeli tak, proszę podać

pełną nazwę, adres siedziby, numer telefonu, numer koncesji/zezwolenia, datę wydania koncesji/zezwo-

lenia):

TAK NIE

........................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................

g. Czy w pomieszczeniach, w których mają być przechowywane informacje niejawne, zastosowano wyposa-

żenie i urządzenia służące ochronie informacji niejawnych, którym na podstawie odrębnych przepisów

przyznano certyfikaty:

TAK NIE

h. Czy podjęto działania mające na celu uzyskanie świadectwa akredytacji bezpieczeństwa systemu teleinfor-

matycznego:

• do poziomu "poufne":

TAK NIE

• do poziomu "tajne":

TAK NIE

• do poziomu "ściśle tajne":

TAK NIE

7. Wykazy:

a. pracowników posiadających poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji nie-

jawnych, w tym poświadczenia uprawniające do dostępu do informacji niejawnych międzynarodowych

w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy:

Imię i nazwisko PESEL4 Klauzula, numer

poświadczenia

i organ

wydający

Data

ważności

poświadczenia

Numer i data

wydania

zaświadczenia

o przeszkoleniu

z zakresu

ochrony

informacji

niejawnych

i nazwa organu

wydającego

zaświadczenie

Stanowisko

lub funkcja

b. pracowników, których ankiety bezpieczeństwa osobowego dołączono do wniosku o przeprowadzenie

postępowania bezpieczeństwa przemysłowego, w celu przeprowadzenia poszerzonych postępowań

sprawdzających, to jest5:

• kierownika przedsiębiorcy, pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, zastępców pełnomocnika

ds. ochrony informacji niejawnych,

• osób mających mieć dostęp do informacji niejawnych o klauzuli "tajne" i "ściśle tajne",

• osób mających mieć dostęp do informacji niejawnych międzynarodowych w rozumieniu art. 11 ust. 2

ustawy:

Imię i nazwisko PESEL4 Wymagany poziom dostępu

do informacji niejawnych

(klauzula), w tym informacji

niejawnych międzynarodowych

Stanowisko lub funkcja

c. osób, które ze strony przedsiębiorcy wykonują lub będą wykonywać funkcje związane z ochroną informacji

niejawnych, to jest5:

• kierownika przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy,

• pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,

• zastępcy pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,

• kierownika kancelarii tajnej,

• inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego,

• pozostałych pracowników pionu ochrony,

• administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego:

Imię i nazwisko PESEL4 Funkcja

Niemieszczące się w polach kwestionariusza dane oraz dane o kolejnych, odrębnych systemach wymienionych

w pkt 6 a, w zakresie od pkt 6 b do pkt 6 g, należy wpisać na dodatkowych arkuszach, z przywołaniem punktu,

i dołączyć do dokumentu.

.......................................................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy)

Miejscowość ...................................................................................................................

Data ................................................................................................................................

_________________

1 W przypadku osób fizycznych obcokrajowców należy podać: datę i miejsce urodzenia, imię ojca i matki oraz obywatelstwo

i narodowość.

2 Dotyczy akcji/udziałów o szczególnych uprawnieniach określonych w umowie spółki, w szczególności prawa głosu, prawa

do dywidendy, sposobu podziału majątku w przypadku likwidacji.

3 Dane powinny być potwierdzone stosownym dokumentem, to jest sprawozdaniem finansowym, a jeżeli podlega ono ba-

daniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z dołączoną opinią o badanym sprawo-

zdaniu, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innym dokumentem

określającym obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich trzech lat obrachunkowych, a jeżeli okres prowa-

dzenia działalności jest krótszy - za ten okres.

4 W przypadku obcokrajowców należy podać: datę i miejsce urodzenia, imię ojca i matki, obywatelstwo i narodowość oraz

adres ostatniego miejsca zamieszkania.

5 W wykazie należy uwzględnić osoby w zależności od wnioskowanego stopnia świadectwa.

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

ŚWIADECTWO BEZPIECZEŃSTWA PRZEMYSŁOWEGO

PIERWSZEGO/DRUGIEGO/TRZECIEGO* STOPNIA Nr ...............

Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182,

poz. 1228), po przeprowadzeniu przez:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa i adres siedziby organu, który przeprowadził postępowanie)

postępowania bezpieczeństwa przemysłowego, stwierdza się, że:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa przedsiębiorcy)

.......................................................................................................................................................................................

(adres siedziby przedsiębiorcy)

....................................................................................................................................................................

(numer KRS przedsiębiorcy) (numer REGON przedsiębiorcy)

posiada pełną* zdolność do ochrony informacji niejawnych

............................................................................................................................................... oznaczonych klauzulą:

(nazwa organizacji międzynarodowej) *

........................................................................ – na okres do: ..............................................................................
(nazwa klauzuli tajności) (termin ważności)
........................................................................ – na okres do:* ..............................................................................
(nazwa klauzuli tajności)* (termin ważności)*
........................................................................ – na okres do:* ..............................................................................
(nazwa klauzuli tajności)* (termin ważności)*

z wyłączeniem możliwości przetwarzania tych informacji we własnych systemach teleinformatycznych/

w użytkowanych obiektach*.

..............................................................................................................................................................

(miejscowość i data) mp. (podpis i imienna pieczątka upoważnionej osoby)

_________________

* Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

..........................................................................

(oznaczenie organu wydającego decyzję)

DECYZJA Nr .............

O ODMOWIE WYDANIA ŚWIADECTWA BEZPIECZEŃSTWA PRZEMYSŁOWEGO

PIERWSZEGO/DRUGIEGO/TRZECIEGO* STOPNIA

Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182,

poz. 1228), po przeprowadzeniu przez:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa i adres siedziby organu, który przeprowadził postępowanie)

postępowania bezpieczeństwa przemysłowego, stwierdza się, że:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa przedsiębiorcy)

.......................................................................................................................................................................................

(adres siedziby przedsiębiorcy)

...................................................................................................................................................................................

(numer KRS przedsiębiorcy) (numer REGON przedsiębiorcy)

nie posiada zdolności do ochrony informacji niejawnych

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa organizacji międzynarodowej)*

W związku z powyższym odmawia się wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego.

UZASADNIENIE

(miejscowość i data) mp. (podpis i imienna pieczątka upoważnionej osoby)

Pouczenie:

Na decyzję o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego przysługuje prawo wniesienia

odwołania do Prezesa Rady Ministrów. Odwołanie wnosi się w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia

decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, za pośrednictwem organu, który ją

wydał. Od decyzji lub postanowienia Prezesa Rady Ministrów przysługuje skarga do sądu administracyjnego,

którą wnosi się w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia doręczenia decyzji lub postanowienia.

_______________

* Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

.......................................................................

(oznaczenie organu wydającego decyzję)

DECYZJA Nr ...........

O COFNIĘCIU ŚWIADECTWA BEZPIECZEŃSTWA PRZEMYSŁOWEGO

PIERWSZEGO/DRUGIEGO/TRZECIEGO* STOPNIA

Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182,

poz. 1228), po przeprowadzeniu przez:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa i adres siedziby organu, który przeprowadził postępowanie)

sprawdzenia z urzędu/kontroli*, stwierdza się, że przedsiębiorca:

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa przedsiębiorcy)

.......................................................................................................................................................................................

(adres siedziby przedsiębiorcy)

...................................................................................................................................................................................

(numer KRS przedsiębiorcy) (numer REGON przedsiębiorcy)

utracił zdolność do ochrony informacji niejawnych

.......................................................................................................................................................................................

(nazwa organizacji międzynarodowej)*

W związku z powyższym cofa się świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego nr ............................................ .

UZASADNIENIE

(miejscowość i data) mp. (podpis i imienna pieczątka upoważnionej osoby)

Pouczenie:

Na decyzję o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego przysługuje prawo wniesienia odwołania

do Prezesa Rady Ministrów. Odwołanie wnosi się w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia decyzji

o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, za pośrednictwem organu, który ją wydał. Od decyzji

lub postanowienia Prezesa Rady Ministrów przysługuje skarga do sądu administracyjnego, którą wnosi się

w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia doręczenia decyzji lub postanowienia.

_______________

* Niewłaściwe skreślić.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.86.470

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzory kwestionariusza bezpieczeństwa przemysłowego, świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, decyzji o odmowie wydania świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego oraz decyzji o cofnięciu świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego.
Data aktu: 05/04/2011
Data ogłoszenia: 22/04/2011
Data wejścia w życie: 07/05/2011