Szczegółowe wymagania dotyczące innych dokumentacji geologicznych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 15 grudnia 2011 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących innych dokumentacji geologicznych

Na podstawie art. 97 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja geologiczna inna niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska, zwana dalej "dokumentacją", w tym wzory druków, zestawień i kart dołączanych do dokumentacji.
§  2. 
1. 
Dokumentacja obejmuje część tekstową i graficzną.
2. 
Dokumentację sporządza się w formie:
1)
maszynopisu lub wydruku komputerowego;
2)
dokumentu elektronicznego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.2)).
3. 
Strona tytułowa dokumentacji zawiera:
1)
nazwę i adres podmiotu wykonującego prace geologiczne;
2)
nazwę i adres podmiotu finansującego wykonanie dokumentacji;
3)
tytuł dokumentacji;
4)
imię i nazwisko oraz podpis geologa dokumentującego wraz z podaniem numeru świadectwa stwierdzenia kwalifikacji lub numeru decyzji uznania kwalifikacji albo podpis osoby świadczącej usługi transgraniczne;
5)
imię i nazwisko oraz podpis kierownika jednostki wykonującej prace geologiczne;
6)
imiona i nazwiska oraz podpisy osób wchodzących w skład zespołu autorskiego;
7)
datę sporządzenia dokumentacji.
§  3. 
Mapy wchodzące w skład dokumentacji opracowuje się na podstawie map topograficznych zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym.
§  4. 
1. 
Dokumentacja sporządzana w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub zasobów wód podziemnych obejmuje:
1)
część tekstową składającą się z:
a)
strony tytułowej,
b)
karty informacyjnej,
c)
opisu zadania geologicznego, w tym określenia celu, terminu rozpoczęcia i zakończenia prac,
d)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru,
e)
opisu stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
f)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych i ich wyników,
g)
omówienia wyników badań laboratoryjnych oraz innych badań uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
h)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac,
i)
określenia sposobu likwidacji otworów wiertniczych oraz innych wyrobisk;
2)
część graficzną składającą się z:
a)
mapy przeglądowej w skali nie mniejszej niż 1:50 000 z lokalizacją wykonanych prac,
b)
mapy sytuacyjno-wysokościowej badanego obszaru z naniesioną na niej granicą obszaru badań, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek,
c)
mapy geologicznej lub geologiczno-gospodarczej, hydrogeologicznej lub geologiczno-inżynierskiej badanego obszaru - w zależności od rodzaju wykonywanych prac geologicznych - w odpowiednio dobranej skali,
d)
planu sytuacyjno-wysokościowego w skali 1:500 lub 1:1000 z lokalizacją otworów wiertniczych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,
e)
profili geologicznych wykonanych otworów wiertniczych, łącznie z wynikami badań geofizyki wiertniczej, wykonanych w zależności od głębokości otworu wiertniczego w skali nie mniejszej niż 1:2000,
f)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
g)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
2. 
Wzór karty informacyjnej, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b:
1)
z wykonania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
z wykonania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
3. 
Do części tekstowej dokumentacji dołącza się kopię decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych lub kopię decyzji o udzieleniu koncesji.
4. 
Do części tekstowej dokumentacji dołącza się wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, a w przypadku badań geofizycznych - również dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac.
§  5. 
1. 
Dokumentacja sporządzana w przypadku wykonania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny, obejmuje:
1)
część tekstową składającą się z:
a)
strony tytułowej,
b)
karty informacyjnej,
c)
opisu zadania geologicznego, w tym określenia celu, terminu rozpoczęcia i zakończenia prac,
d)
opisu stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
e)
wskazania wykonawcy prac wiertniczych, geofizycznych i laboratoryjnych,
f)
opisu uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, oraz miejsca ich przechowywania,
g)
określenia głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych,
h)
opisu konstrukcji otworu wiertniczego, średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych,
i)
opisu mineralogiczno-petrograficznego i stratygraficznego przewierconych utworów,
j)
wyników badań geofizycznych,
k)
zestawienia wyników badań laboratoryjnych próbek geologicznych,
l)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego;
2)
część graficzną składającą się z:
a)
mapy przeglądowej w skali nie mniejszej niż 1:50 000 z lokalizacją wiercenia,
b)
planu sytuacyjno-wysokościowego w skali 1:500 lub 1:1000 z lokalizacją wiercenia,
c)
profilu geologicznego otworu wiertniczego w zależności od głębokości wiercenia sporządzonego w skali nie mniejszej niż 1:2000.
2. 
Wzór karty informacyjnej otworu wiertniczego wykonanego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. 
Do części tekstowej dokumentacji dołącza się kopię decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych.
4. 
Do części tekstowej dokumentacji dołącza się wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, a w przypadku badań geofizycznych - również dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac.
§  6. 
1. 
Dokumentacja sporządzana w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi obejmuje:
1)
część tekstową składającą się z:
a)
strony tytułowej,
b)
karty informacyjnej,
c)
opisu zadania geologicznego, w tym określenia celu, terminu rozpoczęcia i zakończenia prac,
d)
syntetycznego omówienia budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych terenu badań,
e)
opisu profilu geologicznego wraz z charakterystyką przewiercanych warstw wodonośnych i temperatury na dnie otworu wiertniczego,
f)
opisu sposobu izolacji przewierconych poziomów wodonośnych,
g)
charakterystyki rozwiązań technicznych, w tym określenia ilości, głębokości i średnicy otworów wiertniczych, obliczonej mocy instalacji w kW,
h)
wyników wykonanych prób ciśnieniowych układu,
i)
opisu stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
j)
oceny wpływu instalacji na ujęcia wód podziemnych,
k)
opisu zagrożeń na etapie użytkowania instalacji oraz w przypadku awarii,
l)
określenia sposobu kontroli pracy systemu;
2)
część graficzną składającą się z:
a)
mapy przeglądowej w skali nie mniejszej niż 1:50 000 z lokalizacją wykonanych prac,
b)
planu sytuacyjno-wysokościowego w skali 1:500 lub 1:1000 z lokalizacją wierceń,
c)
profilu geologicznego reprezentatywnego otworu lub grupy otworów wiertniczych.
2. 
Wzór karty informacyjnej wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
§  7. 
1. 
Dokumentacja sporządzana w przypadku likwidacji otworu wiertniczego obejmuje:
1)
część tekstową składającą się z:
a)
strony tytułowej,
b)
karty informacyjnej,
c)
określenia daty wykonania otworu wiertniczego i dotychczasowego sposobu jego wykorzystania,
d)
określenia przyczyn likwidacji otworu wiertniczego,
e)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego,
f)
określenia daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
g)
określenia miejsca przechowywania dokumentacji otworu wiertniczego;
2)
część graficzną składającą się z:
a)
mapy przeglądowej w skali nie mniejszej niż 1:50 000 z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego,
b)
planu sytuacyjno-wysokościowego w skali 1:500 lub 1:1000 z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego,
c)
profilu geologicznego otworu wiertniczego ze wskazaniem jego konstrukcji, średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych i wykonanych zabiegów likwidacyjnych.
2. 
Wzór karty informacyjnej likwidowanego otworu wiertniczego, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.3)
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 248, poz. 1493).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501, z 2008 r. Nr 127, poz. 817, z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 167, poz. 1131 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654, Nr 185, poz. 1092 i Nr 204, poz. 1195.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 czerwca 2005 r. w sprawie określenia przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej (Dz. U. Nr 116, poz. 983), które na podstawie art. 224 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA Z WYKONANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ

UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA KOPALINY

Tytuł dokumentacji: ...................................................................................................................................

Podstawa wykonania prac (nr decyzji): ....................................................................................................

Wykonawca prac: .....................................................................................................................................

Podmiot finansujący prace: .......................................................................................................................

Lokalizacja prac (miejscowość, gmina, powiat, województwo):

...................................................................................................................................................................

Arkusz mapy topograficznej 1: 50 000 ......................................................................................................

Okres realizacji prac: ................................................................................................................................

Powierzchnia obszaru dokumentowanego: ..............................................................................................

Liczba wykonanych wierceń: ........................................., głębokość wierceń: .........................................,

łączny metraż: ...........................................................................................................................................

Miejsce przechowywania próbek geologicznych: .....................................................................................

Opróbowanie:

Badania geofizyczne powierzchniowe:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Badania geofizyczne w otworach:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Badania laboratoryjne:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Badania hydrogeologiczne:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Inne badania:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ..............................................................................................

 Geolog dokumentujący:

 ............................................................................

 

(podpis z podaniem imienia i nazwiska

 

oraz nr świadectwa/decyzji albo podpis

 osoby świadczącej usługi transgraniczne)

(miejscowość, rok)

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA Z WYKONANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ

UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD PODZIEMNYCH

Tytuł dokumentacji: ...................................................................................................................................

Podstawa wykonania prac (nr decyzji): ....................................................................................................

Wykonawca prac: .....................................................................................................................................

Podmiot finansujący prace: ......................................................................................................................

Lokalizacja prac (miejscowość, gmina, powiat, województwo):

...................................................................................................................................................................

Arkusz mapy topograficznej 1: 50 000: .....................................................................................................

Okres realizacji prac: ................................................................................................................................

Liczba wykonanych wierceń: ........................................, głębokość wierceń: ..........................................,

łączny metraż: ...........................................................................................................................................

Współrzędne otworu (otworów) wiertniczego: φ ........................................., λ ........................................,

układ odwzorowawczy: .............................................................................................................................

Rzędna otworu (otworów) wiertniczego: .................................................................................... m n.p.m.

Opróbowanie:

Badania hydrogeologiczne:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Badania laboratoryjne:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Badania geofizyczne:

Rodzaj ..................................... ilość .......................... wykonawca ..........................................................

...................................................................................................................................................................

Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ...................................................................................

Parametry hydrogeologiczne warstwy wodonośnej: .................................................................................

Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ..............................................................................................

 Geolog dokumentujący:

 .......................................................................

 

(podpis z podaniem imienia i nazwiska

 

oraz nr świadectwa/decyzji albo podpis osoby

 świadczącej usługi transgraniczne)

(miejscowość, rok)

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA

OTWORU WIERTNICZEGO ............................ WYKONANEGO

(nazwa wiercenia)

W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA

Tytuł dokumentacji: ...................................................................................................................................

Podstawa wykonania prac (nr decyzji): ....................................................................................................

Wykonawca prac dokumentacyjnych: .......................................................................................................

Wykonawca wiercenia: .............................................................................................................................

Podmiot finansujący prace: .......................................................................................................................

Lokalizacja prac (miejscowość, gmina, powiat, województwo):

...................................................................................................................................................................

Arkusz mapy topograficznej 1:50 000: ......................................................................................................

Okres realizacji prac: ................................................................................................................................

Imię i nazwisko kierownika wiercenia i numer świadectwa uprawnień geologicznych: ............................

...................................................................................................................................................................

Cel wiercenia: ...........................................................................................................................................

Typ zestawu wiertniczego: ........................................................................................................................

Współrzędne geograficzne otworu wiertniczego: φ ......................................, λ ......................................,

układ odwzorowawczy: .............................................................................................................................

Rzędna terenu: .......................................................................................................................... m n.p.m.

Głębokość otworu wiertniczego: ...............................................................................................................

Zarurowanie:

średnica rur ..................................................... głębokość posadowienia rur ...........................................

......................................................................... ...........................................

Opróbowanie:

Badania geofizyczne:

Rodzaj ..................................... ilość ......................... wykonawca ...........................................................

.................................... ...................................................................................

Badania laboratoryjne:

Rodzaj ..................................... ilość ......................... wykonawca ...........................................................

Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ...................................................................................

Miejsce przechowywania rdzeni wiertniczych: ..........................................................................................

 Geolog dokumentujący:

 .............................................................................

 

(podpis z podaniem imienia i nazwiska

 

oraz nr świadectwa/decyzji albo podpis osoby

 świadczącej usługi transgraniczne)

(miejscowość, rok)

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

W CELU WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI

Tytuł dokumentacji: ...................................................................................................................................

Podstawa wykonania prac - zgłoszenie z dnia: ........................................................................................

Wykonawca prac: .....................................................................................................................................

Podmiot finansujący prace: .......................................................................................................................

Lokalizacja prac (miejscowość, gmina, powiat, województwo):

...................................................................................................................................................................

Arkusz mapy topograficznej 1: 50 000: .....................................................................................................

Okres realizacji prac: ................................................................................................................................

Powierzchnia obszaru badań: ...................................................................................................................

Otwory wykonane w celu zainstalowania wymienników ciepła: ................................................................

Liczba wykonanych otworów: ........................................, głębokość otworów: ........................................,

łączny metraż ............................................................................................................................................

Dane dotyczące reprezentatywnego otworu (otworów) wiertniczego:

Rzędna: ..................................................................................................................................... m n.p.m.

Współrzędne geograficzne otworu wiertniczego: φ ......................................, λ ......................................,

układ odwzorowawczy: .............................................................................................................................

Głębokość: ......................................., średnica: ..............................., stratygrafia: ..................................

Temperatura na dnie otworu wiertniczego: ............................................. °C

Parametry technologiczne instalacji cieplnej:

Łączna długość kolektora: ........................................................................................................................

Medium wypełniające: ..............................................................................................................................

Moc cieplna instalacji: ...............................................................................................................................

 Geolog dokumentujący:

 .............................................................................

 

(podpis z podaniem imienia i nazwiska

oraz nr świadectwa/decyzji albo podpis osoby

 świadczącej usługi transgraniczne)

(miejscowość, rok)

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA LIKWIDOWANEGO OTWORU WIERTNICZEGO

Tytuł dokumentacji: ...................................................................................................................................

Podstawa wykonania prac (nr decyzji): ....................................................................................................

Wykonawca prac: .....................................................................................................................................

Podmiot finansujący prace: .......................................................................................................................

Lokalizacja prac (miejscowość, gmina, powiat, województwo):

...................................................................................................................................................................

Arkusz mapy topograficznej 1: 50 000: .....................................................................................................

Okres realizacji prac: ................................................................................................................................

Współrzędne geograficzne otworu wiertniczego: φ ......................................., λ .....................................,

układ odwzorowawczy: .............................................................................................................................

Rzędna: ..................................................................................................................................... m n.p.m.

Dotychczasowe wykorzystanie otworu wiertniczego: ...............................................................................

Przyczyna likwidacji otworu wiertniczego: ................................................................................................

Sposób likwidacji: .....................................................................................................................................

 Geolog dokumentujący:

 ...................................................................

 

(podpis z podaniem imienia i nazwiska

 

oraz nr świadectwa/decyzji albo podpis osoby

 świadczącej usługi transgraniczne)

(miejscowość, rok)

)

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.282.1656

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe wymagania dotyczące innych dokumentacji geologicznych.
Data aktu: 15/12/2011
Data ogłoszenia: 28/12/2011
Data wejścia w życie: 01/01/2012